Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-11-2012, 20:23
Verwijderd
Citaat:
ach mensen zijn een stel kale apen, de meeste zien er niet uit en de rest is afhankelijk van andermans smaak

Behalve als je echt fysiek misvormd ben is er weinig aan de hand, goed de een heeft wat meer moeite om op gewicht te blijven, de ander doet juist wat mager aan, maar dat is sinecure
Wat bedoel je met fysiek misvormd ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-11-2012, 20:34
Verwijderd
Met deze dingen kunnen de meeste psychologen je wel helpen lijkt me.

Verder kun je natuurlijk ook nog naar de vertrouwenspersoon op school gaan, je mentor of iemand anders in de buurt die je vertrouwt om in ieder geval je verhaal kwijt te kunnen. Wellicht hebben zij tips.
Citaat:
Wat hij denk ik bedoeld is mensen die daadwerkelijk misvormd zijn. Een hand missen, enorme brandwonden in je gezicht hebben, dat soort dingen.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2012, 20:58
Verwijderd
Citaat:
Met deze dingen kunnen de meeste psychologen je wel helpen lijkt me.

Verder kun je natuurlijk ook nog naar de vertrouwenspersoon op school gaan, je mentor of iemand anders in de buurt die je vertrouwt om in ieder geval je verhaal kwijt te kunnen. Wellicht hebben zij tips.

Wat hij denk ik bedoeld is mensen die daadwerkelijk misvormd zijn. Een hand missen, enorme brandwonden in je gezicht hebben, dat soort dingen.
Ow zo als hij het zo bedoelt toch vind ik misvormd dan wel rare naam voor iemand die hand mist ofzo
maar heb niks ofzo lichamelijk niet brandwonden allemaal niet
Met citaat reageren
Oud 28-11-2012, 02:11
arPos
arPos is offline
Citaat:
dat je ene oog op je kin zit, je de helft van je gezicht mist en wat meer zij, en zelfs dan hoeft dat niet persé "lelijk" te zijn.

Is toch vaak the eye of the beholder.

Kijk dit soort dingen komen door een gebrek aan zelfvertrouwen, dat heeft voor een deel te maken met in vorm zijn, verzorging maar voor een groter deel met zelfacceptatie, de simpele notie dat je de spiegel inkijkt en tegen jezelf kan zeggen; hé jij daar, jij mag er wezen...

Ik denk dat niemand een 100% homogene samenleving mooi vind, sterker de meesten zullen daar de rillingen bij krijgen, mensen denken graag dat ze individuen zijn met hun eigen specifieke dingen.

Om kort te zijn: je kan niet van een ander verwachten dat die van jou houdt als je niet van jezelf houdt.

Maar goed je bent niet erg specifiek over je problemen dus dit is allemaal heel algemeen, wat is het aan jezelf waarvan je vind dat anderen op dat vlak beter uit de bus komen.

(om je op weg te helpen zal ik van mezelf zeggen dat ik er geregeld van kan balen dat ik zelfs op 25 jarige leeftijd vaak last heb van een vette huid en soms zelfs van flinke acne-aanvallen, dat kan ik dan behoorlijk lelijk vinden)
Oud 29-11-2012, 12:24
Verwijderd
Citaat:
dat je ene oog op je kin zit, je de helft van je gezicht mist en wat meer zij, en zelfs dan hoeft dat niet persé "lelijk" te zijn.

Is toch vaak the eye of the beholder.

Kijk dit soort dingen komen door een gebrek aan zelfvertrouwen, dat heeft voor een deel te maken met in vorm zijn, verzorging maar voor een groter deel met zelfacceptatie, de simpele notie dat je de spiegel inkijkt en tegen jezelf kan zeggen; hé jij daar, jij mag er wezen...

Ik denk dat niemand een 100% homogene samenleving mooi vind, sterker de meesten zullen daar de rillingen bij krijgen, mensen denken graag dat ze individuen zijn met hun eigen specifieke dingen.

Om kort te zijn: je kan niet van een ander verwachten dat die van jou houdt als je niet van jezelf houdt.

Maar goed je bent niet erg specifiek over je problemen dus dit is allemaal heel algemeen, wat is het aan jezelf waarvan je vind dat anderen op dat vlak beter uit de bus komen.

(om je op weg te helpen zal ik van mezelf zeggen dat ik er geregeld van kan balen dat ik zelfs op 25 jarige leeftijd vaak last heb van een vette huid en soms zelfs van flinke acne-aanvallen, dat kan ik dan behoorlijk lelijk vinden)
Hoe bedoel je dan dat ik niet erg specifiek ben ?
Met citaat reageren
Oud 29-11-2012, 12:28
Gitte v
Gitte v is offline
Je zegt alleen dat je jezelf lelijk vindt, niet wat je precies lelijk vindt.
Wat aan jezelf is mooier bij anderen, denk je?
Oud 29-11-2012, 12:34
Verwijderd
Citaat:
Je zegt alleen dat je jezelf lelijk vindt, niet wat je precies lelijk vindt.
Wat aan jezelf is mooier bij anderen, denk je?
Alles is lelijk
en niks is mooier bij mezelf dan bij anderen
Met citaat reageren
Oud 29-11-2012, 12:54
Gitte v
Gitte v is offline
Het doel van dit topic is waarschijnlijk dat jij een oplossing vindt en jezelf minder lelijk leert vinden. Op alles wat gezegd wordt reageer je echter dat het geen zin heeft omdat je jezelf toch lelijk vindt. Wat wil je dan?
Oud 29-11-2012, 13:07
Verwijderd
Citaat:
Het doel van dit topic is waarschijnlijk dat jij een oplossing vindt en jezelf minder lelijk leert vinden. Op alles wat gezegd wordt reageer je echter dat het geen zin heeft omdat je jezelf toch lelijk vindt. Wat wil je dan?
Titel topic
Met citaat reageren
Oud 29-11-2012, 13:35
Verwijderd
Ja, maar je wil niets van ons horen van wat je moet doen. Ik heb je al gezegd wat je moet doen: Een psycholoog of vertrouwenspersoon zoeken en daarmee praten. Ophouden met jezelf met andere vergelijken. Anderen hebben ook oplossingen aangedragen. Het enige wat jij echter doet is jammeren dat je dat niet kan en dat je op de wachtlijst staat.

Er is niet meer wat wij kunnen zeggen. Er is niet meer wat wij je kunnen vertellen om te gaan doen, want je wil niets horen. Je wijst alles af. Wil je werkelijk weten wat je moet doen? Lees het topic nog maar eens door, zet de oplossingen allemaal op een papiertje en ga ermee aan het werk. Hou op met jammeren dat je zo ontzettend lelijk bent. Dat moet je doen.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2012, 14:12
Verwijderd
Citaat:
Ja, maar je wil niets van ons horen van wat je moet doen. Ik heb je al gezegd wat je moet doen: Een psycholoog of vertrouwenspersoon zoeken en daarmee praten. Ophouden met jezelf met andere vergelijken. Anderen hebben ook oplossingen aangedragen. Het enige wat jij echter doet is jammeren dat je dat niet kan en dat je op de wachtlijst staat.

Er is niet meer wat wij kunnen zeggen. Er is niet meer wat wij je kunnen vertellen om te gaan doen, want je wil niets horen. Je wijst alles af. Wil je werkelijk weten wat je moet doen? Lees het topic nog maar eens door, zet de oplossingen allemaal op een papiertje en ga ermee aan het werk. Hou op met jammeren dat je zo ontzettend lelijk bent. Dat moet je doen.
Kan niet naar vertrouwen persoon zit niet meer op school he , en psycholoog is ook geen oplossing want dan loopt alles door de war en trouwens ook in me boven kamer , moet het nu maar zelf doen en daar heb ik nog niks over gehoort 'hoe je het zelf kan oplossen'
Met citaat reageren
Oud 29-11-2012, 14:19
Gitte v
Gitte v is offline
Je hebt ook tips gekregen om het zelf op te lossen. Lees je wel goed? Als niemand je mag helpen omdat het dan 'in de war loopt in je bovenkamer', Moet je niet om hulp vragen maar het zelf oplossen.
Oud 29-11-2012, 14:38
Verwijderd
Lees al onze reacties zo vaak door totdat het tot je doordringt... Op dit moment vraag je alleen voor aandacht.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2012, 14:43
Verwijderd
Citaat:
Je hebt ook tips gekregen om het zelf op te lossen. Lees je wel goed? Als niemand je mag helpen omdat het dan 'in de war loopt in je bovenkamer', Moet je niet om hulp vragen maar het zelf oplossen.
Ik wil het oplossen zonder psycholoog
Met citaat reageren
Oud 29-11-2012, 15:17
Gitte v
Gitte v is offline
Ja, dat zeg ik toch!? "je hebt ook tips gekregen om het zelf op te lossen."
LEZEN!
Oud 29-11-2012, 15:20
Verwijderd
Citaat:
Ja, dat zeg ik toch!? "je hebt ook tips gekregen om het zelf op te lossen."
LEZEN!
Dan morgen er heus nog wel andere bij en niet praat met psycholoog want dat ga ik toch niet doen
Met citaat reageren
Oud 29-11-2012, 16:45
Verwijderd
Je wilt niet geholpen worden. Dus er kan net zo goed een slotje op dit topic, want het enige wat je wil is in een hoekje zitten en van ons horen hoe zielig je wel niet bent.

Hoeveel tips wil je? Al krijg je er maar 1, dan neem je die ene tip maar ter harte en dan ga je daar maar eens aan werken. Kom op zeg.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2012, 17:23
Verwijderd
Citaat:
Je wilt niet geholpen worden. Dus er kan net zo goed een slotje op dit topic, want het enige wat je wil is in een hoekje zitten en van ons horen hoe zielig je wel niet bent.

Hoeveel tips wil je? Al krijg je er maar 1, dan neem je die ene tip maar ter harte en dan ga je daar maar eens aan werken. Kom op zeg.
Makkelijk gezegt dan gedaan
Met citaat reageren
Oud 29-11-2012, 17:26
Verwijderd
Niemand zei dat het makkelijk was. Denk je dat wij nooit tegen dingen aanlopen ? Denk je dat onze levens allemaal precies gaan zoals we willen?

Wat jij wil is dat ik met mijn vingers knip en dat jouw problemen zijn opgelost. Wat je wil is dat ik zeg 'als je nou een lepeltje van dit neemt is alles over'. Verrassing, zo werkt dat dus niet.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2012, 20:09
arPos
arPos is offline
Citaat:
Alles is lelijk
en niks is mooier bij mezelf dan bij anderen
dat bedoel ik, je bent niet specifiek, wat is dan lelijker (en als je alles gaat zeggen dan word ik boos)

Kijk ik voorzie 2 mogelijke dingen die aan de hand kunnen zijn:

1. niet alles aan jou is lelijker dan een ander, immers ik ken iemand die bijvoorbeeld in een rolstol zit met een half uitgezakt gezicht en een heel vies klein dun golemarmpje.
Hetgeen toch doet denken dat jouw probleem vooral mentale onzekerheid is.

De oplossing daarvoor is meermaals gegeven; jezelf niet zo afzeiken en 2 maal daags tegen de spiegel zeggen; zo hé jij mag er zijn of hé wat zit mn haar vandaag toch goed of meer van zulks (zelfs als je vind dat het niet waar is werkt het)/

2. je hebt aspecten die je niet mooi vind die je kan benoemen; wat vind je het minst mooi wat vind je "wel gaan" (let op ik doe hier net of je echt in alles lelijker bent maar dan nog kan je een lijst maken waar je het meest mee zit)

Ik vraag dit omdat je aan sommige dingen wat kan doen; ik ben bijvoorbeeld vrij dun iets waar ik soms best mee kan zitten; ik zou dan met een dietist en sporttrainer kunnen overleggen hoe ik daar (marginaal) iets aan kan veranderen.
Andere dingen zijn moeilijker te veranderen.

Dus hup voor de dag ermee; wat is het: een platte reet, kleine (of juist enorme) tetten, bruine/blauwe/paarse/oranje ogen, spillepootjes, worstenvingers, knobbeltenen, uitstekende knieen, gedraaide ellebogen, dikke buik, grote neus, dikke lip, scheve tand enz enz enz
Reageren

Regels voor berichten