Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Als mensen mij vragen stellen over 'groepen die zich vaak misdragen' dan noem ik Amerikaanse politieagenten dan ook graag in één adem met jonge Marokkanen. Maar ik meen het wel; mensen bij de politie hebben volgens mij vaak een groot rechtvaardigheidsgevoel. Of ze dat gevoel uiten via kopjes thee of via de wapenstok lijkt me meer afhankelijk van politiek klimaat en maatschappelijke ontwikkeling, niet van de individuele agenten. Net zoals baldadige Marokkanen zich volgens mij vooral misdragen omdat ze toch al beschouwd worden als crimineel. Het verschil is dat agenten een officiële voorbeeldfunctie hebben, maar het principe is hetzelfde. Volgens mij bedoelen de meeste mensen 't allemaal wel goed. |
![]() |
|
En de taak van de overheid (en van religieuze leiders, en van kunstenaars, en van filosofen, en van wetenschappers) is ervoor zorgen dat 'het goed bedoelen' niet uitmondt in geweld.
Dat geldt dan voor politieagenten die zwarte mensen doodschieten, PVV'ers die afgehakte varkenskoppen naar asielzoekers gooien, vijandig ingestelde Marokkaanse jongeren, mannen die vinden dat ze seks mogen afdwingen, heterovrouwen die puur uit wraak volledig ouderschap willen bij scheidingen, vluchtelingen die denken dat het oké is om homo-vluchtelingen te mishandelen, boze Myanmaren die misschien wel graag nóg meer straf hadden gewild voor deze Nederlander, en eigenlijk gewoon iedereen die meent iets te kunnen bereiken door iemand anders geweld aan te doen. Want geweld lost niks op. Zo, nu ga ik weer aan het werk. Sorry, dit soort dingen zijn het enige wat ik momenteel interessant vind. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Tenzij je bedoelt vanuit Duits oogpunt, maar nee dan denk ik dat het geweld niet zoveel heeft opgelost. Maar gijzelingsacties zijn echt hét argument waardoor ik ben overtuigd dat puur pacifisme niet werkt.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Geestelijke gezondheidszorg voor jongeren gaat uit de zorgverzekering PetitieJeugd | 39 | 31-10-2013 13:01 | |
De Kantine |
Op welke partij zou jij stemmen als er nu verkiezingen waren? Hongaar | 456 | 07-11-2005 14:40 | |
Studeren |
International Economic Studies vs. International Business -::SyrinX-NL::- | 27 | 12-10-2004 17:31 | |
Liefde & Relatie |
LONGPOSTS: Mijn ideeën over liefde. Rerisen Phoenix | 58 | 13-06-2003 07:23 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
kerstofobie: IK HAAT KERST! frankzinnig | 71 | 30-03-2003 07:46 | |
Drugs & Alcohol |
De serie Drugs en Drank in De gelderlander Isa | 3 | 20-03-2003 21:20 |