Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-09-2002, 15:40
REIE
REIE is offline
Citaat:
Havock schreef:
precies! ik ben bereid mezelf en mijn bezittingen aardig fel te verdedigen.
- geef me je geld, je mobiele telofoon en je horloge
"j..a me-me-meneer.

no offense, maar ik vind dat een beetje "spineless".

je geeft NIET zomaar je spullen waar je voor hebt moeten werken ofzo, aan willekeurig tuig.
Als er bij een groepje euh, -hoe zeg ik dit politiek correct?- Noord-Afrikaanse moslims komt, die onder dreiging van een mes mijn mobiel vragen, tja, dan geef ik die wel. Ik hoop wel dat ik mijn SIM-kaart mag houden, en in risico-gebieden neem ik niet dat dure yuppen-gsm'tje mee maar de 3310... Het is nou niet zo dat ik denk: "Wat jammer dat ik mijn Kalasjnikov thuis heb laten ligfgen dus ga ik maar knokken." Nee, snel geven en wegrennen, en de kenmerken van de dader onthouden. Wel zo makkelijk dan dat ze in Belgie extreem-rechtse politie-agenten hebben .

REIE
Oud 04-09-2002, 16:22
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Havock schreef:

maar bananen zijn wel lekker
jij je zin.

doordrammer
Oud 04-09-2002, 20:12
Verwijderd
Citaat:
REIE schreef:

Als er bij een groepje euh, -hoe zeg ik dit politiek correct?- Noord-Afrikaanse moslims komt, die onder dreiging van een mes mijn mobiel vragen, tja, dan geef ik die wel. Ik hoop wel dat ik mijn SIM-kaart mag houden, en in risico-gebieden neem ik niet dat dure yuppen-gsm'tje mee maar de 3310... Het is nou niet zo dat ik denk: "Wat jammer dat ik mijn Kalasjnikov thuis heb laten ligfgen dus ga ik maar knokken." Nee, snel geven en wegrennen, en de kenmerken van de dader onthouden. Wel zo makkelijk dan dat ze in Belgie extreem-rechtse politie-agenten hebben .

REIE
je hebt het over een GROEP, ik heb het over 1 persoon.

nah, 1 tegen 4 noem ik neit dapper meer, maar suicidaal.

maar ik denk dat ik mijn mobiel wel heel per ongeluk zou laten vallen ofzo.

of ik doe zoals die mariniers die ik ken dat ook deden; flashbang meenemen
(alleen heb ik niet toegang tot een arsenaal aan wapens)

1 persoon, ok. kan ik hebben.
2 personen ook, maar dan zorg ik wel dat ik (hoe stom het ook mag klinken) de eerste rake klap uitdeel, en dan bij voorkeur dat de kansen weer 50/50 zijn, if you get mah point of view >:-]
(*kuch* knieën *kuch*)
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 20:53
waaromniet?
waaromniet? is offline
Jullie vinden dus bijvoorbeeld een mobiel belangrijker dan een mens?
Oud 04-09-2002, 20:55
Joostje
Joostje is offline
ik snap trouwens niet waarom iedereen wil opscheppen hoeveel man die wel niet aankan in dit topic :/
Oud 04-09-2002, 20:57
Verwijderd
Citaat:
waaromniet? schreef:
Jullie vinden dus bijvoorbeeld een mobiel belangrijker dan een mens?
als willekeurig tuig van de straat, ja, daar hebben we toch genoeg van.

hard hè? ja, ben ik ook.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 20:58
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef:
ik snap trouwens niet waarom iedereen wil opscheppen hoeveel man die wel niet aankan in dit topic :/
2 man, tenzij je erg slap bent, dan 1.
als je bruce lee incarnated bent, 10
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 21:01
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef:

Wee de dag dat jij een papiertje op straat gooit
wat dan he
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 21:01
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
Havock schreef:

2 man, tenzij je erg slap bent, dan 1.
als je bruce lee incarnated bent, 10
als diegene bruce lee incarned is, dan 0.

bijdehandje
Oud 04-09-2002, 21:24
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Havock schreef:

als willekeurig tuig van de straat, ja, daar hebben we toch genoeg van.

hard hè? ja, ben ik ook.
Punt is dat de wet gelukkig een mensenleven hoger waardeert. En terecht. Als die persoon enkele dagen taakstraf opgelegt krijgt is meteen bewezen dat hij meer waard is (hij kan immers in die tijd meer produceren dan de waarde van een mobieltje).
Oud 04-09-2002, 21:46
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
spacegirl schreef:

wat dan he
dan heeft volgens jou iedereen het recht om je in elkaar te trimmen
Oud 04-09-2002, 22:42
Joepie
Joepie is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Vreselijk! Je moet gewoon geen eigen rechtertje gaan spelen. Stel je voor iedereen gaat dat doen?

Ik weet niet precies hoe de wet hier over duidelijk is maar je mag jezelf wel verdedigen. Echter in dit gevalwas het een achtervolging. Wat deze 2 heren beter haddenkunnen doenwas achtervolgen en de politie inschakelen.
Wat wil je als er niemand in dit land iets doet aan de ongekende criminaliteit ?
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 22:44
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Joepie schreef:

Wat wil je als er niemand in dit land iets doet aan de ongekende criminaliteit ?
Voor zover gegevens bij mij bekend zijn zijn er een hoop mensen die iets aan de criminaliteit proberen te doen, dus dat argument gaat niet echt op.
Oud 05-09-2002, 01:08
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:

Mee eens...

Ik herinner me een krantenartikel van een jaar of 2 geleden.

Een man had in Amsterdam een verkrachter op heterdaad betrapt, en heeft 'm zo hard in elkaar geslagen dat 'ie half verlamd ofzo op de IC kwam.
Raad maar wie de hoogste celstraf kreeg, juist, de man die de vrouw die werd verkracht redde van die verkrachter! De verkrachter is eerder vrij dan de redder!
och... wees maar niet bang. De verkrachter wordt in de gevangenis door zijn medegevangenen wel even op zijn plek gewezen... En de redder hoogstwaarschijnlijk ook wel...

nu ontopic: ik denk dat je altijd een goede afweging moet maken tussen noodweer/noodgronden en eigen rechtertje spelen. Daarvoor hebben we een rechter. Daarom ben ik het ermee eens dat de man is opgepakt echter ik denk dat het in deze situatie vrijspraak eniogszins gerechtvaardigd is.
Oud 05-09-2002, 01:11
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Havock schreef:

precies! ik ben bereid mezelf en mijn bezittingen aardig fel te verdedigen.

dystopia die overvallen wordt:
- geef me je geld, je mobiele telofoon en je horloge
"j..a me-me-meneer.

tenminste, zo stel ik me dat een beetje voor.
no offense, maar ik vind dat een beetje "spineless".

je geeft NIET zomaar je spullen waar je voor hebt moeten werken ofzo, aan willekeurig tuig.

als ze het willen hebben, komen ze het maar halen.
en dan nog, ben je niet zo dapper aangelgd dan kan je natuurlijk nog "per ongeluk" je mobiel laten vallen.... en er dan nog per ongelukker op gaan staan.
"als ik mijn spullen niet mag houden, dan krijg jij ze ook niet".

maar ik zou mijn spullen NOOIT, zonder ook maar een klein beetje verzet weggeven.
er zijn veel simpeler manieren om zelfmoord te plegen hoor
Oud 05-09-2002, 01:16
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
TefnachT schreef:

Mij niet je moet je vijand uitschakellen voordat hij iets terug kan doen.
want je bent ervan overtuigd dát ie iets gaat doen?
Oud 05-09-2002, 09:34
Verwijderd
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
als diegene bruce lee incarned is, dan 0.

bijdehandje
nee, in de films heeft ie vast al heel china ofzo tegen de grond geslagen

*skapiemode*

Citaat:
Tampert schreef:

er zijn veel simpeler manieren om zelfmoord te plegen hoor
dacht je?
als ik dan zonodig moet, dan gaat er in dat geval ook 1 van hun mee

just to even the score.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 18:35
Isa
Isa is offline
Citaat:
Coolkast schreef:

Je beschuldigt nare man er van niet getraumatiseerd en neurotisch te zijn?

ik beschuldig hem ervan niet emotioneel genoeg te zijn. zinloze wraakgevoelens kun je maar beter weg laten maar fuck rationalisme wanneer iets draait om emoties.

ik schreef al in een eerdere post:
Dus moet je het emotioneel beantwoorden? Emotioneel bestrijden? Met wraak- en haatgevoelens?

hij probeerde slechts zijn spullen te beschermen,

Ontwikkelingshulp is géén emotie,

de reden waarom we die hulp geven wel.

we doen het níét omdat we medelijden hebben

waarom dan wel.

en het is níét slecht.

als je alles wat met emotie bepaalt word slecht noemt is het dat wel.

sure. maar waar ligt de grens?
als er meer geweld dan nodig is word gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 18:57
Verwijderd
waar de grens ligt?

ligt eraan met hoe erg het is wat die gedaan heeft.

in een razernij kan je iemand best doden omdat hij je vriendin heeft verkracht ofzo.

maar niet omdat hij je pen heeft gejat.

dan mag je hem gewoon een schop geven
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 19:50
REIE
REIE is offline
! tegen 1 zal mij nog niet lukken Dan vergeet ik liever mijn gsm gewoon.

REIE
Oud 05-09-2002, 20:14
Verwijderd
Citaat:
REIE schreef:
! tegen 1 zal mij nog niet lukken Dan vergeet ik liever mijn gsm gewoon.

REIE
ok, and why's that?

je hebt toch biologie op school gehad?

wel, dan weet je ook dat de knieen best kwetsbaar zijn
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 10:19
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Havock schreef:

ok, and why's that?

je hebt toch biologie op school gehad?

wel, dan weet je ook dat de knieen best kwetsbaar zijn
helaas weet meneer de overvaller dat ook. Dus als je mistrapt heeft hij alle recht om terug te trappen... Raak uiteraard
Oud 06-09-2002, 11:55
Verwijderd
Citaat:
Tampert schreef:

helaas weet meneer de overvaller dat ook. Dus als je mistrapt heeft hij alle recht om terug te trappen... Raak uiteraard
i don't miss.

ever.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 12:53
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Havock schreef:

i don't miss.

ever.
Ja heel leuk en aardig, maar deze discussie ga je maar op een ander forum voortzetten. Jou vechtcapaciteiten zijn niet echt van wereldbelang op A&N, toch?
Oud 06-09-2002, 13:39
Verwijderd
Citaat:
waaromniet? schreef:

Ja heel leuk en aardig, maar deze discussie ga je maar op een ander forum voortzetten. Jou vechtcapaciteiten zijn niet echt van wereldbelang op A&N, toch?
nee, maar het kwam op een manier over waarop ik wel op deze manier tegenin moet gaan.

on-topic.

ik blijf erbij dat die supermarktflip, goed gehandeld heeft, als wat meer mensen dat zouden doen, dan neemt het aantal overvallen misschien ook af, ik zeg misschien omdat ik geen waarzegger ben.

bij dat tuig moet je het er gewoon uitslaan, gevangenis helpt toch neit, ze zitten toch al in dat criminele circuit, dus als je ze eens hardhandig op de feitten drukt, gaan ze misschien eens iets anders proberen.
zelfs zij kunnen de risico's dan begrijpen.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 18:35
REIE
REIE is offline
Citaat:
Havock schreef:

bij dat tuig moet je het er gewoon uitslaan, zelfs zij kunnen de risico's dan begrijpen.
Was het maar zo simpel.

REIE
Oud 06-09-2002, 18:49
Nate
Nate is offline
Citaat:
Coolkast schreef:
En Nate (!!!) De frase ''dan verlies je dat recht'' zie ik veel te vaak de laatste tijd. Het idee met rechten is, dat ze onvervreemdbaar zijn. Zijn ze dat niet dan zijn ze geen rechten. Dan is er geen rechtsstaat maar een bananenrepubliek
Ik heb 'm zelf bedacht hoor

Anyway, die rechten van jou, heb je die zelf bedacht? Rechten heb je omdat andere mensen hun recht gebruiken om die van jou te bedenken. Het hele principe mensen/dierenrechten is natuurlijk grote onzin, want ik denk dat iedereen dat zelf wel mag bepalen. Je hebt geen rechten nodig om bepaalde handelingen strafbaar te stellen. Als ik echter een papiertje op straat gooi hoef ik natuurlijk ook niet aan te komen met klachten als iemand me erop aanspreekt. Iedereeen weet wat wel en niet mag en wat de motivatie erachter is. Sommige wetten/regels zijn betwistbaar, maar ik denk dat iedereen het wel eens is over stelen. Als je steelt ben je fout bezig, hoe is het dan mogelijk dat je een beroep doet op diezelfde wet die je net overtreden hebt? Word jij boos op een leraar als je een 1 krijgt voor een toets waar je gewoon niet voor geleerd hebt?

Citaat:
Dystopia schreef:
Wat een geweldig voorbeeld man! De politie heeft nou eenmaal bepaalde rechten maar ook bepaalde plichten. De politie is de uitvoerende macht die jou in dit geval op de vingers tikt. Dat zijn degene die de overvaller achterna rende in dit geval duidelijk niet.
Dus je moet tegenwoordig ook maar lekker uit je neus gaan zitten eten terwijl de politie onderweg is om die inbreker uit je huis te slepen? Kom op zeg

Citaat:
Moeten ze zich ook niet op die manier voordoen. Anders gaan ze fijn solliciteren bij de politie als ze dat zo leuk vinden, die achtervolgingen.

Ik denk dat ze er niet van genoten hebben

Citaat:
Maar goed, in jouw geval. Wat moeten ze dan doen, vragen of je even 5 minuten wilt wachten zodat ze de auto even kunnen parkeren?
Nee, en daarmee bevestig je precies mijn statement
Oud 07-09-2002, 12:41
Verwijderd
ik vind het inderdaad erg vreemd zoals heel veel hier reageren ja.

je meot echt niet van mij vragen om onder mijn bed te kruipen met een mobieltje in mijn lauw en me deken half meegetrokken alser iemand inbreekt...

hell no, de mag-lite (4 cells) gaat mee, de kisten gaan aan en de snijbestendige handschoenen aan, je zet die mag-lite op meest gebundelde straal en je hoeft maar ff in ze ogen te schijnen en hij ziet voorlopig ff geen flikker meer in het donker

you can't hit what you can't see!
Met citaat reageren
Oud 08-09-2002, 15:54
AGH
AGH is offline
Ik kruip in m’n kast en bel McGyver, die gewapend met gepantserde oorbellen, een zaklamp met 5 batterijen (die komen harder aan) en een techniek waarmee hij van een stokvis een katapult kan maken.
Is bijna net zo effectief, Havock!

Verder is het mijn inziens niet meer dan logisch dat mensen hier zo reageren.
Zodra we zelf gaan bepalen wat goed of fout is, kunnen we die enorme politiemacht die men in Nederland wil ook wel afschaffen.
Dat neemt overigens niet weg dat het ook een logische handeling is van de supermarktchef.
Je gaat in zo’n situatie niet vragen of je even de politie mag bellen met zijn telefoon, omdat je zelf geen beltegoed hebt.
Logisch, maar gelukkig nog wel strafbaar.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2002, 16:24
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Havock schreef:
ik vind het inderdaad erg vreemd zoals heel veel hier reageren ja.

je meot echt niet van mij vragen om onder mijn bed te kruipen met een mobieltje in mijn lauw en me deken half meegetrokken alser iemand inbreekt...

hell no, de mag-lite (4 cells) gaat mee, de kisten gaan aan en de snijbestendige handschoenen aan, je zet die mag-lite op meest gebundelde straal en je hoeft maar ff in ze ogen te schijnen en hij ziet voorlopig ff geen flikker meer in het donker

you can't hit what you can't see!
En toen hoorde hij het gekraak op traptrede 4 waar je per ongeluk op stapte en schoot hijmet zijn shotgun jou overhoop, door de deur heen. Arme knul. Mooie praatjes allemaal. Wat voegt het verder toe aan dediscussie behalve dat je nu wel hebt bewezen dat jij een echte stoere bink bent?
Oud 08-09-2002, 19:18
UnknoWn EntiTy
Citaat:
dystopia schreef:

En toen hoorde hij het gekraak op traptrede 4 waar je per ongeluk op stapte en schoot hijmet zijn shotgun jou overhoop, door de deur heen. Arme knul. Mooie praatjes allemaal. Wat voegt het verder toe aan dediscussie behalve dat je nu wel hebt bewezen dat jij een echte stoere bink bent?
Oud 08-09-2002, 20:59
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:

1- inbrekers hebben hooguit een proppenschieter mee, een shotgun is veelste log.

2- beter to die as a hero, than to live as a zero.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2002, 21:03
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Havock schreef:

1- inbrekers hebben hooguit een proppenschieter mee, een shotgun is veelste log.

ik leef toch liever als een nul dan hoor
Oud 08-09-2002, 21:37
Verwijderd
Citaat:
Havock schreef:

1- Ach, daar kunnen ze je ook maar hoogstens mee doodschieten he....

2 - Niets is zo charmant als een spreuk aan de wand.

Maw, dit soort stompzinnige "wijze uitspraken" hecht ik absoluut geen waarde aan...
Met citaat reageren
Oud 08-09-2002, 22:04
UnknoWn EntiTy
iemand die zich liever neer laat schieten dan z'n TV kwijtraakt is geen held, maar gewoon dom.
Oud 09-09-2002, 14:11
waaromniet?
waaromniet? is offline
En nu is het klaar met alle gepats en afkraken, bij een volgende reactie op dit topic van dien aard gaat het topic dicht
Reageren

Regels voor berichten