Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-11-2012, 19:00
Verwijderd
Echt elke keer als ik iemand zie op fotos ofzo op forums dan vergelijk ik met ze en dan denk ik zag ik er maar zo uit dat is veel mooier dan mijn fotos

kwam op forum ergens anders om je oog te laten zien en dan zie ik hele mooie tussen en dan kom ik aan met me lelijke foto niks speciaals aan of aparts
dat heb ik ook met andere dingen.
heb ook geen fotos op facebook ofzo of hyves zie er toch niet uit
sta er alleen beetje leuk op als ik niet alleen foto maak

zoals vorm gezicht dat van mij echt lelijk raar vreemde vorm misschien ben ik gewoon misvormd ofzo

is dat normaal voor iemand van 17 ??

Laatst gewijzigd op 25-11-2012 om 19:12.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-11-2012, 19:09
Verwijderd
Ja, da's best normaal op die leeftijd - zo'n beetje iedereen heeft die gedachtes weleens op die leeftijd - 'n periode waarin onzeker bent over je uitstraling en negatieve kijk hebt erop.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2012, 19:09
Gitte v
Gitte v is offline
Zoek een keer een goede fotograaf en kijk dan nog eens naar jezelf.
Oud 25-11-2012, 19:10
Verwijderd
Ja, vrij veel meiden van 17 zijn onzeker.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2012, 19:11
Verwijderd
Citaat:
Ja, vrij veel meiden van 17 zijn onzeker.
en dan ben ik ook nog volgende maand 18 ik dacht dat onzekerheid in het midden van de pubberteit zat niet einde of heb ik het mis
Met citaat reageren
Oud 25-11-2012, 19:13
Verwijderd
Citaat:
Zoek een keer een goede fotograaf en kijk dan nog eens naar jezelf.
krijg ik dan iets apart enige wat beetje op viel was dat iemand zei dat ik beetje kuiltjes had bij het lachen ik zie het niet of het komt omdat ik dik hoofd heb
Met citaat reageren
Oud 25-11-2012, 19:14
Verwijderd
je uitstraling hangt 99% af van hoe jij erover denkt; al laat je het verwaarlozen of al denk je dat je lelijk bent - dan zal je uitstraling er niet beter van worden. Al zorg je ervoor dat je verzorgd eruit ziet en positiever naar jezelf kan kijken weet ik zeker dat je behoorlijk knap kan zijn, wat de 'vorm van je hoofd' ook is
Met citaat reageren
Oud 25-11-2012, 19:16
Verwijderd
Citaat:
je uitstraling hangt 99% af van hoe jij erover denkt; al laat je het verwaarlozen of al denk je dat je lelijk bent - dan zal je uitstraling er niet beter van worden. Al zorg je ervoor dat je verzorgd eruit ziet en positiever naar jezelf kan kijken weet ik zeker dat je behoorlijk knap kan zijn, wat de 'vorm van je hoofd' ook is
maar als me uiterlijk beter is dan word gedachte toch ook positiever ?

kan wel foto laten zien allen het is een oog heb je niet veel aan denk ik
elke keer als ik alleen en foto maak sta ik er stom op of overdreven me best ofzo

Laatst gewijzigd op 25-11-2012 om 19:22.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2012, 19:22
Verwijderd
Citaat:
maar als me uiterlijk beter is dan word gedachte toch ook positiever ?

kan wel foto laten zien allen het is een oog heb je niet veel aan denk ik
Dat ook ja, maar als jij het 'opgeeft' en je uiterlijk verwaarloost omdat je denkt dat je toch al lelijk bent, wordt het er niet beter op.

En als je écht je mening wil weten van een paar mensen van het internet die je niet kennen... ik wil best mijn mening geven, maar zal het veel uitmaken? Het belangrijkst is hoe jij bent, en of jij zelfvertrouwen kan hebben en tonen.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2012, 19:26
Gitte v
Gitte v is offline
Nee, daar veranderd je uiterlijk niet van. Wel heb je dan een beetje een goede foto met mooi licht en kun je jezelf eens bekijken hoe je echt bent. Je uiterlijk kun je niet echt veranderen, je zult jezelf toch echt moeten accepteren zoals je bent. Je kunt hier wel een foto plaatsen en hopen op goede reacties, maar dat heeft geen zin. Mensen geven dan hun mening over jou en dan ben je nog verder van huis. Bekijk jezelf eens goed en kijk naar de mooie dingen, er valt vast nog wel iets te vinden behalve de kuiltjes in je wangen.
Oud 25-11-2012, 19:32
Verwijderd
Citaat:
Nee, daar veranderd je uiterlijk niet van. Wel heb je dan een beetje een goede foto met mooi licht en kun je jezelf eens bekijken hoe je echt bent. Je uiterlijk kun je niet echt veranderen, je zult jezelf toch echt moeten accepteren zoals je bent. Je kunt hier wel een foto plaatsen en hopen op goede reacties, maar dat heeft geen zin. Mensen geven dan hun mening over jou en dan ben je nog verder van huis. Bekijk jezelf eens goed en kijk naar de mooie dingen, er valt vast nog wel iets te vinden behalve de kuiltjes in je wangen.
dat zei iemand ik zie ze niet dikhoofd dus ofzo
en ik zie wel in de spiegel maar toch zie ik niks me oogkleur niet
gewoon niks soort standard 17e jarige
Met citaat reageren
Oud 25-11-2012, 19:38
Verwijderd
Ja, ook als je 17 bent kun je nog heel onzeker zijn. Sommige mensen zijn op hun 30e nog onzeker. Het is echter behoorlijk onnodig, vooral om jezelf te gaan vergelijken met anderen. Wat heeft dat nu voor nut? Jij bent hoe dan ook jezelf, daar ga je niet heel veel aan veranderen. Van kijken naar de foto's van iemand anders word jij niet mooier of lelijker.

En sowieso heeft denken 'zag ik er maar zo uit' natuurlijk 0 waarde. En wat mensen hierboven al zeggen: het gaat vaak niet eens om mooi zijn, maar om zelfvertrouwen. Dus als je bang bent dat je nooit een vriendje zal krijgen of iets dergelijks, dan is dat ook niet terecht.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2012, 19:40
Verwijderd
Citaat:
Ja, ook als je 17 bent kun je nog heel onzeker zijn. Sommige mensen zijn op hun 30e nog onzeker. Het is echter behoorlijk onnodig, vooral om jezelf te gaan vergelijken met anderen. Wat heeft dat nu voor nut? Jij bent hoe dan ook jezelf, daar ga je niet heel veel aan veranderen. Van kijken naar de foto's van iemand anders word jij niet mooier of lelijker.

En sowieso heeft denken 'zag ik er maar zo uit' natuurlijk 0 waarde. En wat mensen hierboven al zeggen: het gaat vaak niet eens om mooi zijn, maar om zelfvertrouwen. Dus als je bang bent dat je nooit een vriendje zal krijgen of iets dergelijks, dan is dat ook niet terecht.
hoe kom je dn van onzekerheid af?
Met citaat reageren
Oud 25-11-2012, 19:53
Verwijderd
Ophouden met jezelf met anderen vergelijken, dat is in ieder geval een goed begin.

Verder zou ik het niet echt weten, heb er nooit zo in die mate last van gehad. Tuurlijk zijn er dingen waar ik onzeker over ben, maar tegelijkertijd moet je gewoon maar een bepaalde houding krijgen.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2012, 19:53
Verwijderd
Citaat:
Ophouden met jezelf met anderen vergelijken.
lukt niet ik weet ook niet waarom niet
Met citaat reageren
Oud 25-11-2012, 19:57
Verwijderd
Ja, dat is wel erg makkelijk vind je niet ? Het is een slechte gewoonte en slechte gewoontes zijn misschien wel moeilijk af te leren, maar als het eerste wat je roept 'kan niet, lukt niet' is dan gaat het inderdaad niet lukken. Ga maar eens heel bewust een keertje ermee bezig, want ik heb eigenlijk het idee dat je het ook nog nooit écht geprobeerd hebt. Niet bij voorbaat al denken dat het niet lukt en dat je het niet kan. Als je een plaatje ziet en je denkt bij jezelf 'jeetje, had ik maar zulk haar/die ogen/wat je ook maar denkt' dan denk je daarna gewoon 'mijn haar/ogen/wat dan ook zijn ook heel mooi en prima'. Of zoek gewoon direct afleiding, ga een spelletje doen, drink een kopje thee, lees een boek.

En met een houding van 'lukt niet' ga je natuurlijk nooit ergens komen . Dus het is sowieso goed om daarmee bezig te gaan denk ik.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2012, 19:59
Verwijderd
Citaat:
Ja, dat is wel erg makkelijk vind je niet ? Het is een slechte gewoonte en slechte gewoontes zijn misschien wel moeilijk af te leren, maar als het eerste wat je roept 'kan niet, lukt niet' is dan gaat het inderdaad niet lukken. Ga maar eens heel bewust een keertje ermee bezig, want ik heb eigenlijk het idee dat je het ook nog nooit écht geprobeerd hebt. Niet bij voorbaat al denken dat het niet lukt en dat je het niet kan. Als je een plaatje ziet en je denkt bij jezelf 'jeetje, had ik maar zulk haar/die ogen/wat je ook maar denkt' dan denk je daarna gewoon 'mijn haar/ogen/wat dan ook zijn ook heel mooi en prima'. Of zoek gewoon direct afleiding, ga een spelletje doen, drink een kopje thee, lees een boek.

En met een houding van 'lukt niet' ga je natuurlijk nooit ergens komen . Dus het is sowieso goed om daarmee bezig te gaan denk ik.
wat nou als er mensen zijn waar het echt gewoon niet lukt??
Met citaat reageren
Oud 25-11-2012, 20:00
Verwijderd
Sinds wanneer is 'zich vergelijken met anderen' een slechte gewoonte? Jezelf slechter voelen doordat iemand anders een positief punt heeft en jij niet is een slechte gewoonte. Zich vergelijken met anderen kan er ook voor zorgen dat je respect voor iemand krijgt.

@Winter; 'Nothing in this world that's worth having comes easy' - Als je iets wil moet je ervoor vechten, dan zal het lukken.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2012, 20:01
Verwijderd
Citaat:
Sinds wanneer is 'zich vergelijken met anderen' een slechte gewoonte? Jezelf slechter voelen doordat iemand anders een positief punt heeft en jij niet is een slechte gewoonte. Zich vergelijken met anderen kan er ook voor zorgen dat je respect voor iemand krijgt.

@Winter; 'Nothing in this world that's worth having comes easy' - Als je iets wil moet je ervoor vechten, dan zal het lukken.
Ik krijg weinig complimentjes ook weinig gekregen vond ik
en als iemand het wel zeg weet ik niet eens hoe ik moet reageren of wat ik er van moet vinden en meestal denk ik dan ook dat ze gewoon liegen want je weet toch niet of ze het meenen

sorry kan geen engels niet goed teminste
Met citaat reageren
Oud 25-11-2012, 20:05
Verwijderd
Citaat:
Ik krijg weinig complimentjes ook weinig gekregen vond ik
en als iemand het wel zeg weet ik niet eens hoe ik moet reageren of wat ik er van moet vinden en meestal denk ik dan ook dat ze gewoon liegen want je weet toch niet of ze het meenen

sorry kan geen engels niet goed teminste
Dankbaar zijn...

En het betekent grofgezegd 'je moet vechten voor wat je wil, niks komt aanwaaien'.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2012, 20:07
Verwijderd
Citaat:
Dankbaar zijn...

En het betekent grofgezegd 'je moet vechten voor wat je wil, niks komt aanwaaien'.
wie zegt dat die persoon het meent?
Met citaat reageren
Oud 25-11-2012, 20:10
Verwijderd
Ik vind het in haar geval een behoorlijk slechte gewoonte toch. Ik zeg niet dat het per definitie een slechte gewoonte is, maar voor haar wel en ze zou verstandig zijn ermee te stoppen.

En je moet dus vooral stoppen met je zoveel aantrekken van andere mensen. Waarom heb je complimenten nodig om mooi te zijn?
Met citaat reageren
Oud 25-11-2012, 20:18
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het in haar geval een behoorlijk slechte gewoonte toch. Ik zeg niet dat het per definitie een slechte gewoonte is, maar voor haar wel en ze zou verstandig zijn ermee te stoppen.

En je moet dus vooral stoppen met je zoveel aantrekken van andere mensen. Waarom heb je complimenten nodig om mooi te zijn?
dan weet je dat andere het ook vinden dat je er leuk uit ziet mooi haar ogen wat dan ook
Met citaat reageren
Oud 25-11-2012, 20:21
Verwijderd
Citaat:
dan weet je dat andere het ook vinden dat je er leuk uit ziet mooi haar ogen wat dan ook
Hetgene tegen onzekerheid is dat je die complimenten of commentaar je niets meer uit maakt omdat je weet hoe jij bent en hoe jij eruit ziet en er trots op kan zijn.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2012, 20:22
Verwijderd
Citaat:
Hetgene tegen onzekerheid is dat je die complimenten of commentaar je niets meer uit maakt omdat je weet hoe jij bent en hoe jij eruit ziet en er trots op kan zijn.
wat moet je dan doen om tegen commentaar te kunnen ?
als iemand zegt die trui is niet mooi dan zou ik hem meteen uit willen trekken
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-11-2012, 20:24
Verwijderd
Moet je gewoon care voor ontwikkelen. Wat zou het dat iemand anders die trui niet mooi vind? Het gaat er toch om of jíj hem mooi vindt?
Met citaat reageren
Oud 25-11-2012, 20:26
Verwijderd
Citaat:
Moet je gewoon care voor ontwikkelen. Wat zou het dat iemand anders die trui niet mooi vind? Het gaat er toch om of jíj hem mooi vindt?
ik wil er niet lelijk of raar uitzien
Met citaat reageren
Oud 25-11-2012, 20:27
sanni
sanni is offline
Iedereen heeft een ander beeld bij lelijk of raar of wat dan ook. Het gaat erom dat jij dingen mooi vinden moet, begin daar eens mee. Dan ben je een heel eind!
Oud 25-11-2012, 20:28
Verwijderd
Citaat:
Iedereen heeft een ander beeld bij lelijk of raar of wat dan ook. Het gaat erom dat jij dingen mooi vinden moet, begin daar eens mee. Dan ben je een heel eind!
heb trouwens ook add onbehandelde maar daar zou het vast niet mee te maken hebben

draag daarom ook vaan basic dingn zoals vestjes in het blauw of zwart en dan shirtje ofzo en spijkerbroek

ben ook nog eens dik
Met citaat reageren
Oud 25-11-2012, 20:36
Verwijderd
Citaat:
heb trouwens ook add onbehandelde maar daar zou het vast niet mee te maken hebben

draag daarom ook vaan basic dingn zoals vestjes in het blauw of zwart en dan shirtje ofzo en spijkerbroek

ben ook nog eens dik
Praat eens met ouders/vriendin of iemand erover, dat komt sowieso makkelijker over dan over internet en dan kan je meer je gevoelens uiten..
Met citaat reageren
Oud 25-11-2012, 20:37
Verwijderd
Citaat:
Praat eens met ouders/vriendin of iemand erover, dat komt sowieso makkelijker over dan over internet en dan kan je meer je gevoelens uiten..
die hoeven er niks vanaf te weten die verklaren me natuurlijk voor gek ofzo
Met citaat reageren
Oud 25-11-2012, 20:42
Verwijderd
Citaat:
je moet eens weten hoe veel mensen onzekerheid hebben gehad in hun leven.. iedereen kan zich in jou inleven...
Met citaat reageren
Oud 25-11-2012, 20:43
Verwijderd
Citaat:
je moet eens weten hoe veel mensen onzekerheid hebben gehad in hun leven.. iedereen kan zich in jou inleven...
Blijkbaar niet toen ik zei dat ik mezelf dik vond keek ze me aan met wtf o_O
Met citaat reageren
Oud 25-11-2012, 20:45
Verwijderd
Citaat:
Juist ja.. praten is toch echt de beste oplossing.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2012, 20:47
Verwijderd
Citaat:
Juist ja.. praten is toch echt de beste oplossing.
het liefst los ik hetzelf op
Met citaat reageren
Oud 25-11-2012, 20:51
Verwijderd
.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2012, 20:58
Verwijderd
zit nu echt in een dip wil ook afvalleen alleen het lukt gewoon niet
het beginnen lukt niet het volhouden lukt niet ik ben echt mislukt ;(
Met citaat reageren
Oud 25-11-2012, 20:59
Verwijderd
Dan moet je vooral met niemand over je problemen praten.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2012, 21:00
Verwijderd
Citaat:
Dan moet je vooral met niemand over je problemen praten.
kom in therapie alleen duurt heel lang heb add
Met citaat reageren
Oud 25-11-2012, 21:01
Verwijderd
Wat wil je dat ik/wij zeggen dan? "Je bent knap"? "Alles wat je draagt, alles wat je doet, en heel je uiterlijk is perfect"? Helpt dat? Wordt je daar blij van?

We proberen je te helpen; het uiteindelijke doel is om minder onzeker te zijn, en niet aan te trekken van wat andere mensen denken of zeggen. Maar je reageert redelijk koppig. Je laat ons niet helpen of accepteert de tips niet en blijft in je eigen denkwijze van dat jij zo lelijk bent etc etc...

Is dat wat je wil? Je kan kiezen; of je gaat voor het positieve, blije leventje waarin je de fouten en minpunten van jezelf accepteert en probeert elke dag te groeien of te verbeteren qua persoon en je uiterlijk zo goed mogelijk laat verzorgen maar accepteert dat je nooit een 'role-model' zal worden... of je leeft met een negatief leventje waarin je zelfmedelijden wil hebben, niet wil geloven dat het ook de andere kant op kan gaan, en blijft geloven dat je een lelijk mormel bent 'omdat anderen dat zeggen' of 'omdat je dat zelf denkt'
Met citaat reageren
Oud 25-11-2012, 21:03
Verwijderd
Citaat:
Wat wil je dat ik/wij zeggen dan? "Je bent knap"? "Alles wat je draagt, alles wat je doet, en heel je uiterlijk is perfect"? Helpt dat? Wordt je daar blij van?

We proberen je te helpen; het uiteindelijke doel is om minder onzeker te zijn, en niet aan te trekken van wat andere mensen denken of zeggen. Maar je reageert redelijk koppig. Je laat ons niet helpen of accepteert de tips niet en blijft in je eigen denkwijze van dat jij zo lelijk bent etc etc...

Is dat wat je wil? Je kan kiezen; of je gaat voor het positieve, blije leventje waarin je de fouten en minpunten van jezelf accepteert en probeert elke dag te groeien of te verbeteren qua persoon en je uiterlijk zo goed mogelijk laat verzorgen maar accepteert dat je nooit een 'role-model' zal worden... of je leeft met een negatief leventje waarin je zelfmedelijden wil hebben, niet wil geloven dat het ook de andere kant op kan gaan, en blijft geloven dat je een lelijk mormel bent 'omdat anderen dat zeggen' of 'omdat je dat zelf denkt'
nee als iemand in het echt zij ook niet als z het misschien eeder zijden misschien wel
ik hou niks vol alles wt ik doe begin er aan en kan het niet veder af maken
ik begin overal aan maar komt nooit wat af zou afvllen dus sporte met de wii doe het paar dagen dan is het weer weg
Met citaat reageren
Oud 25-11-2012, 21:06
Verwijderd
Citaat:
nee als iemand in het echt zij ook niet als z het misschien eeder zijden misschien wel
ik hou niks vol alles wt ik doe begin er aan en kan het niet veder af maken
ik begin overal aan maar komt nooit wat af zou afvllen dus sporte met de wii doe het paar dagen dan is het weer weg
Werk eraan; geef niet op, heb niet zelfmedelijden en zoek geen aandacht/medelijden om je te troosten. Al versla je dit soort minpunten krijg je sowieso al een behoorlijk hoger zelfvertrouwen doordat je dit soort dingen aankan.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2012, 21:30
Verwijderd
Citaat:
Werk eraan; geef niet op, heb niet zelfmedelijden en zoek geen aandacht/medelijden om je te troosten. Al versla je dit soort minpunten krijg je sowieso al een behoorlijk hoger zelfvertrouwen doordat je dit soort dingen aankan.
heb het zelfs als ndere complimeten krijgt confrontatie
Met citaat reageren
Oud 26-11-2012, 22:04
Verwijderd
Wat moet ik doen het lukt allemaal niet soms lijkt het net of ik mislukt ben
Met citaat reageren
Oud 27-11-2012, 16:11
Verwijderd
Wat je moet doen is luisteren naar de tips die hier worden gegeven.

Of zoek eens hulp van een psycholoog of je huisarts.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2012, 16:35
Verwijderd
Citaat:
Wat je moet doen is luisteren naar de tips die hier worden gegeven.

Of zoek eens hulp van een psycholoog of je huisarts.
ik sta al op wagtlijst voor psygoloog geval ding die iets 4 maanden duurt ofzo
Met citaat reageren
Oud 27-11-2012, 17:07
Verwijderd
Dan ga je naar je huisarts en vraag je of er niet een andere psycholoog is die je sneller kan helpen. Mijn huisarts gaf me een doorverwijzing en heeft me verschillende psychologen aangeraden om te kijken welke de kortste wachtlijst had.

En alsjeblieft, let een beetje op je spelling. Je bent ongetwijfeld dyslectisch, maar een woord overtypen wat er al staat moet niet zo moeilijk zijn.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2012, 18:56
Verwijderd
de psycholoog zal waarschijnlijk hetzelfde zeggen als wij, maar oké!
Met citaat reageren
Oud 27-11-2012, 19:04
arPos
arPos is offline
ach mensen zijn een stel kale apen, de meeste zien er niet uit en de rest is afhankelijk van andermans smaak

Behalve als je echt fysiek misvormd ben is er weinig aan de hand, goed de een heeft wat meer moeite om op gewicht te blijven, de ander doet juist wat mager aan, maar dat is sinecure
Oud 27-11-2012, 20:22
Verwijderd
Citaat:
Dan ga je naar je huisarts en vraag je of er niet een andere psycholoog is die je sneller kan helpen. Mijn huisarts gaf me een doorverwijzing en heeft me verschillende psychologen aangeraden om te kijken welke de kortste wachtlijst had.

En alsjeblieft, let een beetje op je spelling. Je bent ongetwijfeld dyslectisch, maar een woord overtypen wat er al staat moet niet zo moeilijk zijn.
Het is iets anders wachtlijst therapie daar zouden ze ook met deze dingen helpen ofzo
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten