Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-01-2016, 18:26
Verwijderd
Ja.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-01-2016, 20:02
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ja dan doe ik het ook. Maar als ze er niet om vragen. Zouden ze er dan bijvoorbeeld over 5/6 maanden op terug kunnen komen?
Ga er maar vanuit dat ze 5 jaar de tijd hebben
Met citaat reageren
Oud 06-01-2016, 20:16
Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Citaat:
Ga er maar vanuit dat ze 5 jaar de tijd hebben
Ah oke.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2016, 15:28
Changshan
Changshan is offline
De financiële systemen van alle zorgverzekeraars onder Achmea (dus ook Zilveren Kruis) checken maar eens per maand of je toevallig bent overgestapt of je pakket hebt gewijzigd. Bij de meeste overstappers wordt dus in eerste instantie nog in januari overgeschreven, en max een week of twee later wordt dit geloof ik wel weer terug gestort. Op zich logisch, als je het weet...

Heb toen ik bij Agis werkte trouwens een keer gekeken hoe ongelooflijk bedrieglijk vooral die tandartsaanvullingen zijn... je hebt meestal maar een zone van 80 euro (bij de goedkoopste) tot een paar honderd (duurste) waarin jij winst maakt en je verzekeraar niet. Overweeg dus altijd zelf te bufferen, je profiteert nagenoeg nooit!

Voorbeeld van Agis; goedkoopste tandverzekering toentertijd: over een heel jaar 170 euro aan premie, met maximaal 250 euro aan vergoedingen. Tussen 170 en 250 zit jij goed, onder 170 ben je nog steeds (min of meer) genaaid. Daar helpt een voordelige collectiviteit ook niet echt meer bij...
Oud 07-01-2016, 15:31
Changshan
Changshan is offline
Dan nog over de basisverzekeringen: heb jij genoeg geld om in één keer 835 euro te betalen wanneer jou iets overkomt? Dan geldt in de meeste gevallen: gooi dat Eigen Risico omhoog naar het maximum. De laatste keer dat ik ernaar keek, gold dat je fors bespaart, zo lang je maximaal eens in de drie jaar plotseling in het ziekenhuis belandt. En zelfs dan kun je als tactische zet ervoor blijven kiezen dat hoge Eigen Risico te behouden.
Oud 07-01-2016, 17:23
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Ziekenhuis gaat niet van je eigen risico.
Oud 07-01-2016, 17:24
De Veroorzaker
Ok dat zeg ik verkeerd, toen ik in het ziekenhuis Was geweest moest ik alleen medicijnen betalen en de rest ging niet van mijn eigen risico.
Oud 07-01-2016, 17:28
Verwijderd
Citaat:
De financiële systemen van alle zorgverzekeraars onder Achmea (dus ook Zilveren Kruis) checken maar eens per maand of je toevallig bent overgestapt of je pakket hebt gewijzigd. Bij de meeste overstappers wordt dus in eerste instantie nog in januari overgeschreven, en max een week of twee later wordt dit geloof ik wel weer terug gestort. Op zich logisch, als je het weet...

Heb toen ik bij Agis werkte trouwens een keer gekeken hoe ongelooflijk bedrieglijk vooral die tandartsaanvullingen zijn... je hebt meestal maar een zone van 80 euro (bij de goedkoopste) tot een paar honderd (duurste) waarin jij winst maakt en je verzekeraar niet. Overweeg dus altijd zelf te bufferen, je profiteert nagenoeg nooit!

Voorbeeld van Agis; goedkoopste tandverzekering toentertijd: over een heel jaar 170 euro aan premie, met maximaal 250 euro aan vergoedingen. Tussen 170 en 250 zit jij goed, onder 170 ben je nog steeds (min of meer) genaaid. Daar helpt een voordelige collectiviteit ook niet echt meer bij...
Bij tandartsverzekeringen is er wel het eea veranderd het laatste jaar volgens mij, de vorige keer dat ik het uitrekende was het inderdaad goedkoper om zelf te sparen maar ze zijn wel een stuk goedkoper geworden, waarschijnlijk omdat de klanten allemaal wegliepen En het voordeel bij tandartsen is weer dat het meestal niet echt spoedeisend is, dus in het jaar dat je het verzekert kun je de behandeling laten doen die toch al moest, en dan zet je het het volgende jaar weer uit
Met citaat reageren
Oud 07-01-2016, 17:53
Carn
Carn is offline
Citaat:
Bij tandartsverzekeringen is er wel het eea veranderd het laatste jaar volgens mij, de vorige keer dat ik het uitrekende was het inderdaad goedkoper om zelf te sparen maar ze zijn wel een stuk goedkoper geworden, waarschijnlijk omdat de klanten allemaal wegliepen En het voordeel bij tandartsen is weer dat het meestal niet echt spoedeisend is, dus in het jaar dat je het verzekert kun je de behandeling laten doen die toch al moest, en dan zet je het het volgende jaar weer uit
Dat idee heb ik ook, ik ben nu met een aanvullende tandartsverzekering goedkoper uit dan afgelopen jaar (toen ik zelf spaarde): Afgelopen jaar naast 2 controles een keer langs geweest voor een nieuwe vulling en een extra check ivm idioot gevoelige tanden; dus dat ging al vrij snel over het 'gereserveerde' spaarbedrag heen. Wat ik nu dit jaar extra betaal is ongeveer het bedrag wat ik sowieso kwijt zou zijn aan twee controles, maar nu krijg ik gewoon alles tot 250 euro vergoed + smoelwerkongevallen tot 10.000.

(Overigens worden sommige dure behandelingen niet zomaar vergoed geloof ik, als je maar 1 jaar verzekerd bent).
Oud 07-01-2016, 19:16
Changshan
Changshan is offline
Ok top, weet ik dat ook weer. Erg goedkoop btw, Mickel. Of zijn de kosten voor die controles gewoon zo omhoog gegaan?

Citaat:
Ok dat zeg ik verkeerd, toen ik in het ziekenhuis Was geweest moest ik alleen medicijnen betalen en de rest ging niet van mijn eigen risico.
Was je zwanger?

https://www.menzis.nl/zorgverzekerin...uitzonderingen
Oud 08-01-2016, 06:47
De Veroorzaker
https://www.interpolis.nl/zorgverzek...s/default.aspx

Nee al hebben ze er wel wat uitgehaald!
Oud 08-01-2016, 06:50
Verwijderd
Controle is 21 euro

Zeg wel even van tevoren dat je wil weten wat ze gaan doen en hoeveel t gaat kosten (vinden ze niet leuk).
Met citaat reageren
Oud 08-01-2016, 11:29
Verwijderd
Ik kan mijn tandartsverzekering volgend jaar afzeggen
Met citaat reageren
Oud 08-01-2016, 11:29
Verwijderd
Citaat:
Ik kan mijn tandartsverzekering volgend jaar afzeggen
Want dan krijg je een kunstgebit?
Met citaat reageren
Oud 08-01-2016, 11:47