Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
![]() De aanleiding om te vertellen over de huisarts was dit stuk (uit een verder vrij slecht artikeltje): Citaat:
In mijn persoonlijke leven kan ik er dan gewoon voor kiezen om geen seks te hebben met deze mensen. Nou, da's een vrijheid waar ik met groot plezier gebruik van maak. Maar huisartsen moeten je naakte lichaam aanraken, rechters oordelen of je aanrander straf krijgt, politici bepalen de definitie van verkrachting. Dus indirect heb ik toch te maken met van die Vindicatters, juist ook bij zaken als seksuele instemming, en dat vind ik jammer. |
![]() |
||
Citaat:
Overigens: natuurlijk hebben die bestuursleden er recht op zolang de regeling nog niet is aangepast. Ik doel op het aanpassen van de regeling. |
![]() |
|
Nieuwswaarde van deze gebeurtenissen zit er natuurlijk deels in dat het hier om de toplaag van de bevolking gaat. Er zaten gegarandeerd een paar toekomstige ceo's, rechters en ministers in de zaal waar die jongen geslagen werd.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verder is het een lang gekoesterde fantasie dat ik bij wijze van experiment mee doe aan "extreme" ontgroening; en dan gewoon iedereen die ook maar denkt dat ze wat te zeggen hebben vol, genadeloos hard op hun bek sla (ongeacht geslacht) en het liefst nog keer goed in de zak stampen; vechtend ten onder
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Wil je de bestuursbeurzen van studieverenigingen en studentensportverenigingen ook afschaffen?
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar goed, je kan ook 1 JSF minder kopen en iedereen all the moneyz geven ![]()
|
En dan hebben we ook nog eens te maken met een universiteit die blijkbaar elk dubbeltje "moet" omdraaien, bijv. aangezien promovendi daar geen arbeidscontract meer krijgen maar vier jaar lang als student met een lagere beurs worden beschouwd.
Ik zou als universiteit andere prioriteiten kiezen als het nodig is ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
http://nos.nl/op3/artikel/2128027-st...l-erfgoed.html http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/Neder...-erfgoed.dhtml
|
Verwijderd
|
Krijgen studentenverenigingen subsidie omdat ze een bestuur hebben/om het bestuur te bekostigen? Of krijgen ze subsidie om wat voor reden dan ook), en kiezen deze verenigingen er voor om het bestuur een vergoeding te geven? Ik weet dat oprecht niet, weet wel dat de lokale voetbalverengingen waar hierover gesproken wordt, doorgaans subsidies ontvangen.
|
![]() |
||
Citaat:
Voor bijv. studentensport- en studieverenigingen is er natuurlijk ook nog subsidie in natura (bijv. gebruik sportvelden (ver) onder kostprijs, kosteloos beschikbaar stellen van kantoorruimte, etc.). Laatst gewijzigd op 29-09-2016 om 14:01. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik snap wat je zegt, en je hebt ook een punt. Tegelijkertijd heb ik ook erg een gevoel wat Deadlock geloof ik probeert te beschrijven, ik heb niet het idee dat dit gedrag tot corpsballen beperkt blijft, of erg schokkend is. Het is voor mijn gevoel iets dat je breed bij jonge mannen van een bepaalde leeftijd ziet (nee niet bij allemaal, voordat allerhande mannen hier komen getuigen dat zij dit toch echt niet deden!). Moslimjongeren die sissen en hoer roepen, de bouwsteiger waar achterlijke opmerkingen geroepen worden naar voorbijlopende vrouwen, het voetbalstadion waar een vrouwelijke sportarts met een massaal "daar moet een piemel in" begroet wordt. Dat anderen het doen, praat het nog niet goed natuurlijk, maar ik krijg het gevoel dat men nu opeens studentenverenigingen wil gaan bestrijden, en ik denk niet dat dat iets oplost. Verbied voetbalwedstrijden en voetbalgerelateerd hooliganisme verdwijnt. Maar denk je echt dat de bewuste mannen (dat zijn het helaas altijd) dan opeens in het weekend rustig op de bank netflix gaan kijken? Of gaan ze elders snuiven, zuipen en knokken? Er is geen eenduidig antwoord op die vraag natuurlijk. Enfin, lang verhaal kort: ik vind die bangalist achterlijk en daar moeten ze (zoals Deadlock beschrijft) ook op aangepakt worden zoals dat normaal gebeurt. Ik vind de reactie van Vindicat typisch en dramatisch, maar ook daar zoals Deadlock beschrijft, heel herkenbaar van iedere overheidsinstantie, of bijvoorbeeld verzekeraar die woekerpolissen heeft verkocht, of noem maar op. Maar ik snap niet waarom het afschaffen van een ontgroening of aanpakken van studentenverenigingen vanwege een paar incidenten opeens een item zijn. En ik weet niet zo zeker of je normen en waarden na je studententijd niet veranderen. Bij mij zijn ze - voor zover ik dat zelf kan beoordelen - wel degelijk veranderd, juist op dit soort vlakken, om eerlijk te zijn. Citaat:
Ik weet overigens niet zo zeker of dit wel de toplaag van de bevolking is, maar goed, dat is een stuk perspectief en ik ga daar liever niet op het forum op in. |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() De enige Vindicater die ik ken heeft eens een bezoeker van mijn vereniging een slaapplaats aangeboden, hij was attent op een soort traditiemanier. Even een positieve noot ![]() Vindicat is karig, maar of ze willen ontgroenen moeten ze helemaal zelf weten. Iedere vereniging trouwens. Dat mensen zijn overleden bij ontgroeningen vind ik een reden om er wel toezicht op te zetten, voor zo ver mogelijk
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Ik ben het helemaal met je eens, hoor, Erkoei!
Maar dat het overal gebeurt maakt het nog niet goed. En juist op zo'n plek, waar toch voornamelijk rijke gepriviligeerde mensen zittten die later in machtsposities gaan werken... Ik weet niet, daar lijkt me een hand-boven-het-hoofd-houd-cultuur met 'hihi ben je nou aangerand of niet, je zal het nooit weten ;D; ![]() ![]() ![]() ![]() Stel je ook even een matriarchie voor waarin bijvoorbeeld gezichten van geblinddoekte jongens besmeurd met menstruatiebloed waarna ze worden uitgelachen. Of waarin PDFs worden rondgestuurd met telefoonnummers van naïeve sukkels waar je gratis sieraden/kleren/drankjes van kunt scoren, met bankgegevens erbij. En dat iedereen dan doet van 'ach, girls will be girls, het zijn gewoon grapjes, zulke dingen gebeuren overal'. Het gebeurt inderdaad overal, maar dat is juist het probleem. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik bedoel bij een docent heeft het MR-lidmaatschap ook een vermindering van het aantal uren van 120 tot gevolg, dus het is niet meer dan logisch dat er geld gaat naar ouders en leerlingen, waarvan verwacht wordt dat ze ingelezen zijn in de materie en zich bemoeien met en iets vinden van zeer complexe zaken. En ik kan je verzekeren; die ouders, die zijn niet mals. Die zijn zeer goed geïnformeerd, voor een leek. Dus: logisch die vergoeding.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Ontgroening JNR | 235 | 04-05-2007 12:37 | |
Algemene schoolzaken |
Studentenvereniging: corps of niet? Blisss | 24 | 29-10-2005 10:51 | |
Algemene schoolzaken |