Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Mais ook standaard gedroogd en voorweken. Is niet te vergelijken met de zoete mais. Lijkt nog meer op kikkererwten, maar dan veel lekkerder. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Qua kruiden smaakt het echt met alles, vind ik. Ik maak het vaak met gember en komijn, maar ik heb het ook een keer gemaakt met kaneel. Of met salie, oregano en tijm en toen was het een soort ratatouille.
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
![]() Citaat:
Gebroken mais wordt gestoofd a la gestoomde rijst. En dan natuurlijk nog de maisgriesmeel voor polenta. |
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Ik doe ballen rauw in de soep. Ik pureer courgettesoep, maar meestal als recepten vinden dat ik soep moet pureren stamp ik ze alleen een beetje. Ik doe er nooit room door want dan zit je weer met een halfleeg potje room daarna, maar soms wel mascarpone of Turkse yoghurt! En ik gebruik erwtjes en tuinbonen uit diepvries, sperziebonen en peultjes vers, en andere peulvruchten uit blik.
Laatst gewijzigd op 17-11-2015 om 06:59. |
![]() |
||
Citaat:
In de kerriesoep (ongepureerd) doe ik kokosmelk. Balletjes nooit gebakken, dan gaan ze smaken naar gehaktballen wat ik echt goor vind. Ik hou wel van die doorgekookte 'kattenvoer' balletjes ![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Gewoon uitje en knoflook fruiten, doperwten (uit de diepvries) en spinazie erbij doen en water en bouillonblokjes. Lang genoeg laten koken, dan beetje afkoelen en in de blender ermee. Zout en peper en munt erdoor. In kommetjes doen en Griekse yoghurt of zalm of waar je maar zin in hebt erin doen. Met balletjes is misschien ook best lekker. Hoeveelheden weet ik niet precies, gewoon wat je zelf lekker vindt, ook qua dikte van de soep. |
![]() |
||
Citaat:
Ben meer van de groentesoep waarin van alles en nog wat zit, in stukjes en met voldoende vlees of vis en zetmeel natuurlijk. Waterige soep serveer ik met polenta. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Je kan ook soep pureren en er daarna weer dingen met andere structuur aan toevoegen he
![]() Tomaten, pompoen of courgettesoep is inderdaad vrij logisch om te pureren. Uiensoep of groente of kippensoep dan weer niet. Bij bonensoep twijfel ik altijd een beetje. En ik bak ballen niet omdat ze toch zacht worden in de soep. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Alhoewel ik dol ben op snijbonen, vind ik ze hier niet zo op hun plek.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Gegijzeld door je moeder studentjex | 24 | 26-10-2012 21:59 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhalenwedstrijd] Het Meisje en de Dood flyaway | 0 | 01-12-2011 21:16 | |
Verhalen & Gedichten |
Een treinbrief ( beetje lang weer ) Verwijderd | 14 | 15-09-2004 14:45 | |
Verhalen & Gedichten |