Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Het is veel meer een visuele 'comic' dan dat bijvoorbeeld de Marvelfilms dat zijn. Weinig verhaal, bijna als in een western; maar ipv de frontier is het de postapocalyptische woestenij. De camera beweegt altijd, zelden closeups op alleen een gezicht (altijd 'context' er om heen, de omgeving is vaak belangrijker dan de karakters), moeilijke blikken, explosies, stunts, etc. Het zijn eigenlijk 'spektakel-westerns'; en het is vrij zeldzaam om tegenwoordig zoiets in de bios te zien; vergeleken met wat 'Hollywood' er doorgaans uitpoept. Tot zover deze inhoudelijke recensie ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
Verder prima dat je 'm saai vond, daar niet van. Smaken verschillen etc etc. |
![]() |
|
Wat leer je überhaupt bij Filmwetenschappen? Filmgeschiedenis en de betekenis van films etc of vooral de technische aspecten (belichting e.d.)?
||
Citaat:
Maar in de praktijk heb je er natuurlijk weinig aan. Hooguit kun je tegen mensen zeggen dat hun mening over een film fout is. |
![]() |
|
Correctie: je hebt er weinig aan als je meteen een baan op niveau wil. Maar ja, dat geldt voor de meeste studies, tegenwoordig.
Als je wil toewerken naar een leidinggevende functie in de culturele sector, of als je daarna een HBO-studie gaat doen, dan is het een prima diploma om te hebben. |
![]() |
||
Citaat:
Daar is het hedendaagse bioscooppubliek dankzij Nolan en Snyder niet meer aan gewend. ![]()
||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
http://www.digitalspy.co.uk/movies/n...pht7btPgzIhInp Nog een voorbeeldje om uit te leggen wat ik bedoel: 300 vind ik echt een topfilm. Waarom? Er wordt overduidelijk gekozen voor actie, en de verbeelding van een streven door middel van emotie. Het verhaal ontwikkelt zich vervolgens probleemloos verder aan de hand van actiescènes zonder echte dialoog. Dat is mijns inziens in die film zelfs zo goed gedaan, dat er nog veel minder dialoog in had mogen zitten van mij.
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
Ik vond 300 trouwens ook allesbehalve een sterk visueel vertelde film. Zo zie je maar. ![]()
|
![]() |
|
|