Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-12-2016, 20:52
aumgn
aumgn is offline
Citaat:
Ik vind dat ook raar, Abby. Bovendien, hoe kun je van een groep weten die je niet kent verder dat ze naar de uni gaan en niet naar het hbo/mbo/überhaupt studeren?
In Delft en Leiden herken ik die altijd aan de dassen.
Oud 04-12-2016, 20:53
aumgn
aumgn is offline
Ik bedoel daar eigenlijk stropdassen te schrijven want dan geef ik DF een lekkere koude rilling over zijn rug. Alsjeblieft.
Oud 04-12-2016, 20:57
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Weekendje Nijmegen was leuk
Oud 04-12-2016, 21:04
Elin3
Elin3 is offline
Hmm, ik heb morgen (gast)college en 's avonds een tussentoets. Liefst blijf ik thuis en leer ik voor de tussentoets maar dingen van het gastcollege komen waarschijnlijk ook terug op het tentamen. Al is het wel hetzelfde gastcollege als wat ik vorig jaar ook heb bijgewoond... Twijfel de twijfel.
Oud 04-12-2016, 21:06
Verwijderd
Ik heb nog naar je gezwaaid eline.
Oud 04-12-2016, 21:16
Verwijderd
Ik heb net een VR bril uitgeprobeerd en kijk nu Cube. Primaaaaa!
Oud 04-12-2016, 21:20
Verwijderd
Cube Gave filmserie!
Oud 04-12-2016, 21:31
Holland Oates
Holland Oates is offline
Oh, die heb ik echt al heel lang niet meer gezien! De eerste is supervet voor zo'n lowbudgetfilm.

Ik herkijk nu Tucker & Dale vs Evil.
Oud 04-12-2016, 21:35
Elin3
Elin3 is offline
Ik ga naar bed. Want moe
Oud 04-12-2016, 21:48
Verwijderd
Citaat:
Jij vindt serieus hbo-STUDENTEN geen studenten? Ik had nog gehoopt dat je zou antwoorden dat je alleen maar niet gelijk aan ze dacht bij het woord studenten, maar niet dus.
Het zijn leerlingen.
Oud 04-12-2016, 21:49
Verwijderd
Ze gaan naar school en maken huiswerk.
Oud 04-12-2016, 21:49
Verwijderd
Of cursisten trouwens. Omdat ze een cursusje volgen.
Oud 04-12-2016, 23:06
Verwijderd
Ik keek Cube uit '97, is dat de eerste? Ik vond hem wel aardig. Het idee is wel gaaf maar het einde is meh en maurice dean wint is stom.

Laatst gewijzigd op 04-12-2016 om 23:31.
Oud 04-12-2016, 23:27
Ieke
Ieke is offline
Morgen weer naar huis ik ga de zomer echt missen.
Oud 04-12-2016, 23:53
Verwijderd
Ik zomer nog ff 2 weken
Oud 05-12-2016, 00:23
Ieke
Ieke is offline
Heerlijk! Is het ook echt deadlock en Ieke warm daar?
Oud 05-12-2016, 01:07
Verwijderd
Ja! Hoge relatieve luchtvochtigheid dus met 25-30 graden is het met een rugzak op lekker zweten <3
Oud 05-12-2016, 05:45
Ieke
Ieke is offline
Wat fijn heb je goed voor elkaar
Oud 05-12-2016, 06:08
Verwijderd
Nu in de airco
Oud 05-12-2016, 06:53
Verwijderd
"ik moet opstaan! Kom dat bed uit met je luie reet."
*Ayla komt flink kneden en gaat op die luie reet liggen*
"Ok, laat maar. Ik lig hier de rest van de dag dus."

Ik hou dr van.
Oud 05-12-2016, 07:53
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Nu in de airco
die waarschijnlijk veel te koud staat.

Citaat:
"ik moet opstaan! Kom dat bed uit met je luie reet."
*Ayla komt flink kneden en gaat op die luie reet liggen*
"Ok, laat maar. Ik lig hier de rest van de dag dus."

Ik hou dr van.
Ahh.
Oud 05-12-2016, 08:15
Verwijderd
Citaat:
Jij vindt serieus hbo-STUDENTEN geen studenten? Ik had nog gehoopt dat je zou antwoorden dat je alleen maar niet gelijk aan ze dacht bij het woord studenten, maar niet dus.
Om me lekker even hier mee te bemoeien, je kunt het onderscheid als volgt maken, HBO = scholieren, want klassikaal et cetera. WO = studenten. Wetenschappelijk. Dat in het dagelijks taalgebruik mensen het door elkaar heen gebruiken en dat HBO'ers zich beledigd voelen als je ze geen student noemt, is een heel andere kwestie. Er zit - in ieder geval in theorie - gewoon verschil in de manier van opleiden. Niet alleen in het (theoretische) niveau.

Dat in de praktijk menige universitaire studie zich amper onderscheidt van een cursusje en meer HBO-niveau is, maakt het er natuurlijk ook niet gemakkelijker op.

Oh, en het is gewoon leuk om HBO'ers op de kast te jagen.
Oud 05-12-2016, 08:22
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Het zijn leerlingen.
Citaat:
Ze gaan naar school en maken huiswerk.
Citaat:
Of cursisten trouwens. Omdat ze een cursusje volgen.
Ik hap heus niet hoor Bas
Oud 05-12-2016, 08:24
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Om me lekker even hier mee te bemoeien, je kunt het onderscheid als volgt maken, HBO = scholieren, want klassikaal et cetera. WO = studenten. Wetenschappelijk. Dat in het dagelijks taalgebruik mensen het door elkaar heen gebruiken en dat HBO'ers zich beledigd voelen als je ze geen student noemt, is een heel andere kwestie. Er zit - in ieder geval in theorie - gewoon verschil in de manier van opleiden. Niet alleen in het (theoretische) niveau.

Dat in de praktijk menige universitaire studie zich amper onderscheidt van een cursusje en meer HBO-niveau is, maakt het er natuurlijk ook niet gemakkelijker op.

Oh, en het is gewoon leuk om HBO'ers op de kast te jagen.
Nou, dit is het eerste serieuze en onderbouwde antwoord Al ben ik het er niet mee eens, maar hey, ik als hbo'er heb schijnbaar ook de tweede moeilijkste opleiding (hbo én wo meegeteld) van Nederland gedaan
Oud 05-12-2016, 08:28
Verwijderd
Waar ben je het precies niet mee eens?

En heb jij veel wetenschappelijk onderzoek gedaan tijdens je opleiding? Literatuurstudie telt niet.
Oud 05-12-2016, 08:43
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Waar ben je het precies niet mee eens?

En heb jij veel wetenschappelijk onderzoek gedaan tijdens je opleiding? Literatuurstudie telt niet.
Met de uitkomst
En ja, theateranalyse en -geschiedenis, maar dat telt natuurlijk ook niet En filosofie.
Oud 05-12-2016, 08:44
Abby.
Abby. is offline
Waar ik moeilijkste zei, bedoelde ik trouwens zwaarste, stop de tijd.
Oud 05-12-2016, 08:49
Abby.
Abby. is offline
Oh ja, en ik ben trouwens ook benieuwd wie bepaald dat student per se over wetenschap gaat. Van Dale is het trouwens ook met mij eens.
Oud 05-12-2016, 08:50
Abby.
Abby. is offline
En trouwens is trouwens mijn nieuwe lievelingswoord.
Oud 05-12-2016, 08:55
Elin3
Elin3 is offline
Wat is de zwaarste studie dan?
Oud 05-12-2016, 09:02
Verwijderd
Citaat:
Oh ja, en ik ben trouwens ook benieuwd wie bepaald dat student per se over wetenschap gaat. Van Dale is het trouwens ook met mij eens.
Van Dale is als ik het mij goed herinner nogal tegenstrijdig daarin.

Citaat:
stu·de·ren (studeerde, heeft gestudeerd)

1

zich bekwamen in een vak van wetenschap
Hey, wetenschap! Maar ook:

Citaat:
stu·dent (de; m,v; meervoud: studenten), stu·den·te (de; v; meervoud: studentes, studenten)

1

iem. die studeert, m.n. aan een universiteit of hogeschool
lekker consequent, Van Dale. Nu snap ik dat dat voor jou als HBO'er niets uitmaakt, maar iedereen met een degelijke Universitaire opleiding snapt dat hiermee Van Dale heeft afgedaan als wetenschappelijke bron.

Van Dale is sowieso een vervuilende bron; die vinden dat "overnieuw" een woord is, om maar een absurd voorbeeld te noemen.
Oud 05-12-2016, 09:02
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Wat is de zwaarste studie dan?
Daar zijn velen (lees: Sharif) het vast ook niet mee eens, maar volgens die lijst in het NRC was dat Geneeskunde.
Oud 05-12-2016, 09:03
Verwijderd
En niet alles wat ik hierboven zeg ik serieus hè Wél dat Van Dale wanhopig inconsequent is overigens
Oud 05-12-2016, 09:04
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Van Dale is als ik het mij goed herinner nogal tegenstrijdig daarin.

Hey, wetenschap! Maar ook:

lekker consequent, Van Dale. Nu snap ik dat dat voor jou als HBO'er niets uitmaakt, maar iedereen met een degelijke Universitaire opleiding snapt dat hiermee Van Dale heeft afgedaan als wetenschappelijke bron.

Van Dale is sowieso een vervuilende bron; die vinden dat "overnieuw" een woord is, om maar een absurd voorbeeld te noemen.

Ik hecht ook helemaal niet zoveel waarde aan Van Dale, ik zocht er denk ik voor het eerst in 10 jaar iets in op ofzo. En maar goed ook dus dat ik er niet veel mee doe.

Maar dat hoef je niet aan mijn hbo'er-zijn te hangen, oetlul
Oud 05-12-2016, 09:05
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
En niet alles wat ik hierboven zeg ik serieus hè Wél dat Van Dale wanhopig inconsequent is overigens
Dat snapte ik wel
En ik had "studeren" niet opgezocht. Maar best dom wel ja. En overnieuw Zeker in Brabant hoor ik dat te vaak
Oud 05-12-2016, 09:05
Verwijderd
Citaat:
Daar zijn velen (lees: Sharif) het vast ook niet mee eens, maar volgens die lijst in het NRC was dat Geneeskunde.
Mja, is wel zwaar in de zin van veel uren maken. En wellicht ook rare diensten al weet ik niet zeker of dat al tijdens de reguliere studie is
Oud 05-12-2016, 09:09
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Ik vond het niet bijzonder moeilijk. Alleen de 2 jaar co-schappen waren wel wat pittig ene week wel wat meer dan dr andere, maar dat zit vooral in uren en onregelmatigheid. Had weinig tijd voor het sociale leven. Maar dat gaat als arts-assistent vrolijk zo door.
Maar de collegejaren? Ik heb een goed studentenleven gehad
Oud 05-12-2016, 09:10
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Mja, is wel zwaar in de zin van veel uren maken. En wellicht ook rare diensten al weet ik niet zeker of dat al tijdens de reguliere studie is
Wisselt per co-schap.
Oud 05-12-2016, 09:12
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Ik vond het niet bijzonder moeilijk. Alleen de 2 jaar co-schappen waren wel wat pittig ene week wel wat meer dan dr andere, maar dat zit vooral in uren en onregelmatigheid. Had weinig tijd voor het sociale leven. Maar dat gaat als arts-assistent vrolijk zo door.
Maar de collegejaren? Ik heb een goed studentenleven gehad
Het gaat dan ook om zwaar. Niet om moeilijk.

Maar mooi ik had ook best een prima STUDENTENleven trouwens.
Oud 05-12-2016, 09:13
Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Dat snapte ik wel
En ik had "studeren" niet opgezocht. Maar best dom wel ja. En overnieuw Zeker in Brabant hoor ik dat te vaak
Als maar genoeg mensen het fout doen, wordt 't vanzelf standaard. Zo werkt taal nou eenmaal. Overnieuw vind ik dan een van de minder erge dingen. Ik zit er meer mee dat linguïsten 'hun hebben' accepteren.
Oud 05-12-2016, 09:14
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Als maar genoeg mensen het fout doen, wordt 't vanzelf standaard. Zo werkt taal nou eenmaal. Overnieuw vind ik dan een van de minder erge dingen. Ik zit er meer mee dat linguïsten 'hun hebben' accepteren.
Ja, vertel mij wat Dat eeuwige "hun", niet om aan te horen
Oud 05-12-2016, 09:21
Verwijderd
Citaat:
Als maar genoeg mensen het fout doen, wordt 't vanzelf standaard. Zo werkt taal nou eenmaal. Overnieuw vind ik dan een van de minder erge dingen.
Ik vind overnieuw echt graflelijk.

Ik weet dat taal zo werkt, en ik vind dat in principe prima en zelfs positief. Maar in principe is leuk, in de praktijk is mij aangeleerd dat bepaalde zaken fout zijn en als andere mensen die dan toch gebruiken, en het zelfs standaard wordt, blijf ik dat lelijk vinden. Dan kan dat principe niet mijn jarenlange afkeer overwinnen
Oud 05-12-2016, 09:24
Abby.
Abby. is offline
Citaat:

Ik weet dat taal zo werkt, en ik vind dat in principe prima en zelfs positief. Maar in principe is leuk, in de praktijk is mij aangeleerd dat bepaalde zaken fout zijn en als andere mensen die dan toch gebruiken, en het zelfs standaard wordt, blijf ik dat lelijk vinden. Dan kan dat principe niet mijn jarenlange afkeer overwinnen
Eens.
Heuy
Oud 05-12-2016, 09:43
Verwijderd
Citaat:
Ik keek Cube uit '97, is dat de eerste? Ik vond hem wel aardig. Het idee is wel gaaf maar het einde is meh en maurice dean wint is stom.
Ja. Je hebt daarna Cube 2: Hypercube en Cube Zero wat een prequel is.
Oud 05-12-2016, 09:51
Carn
Carn is offline
Bij Cube gewoon het lekker bij deeltje 1 houden, de rest is allemaal significant minder .
Oud 05-12-2016, 09:53
Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:

Ik heb er ook wel een afkeer van, al betrap ik mezelf ook nog wel eens op zulk soort fouten. Vooral als ik overga in superplatte modus.
Maar ik probeer mezelf te verbeteren.
Oud 05-12-2016, 09:58
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik herkijk nu Tucker & Dale vs Evil.
Die is fantastisch
Oud 05-12-2016, 10:13
Verwijderd
Citaat:
Die is fantastisch
Oud 05-12-2016, 14:11
Verwijderd
Net ruim een uur met mijn beste vriend gebeld. Wat is het toch een fijne kerel
Oud 05-12-2016, 16:43
Verwijderd
Ik drink bier op mijn balkon met een Friese gozer van 36 en hij weet niet wat een boks is.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten