Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-02-2013, 14:24
Verwijderd
Citaat:
Ik krijg (bijna) nooit VVV-bonnen, maar wel soms een envelop met geld. Ik vind het ook altijd heel awkward, maar kijk toch maar wel hoeveel het is
Ja nou, ik heb zo ooit op een verjaardag van een vriend/kennis 50 euro gekregen. Toen voelde ik me Sheldon. Ik heb gevraagd of hij zich niet had vergist en of dat niet een beetje veel was. En nee, absoluut niet en zusenzo. Ik zei ook nog dat ik me geen gelijkwaardig cadeau zou kunnen veroorloven op zijn verjaardag, maar dat maakte allemaal niet uit
Advertentie
Oud 06-02-2013, 14:24
Verwijderd
Gewone winkels, restaurants, McDonalds, V&D, vrijwel alle parfumerieën? Parfumeries? Google rekent allebei goed . En in Leiden ook alle kookwinkels enzo, maar dat zal wel van de winkel afhangen wat dat zijn geen grote ketens.
Oud 06-02-2013, 14:25
Carn
Carn is offline
Citaat:
(want als je niet op tijd opzegt moet je natuurlijk dokken).
Dat zou ik even dubbelchecken, spotify wordt gewoon omgezet naar gratis als je niet meer betaald. Tenzij je zelf instemt met een of ander automatisch incasso. Ik deed het altijd via paypal overigens; ging prima.
Oud 06-02-2013, 14:25
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik heb een vraag. In België trekken ze verstandskiezen onder narcose. Als ik nou TOEVALLIG in België ben en ik TOEVALLIG last krijg van mijn verstandskiezen, kan ik dat dan daar laten doen en hoe werkt dat dan met de verzekering?
Dit omdat ik hier een roesje niet vergoed krijg en ik echt te panisch ben om nuchter een dikke vette naald in me te laten steken door een ongeduldige kaakchirurg.
Oud 06-02-2013, 14:27
Verwijderd
Nou, tenzij ze echt extreem ontstoken zijn zullen ze je daarverwijzen naar je eigen tandarts denk ik . Ik mocht met mijn ontstoken verstandskiezen namelijk gewoon een afspraak maken bij de kaakchirurg, daar hebben ze niet zo'n haast mee.
Oud 06-02-2013, 14:27
Verwijderd
Probeer het uit.

Nog 3 5en ophalen en ik kan het examen in.
Oud 06-02-2013, 14:28
Carn
Carn is offline
Citaat:
Dit omdat ik hier een roesje niet vergoed krijg en ik echt te panisch ben om nuchter een dikke vette naald in me te laten steken door een ongeduldige kaakchirurg.
Voor wat het waard is, ik voelde daar dus echt amper iets van. Maar volledige narcose is voor zo'n ingreep totaal overbodig, en het is sowieso gevaarlijk. Dus man the fuck up enzo .
Oud 06-02-2013, 14:28
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Nou, tenzij ze echt extreem ontstoken zijn zullen ze je daarverwijzen naar je eigen tandarts denk ik . Ik mocht met mijn ontstoken verstandskiezen namelijk gewoon een afspraak maken bij de kaakchirurg, daar hebben ze niet zo'n haast mee.
Hm, ja maar die van mij mogen/kunnen echt niet doorkomen, dan is mijn hele gebit vernacheld. Ik voel ze wel eens, dan duwt het tegen de rest aan, en dat is heel naar.
Oud 06-02-2013, 14:29
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ja ik krijg heel vaak vvv-bonnen (of boekenbonnen) als bedankje voor praatjes en onderzoeken enzo. Bij onderzoeken staat het meestal vast welk bedrag je krijgt en moet je vaak ook nog ergens tekenen, maar bij die praatjes is dat nooit afgesproken en dan is het aan het eind vaak 'ja we wilden je nog bedanken, alsjeblieft!' en dan weet ik niet wat te doen! Meestal maak ik het niet open, maar de laatste keer was het allemaal zo awkward dat ik niet wist of ik het eigenlijk wel had moeten openmaken. Vandaar
Verwijderd
Het uur is bijna om en ik vertik het om te gaan betalen. Doei!
Verwijderd
nou die naald voel je niet hoor, en dat komt uit de mond van iemand die nog maar een half gebit heeft uit angst voor de tandarts. Het is gewoon dat vreselijke idee van niet weg kunnen lopen icm dat nare nare geluid van hun martelwerktuigen. Ik zal maar zwijgen over zenuwen die geraakt worden
Maar let me know, ik heb ook wel interesse
Oud 06-02-2013, 14:30
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Voor wat het waard is, ik voelde daar dus echt amper iets van. Maar volledige narcose is voor zo'n ingreep totaal overbodig, en het is sowieso gevaarlijk. Dus man the fuck up enzo .
Voor mij is dat niet zoveel waard, ik heb al tig gaatjes bij de tandarts laten vullen en daar word ik zelfs nog steeds panisch van. Naalden horen gewoon niet in je mond, bah. Ik wil het gewoon niet meemaken. En kaakchirurgen staan niet bekend om hun vriendelijkheid enzo, dus ik verwacht niet dat ze lief tegen me gaan doen en vrolijk gaan wachten tot ik gekalmeerd ben (wat dus niet gaat gebeuren).
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Dat zou ik even dubbelchecken, spotify wordt gewoon omgezet naar gratis als je niet meer betaald. Tenzij je zelf instemt met een of ander automatisch incasso. Ik deed het altijd via paypal overigens; ging prima.
Vreemd genoeg kan ik nu ineens wel weer gewoon muziek luisteren via spotify, terwijl 'ie gisteren nog zei dat ik al mijn miuten had opgebruikt

Maar dat paypal he, daar moet je toch speciaal een account aanmaken ofzo? Niet hetzelfde als ideal toch?
Verwijderd
Oh en blijkbaar stonden mijn nummers wél op mijn simkaart
Oud 06-02-2013, 14:31
Verwijderd
Ik moet binnenkort naar de tandarts, want ik begin m'n verstandskiezen die geen ruimte hebben om door te komen wel te voelen de laatste tijd

Ik wil volgens mij echt niet weten met welk grof geschut ze eruit gehaald gaan worden. Want gewoon trekken kan niet.
Oud 06-02-2013, 14:31
Verwijderd
Citaat:
Hm, ja maar die van mij mogen/kunnen echt niet doorkomen, dan is mijn hele gebit vernacheld. Ik voel ze wel eens, dan duwt het tegen de rest aan, en dat is heel naar.
Ja, daar gaan ze je echt niet acuut aan helpen hoor .
Oud 06-02-2013, 14:32
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
nou die naald voel je niet hoor, en dat komt uit de mond van iemand die nog maar een half gebit heeft uit angst voor de tandarts. Het is gewoon dat vreselijke idee van niet weg kunnen lopen icm dat nare nare geluid van hun martelwerktuigen. Ik zal maar zwijgen over zenuwen die geraakt worden
Maar let me know, ik heb ook wel interesse
Ja, ik geloof dat gewoon niet vast heel stom, maar ik geloof echt niet dat een naald in het harde tandvlees achterin geen pijn doet. De rest boeit me over het algemeen niet zo. Lijkt me niet echt prettig, maar daar zou ik op zich wel overheen kunnen komen.
En die zenuwen, ja, daarom zitten die van mij er nog in, die vent zei dat hij het niet ging doen omdat ze nog te diep zaten. Maar zoals ik zei, ze kunnen echt niet doorkomen bij mij.
Verwijderd
Overigens stelt verstandskiezen trekken echt geen flikker voor. Bij mij zijn ze een keer door de tandarts zelf getrokken en dat vond ik naar want daar hoorde ik veel gekraak bij, maar toen had ik ook koorts dus dat hielp niet zo mee. En de andere keer bij de kaakchirurg en daar was de eerste er al uit toen ik dacht dat ze nog niet begonnen waren.
Carn
Carn is offline
Citaat:
Oh, begrijp me niet verkeerd hoor; ik ga ook liever niet dan wel, en toen ik naar de kaakchirurg moest had ik ook wel behoorlijk klamme handjes. Maar van de verdoving zelf voel je amper wat. En als men goed hun werk doet raakt men de zenuwen niet, en als men dat wel doet zou de verdoving iig een boel moeten schelen. Ik verbaasde me nog het meest over hoe noest het er soms aan toeging, de chirurg moest echt mijn hoofd goed klemmen om de betreffende kiezen er uit te kunnen wrikken. Maar goed, tijdens de ingreep amper iets gevoeld; en daarna ook niet echt pijn gehad (op het bekende zeurende / kloppende gevoel na)
Oud 06-02-2013, 14:33
Verwijderd
Citaat:
Voor mij is dat niet zoveel waard, ik heb al tig gaatjes bij de tandarts laten vullen en daar word ik zelfs nog steeds panisch van. Naalden horen gewoon niet in je mond, bah. Ik wil het gewoon niet meemaken. En kaakchirurgen staan niet bekend om hun vriendelijkheid enzo, dus ik verwacht niet dat ze lief tegen me gaan doen en vrolijk gaan wachten tot ik gekalmeerd ben (wat dus niet gaat gebeuren).
wat denk je zelf, dat ze een compleet overstuur persoon gewoon in de stoel drukken en er lukraak op los gaan prikken?
Die tandarts van jou is gewoon een vervelende man, niet allemaal zijn ze zo.
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Vreemd genoeg kan ik nu ineens wel weer gewoon muziek luisteren via spotify, terwijl 'ie gisteren nog zei dat ik al mijn miuten had opgebruikt

Maar dat paypal he, daar moet je toch speciaal een account aanmaken ofzo? Niet hetzelfde als ideal toch?
Heel omslachtig dat paypall, ik wilde dat ook ooit doen voor spotify, en nou heb ik het en ik snap er niets van en gebruik het niet en ik krijg om de haverklap reclamemail waar ik niet op zit te wachten
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik moet binnenkort naar de tandarts, want ik begin m'n verstandskiezen die geen ruimte hebben om door te komen wel te voelen de laatste tijd

Ik wil volgens mij echt niet weten met welk grof geschut ze eruit gehaald gaan worden. Want gewoon trekken kan niet.
Jij ook al hm?

Dan zal je denk ik ook naar een chirurg moeten.
Citaat:
Ja, daar gaan ze je echt niet acuut aan helpen hoor .
Verwijderd
Citaat:
Overigens stelt verstandskiezen trekken echt geen flikker voor. Bij mij zijn ze een keer door de tandarts zelf getrokken en dat vond ik naar want daar hoorde ik veel gekraak bij, maar toen had ik ook koorts dus dat hielp niet zo mee. En de andere keer bij de kaakchirurg en daar was de eerste er al uit toen ik dacht dat ze nog niet begonnen waren.
Maar, zoals ik op de foto heb gezien, zijn die van mij half door. De andere helft kan niet doorkomen, want daar zit geen tandvlees meer zeg maar. Zag er best apart uit. Dus hoe die er ooit uit gehaald gaan worden is me een raadsel.
Oud 06-02-2013, 14:34
Carn
Carn is offline
Citaat:
Heel omslachtig dat paypall, ik wilde dat ook ooit doen voor spotify, en nou heb ik het en ik snap er niets van en gebruik het niet en ik krijg om de haverklap reclamemail waar ik niet op zit te wachten
Oh, ik moest alleen een verificatie-transactie doen en dat was het. Verder krijg ik alleen relevante mail, misschien moet je dat ergens aan of uitvinken
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik had echt een supervriendelijke kaakchirurg. En mijn moeder moest laatst ook alsnog een verstandskies laten trekken en was heel bang (omdat ze vroeger één had laten trekken en daar veel last van heeft gehad) en die kaakchirurg was ook heel aardig en probeerde haar gerust te stellen en alles
Verwijderd
En ik ben vrij panisch voor de tandarts, dus leuk was het niet, maar dat was puur omdat ik dat mezelf aan deed.
Oud 06-02-2013, 14:35
Carn
Carn is offline
Citaat:
Dat scheelt ook. Mijn (oude) tandarts behandelde zelf ook tandartsen; superrelaxte kerel was dat, het was gewoon zowaar 'gezellig'.
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
De tandarts zei de vorige keer dat hij waarschijnlijk de volgende keer zou gaan adviseren om toch die verstandskiezen te laten trekken. Dus nu durf ik niet meer en ben ik al een jaar niet meer geweest
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
wat denk je zelf, dat ze een compleet overstuur persoon gewoon in de stoel drukken en er lukraak op los gaan prikken?
Ja.

Die tandarts van mij is inderdaad een vervelende man, maar die weet tegenwoordig wel hoe hij met mij moet omgaan.
Zijn zoon doet trouwens ook verstandskiezen, maar dat is zo'n walgelijk joch, ik vertrouw hem al helemaal niet.
Verwijderd
Oh en Pheebs, ik had een hele lieve kaakchirurg die me gerust stelde. Toevallig in het Bronovo, en die helpen je ook nog eens super snel. Dus gewoon gaan.
Oud 06-02-2013, 14:36
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:

Bij paypal moet je een account aanmaken ja. Bij mij ging 't zo dat ik van hun een code kreeg op m'n bankafschrift en toen moest ik 1 cent ofzo overmaken, zodat ze zeker wisten dat het mijn rekeningnummer was.
Ik weet niet of het nog steeds zo gaat, maar het aanmaken van een paypal account is echt de moeite waard. Je kunt met 1 klik dingen betalen en als je om een of andere reden je producten niet geleverd krijgt, ben je via hun ook meteen verzekerd.
Ik koop echt bijna alles met paypal.
Oud 06-02-2013, 14:37
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
En ook omdat ik weet dat mijn gebit er waarschijnlijk slecht aan toe is (door medicijnen enzo). Eigenlijk een reden om juist te gaan, maar ik durf niet meer
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik ben al iets van 6 jaar nivt meer naar de tandarts geweest.
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
De tandarts zei de vorige keer dat hij waarschijnlijk de volgende keer zou gaan adviseren om toch die verstandskiezen te laten trekken. Dus nu durf ik niet meer en ben ik al een jaar niet meer geweest
Ik ben, nadat mijn tandarts me een verwijsbrief voor de kaakchirurg had gegeven met de woorden "ze gaan er alle vier uit! ", maar liefst vier jaar niet meer terug gegaan Ik durfde niet naar de kaakchirurg en ik was bang dat mijn tandarts boos zou worden en me zou dwingen (hoe? geen idee )
Oud 06-02-2013, 14:38
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik had echt een supervriendelijke kaakchirurg. En mijn moeder moest laatst ook alsnog een verstandskies laten trekken en was heel bang (omdat ze vroeger één had laten trekken en daar veel last van heeft gehad) en die kaakchirurg was ook heel aardig en probeerde haar gerust te stellen en alles
Mijne was heel kortaf en naar. De zuster die mijn foto's moest maken ook, die zat dat stukje whateverhetis maar achterin mijn bek te douwen en ik maar kokhalsen en huilen. Pff.
Citaat:
Herkenbaar maar mijne heeft het 4 jaar geroepen en toen zat ik eindelijk bij die chirurg in de stoel (hysterisch, welteverstaan) en die zei doodleuk 'kom over een jaar of twee maar weer terug', dus ik neem het niet meer zo nauw met zijn mening over mijn kiezen.
Oud 06-02-2013, 14:39
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Bij paypal moet je een account aanmaken ja. Bij mij ging 't zo dat ik van hun een code kreeg op m'n bankafschrift en toen moest ik 1 cent ofzo overmaken, zodat ze zeker wisten dat het mijn rekeningnummer was.
Ik weet niet of het nog steeds zo gaat, maar het aanmaken van een paypal account is echt de moeite waard. Je kunt met 1 klik dingen betalen en als je om een of andere reden je producten niet geleverd krijgt, ben je via hun ook meteen verzekerd.
Ik koop echt bijna alles met paypal.
Maar je hebt dus niet een soort van paypal-rekening? Ik vond het al zo raar, maar zo kwam het op mij over.
Oud 06-02-2013, 14:40
Chick Rock
Chick Rock is offline
Het trekken van die kiezen is mij trouwens wel enorm meegevallen en ik ben een watje als het gaat om pijn.
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ja, dat had ik ook. En ik was zelfs te laat; daar zijn ze nooit zo blij mee in het ziekenhuis Maar die kerel had goed door dat ik ook redelijk gespannen was dus die praatte gewoon gezellig tijdens de ingreep.
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Oh en Pheebs, ik had een hele lieve kaakchirurg die me gerust stelde. Toevallig in het Bronovo, en die helpen je ook nog eens super snel. Dus gewoon gaan.
Heb je een naam? Zo ja, PM me dan even.

Overigens ga ik niet dood van de pijn (dat zou een hele goede motivatie zijn om gewoon te gaan), dat is het hele punt. Als ik pijn zou hebben, zou het niet zo'n moeilijke keuze zijn. Die van mij zijn niet door en moeten ook niet doorkomen, anders zit ik weer met een beugel en dat vind ik ook niet echt grappig. Maar ik dacht, als ik het nou in België laat doen, hoef ik ook niet onnodig hysterisch te worden enzo.
Oud 06-02-2013, 14:41
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik was eerder al een keer 6 jaar niet naar de tandarts geweest. Op een gegeven moment durf ik dan ook niet meer omdat ik denk dat de tandarts boos wordt omdat ik al zolang niet ben geweest. Oneindige vicieuze cirkel Maar goed, na die 6 jaar had ik dus helemaal niets. Half jaar later ging ik weer, 2 gaatjes
Carn
Carn is offline
Citaat:
Maar je hebt dus niet een soort van paypal-rekening? Ik vond het al zo raar, maar zo kwam het op mij over.
Nee, dat kan ook, en dat was 'vroeger' de enige optie (naast creditcard).
Verwijderd
M'n werk gaat niet door

Willen jullie me allemaal een beetje geld opsturen
Verwijderd
Citaat:

Overigens ga ik niet dood van de pijn (dat zou een hele goede motivatie zijn om gewoon te gaan), dat is het hele punt. Als ik pijn zou hebben, zou het niet zo'n moeilijke keuze zijn. Die van mij zijn niet door en moeten ook niet doorkomen, anders zit ik weer met een beugel en dat vind ik ook niet echt grappig. Maar ik dacht, als ik het nou in België laat doen, hoef ik ook niet onnodig hysterisch te worden enzo.
Maar kun je niet gewoon een afspraak maken in een Belgisch ziekenhuis? En geen idee hoe de beste man heette, ik had een ontsteking dus ik wou gewoon NU een kaakchirurg.
Oud 06-02-2013, 14:42
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik was eerder al een keer 6 jaar niet naar de tandarts geweest. Op een gegeven moment durf ik dan ook niet meer omdat ik denk dat de tandarts boos wordt omdat ik al zolang niet ben geweest. Oneindige vicieuze cirkel Maar goed, na die 6 jaar had ik dus helemaal niets. Half jaar later ging ik weer, 2 gaatjes
Herkenbaar ik ben nu ook een jaar niet geweest door shit met mijn verzekering en eigenlijk durf ik nu niet meer, omdat ik ook een crappy gebit heb en bang ben dan ik duisent gaatjes heb enzo.
Ik heb er in ieder geval 1, ben ik bang, maar bellen, ho maar
Oud 06-02-2013, 14:42
Verwijderd
Citaat:
Oh, begrijp me niet verkeerd hoor; ik ga ook liever niet dan wel, en toen ik naar de kaakchirurg moest had ik ook wel behoorlijk klamme handjes. Maar van de verdoving zelf voel je amper wat. En als men goed hun werk doet raakt men de zenuwen niet, en als men dat wel doet zou de verdoving iig een boel moeten schelen. Ik verbaasde me nog het meest over hoe noest het er soms aan toeging, de chirurg moest echt mijn hoofd goed klemmen om de betreffende kiezen er uit te kunnen wrikken. Maar goed, tijdens de ingreep amper iets gevoeld; en daarna ook niet echt pijn gehad (op het bekende zeurende / kloppende gevoel na)
nou, er werd bij mij een zenuw geraakt blijkbaar, toen vloog ik, ondanks de verdoving, tegen het plafond. (ergens vorig jaar mei was dit) en nu is nog steeds de helft van mijn kin verdoofd. NIet meer zo erg als eerst maar als ik mijn kin aanraak voel ik het ook in mijn lip alsof er een draadje over gespannen is, en verder heb ik er maar weinig gevoel nog inzitten. Ik heb na het trekken wel twee weken last gehad van mijn wang en kin en ook nog een kaakklem waardoor mijn mond amper open ging.
en ik was al zó bang Ik weet natuurlijk ook dat het nergens op slaat en de 2e keer was het spuitje, trekken, klaar en wegwezen. Ik ben niet iemand die publiekelijk huilt, maar als ik daar binnenkom word ik instant misselijk, krijg het idee dat ik ga flauw vallen en kan alleen nog maar huilen. Ook al weet ik natuurlijk dat het voor een betere zaak is en dat als ik een beetje mijn gemak houd het allemaal een stuk sneller gaat, ik heb mezelf totaal niet in de hand als het om tandarts/kaakchirurgshit gaat.
Oud 06-02-2013, 14:43
Verwijderd
Ach ja, mijn tandarts heeft echt like tien controles achter elkaar gezegd 'ik ben bang dat ik je volgende keer naar de orthodontist moet sturen!' en ik heb die beugel nooit gekregen
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:

Ik heb nooit iets gevoeld van m'n verstandskiezen en toch moesten ze er dus alle vier uit, dat vond ik ook nogal dom. Maar uiteindelijk heeft mijn (nieuwe!) tandarts me overtuigd dat áls er iets misgaat met die dingen de ingreep vele malen erger wordt. Dus toen heb ik mezelf een schop onder de kont gegeven en een afspraak gemaakt.

Citaat:
Herkenbaar ja blij dat ik niet de enige ben die bang is voor de woede van de tandarts
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
En nu ga ik viool spelen. Gisteren vroeg ik aan mijn buurvrouw of ze er last van had dat ik af en toe viool speelde 'oooh, speel jij ook viool? Ik ook!' Het is dus erg goed geïsoleerd hier. Relaxeddddd

Oh en sorry dat ik zoveel onzin loop te vertellen. Ik ben de laatste dagen een beetje hyper en dan raak ik aan de verbale diarree
Verwijderd
Citaat:
Nou, hoe heette die en welk ziekenhuis, dan weet LP waar ze moet zijn
Carn
Carn is offline
Citaat:
Maar kun je niet gewoon een afspraak maken in een Belgisch ziekenhuis? En geen idee hoe de beste man heette, ik had een ontsteking dus ik wou gewoon NU een kaakchirurg.
Hoe wil je dat vergoeden? contant?

Regels voor berichten