Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-01-2016, 21:39
df
df is offline
Pieter Storms vs Jort Kelder bij DWDD

epic
Oud 20-01-2016, 21:43
Verwijderd
925, is dat iets met TV en internet?
Met citaat reageren
Oud 20-01-2016, 21:43
Verwijderd
Citaat:
Pieter Storms vs Jort Kelder bij DWDD

epic
Ja echt
Met citaat reageren
Oud 20-01-2016, 22:02
Loezzel
Loezzel is offline
Ik vind Sanne leuk
Oud 20-01-2016, 22:03
Verwijderd
Ik vind haar echt ongelofelijk stom.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2016, 22:18
df
df is offline
Als Beatrix/in Cojones is ze wel leuk. Maar hoe ze nu in de slimste speelde vond ik d'r kut.
Oud 20-01-2016, 22:20
df
df is offline
Citaat:
925, is dat iets met TV en internet?
Economische onderzoekjournalistiek, 925.nl
Oud 20-01-2016, 23:04
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ex van Nina Brink volgens mij.
Ze vechten wel met elkaar als hatende ex'en
Met citaat reageren
Oud 20-01-2016, 23:58
Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Die Zihni is verschrikkelijk irritant, en dom sowieso. Wil zo graag wit zijn. Met zijn kakkerskleding. Walgelijk.
Heb de rest van 't topic niet gelezen en ook het programma niet gezien, maar hoezo?

Vind Zihni op Twitter en bij De Correspondent wel vaak zinnige dingen zeggen.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2016, 00:06
Dekaloog
Dekaloog is offline
Bovendien is 'ie historicus, universitair docent en schrijver bij 't NRC. Genoeg reden om nette kleding te dragen, lijkt me. Of vallen die dingen ook onder 'graag wit willen zijn'?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2016, 00:08
Mr Soija
Mr Soija is offline
Dom: hij weet bijna niks en geeft hele domme antwoorden als ie al antwoord geeft.
Wit willen zijn: zijn hele houding en manier van spreken en kledingstijl.
Irritant: vanwege het bovenstaande en verder zijn gedrag in het algemeen, waaronder zijn idiote lachjes, met name bij zijn idiote pogingen om grappig te zijn.
Oud 21-01-2016, 00:17
Mr Soija
Mr Soija is offline
Citaat:
Bovendien is 'ie historicus, universitair docent en schrijver bij 't NRC. Genoeg reden om nette kleding te dragen, lijkt me. Of vallen die dingen ook onder 'graag wit willen zijn'?
Kak =/= net.

Heb nog nooit een allochtoon zich zo zien kleden iig.
Oud 21-01-2016, 00:23
Abby.
Abby. is offline
Erik is toch niet de ex van Nina Brink? Hij heeft haar gewoon met de grond gelijk gemaakt en daar loopt nu nog een rechtszaak over.
Of heb ik het nu helemaal verkeerd begrepen?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2016, 00:24
Abby.
Abby. is offline
En mooi dat Sanne eruit is Al had ik nog liever die irritante Govert zien gaan.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2016, 10:21
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Bedoel je nou Maarten van Rossem?
Oud 21-01-2016, 10:43
Verwijderd
Citaat:
Kak =/= net.

Je kan het ook niet snel goed doen als allochtoon blijkbaar
Met citaat reageren
Oud 21-01-2016, 11:06
Verwijderd
Citaat:
Kak =/= net.

Ik ken de beste man verder niet en heb even gegoogled. Op google draagt hij vrijwel altijd een overhemd, met één of twee knoopjes los. Zo af en toe een colbert er bij. ook zie ik een aantal donkergekleurde v-hals tshirtjes langskomen.

Heb allebei al erg vaak bij allochtonen gezien eigenlijk. In de wijk in Amsterdam waar ik woonde liep driekwart van de buurt er ongeveer zo bij.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2016, 11:07
De Veroorzaker
Citaat:
Op google draagt hij vrijwel altijd een overhemd
Oud 21-01-2016, 11:09
Verwijderd
Casual googlefriday niet meegerekend!
Met citaat reageren
Oud 21-01-2016, 11:18
df
df is offline
Citaat:
Erik is toch niet de ex van Nina Brink? Hij heeft haar gewoon met de grond gelijk gemaakt en daar loopt nu nog een rechtszaak over.
Of heb ik het nu helemaal verkeerd begrepen?
Nee ik had het verkeerd begrepen
Oud 21-01-2016, 11:20
df
df is offline
Enige waar Soija gelijk in heeft is dat Zihni vrij weinig wist: Verder praat ie nogal poep.
Oud 21-01-2016, 14:15
Mr Soija
Mr Soija is offline
Citaat:
Je kan het ook niet snel goed doen als allochtoon blijkbaar
Waarom zeg jij dit?

Citaat:
Ik ken de beste man verder niet en heb even gegoogled. Op google draagt hij vrijwel altijd een overhemd, met één of twee knoopjes los. Zo af en toe een colbert er bij. ook zie ik een aantal donkergekleurde v-hals tshirtjes langskomen.

Heb allebei al erg vaak bij allochtonen gezien eigenlijk. In de wijk in Amsterdam waar ik woonde liep driekwart van de buurt er ongeveer zo bij.
Even voor de duidelijkheid, want ik heb het idee dat wat ik schrijf verkeerd wordt gelezen of begrepen. Ik zeg drie dingen.

1. Hij probeert wit te zijn.
2. Hij draagt kak.
3. Ik zie allochtonen zich nooit kleden zoals hij (uitzonderingen daargelaten).

1. Ik zeg dus niet dat hij wit probeert te zijn omdat hij kak draagt, maar ik zeg het vanwege zijn gehele indruk op mij. Dit op basis van de twee (?) afleveringen met hem die ik gezien heb. Zijn kakkledij, in combinatie met de rest van zijn uitstraling, draagt hier slechts deels aan bij.

2. Ik zeg dus ook niet dat kak gelijk is aan wit of dat kak slecht/lelijk is of dat een allochtoon zich niet kak mag kleden. Ik zeg ook niet dat een overhemd of jasje meteen kak is. Wat ik kak vind, is zijn gehele outfit, inclusief materiaal, patroon, kleur en hoe deze worden gecombineerd. Nogmaals, deze mening heb ik gebaseerd op zijn verschijning in de Slimste. Als ik zelf ook google, vind ik hem er ook niet (al te) kakkerig uitzien.

3. Zoals gezegd ging het mij om zijn overall styling bij de Slimste. Genoeg allochtonen in meer of mindere mate in kak gezien, inclusief mijzelf. Niks mis mee. En niks mis met colberts en overhemden, maar dat vind ik niet (per se) kak.

De focus lijkt in de reacties gelegd te worden op zijn kledingstijl.
Oud 21-01-2016, 14:21
Verwijderd
Citaat:
Waarom zeg jij dit?

Omdat je blijkbaar als allochtoon geen nette kleren mag dragen want dan probeer je wit te zijn en kak en dat is not done. Maar als hij in een spijkerbroek met gaten en bontjas en een petje over straat loopt zijn de oude dametjes waarschijnlijk bang voor hem omdat ze hem voor een crimineel aanzien. Ik snap gewoon echt niet waarom hij zich volgens jou niet op een bepaalde manier mag kleden omdat dat zou betekenen dat hij 'wit probeert te zijn'. En zelfs al zou dat zo zijn, wat dan nog?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2016, 14:35
Mr Soija
Mr Soija is offline
Citaat:
Omdat je blijkbaar als allochtoon geen nette kleren mag dragen want dan probeer je wit te zijn en kak en dat is not done. Maar als hij in een spijkerbroek met gaten en bontjas en een petje over straat loopt zijn de oude dametjes waarschijnlijk bang voor hem omdat ze hem voor een crimineel aanzien. Ik snap gewoon echt niet waarom hij zich volgens jou niet op een bepaalde manier mag kleden omdat dat zou betekenen dat hij 'wit probeert te zijn'. En zelfs al zou dat zo zijn, wat dan nog?
Ah, ik dacht al dat jij zoiets bedoelde.

Lees mijn post waar je als laatste op reageert. Ik beweer HE-LE-MAAL niets van wat jij zegt.
Oud 21-01-2016, 14:37
Mr Soija
Mr Soija is offline
Jij hebt denk ik het idee dat allochtonen in het algemeen graag in petjes en kapotte spijkerbroeken lopen en het niet kunnen hebben als andere allochtonen dat niet doen. Past in het racisme/vooroordelentopic.
Oud 21-01-2016, 14:39
Verwijderd
Nee, dat idee heb ik helemaal niet, maar ik weet wel dat dat soort kleding bij sommige mensen vooroordelen oproept, zoals ik zei. Misschien kleedt hij zich wel netjes om dat te voorkomen. Maar dat valt bij jou blijkbaar ook weer in verkeerde aarde. Daarom zeg ik; hij doet het blijkbaar niet snel goed.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2016, 14:39
De Veroorzaker
Misschien kun je voortaan proberen die twittertaal achterwege te laten en hele zinnen te maken in je openingspost dan hoef je achteraf niet alles te verduidelijken!
Oud 21-01-2016, 14:40
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
1. Ik zeg dus niet dat hij wit probeert te zijn omdat hij kak draagt, maar ik zeg het vanwege zijn gehele indruk op mij. Dit op basis van de twee (?) afleveringen met hem die ik gezien heb. Zijn kakkledij, in combinatie met de rest van zijn uitstraling, draagt hier slechts deels aan bij.
Als zijn (kak)kleding en uitstraling slechts deels hieraan bijdragen, mag je je stelling "dat hij wit probeert te zijn" wel beter onderbouwen
Met citaat reageren
Oud 21-01-2016, 14:48
Verwijderd
Citaat:

Even voor de duidelijkheid, want ik heb het idee dat wat ik schrijf verkeerd wordt gelezen of begrepen.
Even voor de duidelijkheid, want ik heb het idee dat wat ik schrijf verkeerd wordt gelezen of begrepen. Je quote mij nu, maar ik gaf al aan dat ik hem alleen even snel gegoogled heb en verder niet ken. Ik kan dus alleen oordelen over de kleding die hij aanheeft op plaatjes die ik via google vind. Daar ziet hij er redelijk standaard allochtoon uit, voor zover daar een standaard in bestaat. Dat is alles wat ik zei.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2016, 14:49
Mr Soija
Mr Soija is offline
Citaat:
Nee, dat idee heb ik helemaal niet, maar ik weet wel dat dat soort kleding bij sommige mensen vooroordelen oproept, zoals ik zei. Misschien kleedt hij zich wel netjes om dat te voorkomen.
Zoals duidelijk uit mijn verklarende posts blijkt, stel ik nergens dat kak gelijk is aan netjes. Heb het nergens over nette kleding gehad.

Citaat:
Maar dat valt bij jou blijkbaar ook weer in verkeerde aarde. Daarom zeg ik; hij doet het blijkbaar niet snel goed.
Aangezien ik geen uitspraken doe over nette kleding, is ook dit een onjuiste conclusie. Maar met betrekking tot kakkleding zeg ik ook al duidelijk dat daar niks mis mee is, ook niet als een allochtoon die draagt.
Oud 21-01-2016, 14:58
Mr Soija
Mr Soija is offline
Citaat:
Als zijn (kak)kleding en uitstraling slechts deels hieraan bijdragen, mag je je stelling "dat hij wit probeert te zijn" wel beter onderbouwen
Citaat:
Wit willen zijn: zijn hele houding en manier van spreken en kledingstijl.
Alles bij elkaar dus.

Citaat:
Even voor de duidelijkheid, want ik heb het idee dat wat ik schrijf verkeerd wordt gelezen of begrepen. Je quote mij nu, maar ik gaf al aan dat ik hem alleen even snel gegoogled heb en verder niet ken. Ik kan dus alleen oordelen over de kleding die hij aanheeft op plaatjes die ik via google vind. Daar ziet hij er redelijk standaard allochtoon uit, voor zover daar een standaard in bestaat. Dat is alles wat ik zei.
Ja, dat had ik begrepen, ik reageerde met een algemeen stuk op jullie beiden (en iedereen die onduidelijkheden had).
Vanwege jouw post gaf ik aan dat mijn uitspraken gebaseerd waren op zijn televisieoptreden.
Oud 21-01-2016, 14:59
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Alles bij elkaar dus.
Hij probeert wit te zijn door zijn houding, spreken en kleding: lekker duidelijk

Wtf is dit voor hokjesdenken Hoe kun je je eraan ergeren dat hij zich niet als (Nederlandse) Turk zou gedragen? En hoe moet een (Nederlandse) Turk zich gedragen volgens jou?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2016, 15:01
Verwijderd
Beschouw jij hem trouwens dan als niet-wit? Niet-kaas snap ik want een Turk maar het is wel een redelijk typische hoogopgeleide Turk vind ik en die vind ik sowieso altijd al aardig wit. Nogmaals; alleen plaatjes op google bekeken
Met citaat reageren
Oud 21-01-2016, 15:03
Mr Soija
Mr Soija is offline
Overigens:

Wit doen =/= Nederlander zijn/ingeburgerd zijn/meedoen met de samenleving.
Oud 21-01-2016, 15:04
Verwijderd
Ik snap er niks meer van
Met citaat reageren
Oud 21-01-2016, 15:05
Verwijderd
Citaat:
Overigens:

Ja wat bedoel je dan precies met wit doen want dit sterkt mij alleen maar meer in wat ik in de post boven je zei
Met citaat reageren
Oud 21-01-2016, 15:05
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Overigens:

In plaats steeds met dit soort zogenaamde nuanceringen te komen waar niemand om gevraagd heeft, kun je beter antwoord geven op gestelde vragen
Met citaat reageren
Oud 21-01-2016, 15:46
Mr Soija
Mr Soija is offline
Citaat:
Hij probeert wit te zijn door zijn houding, spreken en kleding: lekker duidelijk

Wtf is dit voor hokjesdenken Hoe kun je je eraan ergeren dat hij zich niet als (Nederlandse) Turk zou gedragen? En hoe moet een (Nederlandse) Turk zich gedragen volgens jou?
Lieve schat, ik geef een simpele mening over een tv-programma. Nou moet je niet gaan doen alsof ik een focking afstudeerscriptie heb geschreven zonder enige onderbouwing.
Ik ga geen gedetailleerde tv-recensie schrijven. Als ik zeg dat Diederik Smit een arrogante onsympathieke klootzak is, verwacht je dan ook een uitgebreide analyse? Nee dus.
Beide zijn meningen gebaseerd op de indruk die de persoon achterlaat bij jou. Het gaat om je eigen gevoel/intuïtie wat dat betreft.
Ik geef enkel uitleg over wat ik bedoelde met mijn uitspraak. Ik ga geen ethische discussie voeren over hoe een Nederlander of een Turk zich hoort te gedragen.

Citaat:
Beschouw jij hem trouwens dan als niet-wit? Niet-kaas snap ik want een Turk maar het is wel een redelijk typische hoogopgeleide Turk vind ik en die vind ik sowieso altijd al aardig wit. Nogmaals; alleen plaatjes op google bekeken
JIj hebt alleen de plaatjes gezien ja, maar die zeggen niks. Het gaat om hem als persoon. Zn kwaliteiten hebben e verder niks mee te maken.
Wat bedoel jij met wit dan? Met 'wit' bedoel ik meestal de Nederlander, of in ieder geval de Noord-West-Europeaan wat betreft afkomst en de kenmerken die daarbij horen. Dat is hij niet, want Turkse afkomst. Dat spreekt voor zich.
Maar 'wit proberen te doen' is een probleem, omdat daarmee dus ook bedoeld wordt dat je je anders probeert voor te doen en je je eigen roots/identiteit verloochent.
Ik krijg bij hem dus het idee dat hij heel erg niet-Turk probeert te zijn (vraag mij niet wat dat dan is, Axel).

Dus samenvattend wat bedoel ik met Zihni doet wit? Hij doet alsof hij niet Turk is. Waarom denk ik dat? Dat gevoel kreeg ik van hem. Nee, ik ken hem verder niet.

Citaat:
In plaats steeds met dit soort zogenaamde nuanceringen te komen waar niemand om gevraagd heeft, kun je beter antwoord geven op gestelde vragen
Misschien ben ik ondertussen bezig met andere zaken en posten anderen terwijl ik wat post? Zoals 'overigens' suggereert, was dit ff een post tussendoor.
Verder zou het wat zijn als je enkel mag reageren met een antwoord op een vraag.
Oud 21-01-2016, 15:49
Verwijderd
Wie zegt dat hij zijn identiteit verloochent of zich anders probeert voor te doen? Ik kan me voorstellen dat als je al je hele leven hier woont, altijd tussen de Nederlandse kinderen bent opgegroeid en daarmee naar school bent gegaan, dat dat meer je identiteit is dan je Turkse roots?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2016, 15:51
Macrador
Macrador is offline
Snap nog niet wat erg is aan je afkomst verloochenen.
Oud 21-01-2016, 15:54
De Veroorzaker
Citaat:
Snap nog niet wat erg is aan je afkomst verloochenen.
Beetje hetzelfde als wat er erg is aan er trots op zijn!
Oud 21-01-2016, 15:58
Verwijderd
http://zihniozdil.tumblr.com/

Hij verzamelt wel leuke berichten over zijn danwel Turks danwel Nederlands danwel een vieze allochtoon-zijn!
Met citaat reageren
Oud 21-01-2016, 16:11
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Lieve schat, ik geef een simpele mening over een tv-programma. Nou moet je niet gaan doen alsof ik een focking afstudeerscriptie heb geschreven zonder enige onderbouwing.
Ik ga geen gedetailleerde tv-recensie schrijven. Als ik zeg dat Diederik Smit een arrogante onsympathieke klootzak is, verwacht je dan ook een uitgebreide analyse? Nee dus.
Even los van dat ik niet op elk meninkje van jou ga reageren: arrogant en onsympathiek zijn duidelijk woorden waaruit een negatief oordeel blijkt. Dus in zoverre hoef ik daar geen uitleg over.
Dat iemand echter zich niet gedraagt als een Turk, is niet duidelijk negatief. Dus logisch dat ik daar op reageer.

Citaat:
JIj hebt alleen de plaatjes gezien ja, maar die zeggen niks. Het gaat om hem als persoon. Zn kwaliteiten hebben e verder niks mee te maken.
Het gaat helemaal niet om hem als persoon. Anders kun je nooit zo'n ontzettend oppervlakkige mening hebben.

Citaat:
Ik krijg bij hem dus het idee dat hij heel erg niet-Turk probeert te zijn (vraag mij niet wat dat dan is, Axel).
Q.E.D.

Citaat:
Verder zou het wat zijn als je enkel mag reageren met een antwoord op een vraag.
Ik zeg nergens "enkel".
Met citaat reageren
Oud 21-01-2016, 16:13
De Veroorzaker
Ik hou wel van arrogante en onsympathieke mensen, zijn vaak heel eerlijk!
Oud 21-01-2016, 16:19
Verwijderd
Ik ben zowel door Nederlanders als door buitenlanders beschuldigd van verloochenen van mijn afkomst En daarmee houd ik het voor gezien op dit forum, doei!
Met citaat reageren
Oud 21-01-2016, 17:40
Abby.
Abby. is offline
Stomme Ertur
Met citaat reageren
Oud 21-01-2016, 19:29
flyaway
flyaway is offline
Wie zijn al die mensen
Met citaat reageren
Oud 23-01-2016, 15:25
Changshan
Changshan is offline
Citaat:
Ik hou wel van arrogante en onsympathieke mensen, zijn vaak heel eerlijk!
Hehe, als we die valkuil eens met zijn allen wisten te vermijden...
Oud 30-01-2016, 12:51
Mr Soija
Mr Soija is offline
Wat stom dat Eric won. Maar goed, liever hij dan die andere.
Oud 02-02-2016, 04:23
Pr0xy
Pr0xy is offline
Citaat:
Wat stom dat Eric won. Maar goed, liever hij dan die andere.
*Kuch*

Laatst gewijzigd op 02-02-2016 om 04:26. Reden: Oh, het ging over iemand anders.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten