Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Bekijk resultaten poll: nou?
SP 4 14.81%
CDA 0 0%
SGP 0 0%
CU 2 7.41%
VVD 2 7.41%
PvdA 0 0%
Vrijzinnige Partij (Klein) 0 0%
50+ 0 0%
PVV 1 3.70%
VNL 0 0%
Forum voor Democratie 0 0%
DENK 0 0%
GroenLinks 6 22.22%
D'66 3 11.11%
Partij voor de Dieren 1 3.70%
Piratenpartij 4 14.81%
Libertatische Partij 0 0%
Partij voor mens en spirit 3 11.11%
blanco 1 3.70%
Aantal stemmers: 27. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-11-2016, 12:54
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:

Je kan altijd Oostenrijker worden, Fizzle!
klopt, ik geloof niet dat het me bijzonder veel zou opleveren.

Citaat:
Je kunt geen paspoort hebben.
Je kunt een verlopen paspoort hebben.
Je kunt je paspoort kwijtraken.
Je kunt een vals paspoort hebben.
Je kunt in nationale verkiezingen stemmen zonder paspoort.

Dus ja!
Je hebt gelijk!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-11-2016, 13:11
Verwijderd
Citaat:
klopt, ik geloof niet dat het me bijzonder veel zou opleveren.
De kans op een geheel verzorgde vijfsterren aansluiting op het GrootDuitse Rijk, inclusief kekke holocaust en allesvernietigende Totaler Krieg!

Vraag onze telefonistes tevens naar de speciale aanbiedingen omtrent Wurst Willy

Met citaat reageren
Oud 04-11-2016, 13:13
Not for Sale
Not for Sale is offline
Goeie slogan heeft die Willy
Oud 04-11-2016, 13:15
Verwijderd
Citaat:
Goeie slogan heeft die Willy
Bij dorst is een worst inderdaad de beste oplossing

Hohenzollernring te Köln. Goddelijk na een avond stappen. Vaak staat er ook een bord IMMER GEÖFFNET bij
Met citaat reageren
Oud 04-11-2016, 13:38
Not for Sale
Not for Sale is offline
Klinkt meer als een insider-reistip dan als stemadvies inmiddels
Oud 05-11-2016, 03:01
Verwijderd
Citaat:
Je kunt geen paspoort hebben.
Je kunt een verlopen paspoort hebben.
Je kunt je paspoort kwijtraken.
Je kunt een vals paspoort hebben.
Je kunt in nationale verkiezingen stemmen zonder paspoort.

Dus ja!
Volgens mij kan dit allemaal ook zonder nationaliteit op de een of andere manier.

Als je X jaar niet in Nederland woont verlies je automatisch de Nederlandse nationaliteit bijvoorbeeld. De VS (en nog meer maar van de VS weet ik het heel zeker) staan toe dat je je nationaliteit opgeeft zonder dat je een nieuwe hebt en dus statenloos wordt. En zo denk ik dat er voor allemaal wel een uitzondering te vinden is.

Sorry, even hier terug mieren zoeken.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2016, 08:48
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Waar haal je vandaan dat je in zo'n geval automatisch je Nederlandse nationaliteit verliest?
Oud 05-11-2016, 10:28
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij kan dit allemaal ook zonder nationaliteit op de een of andere manier.

Als je X jaar niet in Nederland woont verlies je automatisch de Nederlandse nationaliteit bijvoorbeeld. .
dit is echt onzin, je kan gelukkig niet zomaar je nederlandse nationaliteit kwijtraken, ookal woon je 50 jaar op antarctica.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2016, 11:10
Verwijderd
Citaat:
dit is echt onzin, je kan gelukkig niet zomaar je nederlandse nationaliteit kwijtraken, ookal woon je 50 jaar op antarctica.
Ik denk dat Antarctica het slechtste voorbeeld is wat je kan geven.

Je verliest dus in een aantal gevallen automatisch de Nederlandse nationaliteit: https://www.rijksoverheid.nl/onderwe...teit-verliezen
Met citaat reageren
Oud 05-11-2016, 11:11
Verwijderd
Let wel eah, ik heb statenloosheid apart benoemd, misschien had je daaruit kunnen opmaken dat het dus niet ging om het verliezen van de nationaliteit als de Nederlandse de enige was die je nog over had. Als je 5 jaar in Oostenrijk woont en de nationaliteit daar aanneemt, verlies je dus automatisch de Nederlandse, dat bedoelde ik.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2016, 11:13
Verwijderd
Hier was eerder dit jaar, of was het begin vorig jaar toch nog een klein relletje over? Dat mensen dachten dat ze een dubbele nationaliteit hadden maar het stiekem toch niet meer hadden?
Gevonden: http://www.volkskrant.nl/archief/exp...wijt~a3584905/
Met citaat reageren
Oud 05-11-2016, 13:24
Verwijderd
Citaat:
Hier was eerder dit jaar, of was het begin vorig jaar toch nog een klein relletje over? Dat mensen dachten dat ze een dubbele nationaliteit hadden maar het stiekem toch niet meer hadden?
Gevonden: http://www.volkskrant.nl/archief/exp...wijt~a3584905/
hehe

Ja het aannemen van een nieuwe nationaliteit= einde verhaal voor je nederlandse nationaliteit

Als je twee nationaliteiten hebt en je woont 10 jaar aaneengesloten buiten de EU dan raak je hem ook kwijt geloof ik. Als je in die tijd een nieuw NL paspoort aanvraagt dan niet geloof ik.

Citaat:
Ik denk dat Antarctica het slechtste voorbeeld is wat je kan geven.

Je verliest dus in een aantal gevallen automatisch de Nederlandse nationaliteit: https://www.rijksoverheid.nl/onderwe...teit-verliezen
Als je 'gewoon' 100% NL bent met enkel de NL nationaliteit dan kun je dus 30 jaar op Antarctica wonen en nog steeds je nationaliteit behouden

Zelf ben ik brits geboren, op mijn achtiende nederlander geworden. Ik wou nog een Ierse nemen maar dan raak ik dus blijkbaar mijn Nederlandse kwijt

Er zijn wel veel vage onzin verhalen die de wereld in zijn geholpen wbt nationaliteit en paspoorten. Als je gewoon alleen de Nederlandse nationaliteit hebt dan moet je echt veel moeite doen om die kwijt te raken Veel mensen denken dat nationaliteit ook aan een paspoort verbonden is.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2016, 13:29
Verwijderd
Piratenpartij overigens
Met citaat reageren
Oud 05-11-2016, 18:08
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:

Als je X jaar niet in Nederland woont verlies je automatisch de Nederlandse nationaliteit bijvoorbeeld. De VS (en nog meer maar van de VS weet ik het heel zeker) staan toe dat je je nationaliteit opgeeft zonder dat je een nieuwe hebt en dus statenloos wordt. En zo denk ik dat er voor allemaal wel een uitzondering te vinden is.

Sorry, even hier terug mieren zoeken.
Ik bedoelde met paspoort kwijtraken 'm ergens laten liggen
Okee, er zijn misschien een paar manieren om je nationaliteit kwijt te raken en statenloos te worden, maar dat is duidelijk niet de bedoeling en er zijn véél meer mensen zonder paspoort (niet nodig gehad) dan zonder nationaliteit.
Oud 05-11-2016, 22:06
Dinalfos
Dinalfos is offline
Aangezien er in dit land geen fatsoenlijke libertarische partij te vinden is, ga ik waarschijnlijk maar gewoon blanco stemmen.
Oud 05-11-2016, 22:39
df
df is offline
Citaat:
Aangezien er in dit land geen fatsoenlijke libertarische partij te vinden is, ga ik waarschijnlijk maar gewoon blanco stemmen.
LibDem?
Oud 06-11-2016, 01:10
Verwijderd
Citaat:
Er bestaat niet zoiets.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2016, 03:14
Pr0xy
Pr0xy is offline
Blanco stemmen is niet stemmen, je 'stem' telt alleen mee wat betreft de opkomst, maar verder niet.
Oud 06-11-2016, 08:28
Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Blanco stemmen is niet stemmen, je 'stem' telt alleen mee wat betreft de opkomst, maar verder niet.
Ik heb ook een keer blanco gestemd, omdat ik wel wilde stemmen maar echt niet wist waarop ik zou moeten stemmen. Het is voor mij een principekwestie, omdat ik stemrecht erg belangrijk vind. Thuisblijven is voor mij dus geen optie. Zomaar ergens op stemmen is voor mij ook geen optie, dus kon ik alleen nog blanco stemmen.

Laatst gewijzigd op 06-11-2016 om 08:42.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2016, 11:51
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Je moet op een partij stemmen, ook al kun je je na uitgebreide overdenking in geen enkele partij die aan de verkiezingen deelneemt vinden?
Met citaat reageren
Oud 06-11-2016, 12:04
Verwijderd
Citaat:
Je moet op een partij stemmen, ook al kun je je na uitgebreide overdenking in geen enkele partij die aan de verkiezingen deelneemt vinden?
De pedopartij doet niet meer mee toch?
Met citaat reageren
Oud 06-11-2016, 12:11
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
De pedopartij doet niet meer mee toch?
Met citaat reageren
Oud 07-11-2016, 02:13
Pr0xy
Pr0xy is offline
Citaat:
Je moet helemaal niet stemmen.
Oud 07-11-2016, 05:49
feniks
feniks is offline
Citaat:
Vrijzinnige partij

"Voorts is Klein voor zover bekend het eerste Nederlandse Kamerlid dat een vervolg geeft aan de mislukte lobby van Giuseppe Verdi uit 1885 om de grondtoon voor muziek terug te zetten van 440 naar 432 Hz.
'Muziek is goed voor de gezondheid van de mens maar dan wel met de goede natuurlijke grondtoon van 432 Hz. De overheid kan bijvoorbeeld in Europees verband het gesprek hierover bevorderen.'"
Eh... of deze:

Ik ga op Norbert stemmen. Wat een lieve man is dat, zeg...
Met citaat reageren
Oud 07-11-2016, 10:31
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik ben vóór want dan kan ik weer sopraan zingen
Met citaat reageren
Oud 07-11-2016, 10:32
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Overigens las ik bij het doorlezen 'verdi' en 'muziek' en 'mislukte hobby'
Met citaat reageren
Oud 07-11-2016, 15:30
Verwijderd
Hebben we nou toch nog op de valreep geen regering meer?
Met citaat reageren
Oud 07-11-2016, 15:32
Verwijderd
Minderheidskabinet hè, niet heel erg veel nieuws. Vooral aangezien er over 5 maanden toch verkiezingen zijn.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2016, 08:28
aumgn
aumgn is offline
De regering was toch al afhankelijk van andere partijen dan alleen PvdA en VVD, want geen meerderheid in de Eerste Kamer.
Oud 08-11-2016, 08:29
aumgn
aumgn is offline
Maar wel weer lekker veel oproer bij de PvdA
Oud 08-11-2016, 17:14
Mark52
Mark52 is offline
Ik weet het nog niet.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2016, 22:35
df
df is offline
Meer motivaties aub. En ben je de afgelopen tijd geswitcht of honkvast?
Oud 29-11-2016, 07:38
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Niet want ik verdiep me totaal niet in de politiek. Zou mijn stem liever geven aan iemand waarvan ik weet dat ie er iets nuttigs mee doet. Maar die zijn er niet zoveel in mijn directe omgeving.
Oud 29-11-2016, 17:13
df
df is offline
Citaat:
Niet want ik verdiep me totaal niet in de politiek. Zou mijn stem liever geven aan iemand waarvan ik weet dat ie er iets nuttigs mee doet. Maar die zijn er niet zoveel in mijn directe omgeving.
lamzak
Oud 24-12-2016, 00:57
Fitematrulle
Fitematrulle is offline
http://nos.nl/artikel/2149947-sylvan...we-partij.html

zag hem niet aankomen deze. Dit kan bijna alleen maar pijnlijk gaan aflopen denk ik.
Oud 24-12-2016, 05:52
Abby.
Abby. is offline
Citaat:

zag hem niet aankomen deze. Dit kan bijna alleen maar pijnlijk gaan aflopen denk ik.
Ik ook niet nee
Ben zeker geen Sylvana-fan, maar heb voor haar meer respect dan dat hele DENK, dus wmb wel een goede keuze.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2016, 06:35
Mr Soija
Mr Soija is offline
Citaat:

Godzijdank. Walgelijke partij, Denk. Kon maar niet vatten dat zij zich liet gebruiken door die Turken. Gelukkig ziet ze dat zelf ook in en op tijd. Artikel 1 klinkt al meerbelovend.
Oud 24-12-2016, 11:13
EleventhHour
EleventhHour is offline
Citaat:

Niet? Ze werd alleen maar gebruikt voor de aandacht en daar moest ze een keer achter komen
Oud 25-12-2016, 00:14
Mark52
Mark52 is offline
Ik denk dat Sylvana de heren van Denk net zoveel gebruikt heeft als andersom.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2016, 11:44
pj eilander
pj eilander is offline
Ik mis nogal wat partijen in de poll, ik twijfel tussen GeenPeil en Artikel1.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2016, 12:25
df
df is offline
Theo Hiddema op twee bij Baudet.
Reageren

Regels voor berichten