Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Ik kreeg laatst per ongeluk een mail van een lerares over een leerlinge, die voor een andere lerares bedoeld. In de eerste regel stonden al zoveel sappige dingen, dat ik graag had doorgelezen, maar ik heb hem meteen verwijderd, en aan die lerares gemaild dat ze zich had vergist.
Ik sta nog steeds te kijken van mijn inhoudingsvermogen. Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
![]() Citaat:
|
Frayne, jij weet vast wel wat ik moet doen. Ik heb van kruidnotendeeg een bodem (en zijkant) gemaakt in een taartvorm. Die heb ik met blindvulling 15 minuten gebakken op 180 graden. Volgens het recept moest de blindvulling er dan uit en dan nog een 8 minuten in de oven. Maar toen ik de blindvulling eruit haalde was de bodem helemaal squishy en de zijkanten vielen naar binnen. Waar ligt het aan/kan ik er nog iets aan doen? Ik heb de blindvulling er maar weer ingekieperd en boel nog eens in de oven gezet.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Waardoor wordt deeg te squishy trouwens? Dan doe ik het de volgende keer hopelijk niet fout ![]()
|
Verwijderd
|
De blindbakvulling is namelijk niet bedoeld om het deeg omhoog te houden tegen de randen enzo
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Sowieso zorgen dat je het heel goed kneed. Soms krijg je dat het niet helemaal goed gekneed is en dat je daarom bepaalde delen hebt die te squishy zijn en bepaalde delen gewoon uit elkaar vallen omdat ze zo droog zijn. Dus goed kneden en als je denkt dat het goed is nog even wat langer kneden
![]() |
![]() |
|
|