Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-07-2015, 12:12
df
Avatar van df
df is offline
Jullie ook?

Ik vind zelf van niet trouwens. Comazuipers zijn een marginaal deel van de ziekekosten die we met z'n allen maken in NL, als je dan ergens de kosten wil drukken zijn er wel 'betere' groepen te bedenken. Ook omdat comazuipers meestal (erg) jong zijn en 't toch niet kunnen betalen.

En meeste comazuipers zijn 12-17 jaar oud, vind ik wel leeftijden waarop je een (extreem domme in dit geval) fout moet mogen maken zonder direct 2K (zoiets is t geloof ik inclusief ambulance) af te hoeven tikken.

Oh en het lijkt me een glijdende schaal: niet sporters en sporters dan ook maar zelf laten betalen als ze erdoor in t ziekenhuis komen?

BEN BENIEUWD NAAR JULLIE MENINGEN!!!
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.

Laatst gewijzigd op 31-07-2015 om 12:18.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-07-2015, 12:15
Miss.Jazz.
Avatar van Miss.Jazz.
Miss.Jazz. is offline
EENS. Speltip 7; weet wanneer je moet stoppen.
__________________
Meetwaterkan.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2015, 12:17
df
Avatar van df
df is offline
Citaat:
EENS. Speltip 7; weet wanneer je moet stoppen.
En de langetermijngevolgen van regelmatig heel veel (maar niet coma)zuipen? Die moeten wel vergoed blijven worden?
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2015, 12:19
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
laten we eerst maar eens beginnen met het afschaffen van gehandicapten, zigeuners en Joden.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 31-07-2015, 12:30
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Eigen risico inhouden en klaar ermee. Had er de afgelopen week weer een paar en een ghb'er.
__________________
Wie/Wat is ertur?
Met citaat reageren
Oud 31-07-2015, 12:35
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Citaat:
laten we eerst maar eens beginnen met het afschaffen van gehandicapten, zigeuners en Joden.
En vergeet de lilliputters niet!
Verder vind ik dat rokers en zuipers zelf alle behandelingen aan longen en lever zelf moeten betalen.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 31-07-2015, 12:36
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
En vergeet de lilliputters niet!
Verder vind ik dat rokers en zuipers zelf alle behandelingen aan longen en lever zelf moeten betalen.
moeten sporters dan ook behandelingen zelf betalen bij sport-gerelateerde ongevallen/blessures?
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 31-07-2015, 12:37
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
basisinkomen invoeren en de rest laten vallen. Hoppa iedereen zijn eigen boontjes doppen
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 31-07-2015, 12:37
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
En vergeet de lilliputters niet!
Nee die krijgen allemaal een Minion-outfit en worden dan weer geïntegreerd in de maatschappij
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 31-07-2015, 12:38
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
Nee die krijgen allemaal een Minion-outfit en worden dan weer geïntegreerd in de maatschappij
als ze maar belasting betalen
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 31-07-2015, 12:40
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
moeten sporters dan ook behandelingen zelf betalen bij sport-gerelateerde ongevallen/blessures?
laten we die vrouwen die zonodigmoeten.bevallen niet vergeten
__________________
Forumdownie
Met citaat reageren
Oud 31-07-2015, 12:41
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Citaat:
moeten sporters dan ook behandelingen zelf betalen bij sport-gerelateerde ongevallen/blessures?
Uiteraard! En iemand die zijn auto om een boom heeft gevouwen die wordt er door de brandweer pas uitgehaald als hij kan aantonen dat hij de kosten van het uit het wrak knippen kan betalen.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 31-07-2015, 12:42
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Uiteraard! En iemand die in de bebouwde kom zijn auto om een boom heeft gevouwen die wordt er door de brandweer pas uitgehaald als hij kan aantonen dat hij de kosten van het uit het wrak knippen kan betalen.
+ revalidatietraject van de boom. Laten we de natuur niet vergeten!
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 31-07-2015, 12:42
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Hele goeie Carn!
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 31-07-2015, 12:49
df
Avatar van df
df is offline
Citaat:
En vergeet de lilliputters niet!
Verder vind ik dat rokers en zuipers zelf alle behandelingen aan longen en lever zelf moeten betalen.
Waarom?
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2015, 13:10
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik zou het wel redelijk vinden als ze zelf een percentage zouden moeten betalen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 31-07-2015, 13:11
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik zou het wel redelijk vinden als ze zelf een percentage zouden moeten betalen.
laten relateren aan het alcoholpercentage
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 31-07-2015, 13:12
Verwijderd
Dit is weer een lekker gevalletje slechte journalistiek, als je de cijfers van CBS erbij pakt vindt maar 47% dat het geheel zelf betaald moet worden. Dat hoorde ik op de radio 'ongeveer 50%' worden en daarna in de nieuwssites al gauw 'de meerderheid'. 34% vindt daarnaast nog wel dat het gedeeltelijk zelf betaald moet worden. Maar goed dat is al zo met eigen risico natuurlijk.


Daarnaast vind ik de hele discussie altijd een beetje tricky, voor welke vormen van ziekte/ongeval ben je wel of niet verantwoordelijk door je eigen gedrag? Moeten mensen die met skieen van de berg vallen dan ook de gehele kosten zelf betalen?
Maar ook veel typen kanker blijken gerelateerd te zijn aan gedragsfactoren.
Het idee van verzekeren is dat je je voor een bepaald risico afdekt, of je dat risico nou zelf neemt of niet.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 31-07-2015, 13:19
Verwijderd
Tja, en wie noem je comazuipers? Van alle tieners met alcoholvergiftiging die ik op de SEH heb gezien had precies 0% het bewuste doel om in coma te raken, dat is echt zo'n overtrokken mediaverhaal. Maar vaak worden alle tieners met alcoholvergiftiging onder "comazuipers" geschaard.

Ik heb ze een beetje in twee categorieën gezien:
Degenen (vaak 15-17) die toch al vaak alcohol drinken en een keer te ver gaan bij het uitgaan, vaak dramatisch zijn flauwgevallen midden in een kroeg, chagrijnig reageren op de SEH, ouders zijn vooral boos of komen soms niet eens opdagen;
En degenen (vaak 13-15) die nooit eerder echt gedronken hebben maar meededen bij een (school)feest, limonadeglazen hebben gedronken van iets dat te sterk is voor in een limonadeglas, hard huilen en zweren nooit meer te zullen drinken op de SEH, ouders komen meteen en zijn vooral geschrokken.
Maar in beide categorieën vinden ze het niet leuk dat het mis ging.

Laatst gewijzigd op 31-07-2015 om 13:37.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2015, 16:29
df
Avatar van df
df is offline
Citaat:
Ik zou het wel redelijk vinden als ze zelf een percentage zouden moeten betalen.
Dat doen ze toch al, via het eigen risico?
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2015, 16:39
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Dat doen ze toch al, via het eigen risico?
Citaat:
http://www.consumentenbond.nl/ schreef:
Kinderen onder de 18 jaar betalen geen premie en hebben daarom géén eigen risico.
Minderjarigen dus niet.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 31-07-2015, 16:48
Verwijderd
Citaat:
Minderjarigen dus niet.
Gaat het dan van het eigen risico van de ouders af? Die kunnen dan zelf beslissen hoe ze dat aan hun kinderen doorrekenen of niet toch..
Met citaat reageren
Oud 31-07-2015, 16:54
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Gaat het dan van het eigen risico van de ouders af? Die kunnen dan zelf beslissen hoe ze dat aan hun kinderen doorrekenen of niet toch..
Dat gaat -voor zover ik op internet kon vinden- ook niet van het eigen risico van de ouders af.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 31-07-2015, 17:56
Verwijderd
Nee minderjarigen wordt alles 100% vergoed, om te voorkomen dat ze de dupe worden van knieperige ouders
Met citaat reageren
Oud 31-07-2015, 18:38
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Nee, want op zulke dingen controleren is duur en inefficiënt.

Dergelijk beleid lijkt me vooral gestoeld op kleinzielige lulletjes die niet willen dat de buurman onterecht 1,52 huursubsidie ontvangt. Vervolgens gaat zo'n type wel naar de eerste hulp als 'ie z'n teen stoot, want 'ik betaal toch belasting'.

Vooral geen rekening mee houden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-07-2015, 19:37
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Oneens, want minimaal deel van de zorgkosten en het maakt de situatie voor de betroffenen alleen maar erger.
__________________
Lophophanes cristatus
Met citaat reageren
Oud 31-07-2015, 19:39
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Nee, want op zulke dingen controleren is duur en inefficiënt.

Dergelijk beleid lijkt me vooral gestoeld op kleinzielige lulletjes die niet willen dat de buurman onterecht 1,52 huursubsidie ontvangt. Vervolgens gaat zo'n type wel naar de eerste hulp als 'ie z'n teen stoot, want 'ik betaal toch belasting'.

Vooral geen rekening mee houden.
Het is meer zo'n stelling waar je half geïnformeerde mensen heel makkelijk in meekrijgt.
__________________
Lophophanes cristatus
Met citaat reageren
Oud 01-08-2015, 04:21
Pr0xy
Avatar van Pr0xy
Pr0xy is offline
Citaat:
Ik zou het wel redelijk vinden als ze zelf een percentage zouden moeten betalen.
99%?
__________________
|Ratatatatatata boink pfffff|Ben jij de albatrosvos?|Wajonger sinds 2013|Trans Pride|Kringloopvrijwilliger
Met citaat reageren
Oud 01-08-2015, 05:28
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
99%?
Ik dacht eerder aan 10% maar met ambulance is dat nog wel erg veel dus dan misschien maar gewoon tot het bedrag wat iedereen aan eigen risico heeft.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 01-08-2015, 06:28
Verwijderd
Ik zou eerder denken aan een taakstraf bij bv alcoholverslaafden of gedetineerden (of een combinatie van). Anders moeten toch uiteindelijk de ouders betalen. En dat schrikeffect is efficiënter denk ik.
Waar het aan de ouders is om ervoor te zorgen dat hun kinderen het doen. Doen ze dat niet dan een boete voor de ouders.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2015, 07:51
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Ik vind het de vraag of de ouders (vaak) kan worden verweten dat hun kind zich in coma zuipt. "Ja maar minderjarig" is niet zo'n goed argument, omdat ouders in ons huidige systeem slechts aansprakelijk zijn voor schade veroorzaakt door kinderen tot en met 13 jaar, in uitzonderingsgevallen tot en met 15 jaar. Dus dan zou je denk ik heel dit systeem op de helling moeten zetten. Idee erachter is echter dat oudere kinderen niet altijd redelijkerwijs onder controle zijn te houden, en daar zit best wat in.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2015, 07:53
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Nee, het is zinloos geld rondpompen dat uiteindelijk alleen maar extra bureaucratie oplevert. Alsof er iemand is die denkt: "oh jeetje, ik moet nu wel ophouden met drinken, anders krijg ik dadelijk in het ziekenhuis een dikke rekening." Gewoon de zorg nationaliseren en betalen via de belastingen.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2015, 08:33
Verwijderd
Het is ook wel een beetje pech hebben denk ik, voor elke persoon die in het ziekenhuis beland zijn er nog 5 vriendjes die net zoveel gedronken hebben en het wel net aankunnen. Die zijn natuurlijk alle 6 dom bezig, dat wel.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2015, 08:45
df
Avatar van df
df is offline
Axel 'maar juridisch blabla' 11 door de bocht.
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2015, 08:55
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Lezen.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2015, 09:00
df
Avatar van df
df is offline
Vergoedt de verzekering wel oogkanker dan?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-08-2015, 09:34
df
Avatar van df
df is offline
Citaat:
Ik zou eerder denken aan een taakstraf bij bv alcoholverslaafden of gedetineerden (of een combinatie van). Anders moeten toch uiteindelijk de ouders betalen. En dat schrikeffect is efficiënter denk ik.
Waar het aan de ouders is om ervoor te zorgen dat hun kinderen het doen. Doen ze dat niet dan een boete voor de ouders.

Bureau haltje misschien wel een goed idee inderdaad
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2015, 12:50
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Bureau haltje misschien wel een goed idee inderdaad
Vind ik ook wel een goed idee
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 01-08-2015, 12:54
Verwijderd
Ziekenhuis waar ik werkte gaf ze allemaal een Ernstig Gesprek bij een instelling voor verslavingszorg, lekker afschrikken en pubers haten Ernstige Gesprekken dus meteen een strafcomponent!
Met citaat reageren
Oud 01-08-2015, 12:56
Verwijderd
Maar ik denk dat degenen bij wie dat gesprek goed landt degenen zijn die toch al het eigenlijk wel goed hadden willen doen.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2015, 21:34
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Ja wij hebben een alcohol poli voor minderjarigen
__________________
Wie/Wat is ertur?
Met citaat reageren
Oud 03-08-2015, 17:27
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Ik wil graag dat mensen die voor bezuinigingen zijn en/of zeuren over belasting geen recht meer hebben op zorg, politie, brandweer en onderwijs
Met citaat reageren
Oud 03-08-2015, 17:36
Verwijderd
Ik vind de belastingen te laag en daar zeur ik vaak over. EN NU MAG IK LEKKER DOODGAAN?
Met citaat reageren
Oud 03-08-2015, 17:57
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik snap belastingen en het nut ervan bij de meeste belastingen. Alleen dingen als vermogensbelasting of erfbelasting lijken behoorlijk "oneerlijk" omdat je al belasting betaald hebt over je inkomen (en bij een erfenis ook al vaak zat voor het opgebouwde vermogen).
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 03-08-2015, 18:12
Verwijderd
Wat is het nut van de meeste belastingen en wat is het onnuttige aan anderen of van welke snap je het nut niet?
Met citaat reageren
Oud 03-08-2015, 18:12
Verwijderd
Eigenlijk zou de staat 100% van de nalatenschap moeten krijgen.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2015, 18:29
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Wat is het nut van de meeste belastingen en wat is het onnuttige aan anderen of van welke snap je het nut niet?
Ik snap dat er kosten zijn die door de belastingbetaler betaald moeten worden. Maar bij vermogensbelasting en erfbelasting betaal je belasting over geld waar je al eerder belasting over betaald hebt.
Citaat:
Eigenlijk zou de staat 100% van de nalatenschap moeten krijgen.
Waarom?
(Goed dat dat niet zo is, dan zouden we acuut dakloos geweest zijn toen mijn moeder overleed )
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 03-08-2015, 18:32
Verwijderd
En als je dingen in de winkel koopt dan betaal je ook belasting terwijl je over dat uitgegeven geld al belasting hebt betaald. Wat is precies het probleem?

En nee, je zou niet acuut dakloos geworden zijn.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2015, 18:35
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
En als je dingen in de winkel koopt dan betaal je ook belasting terwijl je over dat uitgegeven geld al belasting hebt betaald. Wat is precies het probleem?

En nee, je zou niet acuut dakloos geworden zijn.
Wat je ook met geld doet, je betaald er belasting over En als je doodgaat betaalt je erfgenaam ook nog belasting over wat er nog over is. Erfbelasting vind ik een vreemd iets.

Waarom niet als het huis 100% in het nalatenschap valt?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 03-08-2015, 18:36
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ik snap dat er kosten zijn die door de belastingbetaler betaald moeten worden. Maar bij vermogensbelasting en erfbelasting betaal je belasting over geld waar je al eerder belasting over betaald hebt.
Als die belastingen worden afgeschaft, moet bijv. de inkomstenbelasting op arbeid omhoog. Dus ja...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:27.