Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Hier zit dat vertrouwen in de toekomst en in elkaar er ook echt wel in, maar dat staat voor mij los van trouwen; als ik niet overtuigd zou zijn van het feit dat wij bij elkaar zouden blijven, dan zou ik uberhaupt geen relatie met hem hebben. Trouwen maakt die band wat formeler, maar voor mij niet hechter of gemeender; het was al hecht en gemeend.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
^Ik denk dat ik het wel begrijp
![]() ![]() |
![]() |
|
Ik wil graag trouwen en dan gaat het me natuurlijk vooral om de prachtige jurk en de mooie locatie en de AMAZING taart. Gelukkig gaat een bruiloft voor mijn vriend vooral om zijn sjieke pak en de mooie bruidsauto('s) enzo, dus we zitten daar op een lijn. Ik wil graag trouwen, maar dus wel in een JURK zoals men alleen van fizzle gewend is en alles erop en eraan. Ik zou er ook best wel wat geld aan uitgeven, maar ik hoef echt geen bruidsjurk van 6000 euro ofzo. Zo'n jurk is alleen zo duur omdat er bruid op staat, genoeg concertjurken van 200 euro te koop dus voor 500 euro moet je ook een goede bruidsjurk kunnen krijgen.
Ik wil graag in een kerk trouwen, voor zowel kerk als staat want dat vind ik romantisch <3 Ik vind ook het hele idee van huwelijk en trouwen superromantisch en ik zou liever een intiem klein huwelijk hebben dan helemaal geen huwelijk, maar het is ook gewoon zo spannend om zo'n dag te organiseren en alles tot in de puntjes te verzorgen en alles mooi en tof enzo. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat betreft achternamen interesseert het me echt geen hol of ik die van een ander aanneem en dan ga ik voor de mooiste of meest handige, dus de kans is groot dat ik mijn eigen achternaam bij een huwelijk ditch. |
![]() |
|
Ik heb niet zoveel met trouwen. Ik wil niet iemands "vrouw" zijn, ik heb het altijd al vervelend gevonden als mensen naar hun partner refereren met MIJN man en MIJN vrouw, vriend en vriendin klinkt beter. De jurk lijkt me wel leuk, daarin ben ik dan weer heel traditioneel, die moet wit en prinsesserig. Maar een feest waar mijn vrienden én mijn familie komt, lijkt me niet echt het ultieme feest. Getrouwd zijn lijkt me ook niets, ik vind de belofte die je maakt zo groot. Ik vind het gewoon een benauwend idee dat je je voorneemt om voor de rest van je leven voor die persoon te kiezen. Maar ik moet wel zeggen dat ik er bij mijn huidige vriendje wel iets minder negatief tegenover sta dan eerst. Ik wil liever eerst kinderen en dan tien jaar later misschien een keertje trouwen.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
buiten dan dat 'mijn man' veel definitiever klinkt. voor mij is trouwen altijd een issue geweest. ik zou niet bij iemand blijven die niet met mij wil trouwen, gewoon omdat dat bij mij overkomt als 'ik weet niet of ik wel voor altijd bij u wil blijven, en als we niet trouwen kan ik veel makkelijker mijn biezen pakken'. veel mensen vinden dat samen kinderen hebben een veel groter statement is en dat het dan dus niet nodig is om te trouwen, maar dat vind ik persoonlijk ook onzin, dat is gewoon de zaak omkeren. er zijn zoveel mensen die samen kinderen hebben en die dan zowel partner als kinderen in de steek laten. als je wel kinderen wil, en dus dàt 'voor altijd met elkaar verbonden'-engagement wel wil aangaan, waarom zou je dan niet willen trouwen? dat is dan toch een kleintje? velen hier zeggen ook dat ze alleen maar zouden willen trouwen onder huwelijkse voorwaarden, zie ik, maar dat zou ik persoonlijk nooit gewild hebben, zelfs niet als ik knoerterijk was geweest en mijn vriend/man geen nagel om aan zijn gat te krabben (of omgekeerd, natuurlijk) en zelfs niet als hij degene was die erop zou aansturen om onder voorwaarden te trouwen. want waar is het vertrouwen dan? onder huwelijkse voorwaarden trouwen, dat is bij mij hetzelfde als zeggen: "ik trouw met je, want ik wil je beloven dat ik altijd bij jou wil blijven, maar ik ben er bijna zeker van dat we die belofte zullen breken en ooit uit elkaar zullen gaan". maar dat is mijn persoonlijke visie daarop hé ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Daarnaast kun je ook onder huwelijkse voorwaarden trouwen om andere redenen. Bijvoorbeeld als een van de twee een eigen bedrijf heeft. Op het moment dat het bedrijf failliet zou gaan oid, is de andere partner niet eraan verbonden en komt de schuld niet bij de ander terecht. In dat geval probeer je je partner te beschermen, wat op zich best romantisch is (jaja, samen ten ondergaan klinkt ook wel romantisch maar eh ![]() En ten slotte, je kunt volgens mij bij de huwelijkse voorwaarden regelen dat je in geval van een scheiding uit elkaar gaat alsof je in gemeenschap van goederen getrouwd bent geweest. Waarom dan toch huwelijkse voorwaarden? Omdat je een aantal extra zaken kunt regelen. Zoals "Als hij een gokschuld van 300.000 opbouwt, heb ik er niets mee te maken" en dus mijn bovenstaande voorbeeld van het eigen bedrijf, e.d. ![]() Trouwen onder huwelijkse voorwaarden hoeft niet te gaan om "Ja, ik trouw nu wel met je maar ik denk dat het fout gaat en als het fout gaat wil ik per se niet dat jij aan mijn centjes zit"
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Mijn ouders zijn in 1975 getrouwd onder huwelijkse voorwaarden, wat in die tijd minder standaard was. Mijn vader wilde dit graag omdat hij de wens had een eigen bedrijf te beginnen. Hij wilde daar mijn moeder daar dan op geen enkele manier mee lastigvallen als het zou floppen, en dus ook niet de toekomst van de kinderen.
|
![]() |
||
mja oké, als je met een bedrijf zit of als zelfstandige werkt is dat ongetwijfeld wel belangrijker ... mijn opvatting over die voorwaarden moet ik misschien idd toch maar nuanceren
![]() ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() En verder wat je zegt, ik vind niet dat je aan iemand kunt beloven om de rest van je leven met hem of haar te spenderen. Dan doe je jezelf en de ander tekort of je moet je belofte verbreken als het toch niet zo blijkt te zijn.
||
Citaat:
![]() ![]() edit: nationale statistieken spreken de ervaring van mijn collega's blijkbaar wel tegen, als ik google op de juiste sites... Laatst gewijzigd op 04-10-2012 om 14:46. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Voor zoekmachines maakt het idd wel uit, dat als ze zoeken op meer artikelen van jou ze dus niet alles vinden, maar het lijkt me dat je promotiecommissie toch wel beter weet, dat zijn mensen. Mijn zus gebruikt voor publicaties haar meisjesnaam omdat het onderzoeksgebied van mijn vader overlap heeft met het hare waardoor mensen die naar artikelen van mijn vader zoeken, ook die van haar vinden
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Het gaat om de intentie, als je trouwt, geloof je er beide 100% in dat je de rest van je leven samen gaat blijven. En daar gaat het om in een belofte, dat je er op dat moment helemaal in gelooft, niet over de onvoorziene nare gebeurtenissen die eventueel in de toekomst zouden kunnen gebeuren. Het lijkt mij juist dat je jezelf en de ander tekort doet door altijd zo'n afwachtende houding te houden: 'Ja, nu houden we wel van elkaar, maar je weet niet hoe het in de toekomst zal gaan...' Het lijkt mij heel jammer als je altijd zo'n soort reserve houdt, maar voor anderen kan dat natuurlijk anders zijn.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik heb zelf helemaal niks met trouwen! Mijn vriendin wil dit wel graag op termijn. Ik zal het dus meer voor haar doen dan voor mijzelf. Daarnaast denk ik als het eenmaal zo ver is dat het echt wel bijzonder en mooi is.
Ik vind alleen dat trouwen geen toevoeging geeft. Ik zal het redelijk ingetogen houden, geen achter-achter-achter neefjes en buren van 10 jaar geleden. Gewoon alleen familie en goede vrienden. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben getrouwd. En ik vond het leuk: mooie jurk, leuk feestje.
![]() Mensen die dat als bezwijken onder maatschappelijke druk zien, leggen zelf een nieuwe (maatschappelijke) druk, die op dit moment meer aanwezig lijkt dan de 'oude'. En niet geëmancipeerd...ik zie niet wat er niet geëmancipeerd aan zou zijn, je verklaart of belooft nergens dat je ondergeschikt bent aan je partner oid... Trouwen kan tegenwoordig bijna overal zolang er maar een dak op zit, geloof ik. En drie getuigen kan niet of dat moeten ze ook veranderd hebben. Laatst gewijzigd op 07-10-2012 om 06:05. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() En wat betreft de getuigen: er mogen er maximaal 4 zijn in totaal, dus 2 per persoon. Ben trouwens wel benieuwd hoe dat zit, want mijn zusje en ik zijn getuige geweest bij de bruiloft van mijn ouders (naast 2 andere getuigen), maar toen waren we nog wel minderjarig. Officieel mag dat niet. Maar ze zullen wel een tussenweg hebben verzonnen. Hoe hebben jullie je getuigen gekozen/ zouden jullie ze kiezen? En is het er dan maar één, of toch twee?
|
Ik wil ooit wel trouwen, vooral in het buitenland is het handig als ze erkennen dat je samen bent. Vriendin van mij mocht haar vriend niet opzoeken in het ziekenhuis want alleen familie mocht binnen. Dit was terwijl ze op vakantie waren. Ze waren/zijn al 8 jaar samen maar dat deed er niet toe. Niet getrouwd is geen familie, ze had dus ook niks te zeggen over medische keuzes en dergelijke.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Voor mij hoeft het niet, maar de vriendin wilt wel heel graag en gooit het onderwerp regelmatig op. Ik zal er ooit aan toegeven als ik het er tijd voor vind, maar dan doe ik het uitsluitend voor haar.
Zo heb ik het haar ook verteld, maar volgens mij voelt ze zich beledigd als ik dat zo zeg ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
|
Verwijderd
|
@indigo: Ja, inderdaad, vier in totaal...maar als je er zelf al drie wilt, dan blijft er weinig over voor je aanstaande.
![]() Misschien dat bij jouw ouders huwelijk de andere twee getuigen wettelijk de officiële getuigen waren (twee is immers het minimale aantal) en jullie meer voor het idee? |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Trouwen Verwijderd | 178 | 31-03-2008 19:25 | |
Lifestyle |
Hoe wil je trouwen? Apomes | 93 | 07-06-2005 00:11 | |
Liefde & Relatie |
Trouwen. Reden waarom wel of niet? Verwijderd | 108 | 08-08-2004 14:42 | |
Psychologie |
Het Grote Gedichten Topic #3 Droomvlucht | 500 | 29-06-2004 19:49 | |
Verhalen & Gedichten |
Trouw CarladelaParra | 0 | 12-04-2003 16:44 | |
Liefde & Relatie |
Zwanger van een getrouwde man (mijn ex-leraar).... Verwijderd | 31 | 20-03-2003 14:19 |