Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-12-2012, 17:19
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik moet nu denken aan mijn beppe, die me heeft leren breien toen ik nog klein was. En nu mis ik haar ineens heel erg Het lijkt me zo leuk om aan haar te laten zien dat ik weer wat met handwerken bezig ben, dat zou ze zo leuk vinden
Oud 12-12-2012, 17:21
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Doos, dan kom ik toch naar Den Haag ik heb gewoon nog steeds recht op studenten-OV, dus mij kost 't geen geld!

En mensen leren het denk ik meestal van hun ouders. Ik heb het gewoon van mijn moeder geleerd, mijn huisgenoot die het kan ook.

Nou ja, maar als je het eenmaal kan, dan kan je het niet. Het is net fietsen . Dus dan kun je het altijd weer oppakken.

Mijn ouders kunnen niet breien, mijn oma's konden het ook niet. We hadden ooit wel een oppas die het kon, maar toen was ik nog veel te jong.
Oud 12-12-2012, 17:22
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:

Mijn ouders kunnen niet breien, mijn oma's konden het ook niet. We hadden ooit wel een oppas die het kon, maar toen was ik nog veel te jong.
Dat je ouders het niet kunnen, soit. Maar best gek dat je oma's niet konden breien. In die tijd leerde je dat toch standaard van je moeder of op school? Mijn moeder leerde zelfs nog breien op school.
Oud 12-12-2012, 17:23
Verwijderd
Citaat:
Ik moet nu denken aan mijn beppe, die me heeft leren breien toen ik nog klein was. En nu mis ik haar ineens heel erg Het lijkt me zo leuk om aan haar te laten zien dat ik weer wat met handwerken bezig ben, dat zou ze zo leuk vinden
Mijn oma kon heel goed handwerken! Ik heb haar alleen nooit gekend en dat vind ik nu heel jammer. Want alles wat ik nu gebruik aan spullen dat is ongeveer van haar geweest . Maar ik kwam er afgelopen weekend dus achter dat mijn schoonmoeder ONTZETTEND goed kan borduren .

Citaat:

Ja, ik heb toch extreem veel tijd en ik vind het allemaal wel leuk en prima om te breien en om mensen te leren breien enzo.
Oud 12-12-2012, 17:27
Verwijderd
Oh en dit was het project van de dag:
Spoiler

De meest simpele dingen ooit. Dus als mensen ook nog willen leren borduren
Oud 12-12-2012, 17:27
Verwijderd
Oh, vinden jullie die kerstmannen ook zo creepy met die ogen zo? Ik namelijk wel. Die ogen lijken veel te groot. Maar ja, zo ziet het er op het voorbeeld plaatje ook uit, dus ja.
Oud 12-12-2012, 17:28
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Oh en dit was het project van de dag:
Spoiler

De meest simpele dingen ooit. Dus als mensen ook nog willen leren borduren
Omg mooi
Oud 12-12-2012, 17:29
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Oh, vinden jullie die kerstmannen ook zo creepy met die ogen zo? Ik namelijk wel. Die ogen lijken veel te groot. Maar ja, zo ziet het er op het voorbeeld plaatje ook uit, dus ja.
Wel een beetje gekke kruisoogjes. Kan je niet stipvormen maken? Door bijvoorbeeld een knoopje in de draad te maken en 'm dan weer door 't zelfde gat terug te steken? Geen idee hoor, ik heb nog nooit van m'n leven geborduurd
Oud 12-12-2012, 17:31
Verwijderd
Nee, want dan verneuk je het patroon en heb je dus in plaats van die kruisjes een bolletje en een bijna compleet leeg vak. Ik doe de ogen bijna als laatste en van die lege vakjes zijn nog creepier
Oud 12-12-2012, 17:33
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Nee, want dan verneuk je het patroon en heb je dus in plaats van die kruisjes een bolletje en een bijna compleet leeg vak. Ik doe de ogen bijna als laatste en van die lege vakjes zijn nog creepier
Oke, never mind dan
Oud 12-12-2012, 17:33
Verwijderd
Dit zijn dan dus dingen die ik aan mijn oma wil vragen
Oud 12-12-2012, 17:34
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Dit zijn dan dus dingen die ik aan mijn oma wil vragen
Ja, dat herken ik wel. Jammer dat dat dan niet kan he.. Maar dan moet je het nu maar aan je schoonmoeder vragen
Oud 12-12-2012, 17:37
Verwijderd
Maar Pheebs moet ik je leren breien dan ?
Oud 12-12-2012, 17:37
Verwijderd
Citaat:

Wat lul je, oma miek kon heel goed breien, haken en naaien. Ze heeft voor mij heel veel gemaakt toren ik baby was en nog en keer een rode trui toen ik 7 was. Ik heb zelfs nog en keer gebreid met haar toen ik het op school had geleerd.
Oud 12-12-2012, 17:39
indigo
indigo is offline
Ik ging even forumzoeken op haken en toen kwam ik hier . Frayne, kan jij ook haken? Ik probeer dingen voor in de kerstboom te haken maar het wil voor geen meter, telkens kom ik verkeerd uit ofzo. Ondanks filmpjes en alles (trouwens, erg handige site: www.handwerkles.nl. Zij heeft ook duizend filmpjes. Misschien nog handig voor jou CR? Als je nog meer wilt leren dan?).
Oud 12-12-2012, 17:39
Verwijderd
En oma gelderland had een grote naaidoos waar ook breinaalden enzo inzaten dus ik neem aan dat zij het ook kon maar haar heb ik het nooit zien doen.
Oud 12-12-2012, 17:43
Verwijderd
Citaat:
Ik ging even forumzoeken op haken en toen kwam ik hier . Frayne, kan jij ook haken? Ik probeer dingen voor in de kerstboom te haken maar het wil voor geen meter, telkens kom ik verkeerd uit ofzo. Ondanks filmpjes en alles (trouwens, erg handige site: www.handwerkles.nl. Zij heeft ook duizend filmpjes. Misschien nog handig voor jou CR? Als je nog meer wilt leren dan?).
Ik ben niet extreem goed in haken, maar ik kan het wel! Maar meestal haak ik alleen maar gebreide lapjes tegen elkaar, zodat je een deken krijgt. Echt figuren en dingen haken heb ik al echt heel lang niet gedaan!
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Thanks
Verwijderd
Citaat:
dit ja. plus ik ben bang dat ik er niet mee wegkom in de zin van jong en hip zijn en ironisch breien ;(
Oud 12-12-2012, 17:44
Verwijderd
Citaat:
Dan haak ik af hoor!

:;:

Zitten er voor jou in dat geval haken en ogen aan, ja?
Oud 12-12-2012, 17:44
Verwijderd
Overigens kan flyaway wel echt ontiegelijk goed haken dus misschien moet je haar even pm-en indigo?
Oud 12-12-2012, 17:45
Verwijderd
Of hier vragen.
Verwijderd
Klaver. Haken en breien is tegenwoordig heel hip en trendy hoor!!
Verwijderd
Ik heb een kerstpakket gekregen van de huisartsenpost Twentse bubbelwijn, best zuiver klinkende champagneglazen en een wijnkoeler. Die komen met oud&nieuw vast wel van pas. En daarna is er vast wel iemand die de wijnkoeler wil hebben.
Oud 12-12-2012, 17:46
Verwijderd
Of bedoelde je dat niet.
Verwijderd
Ik zag laatst een haakset bij Leuk, een winkeltje hier in de stad. Om lekkere hapjes (hamburger en cupcakes enzo) te haken. Ik wilde het echt zo graag Dus ik heb het voor Sinterklaas gevraagd, met als opmerking GEEN GRAP IK WIL DIT ECHT HEEL GRAAG, voor het geval dat, dus duimen geblazen voor vrijdag
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:

Zitten er voor jou in dat geval haken en ogen aan, ja?
indigo
indigo is offline
Citaat:
Ik ben niet extreem goed in haken, maar ik kan het wel! Maar meestal haak ik alleen maar gebreide lapjes tegen elkaar, zodat je een deken krijgt. Echt figuren en dingen haken heb ik al echt heel lang niet gedaan!
Lapjes haken lukt mij ook wel. Maar misschien wil ik iets te moeilijks, met heel veel verschillende steken en dan moet je er weer een aantal in de vorige doen en dan weet ik niet meer waar ik nou was en raak ik de tel kwijt en alles . Ik ga nu maar iets naaien met de hand, dat kan ik tenminste. Je borduursels zijn leuk trouwens! Misschien dat ik ook nog zoiets ga zoeken (net afgestudeerd dus ik moet ook wat ).

Edit: oh ik F5 te weinig! Dankje, dan ga ik nog even kijken op die site of flyaway pm'en!
Oud 12-12-2012, 17:47
Verwijderd
Wat ga ik nu maken mensen? Een moeilijk patroon met twee kaarsen waarbij het vooral moeilijk is omdat veel moeite , met heel veel losse steken en dingen en weinig grote stukken die je supersnel klaar hebt óf een moeilijk patroon met teddybeer waarbij het moeilijk is omdat het grootste gedeelte wit is en wit gewoon kut is om mee te borduren.
Oud 12-12-2012, 17:47
Verwijderd
Ik kan alleen rechtdoor breien, maar ik hoef ook niet te kunnen breien want mijn schoonmoeder breit al allemaal dingen voor me.
Oud 12-12-2012, 17:48
Verwijderd
Citaat:
Wat ga ik nu maken mensen? Een moeilijk patroon met twee kaarsen waarbij het vooral moeilijk is omdat veel moeite , met heel veel losse steken en dingen en weinig grote stukken die je supersnel klaar hebt óf een moeilijk patroon met teddybeer waarbij het moeilijk is omdat het grootste gedeelte wit is en wit gewoon kut is om mee te borduren.
Was je nou ook bezig met een kaartje voor mij of was dat iemand anders?
Oud 12-12-2012, 17:48
indigo
indigo is offline
De kaarsen! Want dan heb je een beetje afwisseling.
Oud 12-12-2012, 17:49
Verwijderd
Ik had vroeger handwerkles op school van een oude strenge tang. Je moest alles uithalen als je fouten had gemaakt. Ik kondus ooit haken en breien enzo, maar ik zou nu niet met weten hoe dat s allemaal moet.
Oud 12-12-2012, 17:50
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik zag laatst een haakset bij Leuk, een winkeltje hier in de stad. Om lekkere hapjes (hamburger en cupcakes enzo) te haken. Ik wilde het echt zo graag Dus ik heb het voor Sinterklaas gevraagd, met als opmerking GEEN GRAP IK WIL DIT ECHT HEEL GRAAG, voor het geval dat, dus duimen geblazen voor vrijdag

Ik vind haken erg leuk, maar ik haak veel liever nuttige dingen. Mutsen enzo. Al die gehaakte beestjes zijn even leuk, maar wat moet je er verder mee? Ik heb wel twee jaar geleden deze voor mijn broertje gehaakt:

Verwijderd
Citaat:
Was je nou ook bezig met een kaartje voor mij of was dat iemand anders?
Ja hoor! Ik heb een hele lijst en ik moet verdorie HEEL HARD DOORBORDUREN . Grapje. Er zijn 10 mensen die zelf hebben aangegeven dat ze willen, ik heb nu 4 kaarten, dus ik hoef er nog maar 6! Maar jij staat tweede op de lijst van mensen die er eentje willen, dus je krijgt er sowieso eentje

Citaat:
De kaarsen! Want dan heb je een beetje afwisseling.
Hmm ja. True.
Verwijderd
Ze kan ook haken en kantklossen en quilten. Van borduren houdt ze niet maar ze kan het wel.
Oud 12-12-2012, 17:51
Verwijderd
Citaat:

Ik vind haken erg leuk, maar ik haak veel liever nuttige dingen. Mutsen enzo. Al die gehaakte beestjes zijn even leuk, maar wat moet je er verder mee? Ik heb wel twee jaar geleden deze voor mijn broertje gehaakt:

[afbeelding]
Ik heb nog nooit gehaakt, maar een muts of een sjaal lijkt me wel gaaf Misschien moet ik ook weer gaan breien.

alsof ik daar tijd voor heb, nevermind
Oud 12-12-2012, 17:52
indigo
indigo is offline
Breien gaat wel sneller! Voor een sjaal tenminste, ik weet niet hoe het voor een muts uitpakt. Hangt ook een beetje van de dikte van je draad af enzo. En je kunt het vast in een paar uurtjes doen denk ik zo.
Oud 12-12-2012, 17:52
Verwijderd
Citaat:
Ja hoor! Ik heb een hele lijst en ik moet verdorie HEEL HARD DOORBORDUREN . Grapje. Er zijn 10 mensen die zelf hebben aangegeven dat ze willen, ik heb nu 4 kaarten, dus ik hoef er nog maar 6! Maar jij staat tweede op de lijst van mensen die er eentje willen, dus je krijgt er sowieso eentje

Hmm ja. True.
Oud 12-12-2012, 17:53
Verwijderd
Godsamme, ik moet echt stoppen met snaaien, ik heb al zoveel croissantjes en bonbons gehad dat ik eigenlijk geen avondeten meer hoef

Stom werk met lekkere dingen voor het grijpen
Oud 12-12-2012, 17:54
Verwijderd
Citaat:
Breien gaat wel sneller! Voor een sjaal tenminste, ik weet niet hoe het voor een muts uitpakt. Hangt ook een beetje van de dikte van je draad af enzo. En je kunt het vast in een paar uurtjes doen denk ik zo.
Ik ben echt 10 uur bezig geweest met mijn sjaal . Maar dat was met twee kleuren die ik scheef wou laten overlopen dus dat was een heel gedoe. En uithalen, héle stukken omdat ik het dan ergens fout had gedaan en te perfectionistisch ben om het te laten zitten.

Nu is ie af en zit er alsnog 1 fout in .

Citaat:
Ik stuur je de meest cheesy die ik heb. Voor het extra effect enzo
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik heb nog nooit gehaakt, maar een muts of een sjaal lijkt me wel gaaf Misschien moet ik ook weer gaan breien.

alsof ik daar tijd voor heb, nevermind
Het fijne van een sjaal breien/haken is dat het relatief makkelijk is. Als je eenmaal door hebt hoe het werkt hoef je er nauwelijks bij na te denken, dus best wel ontspannen
Verwijderd
Gewoon onder tv kijken doen
Oud 12-12-2012, 17:56
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik haak sneller dan ik brei. Maar dat komt voornamelijk doordat ik meer oefening heb ik haken.

Citaat:
Ik ben echt 10 uur bezig geweest met mijn sjaal . Maar dat was met twee kleuren die ik scheef wou laten overlopen dus dat was een heel gedoe. En uithalen, héle stukken omdat ik het dan ergens fout had gedaan en te perfectionistisch ben om het te laten zitten.

Oh godver, volgens mij zou ik er veel langer over doen Misschien niet met deze col, want toer? baan? hoe heet dat met breien? is een centimeter of 2/3 hoog
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Precies
Verwijderd
@huildiscussie: ik moet snel huilen door muziek. Vooral bepaalde klanken, stemmen en vooral kerkkoren.
Oud 12-12-2012, 17:57
Verwijderd
Citaat:

Ik stuur je de meest cheesy die ik heb. Voor het extra effect enzo
Yes please

Citaat:
Het fijne van een sjaal breien/haken is dat het relatief makkelijk is. Als je eenmaal door hebt hoe het werkt hoef je er nauwelijks bij na te denken, dus best wel ontspannen
Citaat:
Hm ja, ik kijk eignelijk geen tv, ik kijk ook nog alleen HIMYM omdat series kijken te veel tijd kost. Forumen doe ik voornamelijk op werk of tussen studeren door, maar breien tijdens studeren of op m'n werk lijkt me niet zo'n goed idee Maar goed, op zich hoef ik tot begin februari alleen dingen te schrijven, geen colleges of tentamens dus wie weet heb ik dan wel tijd en kan ik gaan haken, punniken of breien
Oud 12-12-2012, 17:59
Verwijderd
Mmm paprikafoetus
Oud 12-12-2012, 17:59
Verwijderd
Citaat:
Mmm paprikafoetus
Whut
Oud 12-12-2012, 18:02
Verwijderd
Ja in een paprika zit vaak een klein paprikaatje, die zijn lekker.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten