Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-10-2016, 12:18
Carn
Carn is offline
Citaat:
Mema, stel hè, dat je in een kroeg bent waar een vriend van jou werkt. Je hebt gezellig aan de bar biertjes gedronken. Zou je dan fooi geven of niet?
Als dat een goede vriend is dan hoef je natuurlijk niet eens te betalen
Oud 03-10-2016, 12:23
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Ik herken overigens wel het 10 cent fooi-gedoe: ik vind het schraal om als ik 4,90 moet afrekenen en een vijfje geef, te wachten op tien cent terug, maar "die is voor jou" is ook zo stom mensen met horeca-ervaring, wat is de beste manier om zoiets te doen?
Citaat:
In dat geval 10 cent wisselgeld aanpakken óf 5,50 geven. Een dubbeltje fooi geven is een beetje beledigend voor het personeel.
Citaat:
Gewoon zeggen dat ze dat dubbeltje mogen houden, maar dan zonder de uitstraling van "ik geef jou fooi ben dankbaar"
Je kunt ook gewoon weglopen zonder op het wisselgeld te wachten. Doei! Of "laat maar" inderdaad. Bij mij is het meer dat ik geen zin heb in een berg stuivers in mijn portemonnee dan dat ik dat als fooi zie.
Oud 03-10-2016, 12:28
Verwijderd
Citaat:
Als dat een goede vriend is dan hoef je natuurlijk niet eens te betalen
Dat maakt het inderdaad nog wat interessanter; de rekening klopt zelden, altijd in mijn voordeel. Dat kun je zien als reden om sowieso wel fooi te geven, want je hebt toch al geld bespaard. Maar ja, je vriend probeert je te matsen, dat doel schiet je weer voorbij als je vervolgens weer extra gaat neerleggen...
Met citaat reageren
Oud 03-10-2016, 12:44
Verwijderd
Als ik ergens gegeten heb geef ik altijd fooi, meestal rond ik het gewoon omhoog af met een paar euro. De 10% hou ik me niet zo streng aan, soms is het meer, soms minder. Als ik alleen een drankje nuttig meestal niet.

En met grote groepen, ook bij apart afrekenen, is mijn ervaring juist dat iedereen bang is dat er te weinig is en er uiteindelijk zo 30 euro fooi ligt of zo
Met citaat reageren
Oud 03-10-2016, 12:51
Verwijderd
Ik zit nooit in taxi's maar ik weet niet of ik daar snel fooi bij zou geven, in ieder geval in Nederland.. het is al zo'n duur corrupt zooitje!

Hotelkamers neem ik me trouwens wel altijd voor om wat achter te laten omdat ik zelf eens een paar weken als kamermeisje gewerkt heb en het echt het meest zware en ondankbare werk is wat ik ooit gedaan heb. Maar soms vergeet ik het wel..
Met citaat reageren
Oud 03-10-2016, 16:09
Mema
Mema is offline
Citaat:
Mema, stel hè, dat je in een kroeg bent waar een vriend van jou werkt. Je hebt gezellig aan de bar biertjes gedronken. Zou je dan fooi geven of niet?
Natuurlijk koeispammerd, dat lijkt me niet met dan normaal!
Oud 03-10-2016, 18:33
Holland Oates
Holland Oates is offline
Ik nam vroegah wel eens een taxi en ik gaf vrijwel altijd fooi. Ik had dan ook altijd gele vriendelijke chauffeurs
Oud 03-10-2016, 19:05
bloodyb
bloodyb is offline
Geile?
Oud 04-10-2016, 05:55
Verwijderd
Alleen met lunch of diner. En als de ober niet chagrijnig doet. Anders krijgen ze niks. Voor alleen een drankje doen geef ik niks.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2016, 20:32
Verwijderd
Citaat:
Je kunt ook gewoon weglopen zonder op het wisselgeld te wachten. Doei! Of "laat maar" inderdaad. Bij mij is het meer dat ik geen zin heb in een berg stuivers in mijn portemonnee dan dat ik dat als fooi zie.
In de VS staan overal van die bakjes voor je wisselgeld. GOED IDEE PUNT ENEL
Met citaat reageren
Oud 04-10-2016, 20:34
Verwijderd
Citaat:
Dat maakt het inderdaad nog wat interessanter; de rekening klopt zelden, altijd in mijn voordeel. Dat kun je zien als reden om sowieso wel fooi te geven, want je hebt toch al geld bespaard. Maar ja, je vriend probeert je te matsen, dat doel schiet je weer voorbij als je vervolgens weer extra gaat neerleggen...
Nee, jullie helpen elkaar. Als hij in dienst is het kassa want toch niet zijn drank. Als hij eigenaar is dan kan hij het wegschrijven als derving of als representatiekosten. Scheelt ook een pleurishoeveelheid aan belastingen. Dus je krabt sowieso elkaars rug. Temeer omdat jij daar ook komt vanwege het achter de bar staan van hem, dat is als hij eigenaar is dus sowieso ook voordelig.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2016, 21:26
df
df is offline
Altijd wel wat maar niet vaak meer 1.50
Oud 06-10-2016, 16:33
Mr Soija
Mr Soija is offline
Citaat:
Soms wel, soms niet.
Dan moet je dus geen fooi geven.

Citaat:
Gewoon zeggen dat ze dat dubbeltje mogen houden, maar dan zonder de uitstraling van "ik geef jou fooi ben dankbaar"
Dit ...
Citaat:
Je kunt ook gewoon weglopen zonder op het wisselgeld te wachten. Doei! .
... of dit ja.
Reageren

Regels voor berichten