Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-08-2012, 17:22
Schrödinger
Schrödinger is offline
Ik heb nog nooit Whatsapp gebruikt.
Advertentie
Oud 26-08-2012, 17:22
Verwijderd
Ik praat nu met mijn wederhelft en ik snap geen kloot van waar hij het over heeft. Hij zei net dat 'het bot voorlopig nog niet werkt, en het remt nogal af allemaal' en daarna dat 'het met de belasting van het bot nog niet wil werken' en toen zei ik 'wat voor bot!?' en hij 'geen bot! een programma!'

okee.
Oud 26-08-2012, 17:23
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
Wees blij
Oud 26-08-2012, 17:24
Verwijderd
Mijn broertje stuurt me heel vaak gewoon tien keer achter elkaar 'hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi' over whatsapp, en dat is heel irritant.
Oud 26-08-2012, 17:25
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Citaat:
Wees blij
Dit ja.
Oud 26-08-2012, 17:26
Verwijderd
Citaat:
Ik praat nu met mijn wederhelft en ik snap geen kloot van waar hij het over heeft. Hij zei net dat 'het bot voorlopig nog niet werkt, en het remt nogal af allemaal' en daarna dat 'het met de belasting van het bot nog niet wil werken' en toen zei ik 'wat voor bot!?' en hij 'geen bot! een programma!'

okee.
O, ik snap het al.
Oud 26-08-2012, 17:33
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
altijd fijn om te weten dat ik niet alleen ben
Oud 26-08-2012, 17:34
Hazel
Hazel is offline
Iedereen die nog niet aan WhatsApp begonnen is zou ik van harte afraden het te gaan gebruiken, want het is VERSCHRIKKELIJK!
Oud 26-08-2012, 17:34
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
altijd fijn om te weten dat ik niet alleen ben
Ik ook niet! Ik heb geen internet op m'n telefoon.
Oud 26-08-2012, 17:35
Verwijderd
Citaat:
Iedereen die nog niet aan WhatsApp begonnen is zou ik van harte afraden het te gaan gebruiken, want het is VERSCHRIKKELIJK!
Wat is er verschrikkelijk aan?
Oud 26-08-2012, 17:37
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Ik ook niet! Ik heb geen internet op m'n telefoon.
:boks:
Oud 26-08-2012, 17:38
Schrödinger
Schrödinger is offline
Ik heb in principe wel internet op mijn telefoon, maar het staat uit, of zo. Het is mijn werktelefoon en ik moet daar geloof ik toestemming voor vragen. Maar ja, gratis bellen > internet op mijn telefoon.
Oud 26-08-2012, 17:42
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Wat is er verschrikkelijk aan?
Je hebt geen rust meer.
Oud 26-08-2012, 17:48
Turk February
Turk February is offline
Wat is Whatsapp eigenlijk?
Oud 26-08-2012, 17:49
Schrödinger
Schrödinger is offline
Het is een soort MSN, maar dan niet van 10 jaar geleden en voor mobiele telefoons. M.a.w. een goedkopere manier om te sms'en als je een smartphone hebt.
Oud 26-08-2012, 17:49
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
:boks:

Hoewel ik het soms wel onhandig vind. Maar ik vind het gewoon veel te duur. Heb nu een redelijk 'nieuw' toestel (dat is 'ie natuurlijk niet, want de ontwikkeling gaat belachelijk snel) met een bundel van 250 belminuten/sms'jes voor iets van 7/8 euro. Dikke prima ik heb niet zo'n zin in een heel nieuw toestel+internet voor 40 euro per maand.
Oud 26-08-2012, 17:51
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Het is een soort MSN, maar dan niet van 10 jaar geleden en voor mobiele telefoons. M.a.w. een goedkopere manier om te sms'en als je een smartphone hebt.
Hm. Met het aantal sms'jes dat ik stuur zal het wel meevallen met hoeveel goedkoper het is.
Oud 26-08-2012, 17:57
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Hm. Met het aantal sms'jes dat ik stuur zal het wel meevallen met hoeveel goedkoper het is.
Ja, zeker aangezien een smartphone duurder is.
Oud 26-08-2012, 17:59
Carn
Carn is offline
smartphones ftw .
Oud 26-08-2012, 18:00
Noedelhap
Noedelhap is offline
Hoeveel kost Whatsappen dan?
Oud 26-08-2012, 18:01
Carn
Carn is offline
niets.
Oud 26-08-2012, 18:01
Noedelhap
Noedelhap is offline
Oh, kijk aan.

Nou, nu nog een gratis Smartphone, dan wil ik er wel aan beginnen.

Edit: want ja, ik schrijf Smartphone met hoofdletter, net zoals Telefoon en Automobiel en al die andere moderne dingen.
Oud 26-08-2012, 18:02
Verwijderd
Nieuwerwetse fratsen, dat zijn het.
Oud 26-08-2012, 18:03
Carn
Carn is offline
het enige 'nadeel' is dat je niet offline kan gaan. Behalve dus je dataverbinding uitzetten of je telefoon uitzetten. Maar goed, dat laatste geldt natuurlijk ook voor SMS.
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Niks, dat gaat via het internet. Dit weet ik ook alleen maar omdat ik vriendinnen heb die WhatsAppverslaafd zijn.

En ik heb überhaupt geen smartphone, en ik geloof dat ik daar maar wat blij mee ben.
Verwijderd
Ik heb vorige week een nieuwe mobiele telefoon gekocht! Hij kostte 25,- en hij heeft een RADIOFUNCTIE
Oud 26-08-2012, 18:06
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ik heb vorige week een nieuwe mobiele telefoon gekocht! Hij kostte 25,- en hij heeft een RADIOFUNCTIE
Is het die ene voor 65+ met een SOS-knop erop?
Oud 26-08-2012, 18:06
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Niks, dat gaat via het internet. Dit weet ik ook alleen maar omdat ik vriendinnen heb die WhatsAppverslaafd zijn.

En ik heb überhaupt geen smartphone, en ik geloof dat ik daar maar wat blij mee ben.
Oh, maar internet kost wel weer een tientje p/m.
Oud 26-08-2012, 18:07
Verwijderd
Citaat:
Is het die ene voor 65+ met een SOS-knop erop?
nee. Het is een nokia 100!
Oud 26-08-2012, 18:09
Carn
Carn is offline
Citaat:
Oh, maar internet kost wel weer een tientje p/m.
och, dat is ook geen geld gezien wat je er mee kan. Mits je het gebruikt.
Oud 26-08-2012, 18:11
Carn
Carn is offline
Overigens kan je natuurlijk ook kiezen om alleen wifi te gebruiken.
Oud 26-08-2012, 18:11
Turk February
Turk February is offline
Maar moet je Whatsapp niet ook kopen?
Oud 26-08-2012, 18:13
Verwijderd
Citaat:
Oud 26-08-2012, 18:14
Carn
Carn is offline
Geen idee, ik doe al 2 jaar met de 'free trial'.
Oud 26-08-2012, 18:15
Verwijderd
Ik ben nog steeds blij met m'n old skool telefoon waarmee ik kan bellen en sms'en. Vind ik vooralsnog genoeg.
Oud 26-08-2012, 18:16
Turk February
Turk February is offline
Och och. Ik ben van de school: als iemand mij sms't om te vragen of ik zin heb om iets te doen, bel ik die persoon op en maken we een afspraak. Ik ga niet zitten duwen op knopjes als een malloot.
Oud 26-08-2012, 18:16
Miekje*
Miekje* is offline
Ik had overigens 5 jaar lang deze telefoon. Prima ding. Toen de knopjes begonnen te weigeren en ik niet meer kon sms-en, kocht een nieuwe. Een Nokia waarvan ik het type niet meer weet. Vrij simpel ding, in ieder geval. Dat er een camera, mp3-speler en radio op zit, is alleen af en toe handig als ik me écht verveel tijdens een les rekenen op school, ofzo.
Oud 26-08-2012, 18:19
Verwijderd
Eigenlijk is patsen met hoe simpel je telefoon is minstens zo erg als patsen met dat je de nieuwe Aaifoon hebt.
Oud 26-08-2012, 18:19
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Och och. Ik ben van de school: als iemand mij sms't om te vragen of ik zin heb om iets te doen, bel ik die persoon op en maken we een afspraak. Ik ga niet zitten duwen op knopjes als een malloot.
Mwah, een afspraak is iets van

"Hoi, dan en dan daar?"
"Oke."
(Optioneel) "Oke, zie je dan!"

Daar ga je toch niet iemand helemaal voor opbellen en storen als diegene iets zit te doen.
Oud 26-08-2012, 18:21
Verwijderd
Smsen is toch juist chill. Ik ben juist van, waarom bellen als je ook kan smsen.
Oud 26-08-2012, 18:21
Verwijderd
Ik ben ook niet zo'n held in bellen. Nou ja, met vrienden vind ik bellen wel leuk, maar om dingen te regelen. Ik praat altijd door de ander heen en andersom, en ik wil gewoon niet altijd bereikbaar zijn.
Oud 26-08-2012, 18:22
Miekje*
Miekje* is offline
Ik heb het meeste van de tijd trouwens ook geen beltegoed, dus heb ik dan vrij weinig aan mijn telefoon. Het enige is dat mijn moeder me verplicht om het ding altijd bij me te hebben, want die belt het liefste 100 keer per dag.
Oud 26-08-2012, 18:22
Carn
Carn is offline
Citaat:
Maar dat is natuurlijk een andere discussie, me dunkt.

Ik vind het wel ok, beetje websites/nieuws checken, mijn agenda staat er altijd in (mits ik die natuurlijk ook bijwerk), geen geneuzel meer met contactpersonen want die staan allemaal in 'the cloud', verder maak ik er zo nu en dan wat fotos en flauwe filmpjes mee, verder vind ik bv ook zaken als de ING-app erg handig, idem voor de NS-reisplanner, wat voetbalonzin, en ik gebruik m ook voor bij het hardlopen met Runkeeper. Verder noteer ik er ook regelmatig wat op, gebruik ik m ook om thuis mn spotify aan te sturen en natuurlijk om onderweg muziek op te luisteren. Via dropbox kan ik ook bij al mijn bestanden, wat oa erg handig is als je op reis gaat, of een keer een ticket vergeet uit te printen. Google Maps komt vaak van pas. Enige wat ik er niet mee doe is spelletjes, want die zijn te suf. Anyway, voor mij genoeg redenen om een smarthphone te gebruiken .
Oud 26-08-2012, 18:24
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Maar dat is natuurlijk een andere discussie, me dunkt.

Ik vind het wel ok, beetje websites/nieuws checken, mijn agenda staat er altijd in (mits ik die natuurlijk ook bijwerk), geen geneuzel meer met contactpersonen want die staan allemaal in 'the cloud', verder maak ik er zo nu en dan wat fotos en flauwe filmpjes mee, verder vind ik bv ook zaken als de ING-app erg handig, idem voor de NS-reisplanner, wat voetbalonzin, en ik gebruik m ook voor bij het hardlopen met Runkeeper. Verder noteer ik er ook regelmatig wat op, gebruik ik m ook om thuis mn spotify aan te sturen en natuurlijk om onderweg muziek op te luisteren. Via dropbox kan ik ook bij al mijn bestanden, wat oa erg handig is als je op reis gaat, of een keer een ticket vergeet uit te printen. Google Maps komt vaak van pas. Enige wat ik er niet mee doe is spelletjes, want die zijn te suf. Anyway, voor mij genoeg redenen om een smarthphone te gebruiken .
Dat hele Cloudgebeuren he. Dan heb je dus nooit een backup van je contactpersonen en gegevens. Als je internet dan for some reason uitvalt, kun je niet eens bellen omdat je niet bij je gegevens kunt?
Oud 26-08-2012, 18:25
Verwijderd
Wat is dat Cloudgebeuren dan?
Oud 26-08-2012, 18:26
Carn
Carn is offline
Citaat:
Dat hele Cloudgebeuren he. Dan heb je dus nooit een backup van je contactpersonen en gegevens. Als je internet dan for some reason uitvalt, kun je niet eens bellen omdat je niet bij je gegevens kunt?
Natuurlijk niet, die staan ook op je telefoon. Maar ik beheer al mn contacten via google contacts; dus als ik ze daar bijwerk worden ze ook direct op mijn telefoon bijgewerkt, vice versa.
Oud 26-08-2012, 18:26
Carn
Carn is offline
Citaat:
Wat is dat Cloudgebeuren dan?
Shit op the interwebz stallen ipv shit lokaal.
Oud 26-08-2012, 18:29
Verwijderd
Citaat:
Ohjee, vanwege iets specifieks of denk je dat dat zaterdag ook is?
Anders bel ik je gewoon en moet je me steeds precies vertellen waar ik welke voet moet zetten
Ik ging op introweek van de roeivereniging
Oud 26-08-2012, 18:29
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Shit op the interwebz stallen ipv shit lokaal.
Ja lekker is dat, alles in de toekomst zal wel 'cloud' worden. Teken dáár maar eens een ansichtkaart van :\
Oud 26-08-2012, 18:30
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Mwah, een afspraak is iets van

"Hoi, dan en dan daar?"
"Oke."
(Optioneel) "Oke, zie je dan!"

Daar ga je toch niet iemand helemaal voor opbellen en storen als diegene iets zit te doen.
Nee, een afspraak maken is:

"Donderdag?"
"Nee, dan kan ik niet."
"Vrijdag?"
"Nee, dan kan ik niet. Wanneer kan jij?"
"Gewoon, de hele week."
"Oké, zaterdag?'
"Oh nee, dan niet. Zondag?"
"Nee. Maandag?"
"Nee. Dinsdag?"
"Alleen tussen twaalf en twee."
"Oké, woensdag dan, na vijven?"
"Nee, niet na vijven."

Et cetera.

Bovendien stoort die persoon mij waarschijnlijk meer door te sms'en dan ik hen stoor door te bellen. Sms'en is namelijk meer werk.

Regels voor berichten