Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-08-2012, 19:19
Verwijderd
Citaat:
Maar eh, laat mensen lekker in hun waarde.
Ik vind dit niet echt ergens op slaan. Ik zeg niet dat Em. een kutwijf is o.i.d, ik heb zelfs niet gezegd dat ik haar vies vind. Ik keur alleen een zeer klein gedeelte van haar ritme (namelijk hoe vaak zij doucht) af. Dit is commentaar hebben op een bepaald soort gedrag. Ik laat haar dan ook gewoon in haar waarde. Op gedrag mag ik gewoon mijn mening hebben en dat hoef je niet op te nemen als een belediging.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2012, 20:24
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Omdat er herhaaldelijk wordt gezegd dat er wel gedoucht wordt na lichamelijke inspanning.


Ik heb expres niet gereageerd op Little Phoebe, omdat zij al aangaf dat zij niet dagelijks douched, maar dat het met haar allergie te maken heeft. En Little Phoebe heeft dat aangegeven ja, en Em en Daantje.

Maar misschien moet jij beter lezen, dan had je gezien dat ik gereageerd heb op Pluis. En volgens mij zijn Little Phoebe, Em en Daantje nog altijd niet Pluis.

Buiten dat vind ik douchen na "lichamelijke inspanning" alleen ook niet genoeg. Dagelijks douchen/wassen/badderen is gewoon een onderdeel van persoonlijke hygiëne. Net zoals handen wassen na een toiletbezoek en voor het eten onderdeel zijn van persoonlijke hygiëne.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2012, 20:26
Verwijderd
Het gaat hier om douchen, niet om (plaatselijk) wassen. Ik douche ook gewoon om de dag en sporadisch eens in de 3 dagen. Met uiteraard uitzonderingen voor wanneer ik heb gesport, ongesteld ben of wat dan ook.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2012, 20:44
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
En natuurlijk douche ik wel extra na het sporten. Badend in het zweet weer in je kleren is viesbah.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 05-08-2012, 20:47
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Wat een hysterische reacties hier zeg, dat er echt mensen zijn die denken dat je elke dag MOET douchen. Ik heb eens schoongemaakt bij een oude dame die nog nooit in haar leven een badkamer in haar huis had gehad en dus nog nooit had gedouched. Die waste zich twee keer per week met koud water bij de wastafel. Toch had ze een schoon huis, nooit vlekken op haar kleding en stonk ze niet. (Nou goed, dat huis was schoon omdat ik het schoonmaakte, maar goed. Vies was ze echt niet).
Met citaat reageren
Oud 06-08-2012, 00:07
Denkerius
Denkerius is offline
Citaat:
Dat is echt een rare vergelijking die niets betekent. Dat iemand een maand niet doucht, en dat dat superranzig is, betekent niet dat eens in de drie dagen opeens niet ranzig is. Het is alleen een stuk minder ranzig, maar kan nog steeds ranzig zijn.
ik zie dat je de hint niet snapt dus ik zal je het je uitleggen:

wanneer is iets in het algemeen raar of vreemd?
antwoord: wanneer een minderheid bepaalde dingen doet die een meerderheid niet doet

wat heb ik in mijn reactie gezegd?
dat de mensen die dagelijks douchen zwaar in de minderheid (paar miljard maar...) zijn en het daarom apart is dat die mensen andere mensen raar noemen omdat ze dat niet doen

daarbij is een beetje treurig dat je zo ver gaat dat je (normaal) menselijk gedrag: ''gadver" "vies" of "niet hygiënisch" noemt zonder ook maar één andere reden te noemen. en dan ook nog eens te zeggen dat mijn reactie nergens op slaat zonder hem zelfs maar te begrijpen
__________________
Just think
Met citaat reageren
Oud 06-08-2012, 00:52
Verwijderd
Citaat:
ik zie dat je de hint niet snapt dus ik zal je het je uitleggen:

wanneer is iets in het algemeen raar of vreemd?
antwoord: wanneer een minderheid bepaalde dingen doet die een meerderheid niet doet

wat heb ik in mijn reactie gezegd?
dat de mensen die dagelijks douchen zwaar in de minderheid (paar miljard maar...) zijn en het daarom apart is dat die mensen andere mensen raar noemen omdat ze dat niet doen

daarbij is een beetje treurig dat je zo ver gaat dat je (normaal) menselijk gedrag: ''gadver" "vies" of "niet hygiënisch" noemt zonder ook maar één andere reden te noemen. en dan ook nog eens te zeggen dat mijn reactie nergens op slaat zonder hem zelfs maar te begrijpen
Ik zie dat je het nog steeds niet begrijpt, dus ik leg het wel even wat gedetailleerder uit:
Dat mensen in een slecht ontwikkeld land zich minder vaak (kunnen) douchen, betekent niet dat je dat als norm kunt stellen. Ja, over de hele wereld gezien zal eens in de twee dagen douchen vast niet weinig zijn, maar dat is een vergelijking met delen van de wereld die totaal verschillend zijn t.o.v. Nederland. Je moet het dus gaan vergelijken met mensen die in Nederland wonen.

Je gaat ook niet zeggen dat Zeeman geen goedkope kleding is, want al die miljarden mensen op bijvoorbeeld het platteland in China dragen goedkopere kleding, dus is Zeeman helemaal niet goedkoop! Dat vergelijk je ook met Nederlanders, niet met de rest van de wereld, waar de situatie heel anders is.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2012, 01:15
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Het is heel simpel.
- Een keer per twee dagen douchen is voor een normaal persoon onder normale omstandigheden niet onhygiënisch.
- Regelmatig douchen (meerdere malen per dag) met warm water en zeep kan mogelijk schadelijk zijn voor de huid (de huid droogt uit en je wast de natuurlijke beschermlaag weg). De een heeft daar meer last van dan de ander.

Dat zijn gewoon wetenschappelijk vastgestelde feiten dus een discussie daarover is verder zinloos.
__________________
you're not my demographic

Laatst gewijzigd op 06-08-2012 om 09:38.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2012, 08:14
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Het gaat hier om douchen, niet om (plaatselijk) wassen. Ik douche ook gewoon om de dag en sporadisch eens in de 3 dagen. Met uiteraard uitzonderingen voor wanneer ik heb gesport, ongesteld ben of wat dan ook.
Dit.

Er wordt vaak echt te hysterisch gedaan over hygiëne, zeker door middelbare scholieren. Iedereen lijkt elkaar ook maar op te hitsen met: 'O je móét elke dag douchen anders ben je vet ranzig!' Ik vind het maar waterverspilling om elke dag te douchen, zeker als je niets hebt uitgevoerd en je wel gewoon gewassen hebt. Maar goed, ik heb een hartstikke droge huid, wil niet eens weten hoe die eruit zou zien als ik elke dag zou douchen.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 06-08-2012, 09:55
Verwijderd
Haha, ik lees dit even door. Wat een discussie zeg
Laat iedereen dat toch allemaal lekker voor zichzelf beslissen.

Ik douche ook om de twee dagen, maak uitzonderingen als er intensieve activiteiten hebben plaatsgevonden of als ik ongesteld ben. En nee, ik voel me niet vies !
Met citaat reageren
Oud 06-08-2012, 10:11
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Ik was me 's morgens met een washandje en neem 's avonds een douche (zonder zeep) Op zaterdag en zondag douche ik 2x per dag en m'n haar was ik 3x per week. Douchen duurt ong. 8 min.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2012, 14:50
Denkerius
Denkerius is offline
Citaat:
Ik zie dat je het nog steeds niet begrijpt, dus ik leg het wel even wat gedetailleerder uit:
Dat mensen in een slecht ontwikkeld land zich minder vaak (kunnen) douchen, betekent niet dat je dat als norm kunt stellen. Ja, over de hele wereld gezien zal eens in de twee dagen douchen vast niet weinig zijn, maar dat is een vergelijking met delen van de wereld die totaal verschillend zijn t.o.v. Nederland. Je moet het dus gaan vergelijken met mensen die in Nederland wonen.

Je gaat ook niet zeggen dat Zeeman geen goedkope kleding is, want al die miljarden mensen op bijvoorbeeld het platteland in China dragen goedkopere kleding, dus is Zeeman helemaal niet goedkoop! Dat vergelijk je ook met Nederlanders, niet met de rest van de wereld, waar de situatie heel anders is.
doe je dit nou expres...?

je gaat wel in op mijn opmerking over hoe jammerlijk het is dat wij elkaar ranzig gaan noemen als je minder dan 1 maal daags doucht terwijl we eigenlijk blij moeten zijn dat we dat kunnen? (ja daar had ik het al die tijd over)

maar niet op het gedeelte waarin ik zeg dat je ongepaste vooroordelen hebt over mensen zonder enig bewijs?

maar misschien had je gelijk, misschien moet ik maar begrijpen dat Nederland niet te vergelijken is met de rest van de wereld en dat we daarbij zo speciaal zijn dat we onze eigen normen moeten hebben en kleine Chinese kindjes maar moeten zwoegen om 'goedkope' zeeman kleren te maken...
__________________
Just think
Met citaat reageren
Oud 06-08-2012, 16:50
Verwijderd
Niets mis met een dagje douchen overslaan, zo snel wordt je niet vies.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2012, 17:36
Denkerius
Denkerius is offline
Citaat:
Niets mis met een dagje douchen overslaan, zo snel wordt je niet vies.
idd
__________________
Just think
Met citaat reageren
Oud 06-08-2012, 19:23
xRev
xRev is offline
Citaat:
Eéns in de twee, drie dagen. Ik douch meestal 's avonds, behalve als ik die dag niets bijzonders te doen heb, dan vaak 's middags.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2012, 07:33
Verwijderd
Citaat:
Dit.

Er wordt vaak echt te hysterisch gedaan over hygiëne, zeker door middelbare scholieren. Iedereen lijkt elkaar ook maar op te hitsen met: 'O je móét elke dag douchen anders ben je vet ranzig!' Ik vind het maar waterverspilling om elke dag te douchen, zeker als je niets hebt uitgevoerd en je wel gewoon gewassen hebt. Maar goed, ik heb een hartstikke droge huid, wil niet eens weten hoe die eruit zou zien als ik elke dag zou douchen.
Ja, natuurlijk. Dat gezanik over stinkende mensen als je niet dagelijk doucht
Met citaat reageren
Oud 07-08-2012, 10:49
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Ik sta wel eens bij mensen die ik naast me ruik staan en waarvan ik denk: Wat zou U denken van een busje deo? Zouden die lui dan zelf niet merken dat ze een flinke bijdrage leveren aan de luchtvervuiling?
Met citaat reageren
Oud 07-08-2012, 11:01
bierkoning
Avatar van bierkoning
bierkoning is offline
Ik douche alleen op 1e kerstdag
__________________
Als een vrouw een andere vrouw een compliment maakt, dan heeft ze wat van die andere vrouw nodig of is ze dronken.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2012, 11:20
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
Ik douche alleen op 1e kerstdag


ik had toch echt verwacht dat vrouwen eerder gingen zeuren over het niet dagelijks douchen en dat zij dat zelf wel deden en dat jongens het toch wat meer om de dag enzo zouden doen.

ik douche zelf ook om de dag. iedere dag douchen is gewoon slecht voor mijn huid. en soms zit er nog een dag meer tussen als ik weinig uitgevoerd hebt en niet het idee heb dat ik heel vies ben. er zijn ook dagen dat ik gerust 2x op een dag douche omdat ik vies ben geworden van het werken.
__________________
"this is of no offence but... you are a robot aren't you?"
Met citaat reageren
Oud 07-08-2012, 12:17
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Wanneer ik denk dat het nodig is. Ik was me elke ochtend aan de wastafel met zeep en een washandje. Nadat ik heb gesport ga ik wel douchen of als er vuil over mijn hele lichaam zit. Ik douch dus soms elke dag, soms eens in de week.
Ik was soms alleen mijn haar onder de kraan, soms alleen mijn voeten, maar dus niet bijster vaak mijn hele lichaam.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 07-08-2012, 12:29
Verwijderd
Ik denk dat je beter iedere dag kan douchen dan dat je jezelf iedere dag met zeep wast.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2012, 12:41
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
Ik denk dat je beter iedere dag kan douchen dan dat je jezelf iedere dag met zeep wast.
als je alleen water gebruikt dan wel denk ik. ik gebruik vaak wel gewoon een nat washandje ok bepaalde delen een beetje schoon te maken als ik niet douche maar dan wel zonder zeep
__________________
"this is of no offence but... you are a robot aren't you?"
Met citaat reageren
Oud 07-08-2012, 12:42
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Citaat:
Ik douche alleen op 1e kerstdag
En niet op 1e Paasdag? Smeerlap!
Met citaat reageren
Oud 07-08-2012, 12:46
bierkoning
Avatar van bierkoning
bierkoning is offline
Citaat:
En niet op 1e Paasdag? Smeerlap!
nee joh 1 keer per jaar is zat !

maar even serieus, ik douche ook om de dag, en dan extra dinsdag en zondag na het sporten als ik training/wedstrijd heb. Verder maakt het me geen drol uit hoe vaak anderen douchen, doe lekker waar je je fijn bij voelt.
__________________
Als een vrouw een andere vrouw een compliment maakt, dan heeft ze wat van die andere vrouw nodig of is ze dronken.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2012, 12:59
Frank777
Frank777 is offline
ik douche ook om de dag, is meer als zat. behalve als ik gewerkt heb, dan zit ik helemaal onder het tomaten groen en moet ik ook wel iedere dag douchen.

soms is een chemische douche ook al genoeg, gewoon meer Deo spuiten en alles komt goed
Met citaat reageren
Oud 07-08-2012, 13:00
Verwijderd
Meer deo is nooit de oplossing.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2012, 13:11
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
Even googleen heeft mij geleerd dat mensen gemiddeld 0,5 tot 1liter (LITER!!!) per dag zweten, en dan gaat het dus niet over een warme dag want dan kan het oplopen tot 7liter. Alleen dat vind ik al reden om iedere dag te douchen. Ik vind het dus wel vies als iemand zegt maar eens in de 2, 3 dagen te douchen. Daarnaast is het fijn en goed om wakker van te worden Als je je met een washandje zo goed wast, kun je toch net zo goed douchen? Veel sneller ook.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2012, 13:30
Verwijderd
Citaat:
Even googleen heeft mij geleerd dat mensen gemiddeld 0,5 tot 1liter (LITER!!!) per dag zweten, en dan gaat het dus niet over een warme dag want dan kan het oplopen tot 7liter. Alleen dat vind ik al reden om iedere dag te douchen. Ik vind het dus wel vies als iemand zegt maar eens in de 2, 3 dagen te douchen. Daarnaast is het fijn en goed om wakker van te worden Als je je met een washandje zo goed wast, kun je toch net zo goed douchen? Veel sneller ook.
Vooral in bed, daar blijf je echt niet schoon
Met citaat reageren
Oud 07-08-2012, 14:01
Verwijderd
Citaat:
Even googleen heeft mij geleerd dat mensen gemiddeld 0,5 tot 1liter (LITER!!!) per dag zweten, en dan gaat het dus niet over een warme dag want dan kan het oplopen tot 7liter. Alleen dat vind ik al reden om iedere dag te douchen. Ik vind het dus wel vies als iemand zegt maar eens in de 2, 3 dagen te douchen. Daarnaast is het fijn en goed om wakker van te worden Als je je met een washandje zo goed wast, kun je toch net zo goed douchen? Veel sneller ook.
Citaat:
Het is heel simpel.
- Een keer per twee dagen douchen is voor een normaal persoon onder normale omstandigheden niet onhygiënisch.
- Regelmatig douchen (meerdere malen per dag) met warm water en zeep kan mogelijk schadelijk zijn voor de huid (de huid droogt uit en je wast de natuurlijke beschermlaag weg). De een heeft daar meer last van dan de ander.

Dat zijn gewoon wetenschappelijk vastgestelde feiten dus een discussie daarover is verder zinloos.
Wil iedereen die het vies of onhygiënisch vindt even bedenken dat meningen gewoon fout kunnen zijn? Dank u.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2012, 14:10
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Even googleen heeft mij geleerd dat mensen gemiddeld 0,5 tot 1liter (LITER!!!) per dag zweten, en dan gaat het dus niet over een warme dag want dan kan het oplopen tot 7liter. Alleen dat vind ik al reden om iedere dag te douchen. Ik vind het dus wel vies als iemand zegt maar eens in de 2, 3 dagen te douchen. Daarnaast is het fijn en goed om wakker van te worden Als je je met een washandje zo goed wast, kun je toch net zo goed douchen? Veel sneller ook.
1 liter zweet verdeeld over 24 uur is niet echt veel. Zweet is ook niet per definitie 'vies', en het meeste zweet gaat in je kleren zitten (dus het is eigenlijk belangrijker om schone kleren aan te trekken). Van douchen ga je trouwens ook niet minder zweten.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 07-08-2012, 14:40
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Ik ben trouwens zo'n iemand die meestal zo'n 15 minuten tot een uur erover doet, dus voor mij is het echt niet sneller. Ik was me gewoon met een washandje, 's ochtends, en verder zie ik het wel.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 07-08-2012, 16:49
Example
Example is offline
Ik douche me 2 maal op één dag.
In de ochtend was ik men lichaam en haar en s'avonds spoel ik me alleen af.
Omdat ik weet dat als je teveel shampoo gebruikt dat niet goed voor je is gebruik ik altijd maar het minimale van wat er echt nodig is.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2012, 18:38
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Het klopt wel dat je van vaak (dagelijks) douchen een droge (beschadigde) huid krijgt. Het helpt om niet te warm te douchen (het liefst zo koud mogelijk), geen zeep te gebruiken en na het douchen een verzorgende crème te gebruiken.

En als je niet dagelijks wilt douchen dan kun je jezelf ook gewoon wassen bij de wastafel. Bepaalde lichaamsdelen hebben nu eenmaal een dagelijkse reiniging nodig.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2012, 11:06
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Citaat:
Ik douche me 2 maal op één dag.
In de ochtend was ik men lichaam en haar en s'avonds spoel ik me alleen af.
Omdat ik weet dat als je teveel shampoo gebruikt dat niet goed voor je is gebruik ik altijd maar het minimale van wat er echt nodig is.
Waarschijnlijk is 2 of 3 x per week je haar met shamoo wassen voor de meeste mensen genoeg. En gebruik je dagelijks ook zeep of doucheschuim? Da's ook niet nodig.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2012, 11:54
Verwijderd
Hmmmmm lekker gedouchet, toch wel een fris gevoel
Met citaat reageren
Oud 08-08-2012, 12:07
Verwijderd
Citaat:
Hmmmmm lekker gedouchet, toch wel een fris gevoel
Met citaat reageren
Oud 08-08-2012, 17:11
Rivka
Avatar van Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Dagelijks. Waar de één koffie nodig heeft om 'lekker aan de dag te beginnen', heb ik dat met 'n douche.
Qft. Zonder douche is de dag voor mij gewoon nog niet begonnen en voel ik me slaperig en vervelend. Ik douche elke ochtend en het maakt me niet uit om daar tien minuten tot een kwartiertje eerder voor op te hoeven staan dan ik anders zou moeten doen, gewoon omdat ik het prettig vind en me 'brandschoon' wil voelen voor ik de deur uitga. Ik gebruik ook altijd douchegel, alleen niet altijd douchegel met SLS (Sodium Laureth Sulfate), het ingrediënt dat producten als douchegel en shampoo laat schuimen. Kleine tip: Als je een heel gevoelige (hoofd)huid of huidproblemen hebt zou ik dit ingrediënt zoveel mogelijk mijden Dan hoef je ook niet per se douchegel/zeep te skippen.

Hoevaak iemand doucht boeit me eigenlijk niet, tenzij hij/zij me echt niet schoon lijkt of stinkt. Of iemand schone kleren aantrekt en zijn/haar tanden goed poetst vind ik stukken belangrijker.
__________________
"The moment one gives close attention to anything, even a blade of grass, it becomes a magnificent world in itself.''-Henry Miller
Met citaat reageren
Oud 08-08-2012, 17:33
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
Qft. Zonder douche is de dag voor mij gewoon nog niet begonnen en voel ik me slaperig en vervelend. Ik douche elke ochtend en het maakt me niet uit om daar tien minuten tot een kwartiertje eerder voor op te hoeven staan dan ik anders zou moeten doen, gewoon omdat ik het prettig vind en me 'brandschoon' wil voelen voor ik de deur uitga. Ik gebruik ook altijd douchegel, alleen niet altijd douchegel met SLS (Sodium Laureth Sulfate), het ingrediënt dat producten als douchegel en shampoo laat schuimen. Kleine tip: Als je een heel gevoelige (hoofd)huid of huidproblemen hebt zou ik dit ingrediënt zoveel mogelijk mijden Dan hoef je ook niet per se douchegel/zeep te skippen.

Hoevaak iemand doucht boeit me eigenlijk niet, tenzij hij/zij me echt niet schoon lijkt of stinkt. Of iemand schone kleren aantrekt en zijn/haar tanden goed poetst vind ik stukken belangrijker.
ik denk dat dat weinig helpt bij een gevoelige huid of iemand met huidproblemen. want dat het niet schuimt betekent niet dat het niet schoonmaakt. en dat is nog altijd het grootte probleem aan iedere dag wassen met zeep enzo.
__________________
"this is of no offence but... you are a robot aren't you?"
Met citaat reageren
Oud 08-08-2012, 17:54
Verwijderd
Ik douche elke dag even 5 minuten. Het hoeft inderdaad niet per se omdat ik veel thuis zit, maar ik voel mezelf graag fris.

Heel soms zelfs 2 keer per dag, als ik zin heb om schoon m'n bed in te gaan, hoewel ik weet dat dat eigenlijk zeer onnodig is hoor.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2012, 22:35
Rivka
Avatar van Rivka
Rivka is offline
Citaat:
ik denk dat dat weinig helpt bij een gevoelige huid of iemand met huidproblemen. want dat het niet schuimt betekent niet dat het niet schoonmaakt. en dat is nog altijd het grootte probleem aan iedere dag wassen met zeep enzo.
Maar dat schuim droogt wel uit en zorgt daarmee ook vaak voor het 'schone' gevoel. Dus als je een gevoelige/droge huid hebt en je veel zeep gebruikt kan je daar best last van krijgen, of in elk geval meer last.
__________________
"The moment one gives close attention to anything, even a blade of grass, it becomes a magnificent world in itself.''-Henry Miller
Met citaat reageren
Oud 08-08-2012, 22:44
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
Maar dat schuim droogt wel uit en zorgt daarmee ook vaak voor het 'schone' gevoel. Dus als je een gevoelige/droge huid hebt en je veel zeep gebruikt kan je daar best last van krijgen, of in elk geval meer last.
oh dat zou ook best kunnen hoor. maar het grootste deel komt door de zeep zelf. ik heb zelf een rampzalig droge huid op mijn vingers die niet weg te krijgen is. en ik heb in de horeca gewerkt en daar maakte we ook van alles schoon met een schoonmaakmiddel dat totaal niet schuimden en dat was gewoon een soort allesreiniger middel. en altijd als ik dat gebruikte kreeg ik meer last van mijn handen .
maar het kan best dat dat spul wat sterker was dan een huis tuin en keuken alles reiniger zeep of wat het ook was. maar daarom zeg ik dat niet alleen dat schuim ervoor zorgt
__________________
"this is of no offence but... you are a robot aren't you?"
Met citaat reageren
Oud 09-08-2012, 00:26
Verwijderd
Ik dacht, ik probeer het is. 2 dagen niet douchen.


Niet fijn.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2012, 00:33
Verwijderd
Ik douche om de dag. Vroeger nog wel minder vaak, maar dat kwam door mijn dwangstoornis. Ik zweet niet veel en als ik niks doe op een dag vind ik het niet vies. Soms douche ik een dag extra na het sporten, op een warme dag of als ik een feestje heb.

Ik snap echt niet dat mensen hier zo moeilijk over doen. De reden dat de forumers hier 'viezer' lijken, is omdat wij forumers tenminste eerlijk durven te zijn, en je vriendjes alleen maar goed over willen komen. Maar sommige mensen hebben blijkbaar smetvrees...
Met citaat reageren
Oud 09-08-2012, 00:51
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Ik dacht, ik probeer het is. 2 dagen niet douchen.


Niet fijn.
Ik dacht ook.. stel ik me nou zo aan? En heb vervolgens twee dagen niet gedoucht.
Om tot de conclusie te komen dat ik het gewoon vies vind om niet elke dag te douchen.
Het is echt ongemakkelijk om je bed in te duiken, zonder te douchen.
Het voelt gewoon smerig.
Vanaf nu zal ik dan ook weer lekker dagelijks douchen
Met citaat reageren
Oud 09-08-2012, 00:58
Verwijderd
Citaat:
Ik dacht ook.. stel ik me nou zo aan? En heb vervolgens twee dagen niet gedoucht.
Om tot de conclusie te komen dat ik het gewoon vies vind om niet elke dag te douchen.
Het is echt ongemakkelijk om je bed in te duiken, zonder te douchen.
Het voelt gewoon smerig.
Vanaf nu zal ik dan ook weer lekker dagelijks douchen
Yess, met jou kan ik praten
Met citaat reageren
Oud 09-08-2012, 08:27
Verwijderd
Allemachtig wat een janktopic :')
Met citaat reageren
Oud 09-08-2012, 10:30
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
Allemachtig wat een janktopic :')


ik vind douche voor dat je naar bed gaat dus echt zo nutteloos.
__________________
"this is of no offence but... you are a robot aren't you?"
Met citaat reageren
Oud 09-08-2012, 10:47
huphup123
huphup123 is offline
Het is "oud" zweet dat stinkt, "nieuw" zweet ruikt niet
Met citaat reageren
Oud 09-08-2012, 12:55
Verwijderd
Citaat:
Het gaat hier om douchen, niet om (plaatselijk) wassen. Ik douche ook gewoon om de dag en sporadisch eens in de 3 dagen. Met uiteraard uitzonderingen voor wanneer ik heb gesport, ongesteld ben of wat dan ook.
Dit

Alhoewel ik soms ook sochtends even heeel snel onder de douche ga (en zorg dat mijn haren niet nat worden); puur om even wakker te worden. Maar dan ga ik niet uitgebreid met zeep enzo in de weer.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2012, 11:11
DaichiDechu
Avatar van DaichiDechu
DaichiDechu is offline
ik douche om de dag, soms sla ik een paar dagen over..
en mn haar was ik ongeveer.. 2/ soms 3 keer per week?
maar als ik douche is het wel heel uitgebreid
ik vind trouwens 2x douchen op een dag echt onzin.. ik zou dat ook niet mogen, zou mn moeder hartstikke boos worden x)
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Naakt douchen na voetballen
daanf2
8 02-06-2014 17:06
Lichaam & Gezondheid Hoevaak douchen jullie per week?
Missy1234567890
500 09-09-2006 23:00
De Kantine Moeten jullie op school na de gymles douchen?
BananaSplit
67 05-01-2006 11:34
Lichaam & Gezondheid Jeuk na douchen
teirg
26 03-10-2004 02:37
Verhalen & Gedichten [Stukje] Douchen met de vijand
juliettebinoche
8 30-11-2003 16:56
Algemene schoolzaken Douchen na gym?
peaceflower
75 18-05-2003 13:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:44.