Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-01-2013, 14:29
Verwijderd
Hoi ik heb boekweitmeel en kikkererwtenmeel en allemaal natuurwinkelsnoep en een Vleeshamer en een keukenrolstandaard en sloffen en biebboeken!
Advertentie
Oud 26-01-2013, 14:29
Verwijderd
En nu zit ik weer in de bus naar huis.
Oud 26-01-2013, 14:34
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
wauw.
Ik heb honger toch wel
Oud 26-01-2013, 14:36
Verwijderd
Ja, ik ook. Ik heb in de stad al extra veel minisoepstengels met honing enzo geproefd omdat ik honger had
Oud 26-01-2013, 14:56
Verwijderd
Citaat:
Ik ben vooral van het "in elkaars hoofd kruipen en daar op alle knopjes duwen"-type Maar er mag ook best gedreigd worden met lieve woordjes en zachtjes aaien. Als het maar effectief is
Oud 26-01-2013, 15:59
Verwijderd
Ja ik wilde iets op die quote zeggen maar toen wist ik niet meer wat.
Oud 26-01-2013, 16:07
Verwijderd
Citaat:
Ja ik wilde iets op die quote zeggen maar toen wist ik niet meer wat.
Dat wordt voor straf een romantische avond bij kaarslicht.
Oud 26-01-2013, 16:08
Verwijderd
Oud 26-01-2013, 16:09
Verwijderd
Ik moet daar al de hele middag om lachen. Voortaan ga ik al mijn dierenstudies tegen het einde verderpen.
Oud 26-01-2013, 16:16
Verwijderd
Citaat:
Ik ben vooral van het "in elkaars hoofd kruipen en daar op alle knopjes duwen"-type Maar er mag ook best gedreigd worden met lieve woordjes en zachtjes aaien. Als het maar effectief is
Het hele forum spreekt je allleen nog maar met schatje en poedeliewoepsie aan als je je niet aan dat schema houdt!

Citaat:
Hoi ik heb boekweitmeel en kikkererwtenmeel en allemaal natuurwinkelsnoep en een Vleeshamer en een keukenrolstandaard en sloffen en biebboeken!
Oooh kikkererwtenmeel. <3 Ga je pakora maken?

Hoi terug, ik heb een nieuwe bril! Na duizend jaar! En hij is tof (ramtof, wilde ik zeggen, maar ik houd me in). En allerlei zooi van De Tuinen (thee en crème en VEENBESSEN en zo) en eten van de Marqt.
Oud 26-01-2013, 16:17
Verwijderd
Het haakje van mijn jas is eraf.
Oud 26-01-2013, 16:44
Verwijderd
Hij zit er weer aan.
Oud 26-01-2013, 16:45
Verwijderd
Wel jammer om te merken dat ik op mijn zeventiende nogniet zelfstandig een draad in een naald kan frotten.
Oud 26-01-2013, 16:46
Verwijderd
Citaat:
Het hele forum spreekt je allleen nog maar met schatje en poedeliewoepsie aan als je je niet aan dat schema houdt!
Eén van m'n kisten luistert naar de naam 'Poedelewoepsie'
Oud 26-01-2013, 16:52
Verwijderd
Ik noem mn lief wel eens poedeliewoepsie. Als 'ie pruillip-achtig doet.
Oud 26-01-2013, 16:55
Verwijderd
Citaat:
Wel jammer om te merken dat ik op mijn zeventiende nogniet zelfstandig een draad in een naald kan frotten.
Dat gaat vanzelf beter, ik kon dat op mijn zeventiende ook nog niet. Blijven oefenen en dan gaat t over zes jaar moeiteloos
Oud 26-01-2013, 17:05
Verwijderd
Citaat:
Eén van m'n kisten luistert naar de naam 'Poedelewoepsie'
Nu ben ik wel nieuwsgierig naar hoe de ander heet!
Oud 26-01-2013, 17:18
Verwijderd
Citaat:
Nu ben ik wel nieuwsgierig naar hoe de ander heet!
Vladimir, Tank en dan heb ik ook nog een Ukkie Respectievelijk mijn laptop, NAS en mini-laptop.
Oud 26-01-2013, 17:25
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik ben geconditioneerd om een sms te verwachten als mijn boxen storen. Wat een sof als ze zomaar storen
Oud 26-01-2013, 17:35
Verwijderd
Oeee, misschien is het wel iemand van de Andere Kant
Oud 26-01-2013, 18:00
Verwijderd
Citaat:
Als jullie er ook iets bij kunnen verzinnen waardoor ik dat erg ga vinden - graag. Anders is het niet zozeer een dreigement maar meer gewoon iets wat misschien gebeurt.
Oud 26-01-2013, 18:00
Verwijderd
Ik bedoel - oh noes! Snel aan het werk!
Oud 26-01-2013, 18:02
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Klaverhap naamzoek: seizoen 2 van Girls is begonnen!
Jaa, zo leuk

Citaat:
Oeee, misschien is het wel iemand van de Andere Kant
Zou best kunnen, ik heb het ook fucking koud ondanks hete verwarming
Oud 26-01-2013, 18:03
Verwijderd
Oh, Quis, jij bent de aangewezen persoon voor deze vraag. Weet jij een gerecht dat gezond en lekker is, maar gewoonlijk teveel gedoe is vanwege het vele snijwerk? Ik wil m'n messentechniek oefenen maar al mijn recepten zijn juist toegespitst op zo min mogelijk moeite. Dan valt er niet zoveel te snijden.

Bij voorkeur geen hete dingen want ik ben niet zo van heet. Ook geen dingen met gember of anijs en zulk soort smaken want die zijn namelijk vies.
Oud 26-01-2013, 18:10
Verwijderd
Pastasalade met miljoen vers
Oud 26-01-2013, 18:10
Verwijderd
Ik wist helemaal niet dat poedeliewoeps iets wat meer voorkwam dan alleen in een nick Ik vond het maar een stom woord.
Oud 26-01-2013, 18:12
Verwijderd
Citaat:
Zou best kunnen, ik heb het ook fucking koud ondanks hete verwarming
Paranormale activiteiten Hoor je ook rare geluidjes die je niet kan verklaren en zo?

Citaat:
Ik wist helemaal niet dat poedeliewoeps iets wat meer voorkwam dan alleen in een nick Ik vond het maar een stom woord.
Ik vind het een leuk woord.
Oud 26-01-2013, 18:14
Verwijderd
Nou dan zijn we daar uit!
Oud 26-01-2013, 18:16
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Paranormale activiteiten Hoor je ook rare geluidjes die je niet kan verklaren en zo?
Er klinken wel regelmatig urenlange klopgeluiden in huis die ik had toegeschreven aan de leidingen, maar mijn bovenbuurvrouw hoorde ze niet
Oud 26-01-2013, 18:20
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Oh, Quis, jij bent de aangewezen persoon voor deze vraag. Weet jij een gerecht dat gezond en lekker is, maar gewoonlijk teveel gedoe is vanwege het vele snijwerk? Ik wil m'n messentechniek oefenen maar al mijn recepten zijn juist toegespitst op zo min mogelijk moeite. Dan valt er niet zoveel te snijden.

Bij voorkeur geen hete dingen want ik ben niet zo van heet. Ook geen dingen met gember of anijs en zulk soort smaken want die zijn namelijk vies.
verse dim sum. Japanse cold noodles. Bijna alles in de aziatische keuken. Kusjes, fizzle.
Verwijderd
Citaat:
Er klinken wel regelmatig urenlange klopgeluiden in huis die ik had toegeschreven aan de leidingen, maar mijn bovenbuurvrouw hoorde ze niet
Daar ga je al. Je woont in een spookhuis met ontstemde spoken ende geesten
Verwijderd
Citaat:
Nou dan zijn we daar uit!
Waar uit?
Oud 26-01-2013, 18:21
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Daar ga je al. Je woont in een spookhuis met ontstemde spoken ende geesten
omg, waar is Char als je haar nodig hebt?
Oud 26-01-2013, 18:22
Verwijderd
Misschien doe je er verstandig aan Derek even in te laten vliegen! Straks escaleert het gierend uit de klauwen en laat je het leven om vervolgens zélf te gaan rellen als spookje. Downward spiral, ese.
Oud 26-01-2013, 18:24
Verwijderd
Citaat:
Waar uit?
de kluiten gewassen
Oud 26-01-2013, 18:26
Verwijderd
Citaat:
de kluiten gewassen
Tsja, ik sta al eeuwen wortel te schieten.
Oud 26-01-2013, 18:27
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Misschien doe je er verstandig aan Derek even in te laten vliegen! Straks escaleert het gierend uit de klauwen en laat je het leven om vervolgens zélf te gaan rellen als spookje. Downward spiral, ese.
Hmja, laat ik dat dan maar doen... Er zit ook niks anders op!
Oud 26-01-2013, 18:28
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Oh en uiensoep!
Oud 26-01-2013, 18:31
Verwijderd
Citaat:
Als jullie er ook iets bij kunnen verzinnen waardoor ik dat erg ga vinden - graag. Anders is het niet zozeer een dreigement maar meer gewoon iets wat misschien gebeurt.
Ja ehhh, veeleisend much.

Citaat:

Als je belooft dat je over zeven jaar wel dingen met gember en anijs proeft, want dan is je smaak veranderd en zou je zomaar eens voor verrassingen komen te staan!

Maar goed, curry's vallen dus af, duidelijk. Dan ehh, ratatouille?
Snijden in ongeveer gelijke stukken, waarbij je de dingen die sneller garen net wat groter laat dan de dingen die minder snel garen:
1. (dit is niet helemaal in het seizoen maar je kunt het natuurlijk aanpassen en alleen maar seizoensdingen kopen, als je dat belangrijk vindt) ui; winterpeen; courgette; aubergine; gele paprika; venkel; tomaten (nouja ik neem vaak gepelde tomaten, lekker zompig, maar dat is minder snijwerk!), gedroogde tomaten.
2. Variant: rode ui; winterpeen; pastinaak, pompoen (die zijn inmiddels erg hard (in de herfst horen ze boterzacht te zijn, dan kun je ze eten met schil), dus dat is lekker oefenen op HAKKEN), snijbonen; tomaten; lente-uitje.
Aanbakken in een kookpan, met Italiaanse kruiden e.d. (veel) en dan laten pruttelen in een tomatenprutje/sausje tot het gaar is (dus net als met een curry, de groenten laten garen in de saus ipv in water) en lekker zompig. Behalve de lente-ui, die schep je er op het laatst even door. Deksel erop laten als het anders te droog wordt, deksel eraf als het te nat wordt.
Serveren met gekookte bulgur of aardappel(puree) (die zou je er trouwens ook nog door kunnen doen maar ik ben daar niet zo'n fan van). Ik ken dit gerecht alleen vegetarisch dus geen idee wat voor een vlees hier bij past. Wellicht kun je er nog wat feta overheen kruimelen maar ik vind 't met enkel wat parmezaan al ''af''.

Laatst gewijzigd op 27-01-2013 om 00:20.
Oud 26-01-2013, 18:33
Verwijderd
Oh en groentesoep waarbij je alles snijdt ipv dat de AH dat voor je doet, is natuurlijk ook wel veel snijwerk. (prei, wortel, bloemkool, witte cool, een of andere knol...)
Oud 26-01-2013, 18:48
Verwijderd
Citaat:

Oooh kikkererwtenmeel. <3 Ga je pakora maken?

Hoi terug, ik heb een nieuwe bril! Na duizend jaar! En hij is tof (ramtof, wilde ik zeggen, maar ik houd me in). En allerlei zooi van De Tuinen (thee en crème en VEENBESSEN en zo) en eten van de Marqt.
Ik weet niet wat pakora is ik ga er een jasje voor gebakken vis mee maken, recept uit mijn Indiase kookboek.
Oud 26-01-2013, 18:50
Verwijderd
Oh, het kookboek heeft ook een recept voor pakora. Nee dat ga ik dus vooralsnog niet maken, maar vast wel ooit.
Oud 26-01-2013, 18:51
Verwijderd
Ja, soep maak ik nu vaak Courgette-kippensoep met heel veel ui en knoflook. Ik vind die voorgehakte soepgroentes sowieso geen succes trouwens, dan heb je geen volledige controle over wat erin gaat. Maar ratatouille, dat heb ik nog nooit gemaakt dus ik zal er eens naar kijken. Dank! Overigens eet ik regelmatig dingen waar ik geen fan van ben, inderdaad ter smaakverbreding. Beetje inhaalwerk, we hadden niet zo'n gevarieerde keuken vroeger. Ter illustratie: ik ging pas op m'n achttiende weleens peper eten.
Oud 26-01-2013, 18:55
Verwijderd
Ik heb vandaag heel lekker gekookt samen met Theodoor en een vleeshamer werkt duizend keer zo goed als een deegroller, het oppervlak van het vlees was binnen twee minuten drie keer zo groot als voor het hameren
Oud 26-01-2013, 18:57
Verwijderd
Waarmee ik eigenlijk moet concluderen dat de Vleeshamer 3.75 keer zo goed werkt als de deegroller.
Oud 26-01-2013, 18:59
Verwijderd
Citaat:
Waarmee ik eigenlijk moet concluderen dat de Vleeshamer 3.75 keer zo goed werkt als de deegroller.
<3
Oud 26-01-2013, 19:37
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
hey kut ik reageerde ook op je vraag
Oud 26-01-2013, 20:09
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Mijn moeder was er en die heeft me heen en weer naar de supermarkt en Turk gebracht, omdat ik wat te drinken nodig had en trek had in Turkse pizza en ze me niet door de sneeuw wilde laten lopen als dat niet nodig was
Dus ik heb voor het eerst in twee dagen echt iets normaals gegeten en ik voel me gelijk een stuk beter. Niet gezond als een vis, maar wel minder wazig in mijn hoofd enzo.
Oud 26-01-2013, 20:49
Verwijderd
Ah chill, het WW-spel is weer begonnen. *handenwrijvend meeleest*
Oud 26-01-2013, 20:56
Verwijderd
Ello Ik ben helemaal zen, want ik kom net van de sauna thuis <3. En ik ben zo achterlijk geweest om mijn opladers voor telefoon en ipod niet mee te nemen .
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten