Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
2) Mooi zo. Dat klinkt beter. |
![]() |
||
Citaat:
Ow, ik ga denk ik niet goed op.. maar ik ben dus gepest met grote G en zou me er niet aan storen als je tegen was ![]() let op: ik wil geenszins alles wat je hebt gezegd met deze verklaring ongeldig verklaren.
|||
Citaat:
Nu weer even ontopic over het aanpassen. Aanpassen helpt niet. Voorbeeld: Kind wordt gepest, want het heeft een bril en doet geen gel in z'n haar. Omdat het niet meer gepest wil worden, doet het gel in z'n haar een neemt contact lenzen. Wat doen de pesters, die nemen dan rustig een ander excuus om te gaan pesten. Bijvoorbeeld dat het kind zich heeft aangepast. "Denk je dat je er nu soms bijhoort, vergeet 't maar" Het gaat de pester helemaal niet om hoe dat kind er nu uitziet, het gaat hem/haar erom dat hij/zij kan pesten. Als zo'n pester eenmaal een slachtoffer heeft, laat hij/zij het ook niet meer los, omdat het pesten van dat kind een soort van vermaak voor hem/haar is geworden. Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Respecteer iedereen en al die andere o zo mooi klinkende tjap is onzin. Respecteer iedereen! Ik respecteer geen Nazi.. Dus.. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Bepaalde gedragingen zijn nou eenmaal niet acceptabel. Dat heeft niks met de pester als persoon te maken, zulk gedrag wordt van niemand geaccepteerd. En dan moet ik weer denken aan de uitspraak van mijn docent: 'Jouw vrijheid houdt op waar die van een ander begint'. Je mag zijn zoals je wil, maar je mag in elk geval geen andere moedwillig kwetsen of benadelen of in hun vrijheid beperken (als in: lastigvallen, verhinderen in hun gedrag waarmee zij op hun beurt niemand kwaad doen). En dat is wat pesters nou helaas net wel doen. Laatst gewijzigd op 07-09-2002 om 16:22. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
2) Fijn dat jij dat vind, dat doet me echt iets. |
![]() |
|
ik ben behooorlijk gepest.. maar aanpassen deed en doe ik niet.. die pesters moeten zich maar aanpassen en veranderen totdat ze zich een beetje normaal gedragen tegenover andere mensen.. dacht ik.. maar daarmee ging het absoluut niet over.. uiteindelijk heb ik gepraat met de vertouwenspersoon en toen zijn de pesters met een paar mensen v/d directie rond de tafel gaan zitten en toen ging het wel redelijk, toen werd ik genegeerd..
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
2) Behalve meeloperig zit je klaarblijkelijk ook nog vol (opgekropte?) haat, die zich uit in aan sarcasme grenzend cynisme. Jammer. Die houding diskwalificeert je in ieder geval voor het onderwijs. Ik denk maar even niet aan al die leerlingen die een keertje een andere mening hebben dan jij... Die zullen het niet gemakkelijk hebben, want vanwege jouw autoriteitspositie kunnen ze zich niet echt verdedigen. |
![]() |
||
Citaat:
Ook bewijs dat mensen gewoon niet met mensen om kunnen gaan die erg anders zijn. Iemand moet zich dus aanpassen; de meerderheid aan de minderheid of de minderheid aan de meerderheid (aanpassen tot compatibiliteit is bereikt)... - lijkt me duidelijk.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Buiten dat, is het offtopic. Mocht je het werkelijk zo belangrijk vinden als het lijkt dat je het vindt, dan mail je het maar ofzo. |
![]() |
||
Citaat:
1) Ut lijkt er toch best op dat ze een eigen mening heeft... 2) EHm, zeikerd. - Rot op - we houden hier discussie over pesten niet over hoe slecht en verrot Leonoor dan wel niet volgens jou zou zijn. Volgens mij probeer je zoals sommige anderen ook doen anderen tot agressieve reacties te provoceren. - in plaats van argumenten te gebruiken. Dit is een teken van zwakte.
Laatst gewijzigd op 08-09-2002 om 10:08. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
2) Zeker niet. Wat ik wel weet, is dat zachte heelmeesters stinkende wonden maken. Met een gespreksleider zoals jij loopt dit forum de kans een beerput te worden, omdat iedereen maar met iedereen meekletst en er niet meer naar een oplossing wordt gezocht. 3) Ik houd van de open dialoog, ook als het om zaken van methodologische aard gaat. Overigens: je laat je wel erg kennen... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
2) Je taalgebruik geeft aan dat je je zelfbeheersing verliest. Een slechte zaak. 3) Onderbouw dat meaar eens. En ontkracht mijn argumenten dan ook maar eens, in plaats van tot allerlei krachttermen te vervallen. MIjn stelling - dit voor de duidelijkheid - is ook nog altijd dat pesten niet goed is. Maar je kent het recht van de sterkste? Als er een sterkste is, is er een zwakkere. Die zwakkere moet zichzelf transformeren tot de sterste, of in ieder geval tot een sterkere. |
![]() |
||
Citaat:
Ik gebruik bewust dit middel om het wat meer nadruk te geven. Maar ik had moeten weten dat dat bij jou niet werkt... Maar zelfbeheersing verliezen is een slechte zaak. Soms overkomt het me nog wel eens maar veeeeel minder dan bij andere mensen.
||
![]() |
Citaat:
Waarom ben je het eigenlijk niet met me eens? Dat heb je nog steeds niet uitgelegd. |
![]() |
|
Ok....
Dat waren even 20 reply's die niet echt on-topic waren maar meer een woordwisseling die meer 'pestend' [ ![]() Weer on-topic nu? Trouwens...waarom 'moet' ik dat persé zeggen, ik ben niet eens forumbaas. :\ [ONTOPIC]......
|
ik heb niet alles gelezen, maar dit vin ik:
-als je gepest word en het is niet jouw schuld, om je naam of zo dan kan je er niets aan doen -als je gepest wordt en je zou er daardoor iets drastisch moeten veranderen dan moet je dat niet doen, blijf jezelf -als je gepest wordt omdat je hele domme kleding aan hebt of zo dan lijkt het me wel handig om nieuwe kleren te kopen. ik bedoel wat maakt dat nou weer uit |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Pesten op school JustTalk | 56 | 21-07-2014 08:03 | |
De Kantine |
bedenk je geloof/overtuiging handschoen | 12 | 22-04-2008 14:28 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Taalverloedering Porcelain | 143 | 26-06-2005 16:03 | |
De Kantine |
Wat staat er onder je ctrl+veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee? Briseïs | 500 | 09-11-2004 16:49 | |
Algemene schoolzaken |
mega erge leraren : wie heeft ze? Dark Psycho | 101 | 11-10-2003 09:22 | |
Algemene schoolzaken |
vrij deel van je pakket ook echt "vrij"? Verwijderd | 29 | 13-04-2002 12:11 |