Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Bekijk resultaten poll: Wat is jouw favoriete anticonceptiemethode?
Pil 12 46.15%
Prikpil 0 0%
Anticonceptiepleister 0 0%
Implantaatje/staafje 1 3.85%
Nuvaring 1 3.85%
Hormoonhoudend spiraaltje 2 7.69%
Niet-hormoonhoudend spiraaltje (koper) 3 11.54%
Coitus interruptus 1 3.85%
Periodieke onthouding/kalendermethode/temperatuurmethode/sympto-thermale methode/... 0 0%
Pessarium/FemCap (met zaaddodend middel) 0 0%
Mannencondoom 0 0%
Vrouwencondoom 0 0%
Sterilisatie van de man 2 7.69%
Sterilisatie van de vrouw 4 15.38%
Aantal stemmers: 26. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-02-2015, 01:37
Verwijderd
Citaat:
Van de vrouw is nog beter, ik snap dat het wat ingewikkelder is of kan zijn, maar als een vrouw niet zwanger wil worden, en men kiest voor sterilisatie, dan moet de vrouw de sterilisatie ondergaan, de man wil misschien met een andere vrouw wel een kind. Ja, ik weet dat je de boel ongedaan kan maken, maar dat is ook weer zo'n gedoe.
Sterilisatie voor een vrouw is een heel heftige ingreep. Voor de man niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-02-2015, 01:41
Pr0xy
Pr0xy is offline
Citaat:
Dat zei ik al, maar de vrouw wil niet zwanger worden en dan moet de man maar een ingreep ondergaan? Nee, die logica is verkeerd. Het moet zo zijn zoals ik al zei, de vrouw wil geen kind, dus de vrouw ondergaat de sterilisatie, dan kan de man zonder gedoe een kind met een ander maken.
Oud 25-02-2015, 02:27
Verwijderd
Een kind krijg je samen. Je deelt de verantwoordelijkheid.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2015, 04:15
Pr0xy
Pr0xy is offline
Ik stop maar, want ik heb geen zin 3x hetzelfde te zeggen... mensen moeten soms echt eens leren lezen...
Oud 25-02-2015, 05:11
EZBlade
EZBlade is offline
Je redenatie is gewoon bekrompen, maar misschien is dat logisch als je niet weet hoe de echte wereld werkt
Met citaat reageren
Oud 25-02-2015, 07:00
-Marleen
-Marleen is offline
Citaat:
De pil is ook echt gewoon troep. Ik word naar van al die berichten in t nieuws erover.

Ik verbaas me er altijd over, dat zoveel van mijn klasgenoten aan de pil zijn. Ze moeten het van hun ouders, maar ja ze zijn nog maagd en als ze dan sex hebben kunnen ze een condoom gebruiken. Ik mag van mijn ouders geeneens aan de pil, want mijn moeder werd er helemaal naar van toen ze de pil gebruikte en dat wil ze me niet aan doen.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2015, 07:01
-Marleen
-Marleen is offline
Citaat:
Dat zei ik al, maar de vrouw wil niet zwanger worden en dan moet de man maar een ingreep ondergaan? Nee, die logica is verkeerd. Het moet zo zijn zoals ik al zei, de vrouw wil geen kind, dus de vrouw ondergaat de sterilisatie, dan kan de man zonder gedoe een kind met een ander maken.
Mss wil de vrouw een kind met een ander?
Met citaat reageren
Oud 25-02-2015, 07:06
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:

Ik verbaas me er altijd over, dat zoveel van mijn klasgenoten aan de pil zijn. Ze moeten het van hun ouders, maar ja ze zijn nog maagd en als ze dan sex hebben kunnen ze een condoom gebruiken. Ik mag van mijn ouders geeneens aan de pil, want mijn moeder werd er helemaal naar van toen ze de pil gebruikte en dat wil ze me niet aan doen.
(Alleen) een condoom vind ik toch wat minder zeker voelen

En wat voor sommige vrouwen geldt, geldt niet voor iedereen
Met citaat reageren
Oud 25-02-2015, 07:08
-Marleen
-Marleen is offline
Citaat:
(Alleen) een condoom vind ik toch wat minder zeker voelen

En wat voor sommige vrouwen geldt, geldt niet voor iedereen
Ja oke maar waarom nu al de pil dan hè
Met citaat reageren
Oud 25-02-2015, 07:09
-Marleen
-Marleen is offline
Ze gedragen zich als kinderen van 10, dus ik denk niet dat ze snel bij een jongen in bed belanden.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2015, 07:11
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ze gedragen zich als kinderen van 10, dus ik denk niet dat ze snel bij een jongen in bed belanden.
Haha Of juist wel
Met citaat reageren
Oud 25-02-2015, 07:15
-Marleen
-Marleen is offline
Citaat:
Haha Of juist wel
Want?
Met citaat reageren
Oud 25-02-2015, 07:28
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Want?
Onvolwassen; ondoordachte beslissingen...
Oud 25-02-2015, 07:59
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Sterilisatie van de vrouw is tegenwoordig niet perse een belastende ingreep meer. Er is een methode waarbij via de vagina veertjes ingebracht worden in de eileiders wat vervolgens vastgroeit waardoor er geen bevruchting meer kan plaatsvinden. Je hoeft hier als vrouw niet voor onder narcose ofzo en je hebt ook geen wond.
Oud 25-02-2015, 08:37
Miekje*
Miekje* is offline
Ik heb eerst verschillende pillen gehad en werd er vreselijk naar van. Toen de nuvaring geprobeerd, maar daar kreeg ik, naast dat ik er naar van werd, vreselijke opvliegers van. Heel frequent ook. Toen heb ik heel lang niets gebruikt omdat dat eerst niet nodig was en daarna altijd condooms gebruikt. Maar dat werd ik spuugzat, dus nu heb ik sinds kort de Mirena. Ik heb hem nog niet lang genoeg om er iets over te zeggen, maar ik hoop dat dit werkt want ondertussen ben ik wel een beetje anticonceptiemethodemoe
Oud 25-02-2015, 09:35
Mema
Mema is offline
Citaat:
De pil is ook echt gewoon troep. Ik word naar van al die berichten in t nieuws erover.
Nou ja het is natuurlijk een ideale en zeer betrouwbare manier als je het goed gebruikt. Probleem is alleen dat veel meisjes op jonge leeftijd beginnen als je geestelijk ook nog niet geheel ontwikkeld hebt en je totaal niet in de gaten hebt wat die hormonen met je doen. Heb het wel over de standaard pil,niet over de zwaardere toestanden.
Oud 25-02-2015, 09:42
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
+ de vrouw is al lang genoeg verantwoordelijk voor de anticonceptie, dan mag de man ook wel eens een keer wat doen
Met citaat reageren
Oud 25-02-2015, 09:44
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Sterilisatie van de vrouw is tegenwoordig niet perse een belastende ingreep meer. Er is een methode waarbij via de vagina veertjes ingebracht worden in de eileiders wat vervolgens vastgroeit waardoor er geen bevruchting meer kan plaatsvinden. Je hoeft hier als vrouw niet voor onder narcose ofzo en je hebt ook geen wond.
Precies, dat gezeik altijd.
Oud 25-02-2015, 11:44
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Van de vrouw is nog beter, ik snap dat het wat ingewikkelder is of kan zijn, maar als een vrouw niet zwanger wil worden, en men kiest voor sterilisatie, dan moet de vrouw de sterilisatie ondergaan, de man wil misschien met een andere vrouw wel een kind. Ja, ik weet dat je de boel ongedaan kan maken, maar dat is ook weer zo'n gedoe.
En wat als de vrouw een kind wil met een andere man?
Met citaat reageren
Oud 25-02-2015, 11:45
Mema
Mema is offline
Even serieus; waarom reageren jullie nog inhoudelijk op proksie?!
Oud 25-02-2015, 11:46
df
df is offline
Citaat:
anticonceptiemethodemoe
Mooi woord
Met citaat reageren
Oud 25-02-2015, 11:48
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Omdat die bekrompen Friese PVV-stemmende homo het serieus meent en ik graag een beetje prik ;p
Met citaat reageren
Oud 25-02-2015, 11:49
df
df is offline
;p ;p lekker prikken ;p
Met citaat reageren
Oud 25-02-2015, 11:50
Mema
Mema is offline
Wel met condoom prikken he!!111!11;!1
Oud 25-02-2015, 11:51
Axel11
Axel11 is offline
Met citaat reageren
Oud 25-02-2015, 12:10
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Oud 25-02-2015, 18:10
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
De meesten negeren z'n argumenten en noemen hem bekrompen, weet niet of dat onder inhoudelijk reageren valt tbh.
Oud 19-07-2015, 23:47
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Citaat:
Uiteraard ook respect hiervoor.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2015, 01:42
Sortjuh
Sortjuh is offline
Ik was altijd aan de pil en dat was heel fijn maar ik heb tumoren op mn lever gekregen van de hormonen dus die mag ik niet meer. Nu in overleg met de gynaecoloog wat verstandig is en intussen condooms.
Oud 21-07-2015, 08:49
Verwijderd
geheelonthouding
Met citaat reageren
Oud 21-07-2015, 08:50
Verwijderd
Citaat:
Ik was altijd aan de pil en dat was heel fijn maar ik heb tumoren op mn lever gekregen van de hormonen dus die mag ik niet meer. Nu in overleg met de gynaecoloog wat verstandig is en intussen condooms.
Bah wat een naar verhaal.. nog nooit van gehoord! Is de prikpil of een spiraaltje dan niet iets?
Met citaat reageren
Oud 21-07-2015, 14:57
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
In de prikpil zitten ook hormonen maar in een koperspiraaltje niet.
Oud 21-07-2015, 15:53
Verwijderd
Citaat:
In de prikpil zitten ook hormonen maar in een koperspiraaltje niet.
Ja, maar wel minder toch? En ik kan me voorstellen dat de manier waarop het binnenkomt ook nog wel uitmaakt bij zoiets?
Met citaat reageren
Oud 21-07-2015, 15:59
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Volgens mij bevat de prikpil alleen progesteron zoals de minipil en geen oestrogeen.
Oud 22-07-2015, 21:15
Sortjuh
Sortjuh is offline
Ja de een zegt dat het wel mag en de ander dat het niet mag.. misschien mag ik wel een mirena spiraaltje. Ik nam voornamelijk de pil omdat ik heel veel last van bloedverlies heb en met een koperspiraaltje kan dat erger worden dus daar ben ik een beetje huiverig voor.
Oud 22-07-2015, 21:19
Verwijderd
Citaat:
Ja de een zegt dat het wel mag en de ander dat het niet mag.. misschien mag ik wel een mirena spiraaltje. Ik nam voornamelijk de pil omdat ik heel veel last van bloedverlies heb en met een koperspiraaltje kan dat erger worden dus daar ben ik een beetje huiverig voor.
Ik heb een koperspiraaltje en mijn menstruatie is eigenlijk hetzelfde als voordat ik aan de pil was. Tijdens het gebruik van de pil was mijn menstruatie een stuk korter, 4 tot 5 dagen. Nu rond de 9
Met citaat reageren
Oud 22-07-2015, 21:25
Verwijderd
Het is bij mij dus in feite niet erger geworden, ik heb gewoon pech dat ik van nature zo lang menstrueer. Vind het spiraaltje verder wel heel aangenaam, want ik hoef nergens aan te denken en ik heb ook geen hormoongebeuren in mijn lijf. Verder heb ik wel dat ik enorm labiel ben, ongeveer een week voor mijn menstruatie, waar ik volgensmij wat minder last van had toen ik aan de pil zat. Achja.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten