Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Oh, Quis, jij bent de aangewezen persoon voor deze vraag. Weet jij een gerecht dat gezond en lekker is, maar gewoonlijk teveel gedoe is vanwege het vele snijwerk? Ik wil m'n messentechniek oefenen maar al mijn recepten zijn juist toegespitst op zo min mogelijk moeite. Dan valt er niet zoveel te snijden.
Bij voorkeur geen hete dingen want ik ben niet zo van heet. Ook geen dingen met gember of anijs en zulk soort smaken want die zijn namelijk vies. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Maar goed, curry's vallen dus af, duidelijk. Dan ehh, ratatouille? Snijden in ongeveer gelijke stukken, waarbij je de dingen die sneller garen net wat groter laat dan de dingen die minder snel garen: 1. (dit is niet helemaal in het seizoen maar je kunt het natuurlijk aanpassen en alleen maar seizoensdingen kopen, als je dat belangrijk vindt) ui; winterpeen; courgette; aubergine; gele paprika; venkel; tomaten (nouja ik neem vaak gepelde tomaten, lekker zompig, maar dat is minder snijwerk!), gedroogde tomaten. 2. Variant: rode ui; winterpeen; pastinaak, pompoen (die zijn inmiddels erg hard (in de herfst horen ze boterzacht te zijn, dan kun je ze eten met schil), dus dat is lekker oefenen op HAKKEN), snijbonen; tomaten; lente-uitje. Aanbakken in een kookpan, met Italiaanse kruiden e.d. (veel) en dan laten pruttelen in een tomatenprutje/sausje tot het gaar is (dus net als met een curry, de groenten laten garen in de saus ipv in water) en lekker zompig. Behalve de lente-ui, die schep je er op het laatst even door. Deksel erop laten als het anders te droog wordt, deksel eraf als het te nat wordt. Serveren met gekookte bulgur of aardappel(puree) (die zou je er trouwens ook nog door kunnen doen maar ik ben daar niet zo'n fan van). Ik ken dit gerecht alleen vegetarisch dus geen idee wat voor een vlees hier bij past. Wellicht kun je er nog wat feta overheen kruimelen maar ik vind 't met enkel wat parmezaan al ''af''. Laatst gewijzigd op 27-01-2013 om 00:20. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja, soep maak ik nu vaak
![]() ![]() |
![]() |
|
Mijn moeder was er
![]() ![]() Dus ik heb voor het eerst in twee dagen echt iets normaals gegeten en ik voel me gelijk een stuk beter. Niet gezond als een vis, maar wel minder wazig in mijn hoofd enzo.
|
|