Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-09-2016, 09:54
df
df is offline
Gaat lekker daar!
Oud 29-09-2016, 10:04
df
df is offline
Wel lachen om de jaarlijkse 'schaf ontgroeningen af!!! 111!!11' circlejerk op facebook een beetje te volgen.
Oud 29-09-2016, 10:18
Carn
Carn is offline
Nee joh is allemaal supergezellig en je hebt er later superveel aan.
Oud 29-09-2016, 10:32
Dekaloog
Dekaloog is offline
Het artikel waarmee het begon, voor context!

Het zal je toekomstige huisarts maar zijn.

Laatst gewijzigd op 29-09-2016 om 11:06.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2016, 10:35
df
df is offline
Citaat:

Ja, wat zou er dan gebeuren? Hoe iemand zich in z'n studententijd gedraagt zegt toch vrij weinig over hoe deze persoon als huisarts functioneert?

Maar jij controleert dus of de huisarts om de hoek lid is geweest voordat je je er inschrijft?
Oud 29-09-2016, 10:38
bloodyb
bloodyb is offline
Citaat:
Nee joh is allemaal supergezellig en je hebt er later superveel aan.
Wel op voorwaarde dat je het kunt navertellen.
Oud 29-09-2016, 10:51
x1m
x1m is offline
Als student wonend in Groningen krijg ik best wel vaak onzin vanuit Vindi mee, zoals de 'banga' lijst via Whatsapp, de onzin die ze uithalen met ontgroeningsrituelen en ga zo maar door.

Maar wat mij nog het meest tegenstaat bij dit clubje van gouden paplepel kids is dat ze een eigen rechtsysteem (!) hebben.. Zo is er bijvoorbeeld een zwijgplicht binnen de vereniging en mocht je die niet nakomen staat daar een boete van 25.000 euro tegenover..

Voor mij geen Vindicat hoor, haha
Met citaat reageren
Oud 29-09-2016, 10:51
Verwijderd
Citaat:
Het artikel waarmee het begon, voor context!

Betaalmuur.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2016, 10:58
df
df is offline
'eigen rechtsysteem' = mensen kunnen geschorst worden of een boete krijgen als ze wat doen wat tegen de geldende (gedrags)regels is. Het staat iedereen natuurlijk vrij om daarbuiten nog aangifte te doen (bijvoorbeeld zo hard op iemands hoofd gaan staan dat 'ie er een hersenoedeem aan overhoudt lijkt me reden tot aangifte).

Heeft de voetbalclub die je kan schorsen/royeren als je geen contributie betaalt of je misdraagt ook een ' eigen rechtsysteem(!) '? Of is het logisch dat er een orgaan binnen een vereniging is dat schorsingen, boetes en royementen kan opleggen?
Oud 29-09-2016, 11:06
Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Betaalmuur.
Gefixt!
Met citaat reageren
Oud 29-09-2016, 11:10
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
'eigen rechtsysteem' = mensen kunnen geschorst worden of een boete krijgen als ze wat doen wat tegen de geldende (gedrags)regels is. Het staat iedereen natuurlijk vrij om daarbuiten nog aangifte te doen (bijvoorbeeld zo hard op iemands hoofd gaan staan dat 'ie er een hersenoedeem aan overhoudt lijkt me reden tot aangifte).

Heeft de voetbalclub die je kan schorsen/royeren als je geen contributie betaalt of je misdraagt ook een ' eigen rechtsysteem(!) '? Of is het logisch dat er een orgaan binnen een vereniging is dat schorsingen, boetes en royementen kan opleggen?
Nouja als het echt 25000 is vind ik dat een tikkeltje te ver gaan maar mensen moeten het zelf weten, ik heb er weinig last van
Oud 29-09-2016, 11:12
Dekaloog
Dekaloog is offline
Die 25.000,- is gewoon een loos dreigement, lijkt me.
Met citaat reageren
df
df is offline
Citaat:
Nouja als het echt 25000 is vind ik dat een tikkeltje te ver gaan maar mensen moeten het zelf weten, ik heb er weinig last van
Is om te voorkomen dat er journalisten meegaan met de ontgroening. Als je aan je moeder vertelt hoe het was krijg je geen 25K boete uiteraard.

Maar hoog bedrag idd, volgens de NOS is Vindicat de enige vereniging met die clausule overigens.
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Die 25.000,- is gewoon een loos dreigement, lijkt me.
Ja, idd.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2016, 11:13
df
df is offline
Citaat:
Ja, idd.
Zou dat standhouden in de rechtszaal denk je? (zo te lezen nee, maar waarom niet?)
Oud 29-09-2016, 11:15
Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Ja, wat zou er dan gebeuren? Hoe iemand zich in z'n studententijd gedraagt zegt toch vrij weinig over hoe deze persoon als huisarts functioneert?

Maar jij controleert dus of de huisarts om de hoek lid is geweest voordat je je er inschrijft?
Nou, mijn huisarts (een 50+'er) zegt bijvoorbeeld dingen zoals 'ik vind het wel jammer dat ik geen spiraaltjes meer mag zetten, met al die studentes hier'. Hij geeft ook non-medisch commentaar op mijn uiterlijk en geeft details over zijn libido, hoe 'ie z'n schaamhaar heeft, etc. Meestal vraagt hij ook naar details van mij. Als ik er iets van zeg gooit hij er snel een medisch feitje achteraan, of hij zegt 'ik ben huisarts, mensen interessant vinden is mijn werk'.

Ik zie hem absoluut in zijn studententijd dronken brallen over 'gore wijven met hun kut over een kanon heen trekken'.

Je verandert na je studententijd niet opeens in een ander mens, qua normen en waarden.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2016, 11:17
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Er is trouwens weer iets over een studentenvereniging en dan komt df weer actief lopen doen
Oud 29-09-2016, 11:17
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Nou, mijn huisarts (een 50+'er) zegt bijvoorbeeld dingen zoals 'ik vind het wel jammer dat ik geen spiraaltjes meer mag zetten, met al die studentes hier'. Hij geeft ook non-medisch commentaar op mijn uiterlijk en geeft details over zijn libido, hoe 'ie z'n schaamhaar heeft, etc. Als ik daar iets van zeg gooit hij er snel een medisch feitje achteraan, of hij zegt 'ik ben huisarts, mensen interessant vinden is mijn werk'.

Ik zie hem absoluut in zijn studententijd dronken brallen over 'gore wijven met hun kut over een kanon heen trekken'.

Je verandert na je studententijd niet opeens in een ander mens, qua normen en waarden.
Ik zou serieus allang een andere huisarts hebben gezocht. Wat een creep
Met citaat reageren
Oud 29-09-2016, 11:18
Verwijderd
Citaat:
Gefixt!
Thanks.

Moeten we ons wel zo druk maken om dit soort dingen eigenlijk vraag ik me oprecht af
Met citaat reageren
Oud 29-09-2016, 11:21
df
df is offline
Citaat:
Nou, mijn huisarts (een 50+'er) zegt bijvoorbeeld dingen zoals 'ik vind het wel jammer dat ik geen spiraaltjes meer mag zetten, met al die studentes hier'. Hij geeft ook non-medisch commentaar op mijn uiterlijk en geeft details over zijn libido, hoe 'ie z'n schaamhaar heeft, etc. Als ik daar iets van zeg gooit hij er snel een medisch feitje achteraan, of hij zegt 'ik ben huisarts, mensen interessant vinden is mijn werk'.

En die huisarts is lid geweest? Of wat moet ik met deze anekdote?
En waarom ben je in godsnaam nog niet overgestapt naar een andere?

En over dat laatste: Mensen (en hun denkbeelden) veranderen in het proces van volwassen worden. Dus nee je bent niet een ander mens maar wat op je 18e normaal was hoeft op je 40e zeker niet nog steeds normaal te zijn.
Oud 29-09-2016, 11:21
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Zou dat standhouden in de rechtszaal denk je? (zo te lezen nee, maar waarom niet?)
Onredelijk hoog vooral. Staat niet in verhouding tot de ernst van de "overtreding" en houdt waarschijnlijk onvoldoende rekening met de financiële positie van de student.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2016, 11:22
Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Ik zou serieus allang een andere huisarts hebben gezocht. Wat een creep
Ja, dat moet ik al heel lang doen. Op dit moment ben ik gewoon een zorgmijder.

Ik zie daar ook bijna uitsluitend mannen en koppels in de wachtkamer.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2016, 11:23
Verwijderd
Citaat:
Er is trouwens weer iets over een studentenvereniging en dan komt df weer actief lopen doen
Met citaat reageren
Oud 29-09-2016, 11:23
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Nou, mijn huisarts (een 50+'er) zegt bijvoorbeeld dingen zoals 'ik vind het wel jammer dat ik geen spiraaltjes meer mag zetten, met al die studentes hier'. Hij geeft ook non-medisch commentaar op mijn uiterlijk en geeft details over zijn libido, hoe 'ie z'n schaamhaar heeft, etc. Meestal vraagt hij ook naar details van mij. Als ik er iets van zeg gooit hij er snel een medisch feitje achteraan, of hij zegt 'ik ben huisarts, mensen interessant vinden is mijn werk'.
Wtf
Met citaat reageren
Oud 29-09-2016, 11:24
df
df is offline
Citaat:
Ik maak ten minste topics met 24 reacties in minder dan twee uur. De rest lukt het niet (meer)
Oud 29-09-2016, 11:25
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 29-09-2016, 11:26
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Hoe iemand zich in z'n studententijd gedraagt zegt toch vrij weinig over hoe deze persoon als huisarts functioneert?
Citaat:
Gelukkig is Dekaloog er om precies te zeggen wat ik ook al dacht
Oud 29-09-2016, 11:27
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
Ik maak ten minste topics met 24 reacties in minder dan twee uur. De rest lukt het niet (meer)
Oh ik heb er niks op tegen hoor, ik vermaak me altijd wel met jouw posts. Verheug me ook nog steeds op die meet die op dit tempo in 2023 gaat plaatsvinden
Oud 29-09-2016, 11:29
df
df is offline
Citaat:
Verheug me ook nog steeds op die meet die op dit tempo in 2023 gaat plaatsvinden
Is dan je diploma-uitreiking?
Oud 29-09-2016, 11:29
Verwijderd
Citaat:

Gefeliciteerd, je huisarts is een ietwat intelligente bouwvakker. Ga naar een andere.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2016, 11:35
df
df is offline
http://www.volkskrant.nl/opinie/ontg...74df24ef9f44be
Oud 29-09-2016, 11:35
Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
En die huisarts is lid geweest? Of wat moet ik met deze anekdote?
En waarom ben je in godsnaam nog niet overgestapt naar een andere?

En over dat laatste: Mensen (en hun denkbeelden) veranderen in het proces van volwassen worden. Dus nee je bent niet een ander mens maar wat op je 18e normaal was hoeft op je 40e zeker niet nog steeds normaal te zijn.
Tsja, als jij een harde grens tussen 'student' en 'professional' ziet, en een harde grens tussen 'creep' en 'aardige lieve huisarts', dan mag je dat verdedigen. Maar in mijn ervaring lopen zulke dingen in elkaar over. En zowel Vindicat als mijn huisarts wonen diep in het grijze gebied.

'Waarom ben ik nog niet overgestapt' lijkt me overigens een veel minder interessante vraag dan 'waarom werkt deze huisarts nog als huisarts'.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2016, 11:37
df
df is offline
Citaat:
'Waarom ben ik nog niet overgestapt' lijkt me overigens een veel minder interessante vraag dan 'waarom werkt deze huisarts nog als huisarts'.
Heb je al aan de bel getrokken?
Oud 29-09-2016, 11:38
Verwijderd
Citaat:

Ik vind het wel opmerkelijk dat je je mening baseert op één persoon, waarvan je niet eens weet of hij daadwerkelijk dronken bralde in zijn studententijd. Dat is puur een veronderstelling van jou.

Ik vind het ook onvergelijkbaar gedrag eigenlijk. Ik denk dat veel dronken brallende studenten helemaal niet echt denken dat alle vrouwen sletten zijn waar je best met je vingers aan mag zitten. Dronken met vrienden om je heen 'stoere' taal uitslaan is - naar mijn mening - wat anders dan één op één als huisarts dit soort dingen zeggen. Maar ook dat is een veronderstelling natuurlijk.

Laat overigens onverlet: ik vind ook "dronken met vrienden om je heen 'stoere' taal uitslaan", weer een heel andere categorie dan een flitsende pdf met telefoonnummers, foto's en beoordelingen van seksuele prestaties verspreiden.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2016, 11:38
Verwijderd
Ja, wat is je punt?

Citaat:
Een van de aantrekkelijke kanten van het corps zijn de rituelen waarvan knorren geen weet hebben en als die op straat komen te liggen, is de lol eraf en kun je de corpora binnenkort opdoeken.
Sorry, wát?

En natuurlijk begint het met "Ik heb in Groningen gestudeerd" ah, we hebben met een betrouwbare ervaringsdeskundige te maken. Nou heb ik wel eens gehoord van Groningen dus ik ben bij deze ook een expert. Geef me een platform!
Met citaat reageren
Oud 29-09-2016, 11:39
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het wel opmerkelijk dat je je mening baseert op één persoon, waarvan je niet eens weet of hij daadwerkelijk dronken bralde in zijn studententijd. Dat is puur een veronderstelling van jou.

Ik vind het ook onvergelijkbaar gedrag eigenlijk. Ik denk dat veel dronken brallende studenten helemaal niet echt denken dat alle vrouwen sletten zijn waar je best met je vingers aan mag zitten. Dronken met vrienden om je heen 'stoere' taal uitslaan is - naar mijn mening - wat anders dan één op één als huisarts dit soort dingen zeggen. Maar ook dat is een veronderstelling natuurlijk.

Laat overigens onverlet: ik vind ook "dronken met vrienden om je heen 'stoere' taal uitslaan, weer een heel andere categorie dan een flitsende pdf met telefoonnummers, foto's en beoordelingen van seksuele prestaties verspreiden.
Ja, vandaar mijn nogmaals oprechte vraag of we er ons wel zo druk over moeten maken als nu gebeurt?
Met citaat reageren
Oud 29-09-2016, 11:40
Axel11
Axel11 is offline
Wat een slecht artikeltje.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2016, 11:40
df
df is offline
Ik wilde er niet echt een punt mee maken, zat die column te lezen en vroeg me af of ik nou het sarcasme mis of dat de man echt bang is voor een slappe elite als we ontgroenen afschaffen
Oud 29-09-2016, 11:43
Carn
Carn is offline
Citaat:
Vervang ‘moslims door ‘studenten’, ‘haatpaleis’ door ‘sociëteit’ en ‘moskee’ door ‘universiteit’ en hee - we hebben het ineens over een mooi stukje Nederlandse cultuur. Om precies te zijn: de Groningse studentenvereniging Vindicat.
https://decorrespondent.nl/5336/in-d...42520-439025bf
Oud 29-09-2016, 11:44
df
df is offline
Citaat:
En natuurlijk begint het met "Ik heb in Groningen gestudeerd" ah, we hebben met een betrouwbare ervaringsdeskundige te maken.
Hij heeft ook wel eens tegen Forward gevoetbald dus iets meer respect voor de autoriteit van hem op dit gebied svp!
Oud 29-09-2016, 11:51
Verwijderd
Citaat:
Ja, vandaar mijn nogmaals oprechte vraag of we er ons wel zo druk over moeten maken als nu gebeurt?
Over ontgroenen snap ik sowieso niet zo goed dat mensen zich zo druk maken; laat die studenten dat lekker zelf weten - zo lang ze de buitenwereld niet lastig vallen. En dat één persoon uitgedroogd raakt en één persoon van een balkon flikkert en daarmee de zorg belasten, vind ik persoonlijk niet genoeg buitenwereld lastig vallen.

Een bangalist maken met naam, telefoonnummer, foto en beoordeling is sneu en kansloos gedrag en mag van mij hard aangepakt worden. Ik snap tegelijkertijd ook wel dat ook de bangalijst puur uit de hand gelopen stoerdoenerij is. Maar ja, de eerste wereldoorlog was ook uit de hand gelopen stoerdoenerij. Dat maakt het niet minder naar voor de betrokkenen.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2016, 11:51
df
df is offline
Lol@ de reactie van Bregman in het reactieveld (alleen voor leden). Bij zijn studentenvereniging, een brave christelijke, gebeurden dit soort dingen nooit! Echt niet hoor! Dat was echt een toevoeging aan z'n studententijd.

Wat anders: Hoe is de massale verontwaardiging te rijmen met de veronderstelde hypocrisie? We kijken juist niet weg maar zijn er allemaal boos over.
Oud 29-09-2016, 11:57
Carn
Carn is offline
Citaat:
Wat anders: Hoe is de massale verontwaardiging te rijmen met de veronderstelde hypocrisie? We kijken juist niet weg maar zijn er allemaal boos over.
het zijn achterlijke praktijken (zoals vele tradities) met geen enkel besef voor normen en waarden. Natuurlijk zijn deze 'flexibel', maar er is een verschil tussen een eenmalig 'ritueel' en iemand mentale / fysieke / sociale schade berokkenen. Als men dat zelf niet direct erkent zegt dat wel wat over de realiteitszin van dit soort 'verenigingen'.
Oud 29-09-2016, 11:58
Verwijderd
Citaat:
Over ontgroenen snap ik sowieso niet zo goed dat mensen zich zo druk maken; laat die studenten dat lekker zelf weten - zo lang ze de buitenwereld niet lastig vallen. En dat één persoon uitgedroogd raakt en één persoon van een balkon flikkert en daarmee de zorg belasten, vind ik persoonlijk niet genoeg buitenwereld lastig vallen.

Een bangalist maken met naam, telefoonnummer, foto en beoordeling is sneu en kansloos gedrag en mag van mij hard aangepakt worden. Ik snap tegelijkertijd ook wel dat ook de bangalijst puur uit de hand gelopen stoerdoenerij is. Maar ja, de eerste wereldoorlog was ook uit de hand gelopen stoerdoenerij. Dat maakt het niet minder naar voor de betrokkenen.
Maar voor die bangalijst eah, hebben we daar niet al wetten voor? Dat ze gewoon aangepakt worden voor dat soort dingen lijkt me een uitstekende zaak.

We hebben het hier over puberbreinen, hoe erg die snotapen ook zouden willen dat ze volwassen kerels zijn, dat zijn ze gewoon niet en ze moeten leren dat er consequenties zitten aan domme acties, maakt niet uit hoe grappig zoiets ook bedoeld was en het zal vast zo zijn dat het bij vindikut een factor erger is dan op andere plekken, maar we moeten niet doen alsof jeugd die iets doet wat niet mag en daar de consequenties niet van overziet nieuw is óf het einde van de wereld.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2016, 11:58
df
df is offline
Hoop dat ze bij Pauw vanavond Hammerstein ofzo tegenover een boze vader van een sjaars zetten. Popcorntv.
Oud 29-09-2016, 12:02
df
df is offline
Citaat:
Maar voor die bangalijst eah, hebben we daar niet al wetten voor? Dat ze gewoon aangepakt worden voor dat soort dingen lijkt me een uitstekende zaak.

We hebben het hier over puberbreinen, hoe erg die snotapen ook zouden willen dat ze volwassen kerels zijn, dat zijn ze gewoon niet en ze moeten leren dat er consequenties zitten aan domme acties, maakt niet uit hoe grappig zoiets ook bedoeld was en het zal vast zo zijn dat het bij vindikut een factor erger is dan op andere plekken, maar we moeten niet doen alsof jeugd die iets doet wat niet mag en daar de consequenties niet van overziet nieuw is óf het einde van de wereld.
Krijg er een beetje 'dronken student doet iets doms' gevoel bij inderdaad. Dat gebeurt normaal nou nooit, wijdt er alsjeblieft nog een artikel aan NOS!
Oud 29-09-2016, 12:03
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
het zijn achterlijke praktijken (zoals vele tradities) met geen enkel besef voor normen en waarden. Natuurlijk zijn deze 'flexibel', maar er is een verschil tussen een eenmalig 'ritueel' en iemand mentale / fysieke / sociale schade berokkenen. Als men dat zelf niet direct erkent zegt dat wel wat over de realiteitszin van dit soort 'verenigingen'.
En ze krijgen er ook nog enkele tienduizenden euro's per jaar subsidie uit belastinggeld voor
Met citaat reageren
Oud 29-09-2016, 12:04
Carn
Carn is offline
Het is al helemaal hilarisch als mensen zich associëren met verenigingen waar dus letterlijk 'mensonterende praktijken' plaatsvinden en dit dan gaan lopen goedpraten met argumenten als:

- "dit is een uitzondering, erg vervelend voor de betrokkenen"
- "normaal gaat het goed hoor"
- "ja het zijn vaak jonge mensen die het allemaal nog niet goed weten"
- "we zullen dit intern onderzoeken"

Als je een platform biedt voor mensen om zich te misdragen dan moet je ook de ballen hebben om hier tegen op te treden.
Oud 29-09-2016, 12:07
df
df is offline
Citaat:
En ze krijgen er ook nog enkele tienduizenden euro's per jaar subsidie uit belastinggeld voor
Dat geld (voor bestuursbeurzen) komt uit het profileringsfonds en het lijkt me niet meer dan terecht dat ook bestuurders van Vindicat daar recht op hebben.

Of bedoel je dat ze echt subsidie overgemaakt krijgen van de universiteit/hogeschool? Valt ook wel iets voor te zeggen (leden hechten zich wellicht meer aan de stad dan niet-leden bv). Maar dat zou idd wel ingetrokken kunnen worden, die financiele klap komen ze met hun reunistenlijst wel teboven.
Oud 29-09-2016, 12:07
aumgn
aumgn is offline
Citaat:
Lol@ de reactie van Bregman in het reactieveld (alleen voor leden). Bij zijn studentenvereniging, een brave christelijke, gebeurden dit soort dingen nooit! Echt niet hoor! Dat was echt een toevoeging aan z'n studententijd.
Mijn neef zat ook bij die vereniging en hij werd bij wijze van grap een winternacht achtergelaten op een klein eilandje op een meertje.
Reageren

Regels voor berichten