|
|
Bekijk resultaten poll: Wat is jouw favoriete anticonceptiemethode? | |||
Pil |
![]() ![]() ![]() ![]() |
12 | 46.15% |
Prikpil |
0 | 0% |
Anticonceptiepleister |
0 | 0% |
Implantaatje/staafje |
1 | 3.85% |
Nuvaring |
1 | 3.85% |
Hormoonhoudend spiraaltje |
2 | 7.69% |
Niet-hormoonhoudend spiraaltje (koper) |
3 | 11.54% |
Coitus interruptus |
1 | 3.85% |
Periodieke onthouding/kalendermethode/temperatuurmethode/sympto-thermale methode/... |
0 | 0% |
Pessarium/FemCap (met zaaddodend middel) |
0 | 0% |
Mannencondoom |
0 | 0% |
Vrouwencondoom |
0 | 0% |
Sterilisatie van de man |
2 | 7.69% |
Sterilisatie van de vrouw |
4 | 15.38% |
Aantal stemmers: 26. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Ik verbaas me er altijd over, dat zoveel van mijn klasgenoten aan de pil zijn. Ze moeten het van hun ouders, maar ja ze zijn nog maagd en als ze dan sex hebben kunnen ze een condoom gebruiken. Ik mag van mijn ouders geeneens aan de pil, want mijn moeder werd er helemaal naar van toen ze de pil gebruikte en dat wil ze me niet aan doen. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() En wat voor sommige vrouwen geldt, geldt niet voor iedereen ![]() |
![]() |
|
Sterilisatie van de vrouw is tegenwoordig niet perse een belastende ingreep meer. Er is een methode waarbij via de vagina veertjes ingebracht worden in de eileiders wat vervolgens vastgroeit waardoor er geen bevruchting meer kan plaatsvinden. Je hoeft hier als vrouw niet voor onder narcose ofzo en je hebt ook geen wond.
|
Ik heb eerst verschillende pillen gehad en werd er vreselijk naar van. Toen de nuvaring geprobeerd, maar daar kreeg ik, naast dat ik er naar van werd, vreselijke opvliegers van. Heel frequent ook. Toen heb ik heel lang niets gebruikt omdat dat eerst niet nodig was en daarna altijd condooms gebruikt. Maar dat werd ik spuugzat, dus nu heb ik sinds kort de Mirena. Ik heb hem nog niet lang genoeg om er iets over te zeggen, maar ik hoop dat dit werkt want ondertussen ben ik wel een beetje anticonceptiemethodemoe
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Ik was altijd aan de pil en dat was heel fijn maar ik heb tumoren op mn lever gekregen van de hormonen dus die mag ik niet meer. Nu in overleg met de gynaecoloog wat verstandig is en intussen condooms.
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ja de een zegt dat het wel mag en de ander dat het niet mag.. misschien mag ik wel een mirena spiraaltje. Ik nam voornamelijk de pil omdat ik heel veel last van bloedverlies heb en met een koperspiraaltje kan dat erger worden dus daar ben ik een beetje huiverig voor.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Het is bij mij dus in feite niet erger geworden, ik heb gewoon pech dat ik van nature zo lang menstrueer. Vind het spiraaltje verder wel heel aangenaam, want ik hoef nergens aan te denken en ik heb ook geen hormoongebeuren in mijn lijf. Verder heb ik wel dat ik enorm labiel ben, ongeveer een week voor mijn menstruatie, waar ik volgensmij wat minder last van had toen ik aan de pil zat. Achja.
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|