Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-01-2016, 16:58
Verwijderd
Zilveren Kruis heeft vandaag een premiebedrag afgeschreven en meteen hetzelfde bedrag weer bijgeschreven Maar misschien is dat korting of zo?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-01-2016, 16:59
Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Ja iik had precies hetzelfde. Maaar bij min hebben ze het niet terug bijgeschreven. Ze hebben het nieuwe bedrag van 2016 afgeschreven voor de maaand devember
Met citaat reageren
Oud 04-01-2016, 17:00
Changshan
Changshan is offline
Ouwe systemen. Meestal is het gewoon een wat gek aandoende manier van verrekenen. Kwestie van afwachten.
Oud 04-01-2016, 22:37
Positive mind
Positive mind is offline
Ik moet binnenkort een zorgverzekering kiezen. Iemand enig idee waar ik op moet letten?
Met citaat reageren
Oud 04-01-2016, 22:41
Verwijderd
Wat je verzekerd wilt hebben.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2016, 23:00
Carn
Carn is offline
hmm, ik zie dat CZ bij mij deze week wil incasseren terwijl ik het daar opgezegd heb, morgen maar even bellen.
Oud 04-01-2016, 23:02
flyaway
flyaway is offline
Mijn zorgverzekering van vorig jaar heeft hetzelfde gedaan, terwijl ik nu bij een nieuwe zit.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2016, 23:07
Carn
Carn is offline
Twijfel of ik de betaalopdracht nu gewoon al weiger ;o
Oud 04-01-2016, 23:25
Carn
Carn is offline
Bam, lekker gedaan. U not gonna have my munnies CZ!
Oud 05-01-2016, 07:12
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik moet binnenkort een zorgverzekering kiezen. Iemand enig idee waar ik op moet letten?
Kijk goed wat je mee wil verzekeren. Heb je bijvoorbeeld behoefte aan fysiotherapie, dan moet je al snel een aanvullend pakket daarvoor hebben. Let dan ook op hoe vaak je daar gebruik van kunt maken. Heb je een slecht gebit, dan is het misschien handig om een pakket te nemen wat veel mondzorg vergoed. Heb je goede tanden en hoef je normaal alleen op controle? Dan is zoiets veel minder of helemaal niet rendabel. Kijk er desnoods even met een van je ouders naar.
Oud 05-01-2016, 07:18
Verwijderd
Aanvullend tand is afzetterij als je n prima gebit hebt. Beetje zelf sparen voor controle en onderhoud.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2016, 07:20
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Aanvullend tand is afzetterij als je n prima gebit hebt. Beetje zelf sparen voor controle en onderhoud.
Ik heb nu in gewoon aanvullend de standaard dingen van de tandarts tot 75% vergoed, dus dat is ook wel prima
Oud 05-01-2016, 07:21
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik heb tandarts en fysio tot 500 voor 100% tandarts heb ik altijd wat en fysio heb ik me vorig jaar blauw aan betaald, dus nu kan ik 1x per maand. Dikke prima.
Oud 05-01-2016, 07:25
Elin3
Elin3 is offline
Oefentherapie had ik vorige jaar al, 9x vergoed, en nu weer hetzelfde want ik vond dat voldoende. Vorig jaar ben ik niet naar de tandarts geweest
Oud 05-01-2016, 07:28
Verwijderd
Citaat:
Ik heb nu in gewoon aanvullend de standaard dingen van de tandarts tot 75% vergoed, dus dat is ook wel prima
Ik heb basis maar mijn lijfgezeik valt daar allemaal onder.

Met n max van 250,- als t goed is hè!
Met citaat reageren
Oud 05-01-2016, 07:41
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik heb basis maar mijn lijfgezeik valt daar allemaal onder.

Met n max van 250,- als t goed is hè!
Klopt, maar ik heb nog nooit een gaatje gehad dus ik verwacht niet dat mijn gebit spontaan heel veel geld gaat kosten
Oud 05-01-2016, 07:45
Verwijderd
Citaat:
Klopt, maar ik heb nog nooit een gaatje gehad dus ik verwacht niet dat mijn gebit spontaan heel veel geld gaat kosten
Nice!

Ik had er 2 op mn 12e. Eentje is 2 jaar terug opnieuw gedaan (dat voelde enorm kut, geen verdoving daar had ik geen zin in). En daarna n mini bovenin en er was n stukje afgegaan dat telde ook als vulling (op de factuur). Had mijn tandarts toen ook wel foto's laten maken of ik überhaupt verstandskiezen had, maar nope! Dat vond ik wel fijn maar uiteindelijk wel 280 euro.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2016, 07:48
Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Ik wordt gek van die zorgverzekering elke maan 110 euro. Terwijl ik maar 20/30 euro per maand gemiddeld kost.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2016, 07:51
Verwijderd
Ik word gek van jou
Met citaat reageren
Oud 05-01-2016, 07:52
Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Gelukkig iemand die er hetzelfde over denkt. Dacht al dat ik de enige was!
Met citaat reageren
Oud 05-01-2016, 07:55
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Zorg ook dat je in het buitenland goed verzekerd bent als je daar wel eens heen gaat.
Oud 05-01-2016, 08:00
Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Oja. Op indipender kan je zorgverzekering vergelijken. Is best handig. Waar je ook goed op moet letten is dat ze jou ziekenhuis dicht in de buurt verzekeren. Anders krijg je ineens een toren hoge rekening als je in het ziekenhuis ligt waar de verzekeringsmaatschappij geen overeenkomst mee heeft.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2016, 08:03
Durian
Durian is offline
ik heb gewoon goedkoopste volgens mij lol aangezien mn pa het heeft uitgezocht voor me
Oud 05-01-2016, 08:04
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als je wil vergelijken kan je beter de zorgvergelijker van de consumentenbond gebruiken want independer is niet onafhankelijk.
Oud 05-01-2016, 08:06
Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Citaat:
Als je wil vergelijken kan je beter de zorgvergelijker van de consumentenbond gebruiken want independer is niet onafhankelijk.
Oh ik vond hem best handig eigenlijk. Je krijgt een goed overzicht van alle zorgverzekeringen en beste prijs/kwaliteit verzekeringen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-01-2016, 08:28
Verwijderd
Citaat:
Ik wordt gek van die zorgverzekering elke maan 110 euro. Terwijl ik maar 20/30 euro per maand gemiddeld kost.
Dan moet je een goedkopere verzekering en hoger eigen risico nemen. Vorig jaar betaalde ik maar 67 euro per maand. Dit jaar wel omhoog gezet omdat ik vorig jaar veel zelf heb betaald voor fysio (waarschijnlijk was dat alsnog goedkoper, maar nu hoef ik in ieder geval niet elke keer de financiele afweging te maken of ik het waard vind, ja moral hazard ach).
Met citaat reageren
Oud 05-01-2016, 08:28
Verwijderd
Citaat:
Zorg ook dat je in het buitenland goed verzekerd bent als je daar wel eens heen gaat.
Dat is echt dubbelop als je ook een reisverzekering hebt meestal.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2016, 08:31
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ja dat moet je ff checken. Mijn reisverzekering is standaard zonder geneeskundige kosten maar dat meeverzekeren was dit jaar goedkoper dan een duurdere aanvullende zorgverzekering.
Oud 05-01-2016, 08:35
Verwijderd
Citaat:
Dan moet je een goedkopere verzekering en hoger eigen risico nemen. Vorig jaar betaalde ik maar 67 euro per maand. Dit jaar wel omhoog gezet omdat ik vorig jaar veel zelf heb betaald voor fysio (waarschijnlijk was dat alsnog goedkoper, maar nu hoef ik in ieder geval niet elke keer de financiele afweging te maken of ik het waard vind, ja moral hazard ach).
Eigen risico verhogen kan idd. Wel zuur toen er een ambulance moest komen toen mijn zus was gevallen. Weg max eigen risico. Dat haal je er niet in 1 jaar uit.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2016, 08:38
Verwijderd
Citaat:
Eigen risico verhogen kan idd. Wel zuur toen er een ambulance moest komen toen mijn zus was gevallen. Weg max eigen risico. Dat haal je er niet in 1 jaar uit.
Nee maar als je om het jaar je eigen risico volledig opbruikt is het nog goedkoper om voor het hoogste eigen risico te gaan. Die 350 euro was je sowieso al kwijtgeweest in dit geval en vaak heeft het je wel zo'n 30 euro korting per maand opgeleverd. Je moet het geld alleen wel paraat hebben.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2016, 08:41
Verwijderd
Citaat:
Nee maar als je om het jaar je eigen risico volledig opbruikt is het nog goedkoper om voor het hoogste eigen risico te gaan. Die 350 euro was je sowieso al kwijtgeweest in dit geval en vaak heeft het je wel zo'n 30 euro korting per maand opgeleverd. Je moet het geld alleen wel paraat hebben.
Die ben ik sowieso kwijt idd. Ook als ik t max maak. Geld wisselt bij mij (zzp) dus de buffer ook (zeker na afgelopen jaar). In de toekomst zal ik t wel doen wsl.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2016, 09:13
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik betaal mijn zorgverzekering tegenwoordig ook per jaar van mijn eindejaarsuitkering. Scheelt ook zo'n 30 euro en als je voor 1 januari betaalt, betaal je ook geen belasting over dat spaargeld
Oud 05-01-2016, 09:19
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Mijn zorgverzekering van vorig jaar heeft hetzelfde gedaan, terwijl ik nu bij een nieuwe zit.
Dat had ik ook steeds als ik overstapte. Gewoon meteen via de bank teruggeboekt

Ik heb het minimaal eigen risico, want ik heb geen geld paraat om een hoger bedrag te betalen. En ook al mag je gespreid betalen, ik houd nooit geld over aan het einde van de maand dus ik zou niet weten waar ik dat vandaan moet halen.
Verder heb ik maximaal tandverzekering (100% tot 750 ek per jaar) wat op gaat. Vorig jaar had ik ruim 900 ek aan tandartskosten Mijn zorgverzekering komt daardoor uit op 130 per maand.
Oud 05-01-2016, 09:41
Verwijderd
Citaat:
Ik betaal mijn zorgverzekering tegenwoordig ook per jaar van mijn eindejaarsuitkering. Scheelt ook zo'n 30 euro en als je voor 1 januari betaalt, betaal je ook geen belasting over dat spaargeld
Ahh misschien is dat het, ik had het ook gewijzigd naar in één keer betalen. Maar ik vraag me af of ze het dan gaan proberen af te schrijven of dat ik het zelf moet overmaken. Ik ga wel even bellen.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2016, 10:21
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik moest het zelf overmaken maar misschien kan je dat kiezen of is dat omdat ik nog in december wilde betalen.
Oud 05-01-2016, 10:25
Verwijderd
Ik heb ze even gebeld, was inderdaad teruggestort omdat het nog niet verwerkt was dat ik het in één keer ging betalen, dat wordt morgen afgeschreven Hoef ik daar het hele jaar niet mee bezig te zijn
Met citaat reageren
Oud 05-01-2016, 10:28
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik vind het ook fijn om lagere maandlasten te hebben. Betaal wel nog tien maanden lang mijn eigen risico gespreid.
Oud 05-01-2016, 11:53
Carn
Carn is offline
Citaat:

Alhoewel ik nu wel aanvullend heb gedaan omdat ik in 1.5 jaar tijd toch wat meer kosten heb gemaakt dan verwacht. Eerst zat ik zelf nog voor tand bij Ixorg; dat is een spaarconstructie + ongevallenverzekeringen. Dit jaar ben ik uiteindelijk goedkoper uit inclusief aanvullend tand dan zelf er voor 'sparen', dus gaan het gewoon eens proberen.
Oud 05-01-2016, 11:56
Verwijderd
Al die tijd die jullie spenderen aan dit soort dingen zit ik lekker aan mijn pik te trekken zonder gezeik
Met citaat reageren
Oud 05-01-2016, 16:58
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Al die tijd die jullie spenderen aan dit soort dingen zit ik lekker aan mijn pik te trekken zonder gezeik
Dit.
Oud 06-01-2016, 17:43
Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Ik ben in december overgestapt van zilverenkruis naar fbto. Alleen nu heeft zilverenkruis toch nog deze maand hun geld geïncasseerd. Ik heb het teruggeboekt maar nu hebben ze vandaag zelf ook weer het bedrag terug gestort. Ga ik hier nu problemen mee krijgen?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2016, 17:51
Miekje*
Miekje* is offline
Even bellen. Waarschijnlijk moet je het terug overmaken en dan is het geregeld.
Oud 06-01-2016, 17:53
Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Maar krijg ik daar automatisch bericht van? Ik bedoel dus als ik niet eraan doe sturen ze dan automatisch een berichtje? Want dan laat ik het gewoon zo en als ze iets sturen maak ik het terug over.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2016, 18:06
Verwijderd
Ga er maar niet vanuit dat je automatisch bericht krijgt.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2016, 18:10
Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Dus in principe hoef ik het niet terug over te maken.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2016, 18:11
Verwijderd
Jawel.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2016, 18:11
Verwijderd
Als er om gevraagd gaat worden.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2016, 18:12
Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Ja dan doe ik het ook. Maar als ze er niet om vragen. Zouden ze er dan bijvoorbeeld over 5/6 maanden op terug kunnen komen?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2016, 18:14
Verwijderd
Ja. Dit soort dingen waren altijd max 1 jaar als er geen notificatie was gegeven maar dat kan ik verkeerd onthouden hebben óf het kan veranderd zijn. MAAARRRR daar hebben wel Axel11-behangplaksel voor.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2016, 18:17
Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Kunnen ze wel nog automatisch incasseren nu ik daar weg ben? Niet dat ik in de winkel sta en er opeens geen saldo meer op me rekening staat.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten