Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ik zeg toch niet dat vrouwen dommer zijn maar dat mannen het meer uitten.. dat is wat anders ik denk dat vrouwen even slim zijn als mannen >.> zoieso komen veel vrouwen dommer over, vandaar dat ik dat denk, dat betekend niet dat ze dat ook zijn.. zoieso boeit het me allemaal niet zo, je hebt domme en slimme mensen, ik ga dr niet zo'n probleem van maken ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Zelfde minuut! Had ik nou maar niet getwijfeld over die vergelijking tussen onze vogel en een soort slapstickfiguur die een taart in iemands gezicht wil gooien maar hem dan per ongeluk netjes neerzet en 'eet smakelijk' zegt, dan was ik Jacky mooi voor geweest en was de vrouweneer gered.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Maar pfft, mogen we toch hopen dat er een keer iets aan gedaan wordt, want ik vind het om te janken. Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Inmiddels weten we dat het jonge kinderen over het algemeen een rotzorg zal zijn welk geslacht hun ouders hebben, zo lang die ouders maar lief zijn en goed op niveau uitleggen hoe het allemaal zit, dus nu is het inderdaad hoog tijd om het te veranderen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Kijk, bij een homostel kan ik me nog voorstellen dat mensen kunnen denken dat het niet goed is voor kinderen (lees: voorstellen! Ik ben het er dus niet mee eens). Maar als 2 mensen samen een kind krijgen waarvan er eentje al een complete transformatie heeft ondergaan, dan weet dat kind toch niet beter dan "papa is papa?" Alsof zo'n kind doorheeft dat papa vroeger een vrouw was. Dat heeft geen enkele invloed op een kind, terwijl er genoeg mensen zijn die denken dat het invloed heeft op een kind wanneer het geen moeder of geen vader heeft, zoals in een homostel. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zoals ik al zei: als je wil dat er dingen veranderen, moet je bij jezelf beginnen. Niet meteen opgeven zodra het moeilijk wordt, hoort daar wel bij. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
1) Er leeft een hardnekkig idee dat je seks zou moeten 'inperken', omdat het anders uit de hand loopt. Seks mag, maar alleen uit liefde, ter voortplanting en na het huwelijk. Of alleen met de mensen van het tegenovergestelde geslacht en alleen als je het privé houdt. Of niet te vaak, niet te wild, niet met teveel mensen, etc. Mensen beperken seksualiteit graag en zijn bang dat het misgaat als ze dat niet doen. 2) Dat komt deels door de kerkelijke achtergrond die we in 't Westen hebben, waardoor seks sterk verbonden wordt aan moraliteit. Maagden zijn deugdzaam, puur en onschuldig, mensen die van seks houden zijn pervers, wellustig en kunnen zichzelf niet in de hand houden. Seks is goddeloos, Sodom en Gomorra zijn eraan neergegaan. Het is lekker, maar ook verdorven. 3) Vervolgens weten mensen niet het verschil tussen 'dit vind ik vies/raar/wil ik zelf niet doen' en 'dit is immoreel'. Het woord squick kennen ze niet. Ze voelen walging of onbegrip en denken dat dat betekent dat iets verwerpelijk is. Tel die drie op en mensen vinden het opeens niet alleen acceptabel maar zelfs moreel verantwoord om hele bevolkingsgroepen te steriliseren (slaan, verkrachten, mishandelen, doodmaken, beschuldigen van alles wat je met immoreel gedrag associeert) met in de kern niet veel meer dan 'eeewwww' als argument. |
![]() |
|
![]() |
een paar links over mannen en vrouwen over hoe ze met elkaar omgaan. het zet wat dingen in perspectief.
http://www.youtube.com/watch?v=9T5vHi-WrMk http://www.youtube.com/watch?v=9T5vHi-WrMk http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=...ture=endscreen http://www.youtube.com/watch?v=uH_rIT0juiM http://www.youtube.com/watch?v=86IaVbuV97k http://www.youtube.com/watch?v=w8SOQEitsJI http://www.youtube.com/watch?v=SBOtj1RmaUE
|
Ik wist het wel. Als je je voortplantingsorganen niet laat weghalen, ben je voor de staat nog dat geslacht, ik nam altijd aan dat dat was omdat je voortplantingsorganen zeggen of je een jongetje of een meisje bent.
Een vriend van mij moet ook telkens uitleggen waarom er een Vtje op zijn paspoort staat als hij solliciteert of wat dan ook.
||
![]() |
Citaat:
Over het slimmer overkomen: Ik wil altijd slim overkomen en probeer daarmee te laten zien dat ik ergens iets van af weet. Het is juist fijn als iemand laat zien dat hij/zij er ook wat van af weet, en misschien wel meer zodat ik zelf ook iets kan leren. Als ik met een meisje praat heb ik totaal niet het idee dat ik slimmer moet overkomen dan zij, sterker nog, ik vind het fantastisch als ik een meisje tegenkom die heel slim overkomt en goed weet wat ze zegt. Iets terzijde: slimmer dan zij ![]() Iedereen moet veranderen, constant. Je inzetten voor een doel is geweldig, zeker als het meer mensen helpt. Doe dit vooral en leer er van. Probeer niet alleen het slechtste geval maar ook het beste (waar je naar toe wilt werken) te laten zien zodat mensen weten wat je bedoelt en waar je naartoe wil. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Nog een reden voor waarom het een rare regel is: omdat medische regelingen voor transgenders eigenlijk pas sinds een jaar of vijftien bestaan, zijn er genoeg mensen die al lang kinderen hadden voordat ze hun uiterlijk gaan rechttrekken met hun geslacht. Die kinderen groeien dan dus alsnog op met een transouder. Schokkend genoeg is de wereld nog niet ingestort. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik dacht namelijk dat de reden was dat je dan kunt classificeren wanneer iemand een man of een vrouw is. Iemand is een vrouw als er een baarmoeder en eierstokken zijn, ongeacht of de secundaire geslachtskenmerken vrouwelijk zijn of niet (zo worden er ten gevolge van afwijkingen in utero kinderen als "jongetjes" geboren, dus mét piemeltje, terwijl ze een baarmoeder en eierstokken hebben, en dus een meisje zijn met afwijkingen aan hun geslachtsorganen. Ze lijken op een jongetje, maar zijn een meisje, en zullen dus operaties ondergaan om de geslachtskenmerken vrouwelijk te maken i.p.v. mannelijk). Dus ik denk dat de reden is dat er ergens een afspraak is gemaakt wanneer iemand een man en wanneer iemand een vrouw is, en dat daarom je pas officieel als man genoteerd mag worden als je geen baarmoeder meer hebt. Blijft een beetje... bizar/mensonterend/al dat soort dingen, natuurlijk. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Die classificatie (wel/geen baarmoeder als bepaling van geslacht) lijkt me sowieso onzin.
Ten eerste: als er een baby geboren wordt met een discrepantie in z'n vrouwelijke of mannelijke organen, geslachtskenmerken, chromosomen en/of hormoonhuishouding dan is dat geen jongetje of meisje maar een interseksueel. Vroeger werden daar zo snel mogelijk in de ontwikkeling 'meisjes' van gemaakt, omdat je een vagina makkelijker kunt reconstrueren dan een penis. Inmiddels is de medische consensus langzaam aan het veranderen naar 'laat ze gewoon opgroeien en 't ze tegen de puberteit zelf bepalen', ook omdat veel volwassen interseksuelen helemaal niet per se blij zijn met alle medische ingrepen die ze in hun kindertijd hebben moeten ondergaan. Inmiddels kunnen/gaan interseksuelen steeds meer door het leven als een soort derde geslacht. If it ain't broke, don't fix it. Hier trouwens ook maar gelijk wat statistiekjes van hoe vaak het voorkomt. Ten tweede: Geslacht gaat in 99% van de gevallen wel samen met bepaalde lichamelijke kenmerken, maar is daar niet van afhankelijk. Er is daarom dus ook geen algemene wet of afspraak die geslacht op zo'n manier afdwingt of vastlegt. Als die afspraak er wél was zou hij niet bestaan in de vorm waarin jij 'm noemt, maar zouden ze de X- en Y-chromosomen gebruiken. Daar de baarmoeder voor gebruiken is onlogisch; dan zouden vrouwen die n.a.v. baarmoederhalskanker een hysterectomie hebben ondergaan bijvoorbeeld opeens geen vrouwen meer zijn. Ten derde, en nu komen we bij wat je eigenlijk vraagt: je betwijfelt of de sterilisatie-eis wel echt om sterilisatie draait, dus of het niet gewoon ergens een bureaucratische of administratieve reden heeft. Dat is een logische gedachte en zelf heb ik dat ook een tijdje gedacht. Totdat ik las hoe het in de wet opgesteld staat, want daar staat dus letterlijk in wat de reden is. Het gaat echt om verplichte onvruchtbaarheid, zoals je in dat citaat uit de post die je quote ook kunt lezen. Wel kun je natuurlijk twijfels hebben bij de herkomst van 't citaat. Dat is terecht, want 'een rechtenstudent die ik ken' is nogal een magere bron. Daarom heb ik opgezocht waar het precies vandaan komt.
Spoiler
Bron. Beantwoordt dat je vraag? |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Opgroeien met transgenderouders in het algemeen wordt wel onderzocht, maar nog vrij weinig. (Had ik al gezegd dat al deze dingen heel nieuw zijn?) Er is echter geen reden om aan te nemen dat dat ontzettend anders verloopt dan met homoseksuele of lesbische stellen, die op hun beurt weer niet echt afwijken van heteroseksuele stellen. Daar is meer onderzoek naar gedaan dus dat weten we. Het enige consequente verschil is dat kinderen van LGBTQ-ouders meer kans hebben op gepest worden (met name in Amerika, hier valt het wel mee). Maar ja, wiens schuld is dat? En is dat grond voor gedwongen baarmoederverwijdering? Kinderen met brillen worden ook meer gepest, hebben slechtziende ouders dan ook geen recht meer op een kinderwens? Retorische vragen, uiteraard. Hier trouwens een goed interview met een FtM-jongeman. Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Hallo, ik wilde eventjes vertellen dat ik de kant die dit topic opgaat prima vind.
![]() En ik wist wel van die sterilisatie-eis, omdat het drie jaar geleden nogal een hot issue was. Er was ook een petitie van, maar die is nu gesloten. Misschien moeten we een nieuwe starten? In elk geval lijkt het me een niet heel erg onoplosbaar probleem. Ik kan me zo voorstellen dat tamelijk veel mensen hiertegen zijn, in ieder geval genoeg om het opnieuw te proberen. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
omgaan met verkrachting vriendin Haagent | 54 | 12-11-2013 16:39 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Klacht moslima omdat huisarts toegang weigerde Joostje | 500 | 23-02-2010 15:41 | |
Algemene schoolzaken |
Hoofddoek op school Sofia. | 72 | 04-07-2009 20:57 | |
De Kantine |
Wat staat er onder je ctrl+veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee? Briseïs | 500 | 09-11-2004 16:49 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
VVD'er Wilders haalt uit naar de islam. JantjePietje | 220 | 17-02-2004 17:40 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Zijn wij wel zo vrij? Vage Harry | 25 | 22-09-2003 19:24 |