Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-09-2002, 13:08
Verwijderd
mensen kijken me vaak toch wel aan van: wat heb jij nou weer aan?? mja da vinnik nie erg k vinnut wel grappig! durven ze zelf niet, zei eerst zo'n maisje tegen mij, ja en ik vin je kleren heeel gaaf ik durf het zelf alleen niet te dragen...owkej waarom durf je dat niet??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-09-2002, 13:17
ESCO
ESCO is offline
Ik heb eerst op een christelijke school gezeten daar leer je dus respect te hebben en t liep erg door elkaar met kakkers,skaters enz.
Nu doe ik MBO daar leer je je bent volwassen,dus gedraag je ook daar naar.
Oud 05-09-2002, 14:43
DarkRaven
DarkRaven is offline
ik heb eerlijk gezegd nog nooit iemand op mijn school gezien die er erg extreem uitziet (hanekam) ok...wel een keer een gast gezien in legerkleding met een mislukte hanekam.....

ik zie veel hippe mensen, kakkers, wat skaters, meer hiphoppers ( ) maar de meeste mensen dragen hippe kleding
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 15:06
SvartVinge
SvartVinge is offline
Mijn school zit er echt tussen in, er zijn voornamelijk "kakkers" en een gedeelte wat zichzelf "skater" noemt....
Ik krijg wel opmerkingen, voornamelijk van mensen die zichzelf nogal wat vinden....leraren, ach die zijn wel relaxt! Vandaag zei er 1 dat ik zelfstandig was en dat je dat ook wel kon zien!! HEUH HEUH HEUH
Oud 05-09-2002, 15:06
Verwijderd
onze school op zich is absoluut niet open-minded, het zijn een stel stresslopers die zich druk maken over alles behalve hun schoolwerk - ja, inclusief de kleren of het gedrag van de mensen om zich heen. ja, en er zitten een stuk of drie 'alto's' op, die net als de rest zich veel zorgen maken over andermans kleding en weinig over hun cijfers.

maar de klas waar ik nu in zit is om een onbekende reden erg anders dan de rest van de school, iedereen gaat gewoon met iedereen om, en er wordt over niemand geroddeld. er wordt niemand buitengesloten, er wordt niet gepest, en het hangt nu al twee weken gewoon een sfeer van gezelligheid. ook ik word gewoon geaccepteerd, op de eerste schooldag was er niemand die me minachtend vroeg waarom ik 'er soooooo leip' bijloop om zich vervolgens terug te trekken naar het vaste groepje om daar te gaan smoezelen. misschien dat het komt doordat ik ben blijven zitten en de rest automatisch tegen me opkijkt omdat ik ouder ben, maar ik denk het niet. waarschijnlijk zijn ze gewoon allemaal verliefd op me.

(wees niet bang, dat was een geintje, ik ben op dit moment namelijk waanzinnig melig en vind het heel erg grappig )
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 15:18
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Citaat:
Paranoide schreef:
onze school op zich is absoluut niet open-minded, het zijn een stel stresslopers die zich druk maken over alles behalve hun schoolwerk - ja, inclusief de kleren of het gedrag van de mensen om zich heen. ja, en er zitten een stuk of drie 'alto's' op, die net als de rest zich veel zorgen maken over andermans kleding en weinig over hun cijfers.

maar de klas waar ik nu in zit is om een onbekende reden erg anders dan de rest van de school, iedereen gaat gewoon met iedereen om, en er wordt over niemand geroddeld. er wordt niemand buitengesloten, er wordt niet gepest, en het hangt nu al twee weken gewoon een sfeer van gezelligheid. ook ik word gewoon geaccepteerd, op de eerste schooldag was er niemand die me minachtend vroeg waarom ik 'er soooooo leip' bijloop om zich vervolgens terug te trekken naar het vaste groepje om daar te gaan smoezelen. misschien dat het komt doordat ik ben blijven zitten en de rest automatisch tegen me opkijkt omdat ik ouder ben, maar ik denk het niet. waarschijnlijk zijn ze gewoon allemaal verliefd op me.

(wees niet bang, dat was een geintje, ik ben op dit moment namelijk waanzinnig melig en vind het heel erg grappig )
Oud 05-09-2002, 15:29
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
mijn school heeft zeer open minded people.. maar het is dan ook een gymnasium, met mensen die dus over alles nadenken en waarsch. zoiets hebben van 'hmm er zit vast een idee achter hoe die en die zich kleed etc.' ipv van wat zijn dat voor kut gothics kom we slaan ze ofzo

niet dat ik er uberextreem bij loop hoor
maar gewoon in het algemeen word er veel getolereerd
Oud 05-09-2002, 15:29
Verwijderd
Citaat:
Chilli Dude schreef:

ik had het alleen over het laatste zinnetje he?
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 15:34
Verwijderd
Citaat:
Shah of Blah schreef:
mijn school heeft zeer open minded people.. maar het is dan ook een gymnasium, met mensen die dus over alles nadenken en waarsch. zoiets hebben van 'hmm er zit vast een idee achter hoe die en die zich kleed etc.' ipv van wat zijn dat voor kut gothics kom we slaan ze ofzo

ach, ik zit op het atheneum en toch werd er behoorlijk gescholden op mij.. en voor zo ver ik weet komt het bij het gymnasium bij ons ook voor.

*komt tot het besef dat ze eigenlijk op een behoorlijk stomme school zit*
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 18:45
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Ik heb ook op een school met alleen maar gymnasium gezeten.. daar waren ze zo narrow-minded as can be (uitzonderingen waren er gelukkig wel een paar).. dus dat zegt niks denk ik :/
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 19:42
punxnotdead
punxnotdead is offline
Citaat:
dmtdmt schreef:

Zozo de altos hebben weer een lekkere discussie gemaakt. Je post gaat uit naar altos/gothics etc etc etc neem ik aan, waarom vermeld je dat dan niet, je neemt aan dat iedereen hier opvallende kleding draagt. Je vermeld geneens in je post dat je alternatief bent, alleen dat je 'anders' bent.

Verder wil ik even toevoegen : Iedereen weet dat als je extreem probeert te doen door rare kleren te dragen, dat dat ook gevolgen heeft. 1 van die gevolgen is (negatief) commentaar, discriminatie en rare blikken. LEER ER MEE LEVEN of draag normale kleren.

Hoeveel topics moeten welniet hierover worden gemaakt, elke x weer schrijven jullie allemaal het zelfde.

En om je vraag te beantwoorden : Ik doe MBO ICT te amsterdam, ik zit op ene school met 99% buitenlanders en iedereen is 18 a 19. Er is 1 alto, maar die word met rust gelaten en iedereen respecteert hem gewoon voor wat hij is. (nooit iets zien gebeuren iig)
wat zijn normale kleren dan
Oud 05-09-2002, 19:49
Rhinus
Rhinus is offline
Normale kleren zijn: Blauwe spijkerbroeken en mutstrui-en.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 19:52
punxnotdead
punxnotdead is offline
oooow
Oud 05-09-2002, 19:53
Verwijderd
Citaat:
Rhinus schreef:
Ik zit op't HBO. We hebben een klas/opleiding van 12 man. Kakkers, alto's, normale mensen en ik. We zijn allemaal openminded.

2 mochten niet stemmen. 4 SP, 2 CDA, 2 VVD, 1 PvdA, 1 D'66. Maar dat terzijde..
normale mensen???? Erg open-minded
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 20:04
ScarletWithin
ScarletWithin is offline
Citaat:
rosi schreef:

En wat zou jou dat kunnen schelen?
Alsof je wilt dat dat soort sneue mensen jou aardig vinden
sneu? hm ik vind die mensen niet sneu, ik vind het alleen erg jammer dat ze niet met mensen kunnen omgaan die er niet precies zo uitzien als zijzelf, dat ze niet kunnen denken dat diegenen best aardig kunnen zijn.
Oud 06-09-2002, 16:34
Verwijderd
Citaat:
punxnotdead schreef:

wat zijn normale kleren dan
Ik had het geneens over 'normale' kleding, alleen dat de topic starter er vanuit gaat dat iedereen alternatief is, en dat iedereen weet dat ZIJ alternatief is.

Met alternatief bedoel ik : gothic, punker etc. Zeer opvallende mensen dus
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 17:03
Esmée
Esmée is offline
Bij ons zijn ze niet zo open-minded eigenlijk, maar dat komt omdat er ook weinig verschillende mensen op zitten. Alto's hebben we bijna niet, ja een klein groepje, maar dat is dan ook echt een kliekje buiten. Buitenlanders ook amper, is ook weer klein groepje apart. Blijft over veel 'normale' mode-mensen zeg maar, en een groot deel 'hockeyers' (om het ff zo te noemen he) ... sja kan er niks aan doen, zo staat de school ook bekend, supergezellig maar niet erg gemengd en een beetje een elitair karakter van vroeger uit, hoewel het dat nu helemaal niet meer is of zo. Tis tot officiele school zonder racisme verklaard, maar ja wat wil je met een kleine groep buitenlanders op de 1200 leerlingen
Oud 06-09-2002, 17:20
machine_gun
machine_gun is offline
Citaat:
Verder wil ik even toevoegen : Iedereen weet dat als je extreem probeert te doen door rare kleren te dragen, dat dat ook gevolgen heeft. 1 van die gevolgen is (negatief) commentaar, discriminatie en rare blikken. LEER ER MEE LEVEN of draag normale kleren.
Dus omdat de meerderheid van de maatschapij in bepaalde kleding loopt ( lees: Broek met opgerolde pijpen/truitje met kraagje etc) wordt dat normaal genoemd?
Wie zegt dat dat niet dom of weet ik veel wat is?
Laat iedereen er gewoon bij lopen zoals ze dat zelf willen, zonder dat er altijd opmerkingen over gemaakt worden.
Er is nooit ergens 'vastgesteld' wat """Normaal""" is dus wie kan er hier zeggen ---> quote LEER ER MEE LEVEN of draag normale kleren.

Komt eigenlijk op hetzelfde neer als wat punkxnotdead zei,..maar goed..BOEIUH!
Oud 06-09-2002, 17:29
Verwijderd
Citaat:
machine_gun schreef:

Dus omdat de meerderheid van de maatschapij in bepaalde kleding loopt ( lees: Broek met opgerolde pijpen/truitje met kraagje etc) wordt dat normaal genoemd?
Wie zegt dat dat niet dom of weet ik veel wat is?
Laat iedereen er gewoon bij lopen zoals ze dat zelf willen, zonder dat er altijd opmerkingen over gemaakt worden.
Er is nooit ergens 'vastgesteld' wat """Normaal""" is dus wie kan er hier zeggen ---> quote LEER ER MEE LEVEN of draag normale kleren.

Komt eigenlijk op hetzelfde neer als wat punkxnotdead zei,..maar goed..BOEIUH!

Ik heb het nu niet over de 'mainstream' jeug cultuur, ik heb het nu over mensen met hele extreme kledingsvoorkeuren, zoals echt extreem gothic mannen met zwarte makeup enzo. En de wat extremere punkers.

Als je dat soort kleren draagt is het toch wel te verwachten dat je commentaar krijgt?
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 17:34
machine_gun
machine_gun is offline
Citaat:
Als je dat soort kleren draagt is het toch wel te verwachten dat je commentaar krijgt?
Vind ik eigenlijk niet.
Als zij het toch mooi vinden. Zij zeuren toch ook niet over de kleren die jij bv. draagt?!
Enne het zou toch belachelijk zijn, als je je zou gaan kleden naar wat 'men ' eventueel mooi zou vinden en niet extreem.
Het lijkt me toch zo dat je draagt wat je zelf mooi en fijn vind!
Oud 06-09-2002, 17:40
Verwijderd
Ik weet het nog niet
Ik ken net 5 mensen uit m'n klas ondertussen
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 17:44
Verwijderd
Citaat:
machine_gun schreef:

Het lijkt me toch zo dat je draagt wat je zelf mooi en fijn vind!
Natuurlijk, maar je weet wat andere er over het algemeen van vinden, je weet dat de meeste eencellige dieren het niet kunnen accepteren en vervolgens negatief commentaar geven.

Als je dat als alto niet weet dan weet ik het niet meer
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 17:51
machine_gun
machine_gun is offline
Citaat:
Natuurlijk, maar je weet wat andere er over het algemeen van vinden, je weet dat de meeste eencellige dieren het niet kunnen accepteren en vervolgens negatief commentaar geven.
Als je dat als alto niet weet dan weet ik het niet meer
Precies, ik denk dat de meeste alto's dat wel weten ja, maar dat zou eigenlijk niet zo moeten zijn. Maja dat komt dus weer door dat 'normaal-beeld' wat er overal is.
enzo is het cirkeltje weer rond........
Oud 06-09-2002, 17:54
a new noise
a new noise is offline
without darkness there wouldn't be light
without injustice there wouldn't be a right
Oud 06-09-2002, 18:21
Verwijderd
Op de middelbare school liepen wel een paar alternatieve mensjes rond, maar niet echt heeeeel erg opvallende mensen.. maar het was redelijk open-minded gloof ik, kan me niet herinneren dat ooit iemand ergens last van heeft gehad..

En nu zit ik op de universiteit.. maar ik ben dr pas een week geweest, dus kweenie hoe het zit met open minded zijn daar..
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 19:12
Quiana
Quiana is offline
Tja, op mijn school lopen de mensen totaal verschillend rond, je hebt van elk hokje wel iemand..
In de ene klas gaan kakkers & alto's hand in hand *om t zo ff te zeggen*
en in de andere klas worden er behoorlijke pesterijen over gemaakt.
Bij ons overheerst t skatertype maar in t algemeen worden er niet echt erge dingen gezegd/gedaan ofzow.
De leraren zijn over t algemeen wel relaxed, maar er is wel een leraar die sommige mensen gewoon letterlijk weggepest heeft, door telkens kut opmerkingen te maken, mensen expres apart zetten, extra streng doen etc.
Oud 06-09-2002, 20:36
Verwijderd
bij mij op school zijn ze wel redelijk openminded hoor, ze kijken je niet gek aan hoor, veel alto's, veel (rand)kakkers.... het hoort er allemaal bij.
@ topicstarter: al kijken ze je "gek" aan, je moet je wel heel gek gedragen, wil ej geen contacten krijgen met je klasgenoten.
en no offense... maar het klikt zelfs of je daar trots op bent.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 21:09
michael85
michael85 is offline
gothics/punks wordenop mijn school raar aangekeken en genegeerd!

hier lopen veel mensen met hippe kleding/kakkers/skatemensen/wiggers(hiphoppers)

kzie bijna geen alto/punk/gothic ofzo
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 21:35
MORTICIA
MORTICIA is offline
de school waarop ik zit (Spit zit bij mij op school )staat bekend als de 'alto" school ..jah het slaat nergens op maar iig geval er zitten wat alto's bij ons en er overheerst ook een soort van overseaz virus
over het algemeen is iedereen open minded .. natuurlijk zijn er nog mensen die het zo nodig vinden om je stom aan te kijken of af en toe en opmerking te maken maar jah het is niks nieuws ...
Oud 06-09-2002, 21:53
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Citaat:
michael85 schreef:

Goh, wat leuk...
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 21:56
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Citaat:
wouszer schreef:
@ topicstarter: al kijken ze je "gek" aan, je moet je wel heel gek gedragen, wil ej geen contacten krijgen met je klasgenoten.
en no offense... maar het klikt zelfs of je daar trots op bent.
op jouw school misschien.. ik had echt niets gedaan, het was enkel en alleen omdat ik er "anders" uitzag.. nu had ik toen ook best een extreme periode, maar zo liepen er wel meer rond bij ons op school.. en ik ben er niet trots op, ik had t liever anders gezien, misschien was ik dan WEL overgegaan..
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 21:58
michael85
michael85 is offline
Citaat:
wallflower schreef:

Goh, wat leuk...
dat ben je zeker wel gewend?

maargoed...er zijn nou eenmaal bijna geen gothics op mijn school...er zijn wel een paar en die worden echt zwaar gepest en gaan alleen met elkaar om..

Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 22:02
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Citaat:
michael85 schreef:
dat ben je zeker wel gewend?

shut up...
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 22:11
Vice
Vice is offline
Op een mbo doen ze teminste niet zo kinderachtig.

Maar op de mavo heb ik er nooit last van gehad. Ik was niet bepaald populair, maar ik werd echt niet gepest of genegeerd omdat ik er anders uitzag.
Oud 07-09-2002, 10:18
Verwijderd
Citaat:
wallflower schreef:
op jouw school misschien.. ik had echt niets gedaan, het was enkel en alleen omdat ik er "anders" uitzag.. nu had ik toen ook best een extreme periode, maar zo liepen er wel meer rond bij ons op school.. en ik ben er niet trots op, ik had t liever anders gezien, misschien was ik dan WEL overgegaan..
misschien gedraag je je er wel zo naar dat je 'zo' anders bent, in mijn klas respecteren ze me zelfs meer sinds ik een hanekam heb...
Met citaat reageren
Oud 07-09-2002, 10:47
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
Citaat:
michael85 schreef:
raar aankijken= aandacht geven

negeren = niet aandacht geven

negeren = dus niet raar aankijken

....
Oud 07-09-2002, 10:51
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
michael85 schreef:

hier lopen veel mensen met hippe kleding/kakkers/skatemensen/wiggers(hiphoppers)

kzie bijna geen alto/punk/gothic ofzo
wat een ongelooflijk triest figuur ben jij, zo lopen er wel meer rond bij mij op school

hypocriet, closeminded en dom, eerst raar aangekeken worden en dan genegeerd worden.. dat is het tegenovergestelde.. laat je nakijken ofzo..

en als mensen wat menen te zeggen te hebben moeten ze dat maar doen, ik kan er alleen maar mee lachen..

Laatst gewijzigd op 07-09-2002 om 10:54.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2002, 12:49
RuffThugg
RuffThugg is offline
Ach je hebt open-minded en narrow-minded(volgens mij, of is dit een verkeerde term?) op m'n school.

De kakkers en wannabe-kakkers die zich echt als kakker profileren zijn vaak narrow-minded, maar dat is bij de alto's ook wel zo.
Alle mensen die "true" willen zijn(in welke subcultuur dan ook) op mijn school zijn wel narrow-minded.

En de mensen die ik meer mag zijn de mensen die het nix boeit hoe je eruitziet/tot welke subcultuur je behoort. In Alkmaar heb je de kooltuin(altocafe, laat ik het zo maar noemen) maar daar hebben we laatst met een hele groep gezeten, alto's, normale mensen, en ik(er zijn niet echt mensen als ik op mijn school). En dat is gewoon wel leuk.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2002, 12:53
RuffThugg
RuffThugg is offline
Citaat:
Shah of Blah schreef:

Ik zit ook op een gymnasium maar hier heb je dus wel redelijk veel narrow-minded mensen.

Dat ligt er misschien aan dat dit gymnasium in de stad ligt(alkmaar centrum bedoel ik, wij noemen het centrum 'de stad').

Want op mijn vorige gymnasium(verhuizing) was het ook veel meer open-minded. Dat was ook een kleinere school (400 man ongeveer)
Met citaat reageren
Oud 07-09-2002, 12:56
Blubje
Blubje is offline
Citaat:
Black Sugar schreef:
Ik zit nu op het Mbo maar er lopen er nog steeds een aantal rond die van die achterlijke opmerkingen maken, net als op de havo en het vwo waar ik ook op heb gezeten. Ik heb weinig verschil gemerkt. Ook valt het me trouwens op dat waar ik dan op school heb gezeten en van wat ik heb gezien dat de meeste alto's (jaja, The A word) op het vmbo zitten.
hm bij ons juist niet? vmbo zijn allemaal 'sjonnies en anita's' en 'gangsta's' juist op havo/vwo zitten meer 'alto's'
Reageren

Regels voor berichten