Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2013, 10:19
Miekje*
Miekje* is offline
Het is in een bepaald opzicht wel astronautenvoedsel, geloof ik.
Oud 10-01-2013, 10:23
Verwijderd
Brinta is prima voedsel. Mijn vader ontbijt er ook elke morgen mee. Ik heb dat ook een tijdje gedaan.
Oud 10-01-2013, 10:24
Miekje*
Miekje* is offline
Oh, ik heb het opgezocht. Het is hoog in voedingswaarde en heel vezelrijk.

Prima ontbijt, dus. Helaas, ik ga nu ontbijten met zelfgebakken brood van gisteren <3 Omnomnomnom.
Oud 10-01-2013, 10:25
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik geloof dat ik 1x Brinta gegeten heb en dat vond ik heel vies. Ik heb niet de behoefte het nog eens te proberen.
Oud 10-01-2013, 10:26
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik werd zojuist wakker gebeld door mijn psychiater. Hij wilde weten hoe ik geslapen had
Oud 10-01-2013, 10:27
Miekje*
Miekje* is offline
Oh, nou, dat is effectief, dan
Oud 10-01-2013, 10:28
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Oh, nou, dat is effectief, dan
Eerst een heel verhaal 'ja, ik wist niet of ik nu al kon bellen, of je nog lag te slapen. Ik dacht, het is misschien wel een beetje vroeg, maar ik dacht ook ik probeer gewoon'

Maar goed, het gaat wel weer ietsje beter vandaag!
Oud 10-01-2013, 10:31
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Oh, nu heb ik een zinnetje in mijn hoofd uit een boekje dat ik mijn neefje wel eens voorlees:
'En toen ging het weer ietsje beter met hem. Maar, toen ging het ook weer ietsje slechter, want....'
Oud 10-01-2013, 10:33
Snebbeltje
Snebbeltje is offline

<3
Oud 10-01-2013, 10:33
Verwijderd
Fijn dat je je weer wat beter voelt Snebbel!
Oud 10-01-2013, 10:35
Miekje*
Miekje* is offline
Goedzo, Snebbel!

Man, ik voel me echt een beetje een tokkie vandaag Mijn haar is vet en ik wou eigenlijk vanochtend al douchen, maar aangezien ik vandaag van plan ben op te gaan ruimen en cavia's schoon te gaan maken, kan ik dat net zo goed vanavond doen. Want dan ben ik toch weer vies. En ik heb de meest oncharmante kledij aan, maar ik geloof dat ik vandaag alleen even naar de supermarkt moet, dus dat is niet zo heel erg.
Oud 10-01-2013, 10:40
Carn
Carn is offline
Citaat:
Hmm klinkt niet als iets wat ik lekker weg zou krijgen Maar misschien wel eens een keer proberen, het klinkt best wel studentenproof.
Het is echt awesome. Maar ik gooi er zelf ook wel n goeie lepel of 2 suiker bij

Citaat:
Mijn vader at het heel lang, elke ochtend. Met melk, en dan in de magnetron. We noemden het met recht 'schrokbeton', want zijn lepel bleef er altijd rechtop in staan.
hnnnnnnnnng ja maar dan krijg je idd al snel van die klonterige superdikke muik eerst de melk opwarmen en dan de brinta (hoeveelheid naar eigen voorkeur) er bij
Oud 10-01-2013, 10:41
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik gedraag me al een week als een tokkie Joggingsbroek, geen zin om make-up op te doen (dat deed ik de laatste tijd juist wel weer), haar in een staart omdat ik geen zin heb om het fatsoenlijk te doen, nagellak die half afbladdert.
Oud 10-01-2013, 10:43
Verwijderd
Citaat:
Het is echt awesome. Maar ik gooi er zelf ook wel n goeie lepel of 2 suiker bij
Dit sowieso. Zonder suiker is het niet te eten, en met weinig suiker is het wel te eten maar niet echt lekker.
Oud 10-01-2013, 10:43
Miekje*
Miekje* is offline
*tokkieboks*

Omnomnom, wat is dat brod van gisteren toch lekkerrrrr <3 Ik hou van brood.
Oud 10-01-2013, 11:04
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Mijn ouders en mijn broer bakken elke dag zelf brood en dat ik zo ontzettend lekker. Maar als je zo verwend bent met brood, kun je het goedkope brood uit de winkels niet meer zo waarderen. Vers brood uit de winkel gaat dan nog, maar het haalt het bij lange na niet bij het zelfgebakken brood. Ik ben alleen zelf te lui om mijn eigen brood te bakken.
Oud 10-01-2013, 11:07
Carn
Carn is offline
Citaat:
Mijn ouders en mijn broer bakken elke dag zelf brood en dat ik zo ontzettend lekker. Maar als je zo verwend bent met brood, kun je het goedkope brood uit de winkels niet meer zo waarderen. Vers brood uit de winkel gaat dan nog, maar het haalt het bij lange na niet bij het zelfgebakken brood. Ik ben alleen zelf te lui om mijn eigen brood te bakken.
Correct. Wij hadden vroeger thuis een brood- en banketbakkerij Maar vergeleken met dat is de rest natuurlijk al snel armoe troef
Oud 10-01-2013, 11:08
Miekje*
Miekje* is offline
Ik doe het alleen als ik er genoeg tijd voor heb. En dat is helaas niet zo vaak.
Oud 10-01-2013, 11:18
Miekje*
Miekje* is offline
Ik heb zojuist ontdekt dat 1 kiwi eten al ruim voldoende is voor je ADH vitamine C
Oud 10-01-2013, 11:30
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik koop tegenwoordig alison volkorenbrood. Dat is vrij stevig brood, zonder rare pitten en ook zonder kleurstoffen om het nog donkerder te maken en het is niet na 1 dag al ranzig.
Oud 10-01-2013, 11:34
Miekje*
Miekje* is offline
Ik zou later wel zo veel mogelijk van mijn boodschappen bij de biologische supermarkt willen doen In Delft hebben ze er ook één, en daar hebben ze hele lekkere en gezonde dingen. En zo duur is het nog niet eens.
Oud 10-01-2013, 11:38
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik heb het een tijdje gedaan, maar financieel trok ik dat toch echt niet. Hier in de buurt heb je er ook een en daar kom ik ook wel vaker omdat een vriendinnetje een glutenvrij dieet heeft en in die winkel hebben ze veel glutenvrije spullen. Ik koop er wel eens wat, maar het is toch echt wel veel duurder dan de gewone supermarkt. Niet als je altijd excellent producten koopt in de AH, wel als je normaal gesproken voor euroshopper of huismerk gaat.
Oud 10-01-2013, 11:39
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Melk koop ik dan wel biologisch en ik koop vrije uitloop eieren, maar daar houdt het ook mee op zo ongeveer.
Oud 10-01-2013, 11:41
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik heb een tijdje bijna alleen boodschappen gedaan bij de biologische winkel ivm een streng dieet, en toen was ik inderdaad bijna een kwart meer aan boodschappen kwijt dan nu.
Lorelei
Lorelei is offline
Hoi
Lorelei
Lorelei is offline
Ik ben aan het soggen En daar heb ik helemaal geen tijd voor!
Chick Rock
Chick Rock is offline
Hoi!
Oud 10-01-2013, 11:42
Carn
Carn is offline
http://games.yahoo.com/blogs/plugged...220816003.html awesome.
Oud 10-01-2013, 11:42
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
En nu is het tijd om te gaan testen of ik nog kan fietsen en te showen dat het in mijn kop wel weer wat helderder is
Oud 10-01-2013, 11:45
Miekje*
Miekje* is offline
Nouja, ik zou niet álles daar willen kopen. Maar melk, eieren en brood toch zeker wel. En vlees natuurlijk. Dan ben ik al aardig op weg.

Ik zit er ook over na te denken om weer vlees te gaan eten, maar geen rund of varkensvlees. Kip is eigenlijk het meest toegankelijk. Het enige wat me nog tegen houdt is dat de kip wel biologisch wordt gefokt enzo, maar niet op een verantwoorde manier wordt vervoerd.
Oud 10-01-2013, 11:49
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Nouja, ik zou niet álles daar willen kopen. Maar melk, eieren en brood toch zeker wel. En vlees natuurlijk. Dan ben ik al aardig op weg.

Ik zit er ook over na te denken om weer vlees te gaan eten, maar geen rund of varkensvlees. Kip is eigenlijk het meest toegankelijk. Het enige wat me nog tegen houdt is dat de kip wel biologisch wordt gefokt enzo, maar niet op een verantwoorde manier wordt vervoerd.
Biologische melk en eieren kan je ook gewoon bij de AH kopen. Brood is wel echt anders bij de biologische winkel
Oud 10-01-2013, 11:51
Lorelei
Lorelei is offline
Biologisch brood is zoveel lekkerder dan AH brood.. als ik niet zo lui was, zou ik altijd biobrood halen
Oud 10-01-2013, 11:52
Verwijderd
Hoi!

En laat, maar ik kreeg/krijg altijd bambix als ik ziek ben en niets meer wil eten. Dus meestal krijg ik het ook niet door mijn keel als ik helemaal gezond ben, hoewel ik het op zich best lekker vind
Oud 10-01-2013, 11:52
Lorelei
Lorelei is offline
Brinta <3
Oud 10-01-2013, 11:53
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik denk niet dat ik ooit Brinta heb gegeten. Lijkt het op havermoutpap?
Oud 10-01-2013, 11:56
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Biologische melk en eieren kan je ook gewoon bij de AH kopen. Brood is wel echt anders bij de biologische winkel
Ja, I know Bij elke supermarkt heb je dat wel, vrije uitloopeieren en biomelk.

Biobrood <3 Een dinnie van mij heeft dat altijd, omnomnom.
Oud 10-01-2013, 11:58
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ik denk niet dat ik ooit Brinta heb gegeten. Lijkt het op havermoutpap?
Nee, Brinta is eigenlijk gewoon volkorentarwemeel. Havermout is geplette haver.
Oud 10-01-2013, 12:01
Verwijderd
Brinta lijkt in zoverre op havermoutpap dat het allebei pap is

Als ik tijd heb om te gaan zitten voor m'n ontbijt en het is koud weer, maak ik havermoutpap; als ik heel haastig ben drink ik een beker brinta.
Oud 10-01-2013, 12:02
Lorelei
Lorelei is offline
Goed, tijd om te gaan douchen, richting Nijmegen te gaan en aan m'n paper te gaan werken.
Oud 10-01-2013, 12:02
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ja, I know Bij elke supermarkt heb je dat wel, vrije uitloopeieren en biomelk.
Vrije uitloop is geen bio. Bio is bio! Je moet letten op het cijfer op de eieren, alleen een 0 is biologisch, vrije uitloop is 1.

Citaat:
Nee, Brinta is eigenlijk gewoon volkorentarwemeel. Havermout is geplette haver.
Ah, ik kan me er niet zoveel bij voorstellen. Vooral niet bij de smaak. Je eet dus eigenlijk meel met melk..?
Oud 10-01-2013, 12:03
Verwijderd
Ik zie dat meer als bejaardenvoer.
Oud 10-01-2013, 12:04
Verwijderd
Citaat:
Vrije uitloop is geen bio. Bio is bio! Je moet letten op het cijfer op de eieren, alleen een 0 is biologisch, vrije uitloop is 1.

Ah, ik kan me er niet zoveel bij voorstellen. Vooral niet bij de smaak. Je eet dus eigenlijk meel met melk..?
ja het is niet echt bloem-meel, het is wat grover. Het smaakt naar brood met melk.
Oud 10-01-2013, 12:05
Verwijderd
Citaat:
Het is geen meel. Het zijn meer een soort van vlokken en gruisachtig iets. En het wordt gewoon een dikke pap. Of ja, zo dik als je zelf wil.

En op zich, ja, dat eet je dus gewoon met melk en suiker. Of hagelslag, brinta met hagelslag is best lekker.
Oud 10-01-2013, 12:05
Verwijderd
En het is lastig om brinta precies papperig te krijgen; iets te weinig en het is vloeibaar (wat ik handig vind, want dan kun je het drinken) en iets te veel en het is cement.
Oud 10-01-2013, 12:07
Verwijderd
Klontjes in de brinta zijn trouwens wel heel vies. Maar als je gewoon eerst de melk warm maakt, en dan de brinta erdoorheen roert, krijg je geen klontjes. Dus ik zou haast denken dat Trimm de volgorde verkeerd heeft gedaan ofzo

Oh en ook niet als de brinta te dik is nog even extra melk toevoegen, dat werkt ook niet, dan krijg je ook klontjes.
Oud 10-01-2013, 12:08
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
En het is lastig om brinta precies papperig te krijgen; iets te weinig en het is vloeibaar (wat ik handig vind, want dan kun je het drinken) en iets te veel en het is cement.
Dat probleem heb ik ook altijd met havermout
Oud 10-01-2013, 12:09
Carn
Carn is offline
Citaat:
Klontjes in de brinta zijn trouwens wel heel vies. Maar als je gewoon eerst de melk warm maakt, en dan de brinta erdoorheen roert, krijg je geen klontjes. Dus ik zou haast denken dat Trimm de volgorde verkeerd heeft gedaan ofzo
Volgens mij gooien veel mensen de brinta + melk in de magnetron.
Oud 10-01-2013, 12:10
Verwijderd
Citaat:
Dat probleem heb ik ook altijd met havermout
ohja? Hm, ik heb havermout wel vaak iets te vloeibaar, maar cement is het nog nooit geworden bij mij. Hoe maak jij havermout? Ik doe 250 ml melk in een grote kom, 4 eetlepels-met-kop havermout erin en dan 3 minuten in de magnetron op 900 watt, in de vorige magnetrom van 700 watt deed ik het 3:30 erin. Dan heeft het wel even doorgekookt maar kookt het niet over de rand van de kom. Havermout moet wel mee met de melk de magnetron of pan in, anders wordt het niet zacht.

Soms wordt het vloeibaar, maar meestal is het dik genoeg dat de suiker erop blijft liggen maar niet zo dik dat de lepel ook maar enigszins een momentje overeind blijft staan.
Oud 10-01-2013, 12:13
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
ohja? Hm, ik heb havermout wel vaak iets te vloeibaar, maar cement is het nog nooit geworden bij mij. Hoe maak jij havermout? Ik doe 250 ml melk in een grote kom, 4 eetlepels-met-kop havermout erin en dan 3 minuten in de magnetron op 900 watt, in de vorige magnetrom van 700 watt deed ik het 3:30 erin. Dan heeft het wel even doorgekookt maar kookt het niet over de rand van de kom. Havermout moet wel mee met de melk de magnetron of pan in, anders wordt het niet zacht.
Ik weet nooit precies oe lang het moet, dat is vooral het probleem. En dan kookt het vaak over Ik ga NU opschrijven dat ik 250ml melk en zoveel havermout nodig heb en dat het zolang in de magnetron moet Moet je het ook doorroeren halverwege?
Oud 10-01-2013, 12:14
Verwijderd
Doe ik nooit, ik roer het direct als het klaar is door en dan laat ik het een paar minuutjes afkoelen en roer ik het nog een keer door voor ik het opeet.

En ik gebruik wel echt een grote kom, ik denk dat de kom een inhoud van 750 cc heeft ofzo. Dat helpt natuurlijk wel tegen het overkoken
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten