Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-06-2014, 14:02
Verwijderd
Dat je uren/dagen/weken/maanden besteed aan het leren van nutteloze vakken op school om pas achteraf te ontdekken dat je vrijwel niets hebt aan al die kennis maar dat men je er nog wel actief op afrekent.

Maar nee, laten we vooral jonge rekenwonders wegsturen van de leeglopende wiskundige opleidingen omdat ze een 4 hadden voor Frans en Aardrijkskunde.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-06-2014, 16:46
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ik vind het raar dat geloof bewezen moet worden
Nou, als je als christelijke partij besluit een heel streng-christelijk beleid te voeren gebaseerd op een sprookje (denk aan o.a. het verbieden van euthanasie en abortus) waarmee je duizenden mensen in Nederland direct raakt, dan mag daar wel eens een stevigere basis voor zijn dan alleen maar 'leven is heilig want zo staat het in de bijbel'.

Voor het geloof 'binnen vier muren' hoeft men wat mij betreft niks te bewijzen, maar hou het dan ook lekker voor jezelf.
Oud 07-06-2014, 02:09
InezLeeuwx
InezLeeuwx is offline
Een raar idee vind ik dat ooit misschien iemand zou denken over mij, 'dat is een mooi meisje...' (Gebeurd toch niet hahahah )

Want ik zie best wel vaak mooie jongens en dan denk ik dat ook. Ik zou het echt een raar idee vinden als iemand dat over mij zou denken
Met citaat reageren
Oud 07-06-2014, 11:00
Takkeling
Takkeling is offline
Dat je het ouder worden van iets of iemand pas naderhand opmerkt, op het moment dat 't zich reeds heeft voltrokken, en dat je het eigenlijke proces niet gadeslaat.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2014, 23:24
Verwijderd
Mijn bestaan. Op een dag kwamen een man en een vrouw elkaar tegen en ze werden verliefd en gingen trouwen en heel vaak seks hebben en ineens kwam er een zaadcelletje bij een eicel en dat ging delen en delen en zich innestelen en alles en dat werd een baby en alles ging voorspoedig en toen de geboorte en nu ben ik hier en lig ik op bed en schrijf ik dit voor jullie.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2014, 23:29
Verwijderd
En ik vind het ook raar om over mensen na te denken die nog niet bestaan maar wel ooit zullen gaan bestaan. En ik vind tijd raar. En ik vind het raar om na te denken over dat keuzes het leven zo kunnen bepalen. Stel dat mijn ouders die ene kee geen seks hadden gehad, dan was ik er niet geweest en hadden heel veel mensen mij niet gekend en wie had er dan in mijn huis gewoond en wie was dan het baasje geweest van mijn huisdier en alles wat mensen van mij geleerd hebben, dat was er dan niet geweest enzo en dat vind ik raar. En ik snap dierenmishandeling niet. Wel in theorie hoe een persoon zo kan komen maar ik begrijp het niet en ik kan het niet passen met andere dingen die ik denk.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2014, 23:31
Verwijderd
En ik vind dubbelgangers raar en al helemaal het idee dat elke persoon op aarde een dubbelganger heeft.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2014, 23:54
Durian
Durian is offline
Citaat:
En ik vind dubbelgangers raar en al helemaal het idee dat elke persoon op aarde een dubbelganger heeft.
Heeft iedereen een dubbelganger?
Oud 09-06-2014, 00:36
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Heeft iedereen een dubbelganger?
Ja.
Oud 09-06-2014, 17:29
Verwijderd
Nee.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2014, 18:26
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Nee.
Ieder z'n mening.
Oud 09-06-2014, 18:28
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 12-06-2014, 09:31
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Ik vind seks een raar idee, beetje een armzalig worstje in een gat steken en dat is dan normaal.
Oud 12-06-2014, 14:22
Verwijderd
Armzalig worstje
Met citaat reageren
Oud 12-06-2014, 18:46
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ik vind seks een raar idee, beetje een armzalig worstje in een gat steken en dat is dan normaal.

Ik vind het ook raar. Maar meer zo van dat ik me soms ineens realiseer dat bijna iedereen dat doet en dat dat normaal is en dat bijna iedereen die ik ken regelmatig seks heeft.
Seks en relaties zijn zo erg geen onderdeel van mijn leven dat ik soms vergeet dat het iets echts is.
Oud 12-06-2014, 19:30
Carn
Carn is offline
de schaal/grootte van het heelal
Oud 01-07-2014, 17:20
yecats
yecats is offline
ik vind t raar dat de mens denk dat buitenaards leven niet bestaat maar dat komt gewoon doordat de buitenaardse wezens gewoon veel slimmer zijn dan ons en dat hun ons al hebben gevonden maar wij hun nog niet
Met citaat reageren
Oud 01-07-2014, 17:28
Verwijderd
Citaat:
ik vind t raar dat de mens denk dat buitenaards leven niet bestaat maar dat komt gewoon doordat de buitenaardse wezens gewoon veel slimmer zijn dan ons en dat hun ons al hebben gevonden maar wij hun nog niet
Met citaat reageren
Oud 05-07-2014, 21:16
Verwijderd
Ik vind het een raar idee dat je iedereen zou kennen via zeven personen.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2014, 22:00
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ik vind het een raar idee dat je iedereen zou kennen via zeven personen.
Dat is ook niet zo.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2014, 21:23
Verwijderd
Citaat:
Dat is ook niet zo.
Eskimo's en ander afgezonderd tuig uitgezonderd zou het best wel eens kunnen.

Heb je er onderbouwing voor dat t niet zo zou zijn?
Met citaat reageren
Oud 07-07-2014, 07:48
Verwijderd
Sowieso is het cliché niet dat je iedereen zou kennen via zeven personen, maar dat iedereen hooguit zeven handdrukken van de president van de VS zou zijn. Maar die schudt heel veel handen, onder andere van regeringsleiders over de hele wereld, en kan dus niet zomaar worden geëxtrapoleerd naar "iedereen".
Met citaat reageren
Oud 07-07-2014, 07:55
Verwijderd
Ik zat eens te denken hoeveel handdrukken ik van Obama verwijderd ben, maar dat is er eigenlijk maar één (of twee, hoe tel je dat precies?). De CEO van ons bedrijf heb ik wel eens de hand van geschud en die heeft ergens vorig jaar met Obama conferentie gehad. Vorige presidenten ook al want die hebben bij Camille Oostwegel gelogeerd

En dus ben ik het wel met Sarah eens, als een klaploper als ik al zo dicht bij de presidenten van 'Murica zit, dan is dat duidelijk niet representabel voor "iedereen".
Met citaat reageren
Oud 07-07-2014, 08:52
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Eskimo's en ander afgezonderd tuig uitgezonderd zou het best wel eens kunnen.

Heb je er onderbouwing voor dat t niet zo zou zijn?
Allereerst is het onduidelijk wat "kennen" inhoudt, dus dat zou je preciezer moeten definiëren. Los daarvan zijn er inderdaad genoeg mensen die relatief geïsoleerd van de rest van de mensheid leven.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2014, 11:05
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Sowieso is het cliché niet dat je iedereen zou kennen via zeven personen, maar dat iedereen hooguit zeven handdrukken van de president van de VS zou zijn. Maar die schudt heel veel handen, onder andere van regeringsleiders over de hele wereld, en kan dus niet zomaar worden geëxtrapoleerd naar "iedereen".
Het cliché dat ik ken is dat iedereen zes handdrukken van elkaar verwijderd is. Heb ik altijd maar een rare bewering gevonden.

Wel een raar idee is dat ik hoogstwaarschijnlijk twee handdrukken van Obama vandaan zit, via Nick Frost en Steven Spielberg.

Laatst gewijzigd op 07-07-2014 om 20:43.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2014, 11:06
Turk February
Turk February is offline
En één handdruk van Frank Zappa, via zijn zoon (daarmee dus twee van John Lennon, maar doet me dan weer niks).
Oud 07-07-2014, 11:22
Verwijderd
Ik kom via vader -> koning -> allerlei presidenten en vorsten ook heel snel een heel eind! En ik schud natuurlijk zelf ook heel veel handen op mijn werk, dus al die mensen zitten ook al weer hooguit 3 handdruken van Obama vandaan.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2014, 22:42
Thijmenn
Thijmenn is offline
Is het alles, het heelal e.d. ontstaan uit niks? Zo ja, dat zou betekenen dat er 'iets' uit 'niets' zou moeten kunnen ontstaan. Maar als er niets is, hoe kan dat dan?

Zo nee, dan beweer je eigenlijk dat er altijd al 'iets' geweest is en dat het heelal oneindig oud is?
Met citaat reageren
Oud 17-07-2014, 23:27
Carn
Carn is offline
Citaat:
dan beweer je eigenlijk dat er altijd al 'iets' geweest is en dat het heelal oneindig oud is?
Yep.
Oud 27-07-2014, 18:26
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Ik vind het een raar idee dat iemand ooit besloten heeft bepaalde middelen (wiet, melk, etc.) te gebruiken als consumptiemiddel.

Ik vind het een raar idee dat iemand ooit besloten dat we ~40 uur per week horen te werken. Waarom niet 30 of 50?

Ik vind het een raar idee dat het internet min of meer bestaat uit een zooi kabels in de grond (en apparatuur uiteraard) en dat de wereld daar echt van afhankelijk is geworden in een zeer korte tijd.

Ik vind het raar dat je tegenwoordig zonder problemen en grátis contact met mensen uit de wereld kunt hebben, zoveel als je wilt. Vooral ook dat dat in 10-20 jaar zo snel is gegroeid.

Ik vind het een raar idee dat van iedereen verwacht wordt dat hij / zij een studie gaat doen (en überhaupt naar school gaat).
Oud 27-07-2014, 18:28
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het een raar idee dat iemand ooit besloten dat we ~40 uur per week horen te werken. Waarom niet 30 of 50?
acht uur slaap, acht uur ontspanning, acht uur werk! En eerst was dat zes dagen per week omdat ze zondag voor god was, maar later stopten de meeste mensen met op zaterdag werken.

Citaat:
Ik vind het een raar idee dat iemand ooit besloten heeft bepaalde middelen (wiet, melk, etc.) te gebruiken als consumptiemiddel.
Bij melk vind ik dat niet zo raar, je ziet dat kalfjes het drinken en ervan groeien, en je denkt "he dat wil ik ook wel"

Maar wat dacht je van kaas? Iemand had zijn melk in een drinkzak zitten die van een slecht schoongemaakte maag was gemaakt, en na een tijdje was de melk helemaal klonterig en een beetje zurig geworden, maar diegene dacht: en toch slurp ik dit op. Daarna had iemand de klonterige melk een tijd op een plank laten liggen en het was helemaal hard en droog geworden, en diegene dacht: en toch eet ik dit op. Daarna heeft iemand de harde, droge, samengeklonterde melk ergens laten liggen waar het niet helemaal droog was, en er was allemaal blauwe pluizige schimmel op gaan groeien, en diegene dacht: en toch eet ik dit op.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2014, 18:30
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
acht uur slaap, acht uur ontspanning, acht uur werk! En eerst was dat zes dagen per week omdat ze zondag voor god was, maar later stopten de meeste mensen met op zaterdag werken.
Ja, maar het had ook bijvoorbeeld 12 uur werk en 12 uur voor jezelf kunnen wezen!
Oud 27-07-2014, 18:34
Verwijderd
Citaat:
Ja, maar het had ook bijvoorbeeld 12 uur werk en 12 uur voor jezelf kunnen wezen!
Dat is t ook lang geweest maar het bleek dat mensen (mede) daardoor wel heel vroeg stierven.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2014, 18:36
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Zo leer ik elke dag weer iets.
Oud 27-07-2014, 18:42
Verwijderd
Citaat:
Zo leer ik elke dag weer iets.
Lees eens wat over fabrieksarbeiders rond 1890-1910 anders!
Met citaat reageren
Oud 27-07-2014, 18:44
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Dat het in sommige periodes voor sommige mensen voorkwam wil niet zeggen dat het zoiets algemeens is zoals het nu is, natuurlijk.
Oud 27-07-2014, 18:49
Verwijderd
Mwha, ik ken eigenlijk juist niemand die echt 40 uur per week werkt.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2014, 18:53
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Nee, meestal is het tussen de 36 en 40 inderdaad. Vandaar ook ~40.
Oud 27-07-2014, 19:01
Verwijderd
en bij banen waarin je daadwerkelijk om vijf uur naar huis kunt en elke dag lunchpauze hebt, is fulltime meestal 36 uur; als fulltime 40 uur is, werk je vaak in werkelijkheid meer dan dat. Nog los van alle deeltijdwerkers.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2014, 23:22
Darkermanzzz
Darkermanzzz is offline
Ik vind het raar dat landen nog steeds oorlog voeren naar al dat gezeik in de geschiedenis
Met citaat reageren
Oud 30-07-2014, 23:25
Carn
Carn is offline
Citaat:
Reageren

Regels voor berichten