Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-09-2012, 13:21
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
Ik heb er absoluut geen probleem mee als een vrouw een kind in het openbaar borstvoeding geeft, maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen het irritant vinden als iemand echt midden op een plein ofzo even een tiet er uit wipt, de baby aanlegt en net nog geen knipperend bord bij staat van "HAI HIER BEN IK AAN HET BORSTVOEDEN EN MIJN RECHT ALS MOEDER AAN HET UITOEFENEN EN HATERZ GONNA HATE" etc.
Die vrienden van mij hebben er echt een issue mee, ze vinden het heel erg ongepast als vrouwen borstvoeding geven in het openbaar en vinden het ook moeilijk om dat aan vrienden die het zomaar doen te laten weten. Tsja, je zal er maar last van hebben. Zelf zou ik als ik kinderen zou hebben ook niet overal mijn borst even tevoorschijn toveren om dat te doen, denk ik.
Oud 04-09-2012, 13:23
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Mja zo demonstratief gebeurt kan ik me voorstellen dat men zich er aan stoort. Maar het kan ook gewoon zo discreet dat je niks ziet. En mensen die zich daar aan ergeren kunnen mijn shiny metal ass bijten. Wat willen ze dan, dat moeders met baby's huisarrest krijgen zolang ze borstvoeden ;x
Ja natuurlijk, zo lang het een klein beetje discreet is is het toch geen probleem...
Citaat:
Van het weekend voedde ik in het verste hoekje in een restaurant waar dus niemand zat. En toen kwam er een groep van vijf mensen aan, begeleid door de GARCON ;x die hadden blijkbaar net die tafel waar ik zat gereserveerd. Dat was dan weer een beetje awkward.
hihi nouja, ken gebeuren!
Oud 04-09-2012, 13:24
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Die vrienden van mij hebben er echt een issue mee, ze vinden het heel erg ongepast als vrouwen borstvoeding geven in het openbaar en vinden het ook moeilijk om dat aan vrienden die het zomaar doen te laten weten. Tsja, je zal er maar last van hebben. Zelf zou ik als ik kinderen zou hebben ook niet overal mijn borst even tevoorschijn toveren om dat te doen, denk ik.
Discreet borstvoeding geven is echt niet moeilijk, dan zie je er niet veel van hoor.
Oud 04-09-2012, 13:25
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Nee, Patau. En de combinatietest is voor Down, Edwards en Patau.
Ach. Mja, je hebt zoveel prenatale onderzoeken dat ik me er niet zo mee bezig hou zie toch zelden zwangere vrouwen.

Citaat:
Oh en nee, niet standaard. Nekplooimeting ook niet.
Nee? Maar die is vrij simpel. Ik heb het zelfs nog geleerd voor de prenatale screeningsecho.
Oud 04-09-2012, 13:29
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
Discreet borstvoeding geven is echt niet moeilijk, dan zie je er niet veel van hoor.
Dan nog
Oud 04-09-2012, 13:31
Afrodiete
Afrodiete is offline
Ik vind het juist mooi om te zien dat er nog moeders zijn die in het openbaar hun kind de borst geven.
Tegenwoordig 'moet' alles in flesjes en wordt het een rage om in plaats van je eigen productie melk te vervangen door nagemaakte zuivel.
Oud 04-09-2012, 13:32
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Dan nog
Wat een aanstellers dan. Zullen zelf wel te weinig vrouwelijke aandacht krijgen.
Oud 04-09-2012, 13:32
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik vind het juist mooi om te zien dat er nog moeders zijn die in het openbaar hun kind de borst geven.
Tegenwoordig 'moet' alles in flesjes en wordt het een rage om in plaats van je eigen productie melk te vervangen door nagemaakte zuivel.
"nagemaakte zuivel"

Waar denk jij dat melk vandaan komt?
Oud 04-09-2012, 13:33
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Nouja, dat je nooit 100% zeker kunt zijn klopt wel een beetje. Het is natuurlijk zo dat je een enorme hoeveelheid aan prenatale testen hebt, allemaal met hun eigen sensitiviteit (de kans op vals negatieven en vals postieven dus), en ook voor heel zeldzame dingen. De vraag is natuurlijk of je dan ALLES moet gaan testen, en dan nog ben je niet 100% zeker.
Oja tuurlijk kan je nooit zeker zijn! Maar het werd imo een beetje gebracht of die hele echo een beetje overbodig was.
Oud 04-09-2012, 13:34
Verwijderd
Citaat:
Dan nog
Maar dan vinden ze dus alleen al de suggestie ongepast? Want je ziet dan echt geen blote borst, nog geen cm2. Hm.
Oud 04-09-2012, 13:35
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Oja tuurlijk kan je nooit zeker zijn! Maar het werd imo een beetje gebracht of die hele echo een beetje overbodig was.
oh nee, tuurlijk niet. Of noujaaa, pfff, in principe kun je bij heel veel preventieve onderzoeken een kanttekening zetten, en in sommige gevallen ook zeer terecht (de "APK-bodychecks" etc die je tegenwoordig bijv. in Duitsland kan maken), maar die zwangerschapsecho werd natuurlijk niet gemaakt (en vergoed) als er geen reden voor is
Oud 04-09-2012, 13:38
Verwijderd
Citaat:
Maar dan vinden ze dus alleen al de suggestie ongepast? Want je ziet dan echt geen blote borst, nog geen cm2. Hm.
Ik voedde laatst mijn dochter onder een doek (anders gaat ze rondkijken en drinkt ze niet), en zelfs dan vinden sommige mensen het nodig boos te kijken. Terwijl je dus echt niets ziet. Ze had er net zo goed kunnen liggen slapen.

Andersom zijn oudere vrouwen vaak heel positief over openbaar voeden Laatst nog iemand die zei dat haar dochter altijd op de wc ging voeden in restaurants enzo, blegh
Oud 04-09-2012, 13:40
Turk February
Turk February is offline
Ik zag vandaag een zeer grote neger die een zeer kleine neger duwde in een kinderwagen. De grote neger had een speen in zijn mond. Ik wilde nog zeggen: "Malle negers, jullie doen het helemaal verkeerd," maar ik dacht, laat ze het zelf maar uitzoeken, anders komen ze er helemaal nooit.
Oud 04-09-2012, 13:40
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Oei, tot net geslapen
Oud 04-09-2012, 13:41
Verwijderd
Citaat:
Ik zag vandaag een zeer grote neger die een zeer kleine neger duwde in een kinderwagen. De grote neger had een speen in zijn mond. Ik wilde nog zeggen: "Malle negers, jullie doen het helemaal verkeerd," maar ik dacht, laat ze het zelf maar uitzoeken, anders komen ze er helemaal nooit.

Ik ben me aan het oriënteren op weer voor minstens 3 maanden naar het buitenland gaan en ik word er blij van
Oud 04-09-2012, 13:41
Verwijderd
Citaat:
Ik voedde laatst mijn dochter onder een doek (anders gaat ze rondkijken en drinkt ze niet), en zelfs dan vinden sommige mensen het nodig boos te kijken. Terwijl je dus echt niets ziet. Ze had er net zo goed kunnen liggen slapen.

Andersom zijn oudere vrouwen vaak heel positief over openbaar voeden Laatst nog iemand die zei dat haar dochter altijd op de wc ging voeden in restaurants enzo, blegh
Onvoorstelbaar ik kan me daar best kwaad om maken, dat mensen het ongepast vinden dat je een baby eten geeft ffs
Ze zijn zelluf ongepast.

Klaverman stelde laatst voor dat ik op de wc ging voeden toen we ergens op een terrasje zaten. Toen werd ik een beetje boos op hem (en heb ik gewoon een rustig bankje opgezocht waar niemand ons kon zien)
Oud 04-09-2012, 13:42
Verwijderd
Citaat:
Oud 04-09-2012, 13:46
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Klaverman stelde laatst voor dat ik op de wc ging voeden toen we ergens op een terrasje zaten. Toen werd ik een beetje boos op hem (en heb ik gewoon een rustig bankje opgezocht waar niemand ons kon zien)
Ik zou dan tegen hem zeggen dat hij zelf maar op de WC moest gaan zitten of als hij 's nachts gaat snurken maar fijn op het toilet gaat snurken.
Oud 04-09-2012, 13:47
Verwijderd
Oeioeioei ik ben gister voor het eerst om identificatie door de politie gevraagd jongens. In mijn hele leven. /crimineel.
Oud 04-09-2012, 13:48
Verwijderd
Spoiler
Oud 04-09-2012, 13:50
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
Klopt. Volgens mij steekt er ook wel wat meer achter dan alleen het aanstoot nemen aan een blote borst, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker Zelf ben ik er ook niet zo van gediend, maar iedereen moet het zelf maar weten
Oud 04-09-2012, 13:51
Verwijderd
Citaat:
Ik zou dan tegen hem zeggen dat hij zelf maar op de WC moest gaan zitten of als hij 's nachts gaat snurken maar fijn op het toilet gaat snurken.

Gek genoeg vinden veel mensen dat logisch, borstvoeding combineren met een wc. Ik vroeg in een groot hotel een keer of ze ergens een ruimte hadden waar ik even kon kolven, wees ze me de weg naar get invaliden toilet
Oud 04-09-2012, 13:52
Martiño
Martiño is offline
Citaat:

Gek genoeg vinden veel mensen dat logisch, borstvoeding combineren met een wc. Ik vroeg in een groot hotel een keer of ze ergens een ruimte hadden waar ik even kon kolven, wees ze me de weg naar get invaliden toilet
Nouja, invalidentoilet is wel lekker ruim natuurlijk.

Collega had trouwens hetzelfde probleem, in het oude ziekenhuis waren er genoeg leegstaande kamertjes en rustige hoekjes, maar in het nieuwe ziekenhuis hebben alle kantoren ramen naar de gang, dus ze kon ook niet even in een leeg kantoortje gaan zitten... Dus dan was het maar hopen dat er een onderzoekskamer niet gebruikt werd die dag, of anders als het echt niet anders kon het toilet.
Oud 04-09-2012, 13:56
Verwijderd
Citaat:
Oud 04-09-2012, 13:58
Hazel
Hazel is offline
Ik word altijd zo moe en prikkelbaar van mensen die te pas en te onpas het woord neger gebruiken.
Oud 04-09-2012, 13:59
Verwijderd
Citaat:
Nouja, invalidentoilet is wel lekker ruim natuurlijk.

Collega had trouwens hetzelfde probleem, in het oude ziekenhuis waren er genoeg leegstaande kamertjes en rustige hoekjes, maar in het nieuwe ziekenhuis hebben alle kantoren ramen naar de gang, dus ze kon ook niet even in een leeg kantoortje gaan zitten... Dus dan was het maar hopen dat er een onderzoekskamer niet gebruikt werd die dag, of anders als het echt niet anders kon het toilet.
Wel lekker ruim, maar ik moest dus op de wc gaan zitten, zonder deksel oid. Beetje raar. Vaak is er wel ergens een kamertje met een stoel ergens, zeker in grote gebouwen.

Ikea is trouwens fijn, voed-/kolfkamertjes
Oud 04-09-2012, 14:05
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Wel lekker ruim, maar ik moest dus op de wc gaan zitten, zonder deksel oid. Beetje raar. Vaak is er wel ergens een kamertje met een stoel ergens, zeker in grote gebouwen.

Ikea is trouwens fijn, voed-/kolfkamertjes
Ikea Heerlen heeft dat ja?
Oud 04-09-2012, 14:11
Verwijderd
Citaat:
Ikea Heerlen heeft dat ja?
't Is een kamer waar je je baby kan verschonen, stoel erbij, stopcontact, wat speelgoed.. Super
Oud 04-09-2012, 14:14
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Als ik met mijn baby in een restaurant zit en mensen vragen of ik hem op de wc wil voeden neem ik mijn bord eten ook mee naar de wc, en mijn stoel.
Oud 04-09-2012, 14:14
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Man ik heb net echt als de tering geslapen. Ik val steeds midden op de dag in slaap en eerst was dat wel lekker maar kom op, nou moet ik naar school!
Oud 04-09-2012, 14:16
Verwijderd
Op mijn oude werk was een kolfruimte, en een van mijn collega's had het niet helemaal begrepen en dacht dat het een golfruimte was. Waar zwangere vrouwen konden golfen. Ter ontspanning.
<3
Oud 04-09-2012, 14:17
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
ahw wat lief <3

Laatst liep ik trouwens op een wandelpad in Engeland en toen stond er een vrouw te kolven, terwijl haar man de baby vast had. Dat vond ik heel vreemd, waarom zou je gaan kolven terwijl je je baby bij je hebt?
Oud 04-09-2012, 14:17
Verwijderd
Citaat:
Op mijn oude werk was een kolfruimte, en een van mijn collega's had het niet helemaal begrepen en dacht dat het een golfruimte was. Waar zwangere vrouwen konden golfen. Ter ontspanning.
<3
Hihi
Oud 04-09-2012, 14:18
Verwijderd
Misschien had haar man dorst
Oud 04-09-2012, 14:20
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
ahw wat lief <3

Laatst liep ik trouwens op een wandelpad in Engeland en toen stond er een vrouw te kolven, terwijl haar man de baby vast had. Dat vond ik heel vreemd, waarom zou je gaan kolven terwijl je je baby bij je hebt?
Misschien had ze teveel melk?
Oud 04-09-2012, 14:21
Verwijderd
Citaat:
Misschien had haar man dorst
Oud 04-09-2012, 14:25
Verwijderd
Omdat ze de druk voelde maar het niet in het eetschema van het kind paste?
Oud 04-09-2012, 14:41
Zeppelin
Zeppelin is offline
Citaat:
Die pretentieuze pose is het resultaat van snel naar achteren hupen omdat de zelfontspanner op 2 seconden staat
Stiekem heb ik nog meer jurkjes gekocht maar deze is vandaag binnengekomen en draag ik nu!
OMG zo slank en jij hebt TWEE kinderen?

nee maar serieus, wat een leuk jurkje en wat zie je er goed uit
Oud 04-09-2012, 14:45
Verwijderd
Citaat:
Omdat ze de druk voelde maar het niet in het eetschema van het kind paste?
Of het kind kan sowieso niet aan de borst drinken (ingetrokken tepels, verkort tongriempje, etc etc). Of ze dikt de voeding in ivm reflux.

Allerlei mogelijkheden...
Oud 04-09-2012, 14:45
Verwijderd
Ik kan de foto niet zien
Oud 04-09-2012, 14:46
Verwijderd
Citaat:
OMG zo slank en jij hebt TWEE kinderen?

nee maar serieus, wat een leuk jurkje en wat zie je er goed uit
hihi je hebt het onthouden
dankje <3
Oud 04-09-2012, 15:02
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ik word altijd zo moe en prikkelbaar van mensen die te pas en te onpas het woord neger gebruiken.
Ik word moe en prikkelbaar van mensen die overal maar moe en prikkelbaar van worden.

En ik vind dat borstvoeding geven in 't openbaar best moet kunnen, maar dan moet het ook wel een beetje discreet gebeuren. Ik heb ooit in een restaurant tegen de tet van een wijf aan moeten kijken, nou daar werd ik niet blij van. Ze had ook haar hele tet eruit gefloept en het was echt een ranzige uier.
Ik kan ook niet tegen de opmerking dat het 'natuurlijk' is en dat mensen daarom niet moeten zeuren. Ok, kakken is ook natuurlijk, zal ik dat dan even naast je bord doen?
Oud 04-09-2012, 15:11
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ik gebruik het enkel te pas.
Oud 04-09-2012, 15:28
Verwijderd
Ik heb zo veel koffie op. Zo onmenselijk veel koffie. Ik zal een week niet kunnen slapen.
Oud 04-09-2012, 15:31
Verwijderd
Citaat:
Ik heb zo veel koffie op. Zo onmenselijk veel koffie. Ik zal een week niet kunnen slapen.
Praktisch
Oud 04-09-2012, 15:33
Verwijderd
Ik zou overigens niet koud of warm worden van borstvoedende vrouwen in het wild. That said, ik weet niet of ik er fan van zou zijn als mijn betere helft dat zou doen.
Oud 04-09-2012, 15:45
Turk February
Turk February is offline
Oude, typische Amsterdamse vrouw voor me in de Lidl:

"Ach, jij hebt maar één ding. Wat zielig. Ga maar voor, hoor. Ja zeg, één dingetje. Misschien mag je ook wel voor die meneer. Hallo, meneer!" (De man is een toerist.) "Deze man heeft one ding. One. Mag hij voor you? Jaaaa, zie je. Eén dingetje maar, ik denk, kom op zeg."

Zo praatte gedurende het hele wachtproces door.
Oud 04-09-2012, 15:47
Verwijderd
Hallo!
Oud 04-09-2012, 15:51
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik gebruik het enkel te pas.
Idem. Het is ook een goed woord, wat vaker in de mond mag worden genomen. Neger.
Oud 04-09-2012, 15:53
Verwijderd
wat ik ben moe opeens.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten