Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-12-2012, 12:12
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik was alleen een beetje vergeten dat de keukenweegschaalbatterij leeg is. En er moet een knoopcel in en die heb ik niet extra. Bummer.
Oud 05-12-2012, 12:14
Verwijderd
Citaat:
Ik was alleen een beetje vergeten dat de keukenweegschaalbatterij leeg is. En er moet een knoopcel in en die heb ik niet extra. Bummer.
Heb je een maatbeker?
Oud 05-12-2012, 12:15
Verwijderd
100 g kristalsuiker is ongeveer 100 mililiter, 100 g bloem is ongeveer 125 mililiter. Niet aanstampen.
Oud 05-12-2012, 12:16
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Hoi!
Oud 05-12-2012, 12:23
Verwijderd
hoi!
Oud 05-12-2012, 12:27
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Heb je een maatbeker?
Citaat:
100 g kristalsuiker is ongeveer 100 mililiter, 100 g bloem is ongeveer 125 mililiter. Niet aanstampen.
Te laat Ik heb net een nieuwe batterij gekocht. Gelukkig woon in in het centrum
Oud 05-12-2012, 12:45
Verwijderd
In deze spoiler staan allemaal details over mijn surprise. Turk mag er niet in kijken.

Spoiler

Ik heb er verder geen vragen over, daar niet van.
Oud 05-12-2012, 12:50
Verwijderd
Haha Para Wat awesome <3
Oud 05-12-2012, 12:51
Verwijderd
wauw.
Oud 05-12-2012, 12:51
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Idd Awesome! Echt typisch wat voor jou ook om zoiets te maken.
Oud 05-12-2012, 12:55
Verwijderd
Spoiler
Oud 05-12-2012, 13:02
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik zou het echt niet aankunnen hoor, een spoiler voor m'n neus met surprisedetails
Oud 05-12-2012, 13:03
Chick Rock
Chick Rock is offline
"Rasp de schil van de sinaasappels." Rasp? RASP? Ruk
Oud 05-12-2012, 13:05
Verwijderd
Awh CR
Oud 05-12-2012, 13:06
Chick Rock
Chick Rock is offline
Moet ik nou wéér naar de winkel?
Oud 05-12-2012, 13:07
Verwijderd
Ik kreeg laatst per ongeluk een mail van een lerares over een leerlinge, die voor een andere lerares bedoeld. In de eerste regel stonden al zoveel sappige dingen, dat ik graag had doorgelezen, maar ik heb hem meteen verwijderd, en aan die lerares gemaild dat ze zich had vergist.

Ik sta nog steeds te kijken van mijn inhoudingsvermogen.

Citaat:
"Rasp de schil van de sinaasappels." Rasp? RASP? Ruk
Buren?
Oud 05-12-2012, 13:07
Chick Rock
Chick Rock is offline
En het is hier nog een beetje een puinzooi en dat moet ook nog netjes. En de afwas. Muh, dit wordt een veel te drukke dag.
Oud 05-12-2012, 13:09
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Buren?
Ik heb net ook al voor een keukenweegschaal gevraagd bij bovenburen (meisje dat in mijn oude kamer zit, en dus geen weegschaal had, dus vast ook geen rasp). Maar ik heb wel nog een meetlint liggen dat ik eergisteren heb geleend van de ándere bovenburen en die nog terug moet, misschien dat zij dan een rasp hebben
Oud 05-12-2012, 13:09
Verwijderd
Heeft iemand de :para: / :lisa: smiley bij de hand? Als ze smileys gaan toevoegen wil ik die ook graag :o
Oud 05-12-2012, 13:10
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Worden er smilies toegevoegd
Verwijderd
Citaat:
In deze spoiler staan allemaal details over mijn surprise. Turk mag er niet in kijken.

Spoiler

Ik heb er verder geen vragen over, daar niet van.
omg zo goed
Verwijderd
Citaat:
Worden er smilies toegevoegd
Nou ja, zie beleidszaken
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Heeft iemand de ara: / smiley bij de hand? Als ze smileys gaan toevoegen wil ik die ook graag
Omg ja maar ik heb 'm niet helaas.
Verwijderd
Citaat:
Moet ik nou wéér naar de winkel?
Awww
Oud 05-12-2012, 13:11
Verwijderd
Citaat:
Heeft iemand de ara: / smiley bij de hand? Als ze smileys gaan toevoegen wil ik die ook graag
Hier ben ik ook voor.
Oud 05-12-2012, 13:12
Verwijderd
Ja maar ik heb dus even het voorbeeld nodig zodat ik 'm kan posten op beleidszaken
Verwijderd

Zo.
Verwijderd
Maar CR, misschien even het recept doorlezen voor je nog meer dingen moet ?
Oud 05-12-2012, 13:14
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Awww
Voor de derde keer vandaag /jank

Citaat:
Maar CR, misschien even het recept doorlezen voor je nog meer dingen moet ?
Wellicht is dat een goed idee!
Oud 05-12-2012, 13:16
Verwijderd
Iemand een briljante tip voor mij wat betreft avondeten?
Oud 05-12-2012, 13:18
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
een maaltijdsoep!
Oud 05-12-2012, 13:18
Chick Rock
Chick Rock is offline
Noooooooooooooooo, de bodem is ingestort
Oud 05-12-2012, 13:20
Verwijderd
Dank u, mijn dank is oneindig groot en alles <3
Oud 05-12-2012, 13:21
Verwijderd
Oh ja allemaal even op Beleidszaken roepen dat jullie 'm ook willen!
Oud 05-12-2012, 13:22
Chick Rock
Chick Rock is offline
Frayne, jij weet vast wel wat ik moet doen. Ik heb van kruidnotendeeg een bodem (en zijkant) gemaakt in een taartvorm. Die heb ik met blindvulling 15 minuten gebakken op 180 graden. Volgens het recept moest de blindvulling er dan uit en dan nog een 8 minuten in de oven. Maar toen ik de blindvulling eruit haalde was de bodem helemaal squishy en de zijkanten vielen naar binnen. Waar ligt het aan/kan ik er nog iets aan doen? Ik heb de blindvulling er maar weer ingekieperd en boel nog eens in de oven gezet.
Oud 05-12-2012, 13:30
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
We krijgen maandag een kijker. Zal ik toch echt mijn kamer op moeten ruimen
Oud 05-12-2012, 13:31
Chick Rock
Chick Rock is offline
Nou euh, ik weet er niet wat er met mijn hoofd en ogen aan de hand zijn, want ik heb best wel een rasp
Oud 05-12-2012, 13:31
Verwijderd
Citaat:
Frayne, jij weet vast wel wat ik moet doen. Ik heb van kruidnotendeeg een bodem (en zijkant) gemaakt in een taartvorm. Die heb ik met blindvulling 15 minuten gebakken op 180 graden. Volgens het recept moest de blindvulling er dan uit en dan nog een 8 minuten in de oven. Maar toen ik de blindvulling eruit haalde was de bodem helemaal squishy en de zijkanten vielen naar binnen. Waar ligt het aan/kan ik er nog iets aan doen? Ik heb de blindvulling er maar weer ingekieperd en boel nog eens in de oven gezet.
Oven goed op temperatuur ? Maar als het te squishy is dan ligt dat denk ik niet echt aan de oven maar meer aan het deeg. Hmm. Het beste wat je kan doen is inderdaad wat langer in de oven laten, of je oven eventueel net iets hoger zetten. Maar ik denk eerder dat het het deeg is dan de oven en daar doe je natuurlijk niet meer zo snel iets aan.
Oud 05-12-2012, 13:32
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Oven goed op temperatuur ? Maar als het te squishy is dan ligt dat denk ik niet echt aan de oven maar meer aan het deeg. Hmm. Het beste wat je kan doen is inderdaad wat langer in de oven laten, of je oven eventueel net iets hoger zetten. Maar ik denk eerder dat het het deeg is dan de oven en daar doe je natuurlijk niet meer zo snel iets aan.
Crap Ik ga wel weer even kijken of het nu al wat beter is.

Waardoor wordt deeg te squishy trouwens? Dan doe ik het de volgende keer hopelijk niet fout
Oud 05-12-2012, 13:33
Verwijderd
De blindbakvulling is namelijk niet bedoeld om het deeg omhoog te houden tegen de randen enzo . Het is bedoeld om de bodem te verhinderen omhoog te komen, dat er lucht onder komt zodat je er nog mooi een vulling in kan doen zonder daarmee de bodem helemaal kapot te scheuren omdat daar luchtbellen onder zitten.
Oud 05-12-2012, 13:35
Verwijderd
Tsja, bij kruidnotendeeg weet ik het niet zo 1, 2, 3 ik heb zelf nog maar 1 keer kruidnoten gemaakt. Maar te squishy komt denk ik zo door te veel natte ingrediënten (melk en boter zo uit mijn hoofd? of misschien water) of te weinig droge ingrediënten.
Oud 05-12-2012, 13:37
Verwijderd
Sowieso zorgen dat je het heel goed kneed. Soms krijg je dat het niet helemaal goed gekneed is en dat je daarom bepaalde delen hebt die te squishy zijn en bepaalde delen gewoon uit elkaar vallen omdat ze zo droog zijn. Dus goed kneden en als je denkt dat het goed is nog even wat langer kneden . En je moet er goed een hele grote bal van kunnen maken volgens mij. Dus daar moet het ook niet te squishy voor zijn.
Oud 05-12-2012, 13:38
Verwijderd
Je moet kneden tot het nauwelijks nog aan je handen blijft plakken.
Oud 05-12-2012, 13:39
Verwijderd
Wij konden supergoed overgooien met onze deegbal . Dat weet ik nog wel.
Oud 05-12-2012, 13:43
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Hihi, ik ga vanavond sinterklaasweerwolven. Ik weet nog niet precies hoe en wat maar het wordt iets met moordlustige sinterklazen
Oud 05-12-2012, 13:43
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik heb mijn presentatie uitstekend gedaan!
Oud 05-12-2012, 13:44
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik wil jullie eigenlijk nu eindelijk wel eens meeten Zullen we een keertje een high-tea-meet doen?
Oud 05-12-2012, 13:46
Verwijderd
High tea meet bij mij . Ik zorg voor eten.
Oud 05-12-2012, 13:46
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Mij ook?
Oud 05-12-2012, 13:48
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Bedoel je bij jou in Friesland?

Regels voor berichten