Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Axel11, wat vind jij ervan dat een partner een vrijstelling heeft voor erfbelasting tot 6 ton en een kind slechts tot 10.000? Ik vind dit nogal een enorm verschil. En deadlock, kan jij hier nog iets rationeels over zeggen betreft de reden van dat verschil?
|
Verwijderd
|
Je moeder had ook een gedeelte kunnen schenken of gewoon je studie kunnen betalen? Of het in een spaarbelegfonds op jouw naam, zoiets.
Het verschil? Ja ik vermoed dat dat ermee heeft te maken dat de meeste partners nog in een huis moeten blijven wonen en misschien weinig tot geen inkomen meer hebben en voor de meeste kinderen is dat veel minder relevant. |
![]() |
||
Citaat:
Tegelijkertijd kan de eigenaar van het huis besluiten het huis niet aan de partner na te laten. Waardoor het hele huis-verhaal natuurlijk niet opgaat.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |