Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Bekijk resultaten poll: OK kom maar door
Fizzle 16 76.19%
Iemand anders, namelijk: 5 23.81%
Aantal stemmers: 21. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-11-2015, 16:03
ecnelis
ecnelis is offline
Citaat:
Ik snap je punt wel maar ik snap niet waarom iedereen zich er zo druk over moet maken. Echt totale waanzin. Negeer die mensen.

En nee, ik ben geen homo ik care gewoon geen ene fuck en steek mijn leuter in iedereen waarmee er een wederzijdse overeenkomst is tot leuterinsteekgedrag (waarom vindt Google Chrome dat wél een bestaand woord en het woord Chrome niet ). Mensen moeten zich gewoon met zichzelf bemoeien en niet met anderen, negeer die idioten, sterft vanzelf uit.

Okay! Maar weet je, dat sluit wel aan op toen ik je vertelde dat mensen mij in mijn gezicht tuften en me achtervolgden of in mijn kruis grepen toen ik er androgyner uitzag en jij niet kon voorstellen dat dat de wereld is waarin we leven? Dat zijn geen dingen die zichzelf oplossen door te negeren. Ik kon die mensen wel negeren, maar het lost echt zichzelf niet op. Zeggen dat dingen zichzelf wel oplossen is het compleet uitgummen van elke emancipatiestrijd die ooit is gevoerd, voor ras / gender / geaardheid, wat dan ook. Enfin, hier sluit ik mee af want dit soort discussies zijn verder niet goed voor mijn gemoed.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-11-2015, 16:04
ecnelis
ecnelis is offline
Hoewel je niet zegt dat het zichzelf oplost maar dat die mensen uitsterven. Mja.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2015, 16:05
Verwijderd
Citaat:
Denk je dan dat we in een post-feministische wereld leven; dat de strijd gestreden is? Die mening zou wanneer je consequent bent gepaard gaan met de aanname dat vrouwen nu eenmaal minder goed zijn in leidinggeven en wetenschap (want als het niet door seksisme komt dat ze daar ondergerepresenteerd zijn, waardoor dan?) - geloof je dat? Zo ja, prima; dat kunnen we praten over kleinigheden als vrouwenbesnijdenis en waarom 'we' daar niet over moeten zeuren.
Het zou mij niet in het minst verbazen als er binnen nu en 20 jaar solide wetenschappelijk bewijs komt dat vrouwen dusdanig anders in elkaar zitten dan mannen dat het logisch is dat ze vaker in de zorg/onderwijs en bepaalde andere beroepsgroepen werken. Denk je trouwens dat je tegen hygiënas zou kunnen zeggen dat ze moeten kappen met hun matriarchale samenleving? Of dat je het ze zou kunnen leren? Bepaalde verschillen zijn gewoon genetisch. Ik denk dat de weg moet zijn; gelijkwaardigheid voor iedereen maar als er geen gebruik van gemaakt wordt; Prima.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2015, 16:05
Turk February
Turk February is offline
Ik zag laatst nog een man in de fik staan. Ik zeg, gewoon negeren, dat vuur gaat vanzelf een keer uit. Had ik gelijk in.
Oud 07-11-2015, 16:07
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij weet je niet zo goed wat genderneutraal betekent.
Dat er geen onderscheid tussen geslachten gemaakt wordt.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2015, 16:09
Verwijderd
Citaat:

Okay! Maar weet je, dat sluit wel aan op toen ik je vertelde dat mensen mij in mijn gezicht tuften en me achtervolgden of in mijn kruis grepen toen ik er androgyner uitzag en jij niet kon voorstellen dat dat de wereld is waarin we leven? Dat zijn geen dingen die zichzelf oplossen door te negeren. Ik kon die mensen wel negeren, maar het lost echt zichzelf niet op. Zeggen dat dingen zichzelf wel oplossen is het compleet uitgummen van elke emancipatiestrijd die ooit is gevoerd, voor ras / gender / geaardheid, wat dan ook. Enfin, hier sluit ik mee af want dit soort discussies zijn verder niet goed voor mijn gemoed.
Maar die mensen vallen andere mensen lastig, daar kan je toch op acteren op andere manieren? Vrouwenbesnijdenis is gewoon mishandeling, daar kan je ook op acteren.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2015, 16:12
Verwijderd
Citaat:
Ik zag laatst nog een man in de fik staan. Ik zeg, gewoon negeren, dat vuur gaat vanzelf een keer uit. Had ik gelijk in.
Reductio ad absurdum.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2015, 16:14
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Het zou mij niet in het minst verbazen als er binnen nu en 20 jaar solide wetenschappelijk bewijs komt dat vrouwen dusdanig anders in elkaar zitten dan mannen dat het logisch is dat ze vaker in de zorg/onderwijs en bepaalde andere beroepsgroepen werken.
Oké. Maar er ís solide bewijs dat culturele factoren daarin een rol spelen.

Citaat:
Denk je trouwens dat je tegen hygiënas zou kunnen zeggen dat ze moeten kappen met hun matriarchale samenleving? Of dat je het ze zou kunnen leren?
Ja, dat kan.

Citaat:
Bepaalde verschillen zijn gewoon genetisch.
Gezien de uitgebreide kennis die je suggereert te hebben op dit gebied, zou ik graag meer van je horen. Verwacht je dat de grootte van de amandelkern invloed heeft op leiderschapskwaliteiten, of de efficiëntie van je glucosemetabolisme je beter geschikt maakt kinderen op te voeden?

Citaat:
Ik denk dat de weg moet zijn; gelijkwaardigheid voor iedereen maar als er geen gebruik van gemaakt wordt; Prima.
De meeste redelijke mensen zien dat als de weg, maar veel mensen zijn op dit gebied niet heel redelijk.
Oud 07-11-2015, 16:15
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Vrouwenbesnijdenis is gewoon mishandeling, daar kan je ook op acteren.
Uiteraard kan dat wanneer het in Nederland gebeurt, maar aangezien het in bepaalde landen een structureel probleem is kun je je ook afvragen waarom deze vorm van mishandeling door veel mannen en vrouwen geaccepteerd wordt.
Oud 07-11-2015, 16:20
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Dat er geen onderscheid tussen geslachten gemaakt wordt.
Door wie/wat?

Citaat:
Reductio ad absurdum.
Ook deze term moet je even opzoeken.
Oud 07-11-2015, 16:21
Verwijderd
Citaat:
Oké. Maar er ís solide bewijs dat culturele factoren daarin een rol spelen.
Dat ontken ik ook niet.

Citaat:
Ja, dat kan.
Waar is je bewijs?

Citaat:
Gezien de uitgebreide kennis die je suggereert te hebben op dit gebied, zou ik graag meer van je horen. Verwacht je dat de grootte van de amandelkern invloed heeft op leiderschapskwaliteiten, of de efficiëntie van je glucosemetabolisme je beter geschikt maakt kinderen op te voeden?
:')

Citaat:
De meeste redelijke mensen zien dat als de weg, maar veel mensen zijn op dit gebied niet heel redelijk.
Ze in de hoek drijven en de boel opdringen werkt uitstekend
Met citaat reageren
Oud 07-11-2015, 16:21
Verwijderd
Citaat:
Uiteraard kan dat wanneer het in Nederland gebeurt, maar aangezien het in bepaalde landen een structureel probleem is kun je je ook afvragen waarom deze vorm van mishandeling door veel mannen en vrouwen geaccepteerd wordt.
Omdat het een cultureel probleem is. Gewoon zo laten, niet mee bemoeien.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2015, 16:24
Verwijderd
Citaat:
Door wie/wat?
Door andere mensen. Dingen hebben namelijk geen mening. De meeste overige diersoorten ook niet echt een waar we iets mee kunnen.

Citaat:
Ook deze term moet je even opzoeken.
Nee, niet echt.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2015, 16:26
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Waar is je bewijs?
Je kunt het ze sowieso vertellen en je kunt vrijwel iedereen leren zich in een bepaalde cultuur te bewegen.

Citaat:
:')
Dus je inbreng m.b.t. genetica gaat niet verder dan 'sommige dingen zijn genetisch'?

Citaat:
Ze in de hoek drijven en de boel opdringen werkt uitstekend
Feministen hebben momenteel niet de macht om grote groepen mensen in de hoek te drijven en dingen op te dringen. In het verleden heeft dat inderdaad uitstekend gewerkt - in ieder geval beter dan pogingen de boel voor elkaar te krijgen met respectvol debat.
Oud 07-11-2015, 16:29
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Door andere mensen.
Nee, dit is een zeer gebrekkige definitie.

Citaat:
Nee, niet echt.
Je moet niets, natuurlijk, maar je gebruik ervan toont in ieder geval aan dat je niet goed weet wat het betekent. Mijn post was geen conclusie die voort zou komen uit jouw stelling, maar een overdreven versie van jouw stelling.
Oud 07-11-2015, 16:30
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Omdat het een cultureel probleem is. Gewoon zo laten, niet mee bemoeien.
Heb je er last van als mensen zich ermee bemoeien, al is het maar in een poging te begrijpen welke oorzaken eraan ten grondslag liggen?
Oud 07-11-2015, 16:45
Verwijderd
Citaat:
Heb je er last van als mensen zich ermee bemoeien, al is het maar in een poging te begrijpen welke oorzaken eraan ten grondslag liggen?
Nee hoor, ik zie iedereen graag daar actie gaan voeren. Net als voor homorechten in Rusland
Met citaat reageren
Oud 07-11-2015, 16:57
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Nee hoor, ik zie iedereen graag daar actie gaan voeren. Net als voor homorechten in Rusland
Oké.

Aangezien deze discussie meer voort lijkt te komen uit een kennisverschil dan een meningsverschil, raad ik je aan op te zoeken wat genderneutraliteit betekent (dat is namelijk niet: 'dat mensen mensen geen onderscheid maken op basis van geslacht') en hou ik het verder voor gezien.
Oud 07-11-2015, 17:12
Verwijderd
Ja, gooi het daar maar op! Ik raad jou aan om jezelf in te gaan lezen over Dingen!
Met citaat reageren
Oud 07-11-2015, 17:12
Verwijderd
En niet vergeten te publiceren als je hyena's hebt heropgevoed!
Met citaat reageren
Oud 07-11-2015, 17:13
Macrador
Macrador is offline
Even iets anders.
Mijn broertje kent sinds kort een transmeisje en legde mij uit dat ik niet zou mogen zeggen dat ik het snap maar wel dat ik het begrijp. Want ik kan het niet snappen.

Ok prima maar is het dan zo onaardig voor iemand om dat te zeggen? Lijkt mij geneuzel over synoniemen en wat kleinzerig gedoe.
Oud 07-11-2015, 17:16
Verwijderd
Ik begrijp wel wat hij bedoelt denk ik en ik ben het er ook ergens wel mee eens maar ik vind de semantiek hier behoorlijk vergezocht maar misschien is dat in het Vlaams anders.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2015, 17:17
Verwijderd
Oh en wat er bedoeld wordt is dan iets van; Jij zal het nooit snappen omdat je niet in dezelfde positie zit. Maar wel begrijpen dat ze wilde errr, overstappen
Met citaat reageren
Oud 07-11-2015, 17:20
Mema
Mema is offline
Van alle simulatie patiënten mag je ook niet zeggen dat je het begrijpt, want je kunt het niet begrijpen!! 1!11!

Maar in het echt heeft een patiënt dat nog nooit tegen me gezegd. Zolang je dingen zegt die je echt meent mag je volgens mij alle synoniemen gebruiken.
Oud 07-11-2015, 17:29
Macrador
Macrador is offline
Het ging ook over het aanspreken en dan dat "they" om niet he or she te gebruiken. Dat snap ik oprecht niet. Kan iemand mij niet zeggen wat die liever heeft als ik fout ben?
Oud 07-11-2015, 17:50
Verwijderd
Citaat:
Het ging ook over het aanspreken en dan dat "they" om niet he or she te gebruiken. Dat snap ik oprecht niet. Kan iemand mij niet zeggen wat die liever heeft als ik fout ben?
Gewoon vragen wat hij/zij het liefst heeft?
Met citaat reageren
Oud 07-11-2015, 18:05
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ja, gooi het daar maar op! Ik raad jou aan om jezelf in te gaan lezen over Dingen!
De door jou gegeven definitie van 'genderneutraal' is gewoon onjuist; dan wordt het moeilijk discussiëren. Ik vraag je niet een expert te worden, maar weten wat het begrip dat je onzin noemt betekent lijkt me toch niet teveel gevraagd.

Citaat:
Hyena's? Je schreef hygiëna's en ik dacht dat je daarmee refereerde naar de gelijknamige maatschappijkritische Vlaamse rapgroep. Vond het al een rare vraag.

Laatst gewijzigd op 07-11-2015 om 18:12.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2015, 18:12
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
"They" is als genderneutraal voornaamwoord (deadlock: dit is dus een voorbeeld van wat genderneutraal betekent) al heel lang gebruikelijk wanneer men niet weet wat iemands gender is; dat is niet iets nieuws dat met de politieke correctheid is gekomen.

(Er zijn mensen ook mensen die sowieso liever 'they' genoemd worden, maar volgens mij gaat het daar hier niet over.)
Oud 07-11-2015, 18:29
Verwijderd
Citaat:
De door jou gegeven definitie van 'genderneutraal' is gewoon onjuist; dan wordt het moeilijk discussiëren. Ik vraag je niet een expert te worden, maar weten wat het begrip dat je onzin noemt betekent lijkt me toch niet teveel gevraagd.
Oh, nee, dan.

Citaat:
Hyena's? Je schreef hygiëna's en ik dacht dat je daarmee refereerde naar de gelijknamige maatschappijkritische Vlaamse rapgroep. Vond het al een rare vraag.

Oh, ja, sorry, als ik het over hyena's heb dan schrijf ik dat vaak automatisch zo en ik heb het serieus niet opgemerkt. Sorry.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2015, 18:30
Verwijderd
Schoonste dieren uit het dierenrijk. Daarom.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2015, 18:45
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Oh, nee, dan.
Wat wil je? Het lijkt me toch redelijk dat wanneer je ergens over discussieert, je ernaar streeft allebei hetzelfde begrip van het onderwerp te hebben?

Citaat:
Oh, ja, sorry, als ik het over hyena's heb dan schrijf ik dat vaak automatisch zo en ik heb het serieus niet opgemerkt. Sorry.
Het zij je vergeven. Om je vraag te beantwoorden: nee, ik denk niet dat je hyena's dat kunt leren.
Oud 07-11-2015, 18:52
Verwijderd
Citaat:
Dat is op zich gewoon vergelijkbaar met hoe je hier "die" gebruikt!
Met citaat reageren
Oud 07-11-2015, 18:53
Verwijderd
Citaat:
Wat wil je? Het lijkt me toch redelijk dat wanneer je ergens over discussieert, je ernaar streeft allebei hetzelfde begrip van het onderwerp te hebben?

Het zij je vergeven. Om je vraag te beantwoorden: nee, ik denk niet dat je hyena's dat kunt leren.
Vooralsnog word ik geloof ik niet bijzonder veel wijzer van het Engelstalige wikilemma.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2015, 19:20
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Vooralsnog word ik geloof ik niet bijzonder veel wijzer van het Engelstalige wikilemma.
Nou: een toilet kan bijvoorbeeld genderneutraal zijn, als het dus niet alleen door mannen of vrouwen gebruikt dient te worden. Kleding kan genderneutraal zijn. De meeste vacatures zijn idealiter genderneutraal. Het oorspronkelijke script van Alien is genderneutraal (want er werden alleen achternamen in gebruikt).

Wanneer genderneutraliteit bewust ingezet wordt als ideologie, is dat meestl om discriminatie uit te sluiten, waardoor het juist haaks staat op het 'niet zien' van gender (net zoals antiracisme haaks staat op kleurenblindheid).

Laatst gewijzigd op 07-11-2015 om 19:28.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2015, 19:27
Verwijderd
Okay. Eigenlijk alleen nuanceverschillen en gegaap dus.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2015, 19:29
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Okay. Eigenlijk alleen nuanceverschillen en gegaap dus.
Nee, de ontkenning van het bestaan van gender is geen kleinigheid.
Oud 07-11-2015, 19:30
Verwijderd
Best wel aangezien mensen die dat doen gewoon dom zijn en er praktisch niemand is die dat doet.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2015, 19:42
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Best wel aangezien mensen die dat doen gewoon dom zijn en er praktisch niemand is die dat doet.
Dat klopt. Mensen die gender ontkennen zijn een superkleine minderheid en hebben het bij het verkeerde eind.

Maar dat is dus niet wat genderneutraal betekent; dat betekent niet meer dan dat je bijvoorbeeld zegt: voor toegang tot dit toilet is gender geen relevante factor.
Oud 08-11-2015, 02:00
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Of in dit geval: voor fizzles identiteit&heetheid is gender geen relevante factor.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2015, 05:02
df
df is offline
Citaat:

Maar als spawn grote problemen heeft en daar graag over wil praten dan kan dat natuurlijk. Ik kijk ook uit naar de vele topics die hij zal openen met zijn theorieën over 't beëindigen van wereldhonger.

Het ging erom dat iemand bijna verontwaardigd leek dat politieke partijen om je geslacht vragen als je lid wordt. Los van wat al gezegd werd, aanhef in brieven/mails, is dat waarschijnlijk gewoon om van die kekke statistieken te maken: x% leden is man, x % leden vrouw, x% nvt.

Net als met leeftijd, waar men woont, opleidingsniveau etc etc etc

Verder ben ik volgens mij te hetero en cis om me om het topic druk te maken, gaat echt helemaal nergens over imo.
Oud 08-11-2015, 05:05
df
df is offline
Ik vind gescheiden plee's in publieke plaatsen wel prettig trouwens, moet ik nu een oplossing voor wereldhonger bedenken?
Oud 08-11-2015, 06:31
Verwijderd
Citaat:
Met je gender privilige!
Citaat:
En dan nog blank zijn ook. Het is bijna onbeschoft Spawn.
Soms hou ik van je

Citaat:
Het is wel typisch aan een bepaald type witte heteroseksuele cisman dat ze 't niet kunnen hebben als het een keertje níet over hen gaat. Het is altijd een soort "UGHHH WAAROM GAAT HET HIEROVER, IK HEB NERGENS LAST VAN ". Fijn voor je. Geldt niet voor iedereen. Ga weer zitten, dit gaat niet over jou.

Maar als spawn grote problemen heeft en daar graag over wil praten dan kan dat natuurlijk. Ik kijk ook uit naar de vele topics die hij zal openen met zijn theorieën over 't beëindigen van wereldhonger.
Ik hoop dat je sarcastisch bent.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2015, 08:03
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Even iets anders.
Mijn broertje kent sinds kort een transmeisje en legde mij uit dat ik niet zou mogen zeggen dat ik het snap maar wel dat ik het begrijp. Want ik kan het niet snappen.

Ok prima maar is het dan zo onaardig voor iemand om dat te zeggen? Lijkt mij geneuzel over synoniemen en wat kleinzerig gedoe.
Mensen die in de psychiatrie werken mogen ook nooit zeggen dat ze het snappen, of dat ze zich de klachten/ gevoelens van patiënten kunnen voorstellen. Dat kunnen ze namelijk niet, want het zijn niet hun gevoelens en iedereen beleeft dezelfde situatie op een andere manier.
Oud 08-11-2015, 09:29
Axel11
Axel11 is offline
Hartstikke leuk deze discussie, maar als ik in het nominatietopic kijk is fizzle genomineerd als heetste onzijdig/geslachtsloos lid. Dus ik snap prima waarom deadlock ervan uitgaat dat Hazel ongeveer dit bedoelde met "genderneutraal"
Met citaat reageren
Oud 08-11-2015, 09:41
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Even iets anders.

Daar is een prima south park aflevering over
Oud 08-11-2015, 09:43
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Mensen die in de psychiatrie werken mogen ook nooit zeggen dat ze het snappen, of dat ze zich de klachten/ gevoelens van patiënten kunnen voorstellen. Dat kunnen ze namelijk niet, want het zijn niet hun gevoelens en iedereen beleeft dezelfde situatie op een andere manier.
Zijn ze serieus op dat bassie en adriaan niveau aanbeland? mag je kleuren wel nog benoemen of gaan de kleurenblinden dan huilen dat ze zich buitengesloten voelen?
Oud 08-11-2015, 09:49
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Lijkt me eerlijk gezegd een versimpeling van de werkelijkheid. Kan me ook niet voorstellen dat een psychiater die al jaren meedraait zoiets niet zal zeggen/gebruiken als het wel werkt voor de patiënt

Dat je de mbo-verpleegkundigen die in een psychiatrische inrichting werken wel zo'n algemene regel oplegt, kan ik me wel voorstellen
Met citaat reageren
Oud 08-11-2015, 11:09
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
Waarom ageer je nou eigenlijk erg, dreadlock?

Citaat:
Nou nou nou...

Citaat:
Ik vind gescheiden plee's in publieke plaatsen wel prettig trouwens, moet ik nu een oplossing voor wereldhonger bedenken?
Ja doe maar
Oud 08-11-2015, 11:16
df
df is offline
Minder kinderen maken met z'n allen. Geen dank.
Oud 08-11-2015, 11:29
Tigerly
Tigerly is offline
waarom wordt álles hier tegenwoordig betrokken op gender?
Reageren

Regels voor berichten