Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-08-2012, 20:00
Verwijderd
Maar mijn huisgenootje had een heel saaie moeder qua koken. Die kon een stuk of tien gerechten klaarmaken en dat was het ook wel. Elke woensdag gehaktballen enzo.
Ze zei ook altijd dat ze niet van warm eten hield, de eerste jaren dat ze bij mij woonde, totdat ze zelf leerde om een beetje te koken.
Advertentie
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Moet je niet doen joh, nergens goed voor.
Jawel; ik vind het prettig om stellig te zijn. Ik vind het ook leuk als andere mensen dat zijn in het uiten van hun oneensheid met mij. Kijk, zo'n Noedel, daarmee kan ik praten.

Maar goed, ik zal jou in het vervolg niet meer bestoken met dergelijke zaken.
Verwijderd
Citaat:
Maar mijn huisgenootje had een heel saaie moeder qua koken. Die kon een stuk of tien gerechten klaarmaken en dat was het ook wel. Elke woensdag gehaktballen enzo.
Ze zei ook altijd dat ze niet van warm eten hield, de eerste jaren dat ze bij mij woonde, totdat ze zelf leerde om een beetje te koken.
Zo is mijn moeder ook. Tien, vind ik nog veel!

Gelukkig heb ik mezelf maar een beetje culinair opgevoed.
Verwijderd
Tomaat zou trouwens nooit echt koud moeten zijn. Je moet het niet in de koelkast bewaren.
Oud 15-08-2012, 20:01
Noedelhap
Noedelhap is offline
Jezus, nu heb ik ineens zin in gehaktballen met jus.
Oud 15-08-2012, 20:01
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Alsof pasta hier in Nederland uit de supermarkt zo bijzonder van smaak is, kom nou toch
Supermarktpasta is prima, je hebt juist die wat subtielere smaak nodig om te contrasteren met de saus.
Oud 15-08-2012, 20:02
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Tomaat zou trouwens nooit echt koud moeten zijn. Je moet het niet in de koelkast bewaren.
Ik doe het wel eens omdat ik altijd te veel tomaten koop maar dan moet je ze gewoon een paar uurtjes voor gebruik uit de koelkast halen.
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Waarom niet?
Verwijderd
Citaat:
Supermarktpasta is prima, je hebt juist die wat subtielere smaak nodig om te contrasteren met de saus.
Ik vind het vrijwel nergens naar smaken. Pasta dient als opvulling bij de saus.

*rent weg*
Verwijderd
Citaat:

Mijn huisgenootje at thuis in principe elke maandag hetzelfde, elke dinsdag hetzelfde enzovoort, met dan een paar gerechten die zomers of winters waren (ik geloof dat op donderdag het zomerse danwel winterse gerecht werd geserveerd) en bij bijzondere gelegenheden rollade of ovenkip
Noedelhap
Noedelhap is offline
Ik doe trouwens ook geen zout in het water bij de pasta, nergens voor nodig. Het zout zit wel in de saus.
Verwijderd
Citaat:
Waarom niet?
Dan verliest het smaak!
Turk February
Turk February is offline
Citaat:

Ik heb jou nog leren groenten te eten.
Oud 15-08-2012, 20:03
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Jawel; ik vind het prettig om stellig te zijn. Ik vind het ook leuk als andere mensen dat zijn in het uiten van hun oneensheid met mij. Kijk, zo'n Noedel, daarmee kan ik praten.

Maar goed, ik zal jou in het vervolg niet meer bestoken met dergelijke zaken.
Fijn, want ik hou niet zo van discussies en andere felle dingen. Van mij mag de wereld best een mild snoepje in pastelkleuren zijn
Citaat:
Mijn oma is ook heel saai daarin, die kookt nooit, die bakt alleen af en toe een ei als mijn opa daar zin in heeft, en verder kan ze tomatensoep met balletjes, vis met hollandaisesaus (uit een zakje) of "vegetarische" bami met ei en ham maken.
Schrödinger
Schrödinger is offline
Ik ben een ontzettend slechte kok, maar als ik in het bedrijfsrestaurant risotto eet denk ik toch: "ha, de mijne is veel beter!" (ook al slaat mijn bereidingswijze van risotto als kut op dirk)
Verwijderd
Citaat:
Mijn huisgenootje at thuis in principe elke maandag hetzelfde, elke dinsdag hetzelfde enzovoort, met dan een paar gerechten die zomers of winters waren (ik geloof dat op donderdag het zomerse danwel winterse gerecht werd geserveerd) en bij bijzondere gelegenheden rollade of ovenkip
Ja bij m'n ouders thuis is er ook zo'n schema. Dinsdag, donderdag, en zondag (zondag wat luxer) AVG, vrijdag spaghetti, zaterdag patat, en woensdag iets van nasi/lasagne.
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ik doe trouwens ook geen zout in het water bij de pasta, nergens voor nodig. Het zout zit wel in de saus.
Precies.
Citaat:
Hoe maak jij groenten?
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ik vind het vrijwel nergens naar smaken.
Moet je beter zouten!
Oud 15-08-2012, 20:04
Verwijderd
Citaat:
Je tomaat + mozzarella + verse basilicum heb ik er altijd ingehouden

Dat andere niet echt, met die wokgroenten met woksaus en rijst.
Verwijderd
Ik vind het ook altijd grappig dat als ik vertel dat Theodoor bij mijn ouders thuis voor het eerst o.a. geitenkaas en olijven en tofu heeft geproefd, mensen knikken zo van hm-hm, kan gebeuren, terwijl als ik vertel dat ik bij Theodoor thuis voor het eerst o.a. boerenkool en karbonade en cordon bleu heb geproefd, mensen verbaasd kijken of gaan lachen.
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Moet je beter zouten!
Lekker je adertjes laten dichtslibben
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ja bij m'n ouders thuis is er ook zo'n schema. Dinsdag, donderdag, en zondag (zondag wat luxer) AVG, vrijdag spaghetti, zaterdag patat, en woensdag iets van nasi/lasagne.
Ik dacht eerst: "huh, wie eet er nu een virusscanner?"
Oud 15-08-2012, 20:05
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Hoe maak jij groenten?
Dat hangt van de groenten en het gerecht af. Maar Stefenootje had toen geloof ik alleen maar gekookte groenten gegeten, dus toen ging ik ze roerbakken en ging er een wereld open.
Oud 15-08-2012, 20:05
Noedelhap
Noedelhap is offline
Ik zie mijn vader nog wel met een pastapers-machine in de keuken staan hoor. Niet uit principe, maar uit culinaire interesse. Maar dan zou ie denk ik zoiets maken als ravioli ofzo, geen normale penne ofzo.
Oud 15-08-2012, 20:06
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Dat hangt van de groenten en het gerecht af. Maar Stefenootje had toen geloof ik alleen maar gekookte groenten gegeten, dus toen ging ik ze roerbakken en ging er een wereld open.
Oh, ik vind gekookte groenten veel lekkerder
Verwijderd
Citaat:
Overigens vind ik sowieso dat ik geen fatsoenlijke maaltijd heb gehad als er geen groenten in zaten. Waarbij ik tomatensaus niet tot groenten reken, want ik moet de structuur ook kunnen proeven.
*boks*. Nouja voor sommige dingen maak ik wel uitzonderingen: pasta met sjalot-mango-blauwe-kaassaus bijvoorbeeld. Maar eigenlijk hoort daar dan een ''frisse salade'' bij.
Zeppelin
Zeppelin is offline
Citaat:
Ik ben een ontzettend slechte kok, maar als ik in het bedrijfsrestaurant risotto eet denk ik toch: "ha, de mijne is veel beter!" (ook al slaat mijn bereidingswijze van risotto als kut op dirk)
nah ik vind dat jij best lekkere dingen kan maken. maar ook heel vieze, zoals die prutjes van je met alles dat er nog is en ei.

Je kerriesoep en boerenkool zijn niet te overtreffen!
Verwijderd
Mijn vader kan heel lekker pannenkoeken bakken en zelf pizza maken, maar verder houdt hij niet van koken. Toen mijn moeder studeerde en mijn vader vier dagen per week het eten verzorgde, aten we een tijd lang twee dagen per week macaroni met stukken wortel en prei en wat tomatenpuree erdoor, en twee dagen per week nasi met stukken wortel en prei en wat satesaus erover.

Totdat mijn moeder daar ook gek van werd, toen hebben ze samen een lijst gemaakt van wat mijn vader nog meer kon koken en de volgende dag dan op zou kunnen bakken, en bleek dat dat (naast pizza en pannenkoek) wel een stuk of twintig gerechten waren toen gingen na een tijdje mijn zus en ik ook weer macaroni en nasi lusten.
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Je tomaat + mozzarella + verse basilicum heb ik er altijd ingehouden

Dat andere niet echt, met die wokgroenten met woksaus en rijst.
Oh, wokgroenten en rijst en woksaus is lekker Wel veel woksaus, ik wil ook rijst wel zien verzuipen erin.

Alhoewel, nee, rijst mag geen natte kledderboel worden; pasta wel.
Oud 15-08-2012, 20:07
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
*boks*. Nouja voor sommige dingen maak ik wel uitzonderingen: pasta met sjalot-mango-blauwe-kaassaus bijvoorbeeld. Maar eigenlijk hoort daar dan een ''frisse salade'' bij.
hehe, wij hebben wel veel dezelfde eetgewoontes he
Inderdaad, bij zo'n romig gerecht moet een salade. Liefst met ijsbergsla of komkommer want lekker knapperig
Oud 15-08-2012, 20:08
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Oh, wokgroenten en rijst en woksaus is lekker Wel veel woksaus, ik wil ook rijst wel zien verzuipen erin.

Alhoewel, nee, rijst mag geen natte kledderboel worden; pasta wel.
rijst mag ook een natte kliederboel zijn <3
Zeppelin
Zeppelin is offline
Citaat:
dat doen de opa en oma van m'n zoon ook. Ik zou dat nogal verstikkend vinden die voorspelbaarheid. Ik bedenk het korte tijd van te voren.
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik zie mijn vader nog wel met een pastapers-machine in de keuken staan hoor. Niet uit principe, maar uit culinaire interesse. Maar dan zou ie denk ik zoiets maken als ravioli ofzo, geen normale penne ofzo.
Ik heb het wel eens geprobeerd, maar ravioli maken is echt een kutwerkje. Zelfs als je denkt dat je het goed hebt gedaan gaat het in het kokend water weer open en ARGHHH
Noedelhap
Noedelhap is offline
Ik maak eigenlijk nooit iets van frisse salade voor erbij. Alhoewel ik dat thuis wel altijd kreeg, tomaten, sla, basilicum, azijndressing, zoiets.
Oud 15-08-2012, 20:09
Verwijderd
Ik dacht joepie, 2 pagina's bijlezen, gaat het 2 pagina's alleen maar over pasta
Oud 15-08-2012, 20:09
Verwijderd
Ik maak best vaak salade bij dingen. Maar ik kook dit jaar ook vrijwel alleen van recepten, en die bevatten meestal te weinig groente.
Oud 15-08-2012, 20:10
Noedelhap
Noedelhap is offline
Zelfgemaakte ravioli is trouwens overrated. De vulling is vaak niet bijzonder smaakvol en het wordt snel koud.
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Oh, ik vind gekookte groenten veel lekkerder
Als ik vet vlees of vis maak, kook ik ze ook, anders is het me teveel. Maar bij rijst enzo ga ik aan 't roerbakken.

En als ik lui ben koop ik daarvoor zo'n belachelijk pakje 'wokgroenten' bij de supermarkt, dus daar.
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ik dacht joepie, 2 pagina's bijlezen, gaat het 2 pagina's alleen maar over pasta
hahaha ja
Verwijderd
Citaat:
Ah. Ja, dat zou rottig zijn.

Is hij goed weggepest, dan?
Nee, want geen huisgenoot. Onderhuurder, zoals ik al zei en die kan sowieso niet weg . Of ten minste, dat kan wel, maar dan zadel je je huisgenoot (deze zat toevallig in Vietnam) op met een geldprobleem, want dan heeft hij geen onderhuurder meer.

Citaat:
Noedelhap schreef:
En hoe kan iemand, die niet tegen afkraakgrapjes kan, de sfeer verpesten door er niet in mee te gaan?
Omdat je je dan bezwaard voelt om dat soort grapjes te maken. We houden hier echt wel rekening met elkaar, ondanks wat jullie schijnen te denken , en dan ga je je dus inhouden. Maar ik vind het thuis wel zo prettig om me niet in te houden, en niet op mijn tenen te lopen om het iemand naar de zin te maken. Vooral als je dus altijd mensen uitzoekt op 'het tegen grapjes kunnen' want dan weet je dat dat niet hoeft.

Citaat:
Ik zou trouwens ook onmogelijk bij Apate in huis kunnen, want ik zou gewoon de hele dag op internet willen zitten en tekenen. En niet samen eten, want mijn avondeten valt de helft van de tijd midden in de nacht. En ook niet samen op roeien want waarom zou ik willen roeien.

Verder zouden we het waarschijnlijk wel prima met elkaar kunnen vinden, maar daar zouden we nooit achterkomen want ik zou te snel 'het rare mokkel dat nooit buiten komt' worden.

En dan zouden we allebei hier op het forum over elkaar komen klagen en de rest kan ik niet vertellen want ik ga de rechten doorverkopen aan Endemol zodat ze er een hilarische sitcom van kunnen maken.
Citaat:
Ja, ik zou denk ik ook best slecht met een 'hecht groepje' huisgenoten om kunnen gaan. Gezamenlijk eten, gadverdamme Helemaal erg als dat een verplichting is.
Gelukkig eten wij niet verplicht samen. Dat vinden we namelijk gewoon leuk om te doen, alhoewel het soms wel een beetje awkward is als iedereen lekker zit te eten aan tafel en er dan ineens iemand een beetje in z'n eentje komt koken en dan aan een andere tafel gaat zitten eten.

Maar goed, Paranoïde, zou je het leuk vinden om hier te wonen? Nee, en dat is dus de situatie die te voorkomen is, als we maar mochten hospiteren. Het gaat er echt niet om dat alleen wij onze zin krijgen, maar het is wel behoorlijk sneu als er iemand komt wonen die inderdaad niets wil met huisgenoten, en dan dus ons als huisgenoten krijgt. En in feite is dat gewoon hetzelfde als een niet-lid in een verenigingshuis zetten je vindt elkaar vast wel aardig, maar het klikt gewoon niet en daar word niemand gelukkig van.
Oud 15-08-2012, 20:11
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Als ik vet vlees of vis maak, kook ik ze ook, anders is het me teveel. Maar bij rijst enzo ga ik aan 't roerbakken.

En als ik lui ben koop ik daarvoor zo'n belachelijk pakje 'wokgroenten' bij de supermarkt, dus daar.
Die koop ik ook weleens. Maar dan heb ik niet zo goed gegeten als met gekookte courgette bijvoorbeeld. <3
Ik weet niet wat ik bij vet vlees of vis zou doen
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Wat is daar mis mee? Ik doe niet anders Nou ja, af en toe koop ik hele uien en paprika's.
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
nah ik vind dat jij best lekkere dingen kan maken. maar ook heel vieze, zoals die prutjes van je met alles dat er nog is en ei.

Je kerriesoep en boerenkool zijn niet te overtreffen!
Nou ja, Vowel vindt het meestal ook wel goed binnen te houden, maar doorgaans ben ik te lui om er moeite voor te doen ook al weet ik dat ik het eigenlijk lekkerder kan maken.
Oud 15-08-2012, 20:12
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het ook altijd grappig dat als ik vertel dat Theodoor bij mijn ouders thuis voor het eerst o.a. geitenkaas en olijven en tofu heeft geproefd, mensen knikken zo van hm-hm, kan gebeuren, terwijl als ik vertel dat ik bij Theodoor thuis voor het eerst o.a. boerenkool en karbonade en cordon bleu heb geproefd, mensen verbaasd kijken of gaan lachen.
Ik heb ook nog nooit karbonade en cordon blue geproefd, is het de moeite waard?

Citaat:
hehe, wij hebben wel veel dezelfde eetgewoontes he
Inderdaad, bij zo'n romig gerecht moet een salade. Liefst met ijsbergsla of komkommer want lekker knapperig
Restje Vrije School misschien? Maar nee, niet helemaal meer, want ik eet tegenwoordig vleesch. Nouja soms dan. En iets vaker vis en ander spul uit de zee.
Verwijderd
Wokken > koken
Verwijderd
het nadeel van pakjes wokgroenten is vooral dat ze redelijk duur zijn voor iets dat vooral uit prei en witte kool bestaat. Prei en witte kool kosten geen drol.
Verwijderd
Citaat:
Nee.
Oud 15-08-2012, 20:13
Verwijderd
Citaat:
gekookte courgette
Ieuwie.
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Die koop ik ook weleens. Maar dan heb ik niet zo goed gegeten als met gekookte courgette bijvoorbeeld. <3
Gekookte courgette.
Verwijderd
Citaat:

Restje Vrije School misschien? Maar nee, niet helemaal meer, want ik eet tegenwoordig vleesch. Nouja soms dan. En iets vaker vis en ander spul uit de zee.
Ik vind karbonade erg lekker, maar ik hou van botjes afkluiven. Het botje is het lekkerst.
Cordon bleu vind ik niet de moeite waard, het smaakt alleen maar naar ham en kaas en het is vrij droog, terwijl Theodoors moeder toch niet iemand is die vlees droog laat worden dat niet droog had hoeven zijn. Dan kun je dus beter gewoon ham en kaas eten. Vegetarische cordon bleu (ook bij Theodoors moeder geprobeerd) is net zo lekker als 'echte', nou dat zegt wel wat over het vlees lijkt me
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten