Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-01-2013, 18:37
Em.
Em. is offline
Citaat:
Ik heb zelf ook nooit alleen gereisd met de trein maar kan je niet gewoon geld pinnen "voor het uitgaan", en daarmee contant een treinkaartje kopen?
Ja, ze mag niet eens zakgeld of haar eigen studie kiezen, maar uitgaan mag vast. :')

Citaat:
Daarnaast vind ik het helemaal niet vreemd dat je moeder je bankzaken een beetje bijhoudt, de bank en overheid verwachten dat van ouders, daarom moet je bij alle contracten een handtekening van je ouders laten zetten in geval van minderjarig zijn.

Ze mag gerust je bankafschriften zien, maar daar zou ik persoonlijk met het grootste gemak een afschrijving van de NS laten staan, en gewoon zeggen dat ik met mijn geld doe wat ik met mijn geld wil doen. en als zij het prul vindt dan mag ze dat met haar eigen portemonnee lekker vinden als ze maar van jouw geld afblijft.
Nou ja, puur dingen als 'een ouder weet een bankcode/maakt post open/wil bankafschriften zien' zijn misschien niet het beste idee, maar ook niet heel erg (als de ouder niets meer doet dan weten/openmaken/zien en niet actief iets ermee gaat doen), maar als ouder élke vorm van zelf iets regelen of bedenken de kop indrukt, dan ben je niet goed bezig. Als je als kind nooit mág leren dat 'hey, als ik vandaag dit prul koop, ben ik morgen misschien teleurgesteld dat ik dan geen leuke dingen kan kopen die ik echt wil en nodig heb' of überhaupt keuzes mag maken, hoe verwacht je dan dat het later een huishouden kan draaien en beslissingen kan nemen? Al vermoed ik dat moeder in dit geval dat misschien ook geheel overbodige vaardigheden vindt en verwacht dat de TS maar gewoon gaat trouwen (met een man van moeders keuze ) en dan het huishouden gaat doen. Al leert ze waarschijnlijk zelfs dáár nog niet genoeg dingen voor, want als ze ooit zelfstandig een rekening moet betalen/een reis moet maken/het huishoudboekje moet beheren, wordt dat nog wat.

Oh, ik zie dat Lusi nu al dezelfde soort dingen zegt. Maar serieus, het is écht niet handig dat je moeder je niet vertrouwt met bijvoorbeeld zakgeld, want als je niet goed met geld kan omgaan, kun je beter met zakgeld op je bek gaan (en dan een keer niet iets leuks kunnen kopen omdat je geld op is) dan later (en een deurwachter op je stoep aantreffen). Misschien moet je inderdaad maar eens een gesprek gaan voeren daarover, dat je misschien in stapjes meer vrijheid kan/moet krijgen zodat je dingen kan leren, je moeder je leert vertrouwen, je later beter dingen zelf kan regelen enzovoort enzoverder.
Oud 26-01-2013, 19:30
Verwijderd
Offtopic: Deurwaarder?
Met citaat reageren
Oud 26-01-2013, 19:31
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Offtopic: Deurwaarder?
Offtopic: <3
Met citaat reageren
Oud 27-01-2013, 15:55
brunettespy
brunettespy is offline
[QUOTE] Nou ja, puur dingen als 'een ouder weet een bankcode/maakt post open/wil bankafschriften zien' zijn misschien niet het beste idee, maar ook niet heel erg (als de ouder niets meer doet dan weten/openmaken/zien en niet actief iets ermee gaat doen), maar als ouder élke vorm van zelf iets regelen of bedenken de kop indrukt, dan ben je niet goed bezig. Als je als kind nooit mág leren dat 'hey, als ik vandaag dit prul koop, ben ik morgen misschien teleurgesteld dat ik dan geen leuke dingen kan kopen die ik echt wil en nodig heb' of überhaupt keuzes mag maken, hoe verwacht je dan dat het later een huishouden kan draaien en beslissingen kan nemen? Al vermoed ik dat moeder in dit geval dat misschien ook geheel overbodige vaardigheden vindt en verwacht dat de TS maar gewoon gaat trouwen (met een man van moeders keuze ) en dan het huishouden gaat doen. Al leert ze waarschijnlijk zelfs dáár nog niet genoeg dingen voor, want als ze ooit zelfstandig een rekening moet betalen/een reis moet maken/het huishoudboekje moet beheren, wordt dat nog wat.

Oh, ik zie dat Lusi nu al dezelfde soort dingen zegt. Maar serieus, het is écht niet handig dat je moeder je niet vertrouwt met bijvoorbeeld zakgeld, want als je niet goed met geld kan omgaan, kun je beter met zakgeld op je bek gaan (en dan een keer niet iets leuks kunnen kopen omdat je geld op is) dan later (en een deurwachter op je stoep aantreffen). Misschien moet je inderdaad maar eens een gesprek gaan voeren daarover, dat je misschien in stapjes meer vrijheid kan/moet krijgen zodat je dingen kan leren, je moeder je leert vertrouwen, je later beter dingen zelf kan regelen enzovoort enzoverder. [QUOTE]

heb het er weer met mn moeder over gehad. En ze werd boos, erg boos waarschijnlijk heeft de hele buurt haar horen schreeuwen..
Ze zei tegen me; is je duivel in je gegaan dat je naar al die dingen vraagt de laatste tijd en pakte mn telefoon af.
Heb het ff snel gepakt waardoor ik nu kan reageren.
Ze heeft niet eens door dat ik echt ingelukkig ben in haar buurt ze weet dat ik geen moslim wil zijn en dat ik ook zelf mijn dingen wil gaan doen. Wtf ik word helemaal gek hier!
Oud 27-01-2013, 17:39
Heer Wil
Heer Wil is offline
In Nederland is het gewoon een grondrecht dat jij je godsdienst kiest. Maar goed, ik snap natuurlijk ook wel dat hier nooit het christendom had kunnen regeren als dat er niet van jongs af aan was ingeslagen, dus ga je het daar liever niet met je moeder over hebben.
Wel zou ik gewoon eens wat geld pinnen, dan maar niet voor het uitgaan, maar gewoon voor "privéredenen", als je vaker dat soort dingen doet is je moeder straks weer blij als je nog op tijd thuis bent voor het eten

Wat betreft dat ze niet door heeft dat je echt ongelukkig wordt, zeg haar dat maar eens goed.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2013, 17:50
brunettespy
brunettespy is offline
Ze luistert niet volgens haar stel ik me aan
Oud 27-01-2013, 20:17
Em.
Em. is offline
Het was ook niet echt te verwachten dat ze zou zeggen 'oh ja, je hebt best een punt, laat ik het heel anders aanpakken'. Ik denk dat je er iets meer volharding voor nodig hebt en iets duidelijker moet laten blijken dat ze niet kan doen 'nee, jij bent nog te jong' en dat daarmee het onderwerp afgesloten is.
Reageren

Regels voor berichten