Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Sollicitatiegesprek! Ik heb morgen een gesprek voor een vaste functie op de groep waar ik al sinds augustus werk via het flexbureau van de organisatie. Ze zijn nu dus op zoek naar een vast personeelslid en ik heb gesolliciteerd. Ze zoeken eigenlijk een verzorgende-IG, omdat die insuline mag spuiten en ik niet. Ik mag toch op gesprek komen en ik denk dat dat is omdat ze tevreden zijn over mijn werk (dat is tenminste wat ik hoor van collega's) en ze graag iemand willen aannemen die bekend is op de groep. Normaal zie ik een sollicitatiegesprek als een soort verkooppraatje maar dat gaat hier niet op. Ze kennen me, ze kennen mijn manier van werken en mijn sterke en minder sterke kanten. Voor een sollicitatiegesprek lees ik normaal de website van de organisatie door, de vacature en alle bijbehorende informatie, maar dat is nu niet aan de orde want ik ken het allemaal al. Maar het voelt wl als een heel belangrijk gesprek, want ik wil dit heel graag. Ik ken de groep en de collega's en doe het heel graag, dus ik weet wat ik te verliezen heb, zeg maar. Dat is wel kut want daardoor voelt het alsof een heel erge druk heerst. Probleem is dat ik niet weet hoe ik me moet voorbereiden op het gesprek. Ik heb wel het gevoel alsof ik me moet voorbereiden, want dan voel ik me een stuk zekerder al ik daar zit, maar ik heb geen idee hoe. Iemand ideeën?
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Zo zag ik pas dat hij een beagle liet lopen met een 'rugzakje' op zijn rug. Deze was bedoeld om hem meer moe te maken met kortere wandelingen en hem minder druk te laten snuffelen. Echt, dat maakt me zo boos. Kijk nou eens waarvoor het beest is gemaakt, en ga dát met hem doen. Laat hem denken, laat hem doen waar hij goed in is. Er zijn zoveel mensen die daar niet naar kijken/aan denken als ze een hond aanschaffen. Mag ik vragen waar jouw moeilijke hond vandaan kwam? En wat voor een het was?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha hahahahahahahahahahahahahahahahaahahahahahahahahahahahahahahahahahahah ahahahahahahahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!! ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Maarrrr nu ik er hier over typ, merkik wel dat ik ook nog andere dingen heb. Ik toon initiatief (dat is duidelijk door het hoefijzerkussen dat ik ga kopen en het dagschema dat ik in elkaar ga zetten) en kan kritisch kijken naar zaken. Dit is onder andere duidelijk in dat ik me afvraag waarom de medicijnen van E. worden gegeven zoals ze gegeven worden. Maar daar was een andere collega al mee bezig, dus dat hebik daargelaten. Nog een voordeel! Verder denk ik dat ik ontzettend hart voor de zaak heb en ik word er heel blij van en ben zó enthousiast, maar ik weet niet of dat genoeg is. Al helemaal omdat een andere flexer die ook gesolliciteerd heeft wel IG'er is. Maar haar nadeel is dan weer dat ze epileptisch is en graag zo regelmatig wil werken en dat kan niet. EN de andere flexer is ook geen IG'er maar zij is ook SPW'er en heel erg goed in haar werk. Vet kut allmeaal ik word er zo zenuwachtig van baaaaah
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Nou ja, het is denk ik belangrijk dat je gewoon ook voorbeelden nu kan geven van waarom je dan bijvoorbeeld goed bent in x. Je kunt nu duidelijk zeggen van 'Dat is zo want...' en een andere kandidaat heeft dat gewoon niet.
Ik weet niet of er ook wel eens wat moeilijkheden zijn, maar daar zouden ze natuurlijk ook op kunnen ingaan. Waarom je op een bepaalde manier reageerde ofzo. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Zo, wat een verhaal ![]()
|
Verwijderd
|
Nee. Het enige wat ik me kan bedenken is dat ik een cliënt niet alleen uit het zwembad haal. Dit omdat meneer vrij agressief kan worden en in eens om zich heen kan slaan en ik hem in die situatie niet ken. Meneer is vrij onvoorspelbaar en ik vind het niet fijn om hem dan alleen in een onbekende situatie te verzorgen. Dat is een keer aan de orde geweest en toen heb ik zijn moeder gebeld (die met hem zou gaan zwemmen) of ze me wilde helpen/in wilde springen tijdens de verzorging) of dat ze met hem zou gaan wandelen. En mevrouw de moeder zei dat ze dan wel met hem zou gaan wandelen. Dat is een keer voorgekomen en is ook prima afgehandeld. Ook geen naar commentaar meer gehad achteraf, wat die ouders nog wel eens doen.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Nou ja, dat is op zich wel iets waar ze dan misschien vragen over kunnen stellen. Gewoon van nou ja, waarom los je het zus op en niet zo en dat je dan gewoon moet laten zien dat je sterk in je schoenen staat
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar ik moet je inderdaad nageven: zo'n hond als Jolan was waarschijnlijk voor de grootste hondenkenner een grote uitdaging geweest, zoals je hem nu beschrijft.
||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]()
|||
Citaat:
![]() ![]() ![]() Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Leg je er maar bij neer Stef, je bent een Koblenko voice-twin. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Het zou erger zijn als ik qua gedrag op haar zou lijken :') |
![]() |
||
Citaat:
Ik wil ook zo graag een (eigen) hond, helemaal omdat mijn ouders dus nu ook al een jaar hondloos zijn. Dit is voor het eerst van mijn leven dat ik langer dan een week geen hond heb ![]()
||
Citaat:
![]() Dat hij op oudere leeftijd milder werd, is al een teken dat jullie het goed deden ![]() En ik ga nog niet slapen, want mijn vriend is nog online ![]()
|
Ik vind het heel raar om te lezen dat mensen al willen gaan slapen. Naar mijn gevoel begint de dag net, maar ik kwam dan ook pas om 5 uur uit m'n nest gerold.
Het helpt ook niet mee dat het donker is als ik ga slapen en dan weer donker is als ik wakker word. Is er eigenlijk wel zonlicht geweest vandaag?
||
Citaat:
![]() ![]() Het is wel bijzonder, mijn vader heeft later wel verteld dat het wel een jaar heeft geduurd voordat hij Jolan een leuke hond vond en ook echt blij met hem was (ondanks de problemen). We hebben daarvoor twee keer bobtails gehad en daarna een golden, heel ander soort honden (hoewel de golden ook was mishandeld, maar dat uitte zich absoluut niet in onhandelbaar gedrag). Van zulke honden naar een witte herder met allerlei problemen was dus nogal een stap ![]() Maar vertel eens, hoe vind jij dat een dusdanig beschadigde hond getraind moet worden?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Oja, ik ben ook een gluurder. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Sinds januari hebben mijn ouders Jimi, een kruising tussen een Friese Stabij en een Berner Sennen Hond. Een fantastisch beest en als ik zie hoe mijn moeder en vader en zusje bezig zijn met een band opbouwen en hoe erg dat beest op hen gericht is en heo gaaf het is als je dat kunt bereiken, wil ik ook een hond. Maar daar wonen we nu te klein voor. Ik dnek dat een Teckel of een Basset Hound heel goed zou gaan als we die vier keer per dag royaal uit zouden laten (waar ik ook echt wel de tijd voor heb), maar dat wil mijn vriendje niet. Dus wachten we lekker tot we groter wonen. Maar omg, ik mis het om een hond om me heen te hebben. Echt heel stom is dat, zelfs het appartement waar we nu wonen leek stiller toen Henkie doodging en hij was er nog nooit geweest. Maar. Lang verhaal. Sorry. Maar dat komt omdat honden ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik zie een kruising van een stabij en een berner sennen niet echt voor me trouwens ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Bij voorkeur een groet als 'hallo hond, ik vind je aardig maar je moet niet met je natte poten op mij gaan staan en dat je op mijn jas kwijlt heb ik liever ook niet'. De meeste honden waren erg nat.
Maar tegen iets als 'hallo hond, laten we elkaar niet bijten' zeg ik ook geen nee, om mee te beginnen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
|