Advertentie | |
|
![]() |
|
Als ik het goed begrepen heb doel je op deze zin uit het akkoord:
Ook secundaire arbeidsvoorwaarden van ambtenaren worden – na raadpleging van de sociale partners – gelijkgetrokken met die in de private sector. Lijkt me selbstverständlich. Verder is er geen sprake van een absolute nullijn. Volgens mij gaat het om de totale loonsom: de kosten die P&O maakt voor het personeel. Bij snijden in de secundaire arbeidsvoorwaarden of het personeelsbestand kan er dus sprake zijn van loonstijging. Iemand (het CBS, bijvoorbeeld) zou eens moeten uitrekenen hoe zwaar ambtenaren en studenten door dit beleid getroffen worden. Lijken mij tenminste de twee zwaarstbelaste groepen van de financiele kant van het akkoord.
|
Het is gezien de verwachtingen een redelijk akkoord, de grootste ergernis die ik heb is de OV jaarkaart/leenstelsel stufi.
De zorg ben ik afwachtend in, ontslagrecht is dubieus maar was gezien de partijen onvermijdelijk. De HRA is een goede stap, maar wel een redelijk kleine die in de media als groter wordt neergezet dan dat het is.
||
Verwijderd
|
Qua HRA ben ik al lang blij dat er iets gebeurt, nu is het heilige huisje in ieder geval omver. Hopelijk gaat een volgend kabinet er harder mee aan de slag. Was niet te verwachten dat het een keiharde verandering zou zijn, helaas.
Ik vind dit wel verrassend: Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
In het geval van (semi-)overheid gaat het dus om een primaire arbeidsvoorwaarde. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
wow de VVD die een inkomenafhankelijke regeling "te verdedigen" vindt, droom ik?
Citaat:
überhaupt zou in het algemeen elkaar aanvullen beter zijn dan concureren (maar dan droom ik echt)
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
wat natuurlijk niet kan in ons economisch systeem. concurentie binnen de zorg zorgt ervoor dat we maar matig gebruik maken van onze meest ontwikkelde en nuttige tak van sport. zo wordt er inferieure medicatie gebruikt (tegen nog steeds te hoge prijzen). De kosten in energie en grondstoffen staat in geen enkele relatie meer tot wat er aan zaken verdient wordt en dat is meestal niet erg maar wel als het gaat om de gezondheid en duurzaamheid van de soort. Maarja voorlopig ben ik de enige die heeft geaccepteerd heeft dat de mens een kolonie is (en lang niet zo ontwikkeld als zeg; mieren) dus ik kan net zo goed tegen een muur praten
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|||||
Citaat:
tja ik kan er weinig aan doen dat mensen willen geloven in individualisme, dat ze zichzelf voor de soort plaatsen en daarmee feitelijk zichzelf te kort doen. Citaat:
Citaat:
(maareh we gaan offtopic) Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Als je het dan over een resource based economy hebt (even los van of het menselijk haalbaar is) dan heb je het puur en alleen maar over de kosten aan grondstoffen, energie en arbeid en niet over de kosten van overhead, reclame en dat soort zaken. Maar zoiets vereist een enorme opofferingsgezindheid van individuen om op lange termijn meer succes te beleven dan in een profit based economy. Het grootste probleem is vooral hoe je gaat bepalen wat prioriteiten heeft. (aangezien grondstoffen voorradig maar niet oneindig zijn). Echter zo als ik het zie is het huidige systeem ook niet in staat de juiste prioriteiten te stellen dus wat heb je te verliezen. Maar goed ik zal er verder over ophouden anders worden de mods straks nog boos ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|