Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-06-2013, 13:32
Verwijderd
Ik verdiep me wat meer in schaaktheorie. Dat ziet er zo uit. Scroll vooral ook ietsjes door naar het midden van de pagina, dat is waar ik nu ben. Ik ben er nog niet achter of ik het heel saai vind of heel leuk.
Advertentie
Oud 30-06-2013, 13:34
Chick Rock
Chick Rock is offline
Mijn vader speelde vroeger de wedstrijden na die in de krant staan. Ik vind schaken an sich best leuk, maar ik zou niet de aandacht op kunnen brengen om me er echt in te verdiepen.
Oud 30-06-2013, 14:02
Verwijderd
Zooo, op naar het Speciaalbiertjesfestival!
Oud 30-06-2013, 14:05
Verwijderd
Schaken is eigenlijk alleen leuk als je 't niet goed kan. Of als je het heel goed kan. Dan is er nog een kortstondige periode van plezier op het moment dat je wat beginnerstruukjes leert en binnen 10 zetten van al je n00bvrienden wint, maar voor de rest bestaat het vooral uit openingen en verdedigingen uit je hoofd leren.
Oud 30-06-2013, 14:07
Verwijderd
Of misschien doe ik het verkeerd en is dat de domme manier van beter worden in schaken, maar ik ken geen andere. Voordat je het grote plaatje begint te zien moet je eerst al die saaie kleine plaatjes weten.
Oud 30-06-2013, 14:13
Verwijderd
Ik heb schaakles gehad op de lagere school en heb mijn piondiploma

Ik was er best goed in als kind zonder openingen en verdedigingen geleerd te hebben, maar hoe ouder ik werd, hoe vervelender ik het vond omdat ik te ver vooruit probeer te denken, alle zetten en alle zetten daarna en de mogelijkheden dan proberen in te calculeren en ik vind het niet prettig om zo intensief daarmee bezig te zijn en daardoor eigenlijk ook competitief te worden terwijl ik dat eigenlijk helemaal niet ben. En ik kan het ook niet echt uitschakelen om een luchtig potje te spelen. Dus ik doe het maar gewoon niet ^^
Oud 30-06-2013, 14:27
Verwijderd
Ik heb nooit les gehad. Wel erg veel recreatief geschaakt, tot mijn zevende regelmatig dagelijks en vanaf toen steeds minder.

Het zo ver berekenen is onnodig als je de theorie begrijpt, want dan anticipeer je in eerste instantie op zekerheden in plaats van op mogelijkheden. Maar ja, dan moet je die theorie dus wel weten.
Oud 30-06-2013, 14:28
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik ben ook helemaal niet goed in dat incalculeren. Ik denk niet verder vooruit dan twee zetten ofzo. Ook met andere spellen ben ik daar vreselijk slecht in Overigens heb ik er ook een gruwelijke hekel aan om als ik wèl eens iets uitgedacht te hebben het spel voor m'n neus een heel andere wending te zien nemen. Dat heb ik met vaak met Mahjong bijvoorbeeld, zie je in je hoofd precies hoe je kan gaan winnen, je hebt nog maar een paar beurten nodig, gaat er iemand anders eerder nèt eerder uit /slechte verliezer
Oud 30-06-2013, 14:29
Verwijderd
Citaat:
Schaken is eigenlijk alleen leuk als je 't niet goed kan. Of als je het heel goed kan. Dan is er nog een kortstondige periode van plezier op het moment dat je wat beginnerstruukjes leert en binnen 10 zetten van al je n00bvrienden wint, maar voor de rest bestaat het vooral uit openingen en verdedigingen uit je hoofd leren.
Als je op een schaakclub zit, vind je misschien wel geschikte tegenstanders voor al die stadia van ontwikkeling, en dan blijft het leuk.
Oud 30-06-2013, 14:35
Verwijderd
Ja, dat is waar. Ik denk dat 't me ook gewoon niet genoeg interesseert om er echt veel tijd in te steken, of tenminste, dat er te veel andere, leukere dingen zijn die ook dagelijkse of wekelijkse oefening vereisen.
Oud 30-06-2013, 14:38
Verwijderd
Ik zat vorig jaar een keer te schaken in een café. We zaten bij 't raam. Toen kwam er een man binnen met een schaakbord onder z'n arm. Hij riep 'AHA! Ik zie hier mensen schaken! Dit is een schaakcafé!' maar het was een doodnormaal café. Ik vind het erg leuk dat er mensen bestaan die kennelijk met een schaakbord onder de arm rondlopen tot ze tegen een plaats aanlopen waar ze kunnen spelen.
Oud 30-06-2013, 14:40
Chick Rock
Chick Rock is offline
Op fb kom ik nu al voor de zoveelste keer het verhaal van een meisje tegen, die tijdens de TT-nacht een fles wijn in haar gezicht kreeg gegooid en daar een gebroken neus en grote snee in haar gezicht aan overhield (en die bovendien toen ze bloedend op de grond lag werd beroofd). Allemaal uitermate vervelend voor dat meisje natuurlijk. Nou steekt dat verhaal overal de kop op omdat vader 2500 euro uitlooft voor de gouden tip waarmee de flessengooier kan worden gepakt, want zijn dochter "is voor het leven getekend" (misschien kijkt ze nu wel eeuwig ()). Als je dan de reacties op zo'n 'nieuws'bericht leest op een site als die van het AD, kom je dit soort reacties tegen:

Citaat:
Het wordt werkelijk steeds zieker in dit land en zolang de politiek het verdomd om strengere wetten te maken en rechters het verdommen om hoge straffen te geven aan dat laffe tuig zal het heel snel alleenmaar erger worden.
Citaat:
wat erg !!! domme diegene die dat deed, gaat zichzelf hopelijk aangeven en spijt betuigen, want dat was alleen omdat ie dronken was .. Erg jammer dat er in Nederland (waardeloze NL) geen kleuren goedziende bewakingscamera is, want dan was de dader al lang opgepakt. nu moet ie maar bij de politie zelf aangeven en hopelijk wordt er een goede afspraak gemaakt worden ...
Citaat:
Ik zeg het maar met weinig woorden: . . DE NEDERLANDSE RECHTSPRAAK STINKT!! . . Weet iedereen wel genoeg denk ik.
Citaat:
Met de hartelijke dank aan de geitenwollen schoffel fetisjisten bij het OM, rechtbanken en de Tweede Kamer die weigeren afschrikwekkend te straffen.
Citaat:
verschrikkelijk deze jongen moet de hoogste straf krijgen voor ernstige letsel toe brengen aan een prachtige meid,hoe heeft dit kunnen gebeuren . iemand moet hem gaan aangeven punt uit,met of zonder beloning . deze jongen moet hangen . punt uit . dus bel.......
Citaat:
Gezellig hé, zo'n happening en hoe men tegenwoordig met elkaar omgaat. . De jeugd heeft de toekomst??? ik vrees met grote vrezen
Citaat:
Wat voor een monster ben je om zoiets vreselijks te doen. . Hoop dat zo stuk tuig gauw gepakt word. En de zwaarste staf krijg die er voor staat. . En geen slijmerige advocaten voor zulk tuig. . Sanne sterkte voor jou en familie.
Citaat:
vervolg: Vroeger kwamen er 200.000 mensen op de nacht af nu 50.000 tot 75.000 mensen juist omdat er in de Roldestraat vaak vechtpartijen zijn en oom agent te paard op moet treden terwijl die zelfde agent denkt Jezus te zijn en mensen in gevaar brengt met het paard. Het respect voor anderen is helemaal weg daarom gaan mensen tegenwoordig in groepen om zo ruzie te vermijden. 2 mensen neergestoken daar hoor je niemand over!..... . Welkom in Assen anno 2013!
Oud 30-06-2013, 14:47
Verwijderd
Wat deprimerend.
Oud 30-06-2013, 14:51
Lorelei
Lorelei is offline
Nogal ja.
Oud 30-06-2013, 14:54
Chick Rock
Chick Rock is offline
En ook echt bijna alleen maar van dat soort reacties. Zo vreselijk niet-verder-kijken-dan-je-neus-lang-is. Ik lach er maar om, maar het is natuurlijk te triest voor woorden.
Oud 30-06-2013, 14:58
Lorelei
Lorelei is offline
Ja, ongelooflijk.

En ook.. ja kut voor dat meisje maar er gebeuren echt veel ergere dingen dan dat.
Oud 30-06-2013, 15:02
Verwijderd
Ik weet niet of het echt met niet verder kijken dan je neus lang is te maken heeft. Heel veel mensen weten bijvoorbeeld niet dat strenger straffen niet helpt en dat leken, als het puntje bij het paaltje komt, vaak juist lager willen straffen dan rechters, als ze 'echte zaak' met alle informatie die erbij hoort mogen beoordelen. Het komt op mij over alsof ze dom zijn, maar vooral alsof ze te weinig geïnformeerd zijn.
Oud 30-06-2013, 15:03
Verwijderd
Oud 30-06-2013, 15:04
Verwijderd
We zitten in duinrel en hebben nog geen euro uitgegeven. Ten eerste was er een file naar hier, we hebben onderweg de auto geparkeerd en zijn verder gaan lopen. Toen kwam er iets waar ik vanuit mijn eigen opvoeding een drempel voor over moest, aan de kant van de weg gingen we ons eigen brood zitten kanen. Toen stonden we in de rij en kwam er een heel aardige.mevrouw ons drie gratis kaartjes geven die ze had gewonnen en over had omgg dus dat is exclusief eten al een besparing van 70 eurie
Oud 30-06-2013, 15:04
Verwijderd
Citaat:
Ja, ongelooflijk.

En ook.. ja kut voor dat meisje maar er gebeuren echt veel ergere dingen dan dat.
De 'menigte' grijpt altijd toch iets totaal willekeurigs aan om hun wraakgevoelens richting 'de maatschappij/de staat/de politiek' te uiten? De ophef over die twee jochies die vermist waren, ook al zoiets. En inderdaad, enig gevoel voor de orde van grootte van dit soort dingen heeft de gemiddelde mens niet.
Oud 30-06-2013, 15:12
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
De 'menigte' grijpt altijd toch iets totaal willekeurigs aan om hun wraakgevoelens richting 'de maatschappij/de staat/de politiek' te uiten? De ophef over die twee jochies die vermist waren, ook al zoiets. En inderdaad, enig gevoel voor de orde van grootte van dit soort dingen heeft de gemiddelde mens niet.
Mja. Het is ook echt niet dat ik vind dat je alles moet afzetten tegen de hongerige kindjes in Afrika hoor. Maar dit meisje.. heeft in het ergste geval straks een litteken op haar neus. Dat noem ik niet "getekend voor het leven". Mensen die een beker zuur in hun gezicht gegooid krijgen vanuit het niets, die zijn getekend voor het leven.
Oud 30-06-2013, 15:48
Verwijderd
Het was net zomerfestival en nu ben ik een kreeft.

in een cafe waar ik drinken ging kopen kwam ik een enge dronke man tegen. Hij zei rare dingen tegen me.

Hij: wat ben je een mooie vrouw. Ben je Fins.
ik: *stapje naar rechts*
Hij: je hoeft niet weg te gaan. Ik verlang naar je vanacht.
Ik: *weg loop*

Ik heb mijn drinken niet meer gekocht.
Oud 30-06-2013, 16:14
Hazel
Hazel is offline
Dit weer haalt echt het meest vieze gedrag van mannen naar boven.
Oud 30-06-2013, 16:31
Verwijderd
De zon scheen de hele dag. Ik ben zelfs verbrand.
Oud 30-06-2013, 16:32
Verwijderd
Wat is Skype toch een prachtige uitvinding.

En nog bedankt voor de felicitaties, iedereen.
Oud 30-06-2013, 16:33
Verwijderd
Citaat:
De zon scheen de hele dag. Ik ben zelfs verbrandt.
Jij word straks nog een keer verbrant als je nog één keer 'ik ben verbrandt' schrijfdt.
Oud 30-06-2013, 16:34
Verwijderd
Citaat:
Jij word straks nog een keer verbrant als je nog één keer 'ik ben verbrandt' schrijfdt.
Sorry Kat.
Oud 30-06-2013, 16:39
Verwijderd
Boekenmarkten <3
Oud 30-06-2013, 16:49
Verwijderd
Mijn moeder pakte vanmorgen gewoon 10 willekeurige boeken uit mijn kast. Voor te verkopen op de rommelmarkt vandaag. Dus ik heb nu geen fatsoenlijke leesboeken meer.
Oud 30-06-2013, 16:50
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
Voor te verkopen op de rommelmarkt vandaag.
OM te verkopen
Oud 30-06-2013, 16:55
Verwijderd
Dat komt door het Limburgs.
Oud 30-06-2013, 16:55
Verwijderd
Geen smileys na een punt
Oud 30-06-2013, 16:56
Verwijderd
Oud 30-06-2013, 16:57
Hazel
Hazel is offline
Ook nog Limburgs, och arme toch.
Oud 30-06-2013, 16:58
Verwijderd
Ja!
Oud 30-06-2013, 17:01
Hazel
Hazel is offline
Oud 30-06-2013, 17:04
Verwijderd
er zijn ook Limburgers die wel normaal Nederlands typen, dus dat is geen excuus Sadye!
Oud 30-06-2013, 17:04
Verwijderd
Ik heb mars
Oud 30-06-2013, 17:05
Qimm
Qimm is offline
Is dit het spellingnazi topic
Oud 30-06-2013, 17:05
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
Is dit het spellingnazi topic
Ja.

Hoe is je operatie verlopen?
Oud 30-06-2013, 17:06
Verwijderd
Blijkbaar. Ik moet wegblijven.
Oud 30-06-2013, 17:09
Hazel
Hazel is offline
Dat nu ook weer niet...
Oud 30-06-2013, 17:11
Verwijderd
Citaat:
Mijn moeder pakte vanmorgen gewoon 10 willekeurige boeken uit mijn kast. Voor te verkopen op de rommelmarkt vandaag. Dus ik heb nu geen fatsoenlijke leesboeken meer.
Als mijn moeder dat ooit gedaan had, was het huis te klein geweest, maar zij wist wel dat mijn boeken heilig zijn.

Citaat:
Dat komt door het Limburgs.
Limburgers die het Limburgs zijn als excuus gebruiken, verdienen het te worden bestempeld als een domme Limburger
Oud 30-06-2013, 17:12
Verwijderd
Oke doei!
Oud 30-06-2013, 17:13
Verwijderd
Mijn ouders hebben zelf ook nooit hun boeken verkocht, dus de hele zolder staat vol met hele oude uitgaven van De hut van Oom Tom en allemaal dat soort boeken. Ik wilde ooit een deel van die van mij verkopen maar dat mocht toen niet van mijn moeder
Oud 30-06-2013, 17:15
Verwijderd
Citaat:
Blijkbaar. Ik moet wegblijven.
Nee hoor, je bent nog steeds lief, maar ik krijg een beetje de kriebels van zo'n opmerking, vooral als ik naar mijn familie kijk. Ik ben altijd maar blij dat ik mijn tienerjaren niet in Limburg heb doorgebracht
Oud 30-06-2013, 17:16
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
De hut van Oom Tom

Ik ben een hoarder en kan het niet over mijn hart verkrijgen mijn boeken te verkopen.
Oud 30-06-2013, 17:19
Verwijderd
ik ben blij als ik later weg kan uit het zuiden. Hier spreekt iedereen dialect/Nederlands. Dat ga je automatisch nadoen. Dat haat ik.
Oud 30-06-2013, 17:22
Verwijderd
Maar goed, mijn neus is en blijft knal rood. Het begint te branden.
Oud 30-06-2013, 17:24
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
Maar goed, mijn neus is en blijft knal rood.
Knalrood.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten