Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-09-2002, 16:35
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Jah, ik vind dat dit op lifestyle hoort

Zijn de mensen op je school open-minded over het algemeen, valt het wel mee, of helemaal niet?

Op mijn vorige school werd ik namelijk behoorlijk gediscrimineerd. In t begin negeerden mn klasgenoten me omdat ik "anders" was. Pas later kreeg ik een beetje contact met mn klasgenoten, maar dat heeft behoorlijk wat moeite/gesprekken/tijd gekost. (een vriendin van me, die toen in mn klas zat, gaf toe dat iedereen bij int begin maar raar vond ) Ik hoorde van mn mentor dat ook sommige leraren mij zelfs discrimineerden.. Op mn nieuwe school is t veel minder erg, vooral in mn klas. Iedereen behandelt me gewoon zoals ze iedereen behandelen. Natuurlijk krijg ik wel eens kritiek, maar dat is iets waar iedereen mee moet leren leven...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-09-2002, 16:37
Blubje
Blubje is offline
ach ja hm bij ons is het gewoon zo; als jij normaal tegen hun doet en gewoon tegen ze praat doen ze dat ook bij jou, lijkt me logies. en tja je kunt nie door iedereen aardig gevonden worden dus er zijn idd ook wel stomme mensen, mja die interesseren me niet zo.
Oud 04-09-2002, 16:39
DarkRaven
DarkRaven is offline
qua kleding wordt je bij mij op school wel normaal geaccepteerd (alhoewel..sommige van jullie er wel extreem uitzien begin ik toch te twijfelen..) je wordt pas niet geaccepteerd als je je vreemd gedraagd, lelijk of een of andere afwijking hebt
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 16:40
Black Sugar
Black Sugar is offline
Citaat:
bLuB iK=ViS schreef:
ach ja hm bij ons is het gewoon zo; als jij normaal tegen hun doet en gewoon tegen ze praat doen ze dat ook bij jou, lijkt me logies. en tja je kunt nie door iedereen aardig gevonden worden dus er zijn idd ook wel stomme mensen, mja die interesseren me niet zo.
Oud 04-09-2002, 16:40
Built to last
Built to last is offline
ik werd ook niet altijd evenveel gewaardeerd bij mij op school. maar toen er een opleiding fotonica (cameraman/vrouw etc) kwamen er een bult hippies en alto's etc. en toen werd t al beter.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 16:41
Verwijderd
Op mijn oude school werd ik tenminste gewoon geaccepteerd, maar ik wil nou ook niet weer zeggen dat ik er zo onwijs alternatief bijloop. Hoewel.. volgens mij werd iedereen wel geaccepteerd, alleen sommige mensen keken anderen soms een beetje raar aan.. Verder niets.

Op mijn nieuwe school.. Nog maar 2 uur geweest. Maar volgens mij is 't daar heel open-minded ingesteld, dus dat gaat wel lukken.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 16:47
Chelsea
Chelsea is offline
bij een extreem iemand kijken ze eerst heeel erg geschrokken maar gaan wel met iedereen om (behalve als je nerderig uitziet)

edit: op me vorige school dan
Oud 04-09-2002, 16:50
je$u$ crust
je$u$ crust is offline
het verschil middelbare school - hbo is echt enorm (gelukkig)
nooit meer geziek hallelujuaha
Oud 04-09-2002, 16:51
Chelsea
Chelsea is offline
Citaat:
je$u$ crust schreef:
het verschil middelbare school - hbo is echt enorm (gelukkig)
nooit meer geziek hallelujuaha
idd ook als je naar vbo-vwo kijkt
Oud 04-09-2002, 16:52
ieyor
ieyor is offline
sommige mensen vinden me beetje vreemd ofzow, maar ach, das meestal nie n belemmering soms s n opmerking, maar das ook maar n hele enkele keer. van leraren heb ik vooral positieve reacties, dus kan nie klagen
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 16:55
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Citaat:
Chelsea schreef:

idd ook als je naar vbo-vwo kijkt
In welk opzicht.. ik kan beter met mavo/havo-ers opschieten dan met vwo-ers vaak..
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 16:59
Chelsea
Chelsea is offline
Citaat:
wallflower schreef:

In welk opzicht.. ik kan beter met mavo/havo-ers opschieten dan met vwo-ers vaak..
op de vbo pesten ze anders dan de vwo
Oud 04-09-2002, 17:03
DarkRaven
DarkRaven is offline
Citaat:
Chelsea schreef:

op de vbo pesten ze anders dan de vwo
ja? bij mij: 'geef me geld of ik maak je dood'....zowel op vbo als op vwo

Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 17:05
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Citaat:
DarkRaven schreef:
ja? bij mij: 'geef me geld of ik maak je dood'....zowel op vbo als op vwo

bij mij : 'hey meisje.. ben jij kottik ofsow?' of 'kom jij uit schotland?' op vmbo
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 17:08
Sommetje
Sommetje is offline
Ik denk dat het bij ons op school wel normaal is. Van anderen (mensen die niet bij mij op school zitten) hoor ik wel dat ze mijn school open-minded vinden. Omdat iedereen zich gewoon alto, gotich, kak of wat dan ook kan kleden. Tuurlijk zal je weleens kritiek krijgen, maar nooit hatelijk. Ik heb het altijd gewoon gevonden, maar dat schijnt op andere Haagse scholen wel anders te zijn.
Oud 04-09-2002, 17:09
Black Sugar
Black Sugar is offline
Ik zit nu op het Mbo maar er lopen er nog steeds een aantal rond die van die achterlijke opmerkingen maken, net als op de havo en het vwo waar ik ook op heb gezeten. Ik heb weinig verschil gemerkt. Ook valt het me trouwens op dat waar ik dan op school heb gezeten en van wat ik heb gezien dat de meeste alto's (jaja, The A word) op het vmbo zitten.
Oud 04-09-2002, 17:10
UnUsual
UnUsual is offline
ach ik heb dusdanig weinig contact met de mensen van mijn school dat ik me er totaal niet mee bezig hou.. er wordt gewoon niks over me gedacht ofzo, ik leef gewoon niet, lijkt het soms
Oud 04-09-2002, 17:16
Chelsea
Chelsea is offline
Citaat:
Black Sugar schreef:
Ik zit nu op het Mbo maar er lopen er nog steeds een aantal rond die van die achterlijke opmerkingen maken, net als op de havo en het vwo waar ik ook op heb gezeten. Ik heb weinig verschil gemerkt. Ook valt het me trouwens op dat waar ik dan op school heb gezeten en van wat ik heb gezien dat de meeste alto's (jaja, The A word) op het vmbo zitten.
ik weet niet waar jij woont, maar op de vmbo hier is 't meer 'neger'
Oud 04-09-2002, 17:24
Roos
Roos is offline
Nou best wel open-minded. Er lopen heel veel verschillende types rond, van elfjes tot kakkers of ultra hippe types, maar alle types gaan we goed met elkaar op.
In de klas naast: een elfje, een trance-gek of een hiphopper.. tis allemaal even gezellig
Oud 04-09-2002, 17:28
Cellophane Star
Cellophane Star is offline
Aangezien ik op de Vrije School zit zijn ze hier best open-minded, alleen hebben we de pech gefuseerd te zijn met een stel idioten wat mij altijd uitscheldt omdat ik rare panty's draag. Ik heb er om leren lachen.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 17:30
SpiT
SpiT is offline
Vorige school (zelfde school als de vorige school van Wallflower) werd ik in mijn klas genegeert, door heel men klas behalve 2 mensen (zijn vrienden van me). En als ik daar het gebouw zelf liep ofzo kreeg ik altijd wel 'n opmerking naar me hoofd geslingerd en er werd natuurlijk ook heel veel achter je rug gepraat over je kleding etc. Volgens mij gedraagde ik me redelijk normaal dus ja, daar zal 't waarschijnlijk niet echt heel erg aan gelegen hebben .
Op mijn nieuwe school is het wel anders. Er blijven mensen die het natuurlijk niet kunnen hebben dat je er "anders" uitziet, maar vraag me niet waarom . Op deze school zitten heel veel soorten types.
Oud 04-09-2002, 17:32
Qamra
Qamra is offline
Dunno, ik ben pas 3 dagen op die school

Maar ze zijn vast wel open minded.. Zeker na een paar biertjes..
Oud 04-09-2002, 18:08
Black Sugar
Black Sugar is offline
Citaat:
Chelsea schreef:

ik weet niet waar jij woont, maar op de vmbo hier is 't meer 'neger'
Vaag die zitten hier vaak juist op de Havo.
Grappig eigenlijk hoe verschillend zoiets kan zijn.
Ik denk dat ik het maar hou op puur toeval.
Oud 04-09-2002, 18:11
]{ing
]{ing is offline
hypocriet en close minded people, niet alle leraren en leerlingen maar het overgrote deel wel

mja, ik ben in ieder geval niet de enige die er zo over denkt..
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 18:16
Aurelia AutumnRain
Aurelia AutumnRain is offline
Die mensen bij mij op school zijn erg!
Als ze er ook maar iets anders uitzien dan ze gewend zijn, meteen druk gaan schreeuwen en doen.
Vreselijk!
Stomme pubers!
Oud 04-09-2002, 18:16
Avelon
Avelon is offline
Citaat:
rosi schreef:
Nou best wel open-minded. Er lopen heel veel verschillende types rond, van elfjes tot kakkers of ultra hippe types, maar alle types gaan we goed met elkaar op.
In de klas naast: een elfje, een trance-gek of een hiphopper.. tis allemaal even gezellig
mvr hendersson vond mij modieus
maar onze school is gewoon cooool
heh naja de leerlingen dan
Oud 04-09-2002, 18:20
2young2live
2young2live is offline
ik word gelukkig niet beoordeeld op m'n uiterlijk door leraren, krijg juist vaak complimentjes over hoe ik eruit zie, alleen de leerlingen, tja, das verdeeld, de ene helft vind mij er gaaf uitzien en door de andere helft word in nageroepen (denk aan heks, satan, gottick...volgens mij begint het minder te worden, tenminste dat denk ik, want ik hoor de helft van de opmerkingen nie eens ik hoor het later allemaal van mensen die het wel gehoord hebben )
Oud 04-09-2002, 18:29
Blenderhead
Blenderhead is offline
wat dat betreft is het verschrikkelijk op m'n school, iedereen ziet er hetzelfde uit.... allemaal van die te modieuze kleren

k krijg ook best vaak commentaar over hoe ik eruit zie; maar dat maakt me geen fuck uit

en de leraren maken ook wel es opmerkingen maar die zijn er over het algemeen vrij snel uitgeluld
Oud 04-09-2002, 18:36
drama
drama is offline
muah, mensen die me kende waren wel ok, veel anderen waren wat sneu.
Oud 04-09-2002, 18:37
Verwijderd
Nouja, ik studeer aan een universiteit, dus over het algemeen houden we ons niet bezig met kinderlijke zaakjes als afgeven op elkaars kleding...
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 19:23
Floosje
Floosje is offline
Op mijn school gaat t over t algemeen wel.
Tis ook een best wel kleine school, dus iedereen kent elkaar en gaat met elkaar om Dan heb je toch al sneller een leukere sfeer en minder gezeik, vind ik.
Oud 04-09-2002, 19:29
SpiT
SpiT is offline
Citaat:
Floosje schreef:
Op mijn school gaat t over t algemeen wel.
Tis ook een best wel kleine school, dus iedereen kent elkaar en gaat met elkaar om Dan heb je toch al sneller een leukere sfeer en minder gezeik, vind ik.
meestal is dat idd wel zo, maar mijn vorige school was ook klein, en iedereen kende elkaar, maar dat gaf dus niet zo'n leuke sfeer :/
Oud 04-09-2002, 19:32
Floosje
Floosje is offline
Citaat:
SpiT schreef:

meestal is dat idd wel zo, maar mijn vorige school was ook klein, en iedereen kende elkaar, maar dat gaf dus niet zo'n leuke sfeer :/
Hmm tja, dat kan dan natuurlijk ook...
Oud 04-09-2002, 19:33
heavinly
heavinly is offline
ok, dit wordt erg origineel:
Op mijn school, de vorige school van zowel wallflower als SpiT () kijken ze idd raar naar mensen als ze 'anders' gekleed zijn, zo merkte ik dat mijn klasgenoten heel veel opmerkingen maakten over wallflower en SpiT. In mijn (oude, maar beschouw ik nog als mijn) klas zitten veel ehm.. kakkers om het zo maar eens ze zeggen, sowieso bij ons op school, en dat is dan ook meteen een hele clan. Als je anders bent mogen ze je eigenlijk niet (dat idee heb ik in ieder geval). Zelf ben ik niet zo anders, dus ik heb eigenlijk nergens 'last' van.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 20:09
ruby soho
ruby soho is offline

zegt dit genoeg :rolleyes: :sigh:
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 20:13
Ik ben de Walrus!
Ik ben de Walrus! is offline
Citaat:
Sommetje schreef:
Ik denk dat het bij ons op school wel normaal is. Van anderen (mensen die niet bij mij op school zitten) hoor ik wel dat ze mijn school open-minded vinden. Omdat iedereen zich gewoon alto, gotich, kak of wat dan ook kan kleden. Tuurlijk zal je weleens kritiek krijgen, maar nooit hatelijk. Ik heb het altijd gewoon gevonden, maar dat schijnt op andere Haagse scholen wel anders te zijn.
Haganum???

Bij mij op school zijn ze denk ik redelijk narrowminded, denk dat je best wel eenzaam kan zijn als je je alternatief kleedt, maar t hangt voornamelijk af van of je aardig bent of niet. We hebben wel zo'n clan punkrockers ofzow, maar die zijn echt superlachuh, dus geen probleem. Zolang je maar stevig in je schoenen staat wordt je wel geaccepteerd, hoewel mensen je toch een beetje raar blijven aankijken. Als je niet stevig in je schoenen staat wordt je gewoon genegeerd, niemand hier verspilt zijn energie nog aan pesten.
Oud 04-09-2002, 20:23
peperenzout
peperenzout is offline
Citaat:
wallflower schreef:

ja ok maar je ziet heel veel van die extreme typjes vaak op vwo het klinkt raar maar het is echt zo ik vind ze meestalheel aardig en zeg nou zelf iemand op vwo wordt niet zo snel gepest als iemand op vbo of mavo en waarom? simpel omdat ze op vwo extremer ( bijv kleding zijn)
Oud 04-09-2002, 20:23
Faery
Faery is offline
Citaat:
ruby soho schreef:
[img][/img]

zegt dit genoeg igh:
moehahahahahhaha humor :] *rolt rondjes over de grond*
Oud 04-09-2002, 20:26
Verwijderd
zit op een grafische ontwerp school, zitten best veel arty types op...ook best veel "alto's" op zich. veel gothics en skaters iig.
vroeger (paar jaar terug) veel meer, nu zie je steeds meer dat de 1e jaars veel "gewoner" zijn ofzo. ja kan het niet anders uitleggen.
de leraren zijn best cool, veel tekendocenten/docentes en die zijn vaak ook wel meer open minded en kleden zich zelf ook wel vaak anders. ook veel kunstgeschiedenis leraren, dat zijn ook vaak wel aparte mensen wel cool
dus tja, je wordt wel door iedereen in je waarde gelaten, kijken niet zo snel meer op als er iemand langsloopt met wat meer extremere look.. wel een fijne sfeer
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 20:33
STP
STP is offline
Citaat:
danique2 schreef:
zit op een grafische ontwerp school, zitten best veel arty types op...ook best veel "alto's" op zich. veel gothics en skaters iig.
vroeger (paar jaar terug) veel meer, nu zie je steeds meer dat de 1e jaars veel "gewoner" zijn ofzo. ja kan het niet anders uitleggen.
de leraren zijn best cool, veel tekendocenten/docentes en die zijn vaak ook wel meer open minded en kleden zich zelf ook wel vaak anders. ook veel kunstgeschiedenis leraren, dat zijn ook vaak wel aparte mensen wel cool
dus tja, je wordt wel door iedereen in je waarde gelaten, kijken niet zo snel meer op als er iemand langsloopt met wat meer extremere look.. wel een fijne sfeer
Jep, ik zit op 't Grafisch Lyceum en ook daar is in principe iedereen (een aantal uitzonderingen daargelaten, maar dat heb je altijd) behoorlijk open-minded

[ik zie d'r niet erg gek uit hoor trouwens]
Oud 04-09-2002, 20:57
~blue christal~
~blue christal~ is offline
Op de school waarop ik zit, zijn de meeste niet echt open-minded.
Je word echt nagekeken en nageroepen als je er 'anders' uitziet.

Er zitten niet echt veel alto's, echte kakkers, skaters e.d. op. 'T meeste is allemaal meer het 'standaard' type. En omdat het een grote school is, krijg je dan al snel dat je 'anders' bent.

De tekenleraar van havo/vwo let wel altijd op die 'andere' types. Ziet het meteen als je iets nieuws hebt e.d, gaat naar lowlands naar concerten van after forever (om maar iets te noemen).

Er heerst ook wel een beetje concurrentie tussen de alto's enzo.
Je hebt de alto's van de hogere klassen, en een nieuwere generatie dat merk je wel. Maar opzich gaat t allemaal best met elkaar om.
Oud 04-09-2002, 21:06
ScarletWithin
ScarletWithin is offline
Citaat:
peperenzout schreef:

ja ok maar je ziet heel veel van die extreme typjes vaak op vwo het klinkt raar maar het is echt zo ik vind ze meestalheel aardig en zeg nou zelf iemand op vwo wordt niet zo snel gepest als iemand op vbo of mavo en waarom? simpel omdat ze op vwo extremer ( bijv kleding zijn)
VWO en extreem?
Bij mij (5e klas) iig niet...Ik ben de enige "alto" in de hele afdeling. In de lagere klassen zijn er wel meer, maar ja...

On-topic:
Bij ons is het VMBO echt super close-minded. Zijn ook allemaal van die typjes, met hoepeloorbellen, de nieuwste kleren en luisteren allemaal r&b, je kent het wel.
Ze zijn vreselijk agressief, van die mensen dat als je ze aankijkt dat je meteen ruzie met ze hebt. Ze kunnen het niet hebben als je anders bent dan zij.
HAVO & VWO is wel relaxt, die accepteren me tenminste. M'n klas vond het eerst wel raar, kreeg er paar opmerkingen over, maar nu is dat allemaal over en is het wel fijn
De leraren vinden het allemaal erg leuk, geven complimenten enzo. Dus die zijn wel open-minded, gelukkig.

Mijn mening over VMBO mensen is, moet ik eerlijk zeggen, gekleurd. Ik heb nl ruzie met 2 mensen van die afdeling, alleen maar omdat ik volgens hen een nep-alto zou zijn, een heks en een stinkhond
Oud 04-09-2002, 21:09
Verwijderd
Citaat:
ScarletWithin schreef:

Ik heb nl ruzie met 2 mensen van die afdeling, alleen maar omdat ik volgens hen een nep-alto zou zijn....een stinkhond
Dan ben je toch juist alto?
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 21:10
ScarletWithin
ScarletWithin is offline
Citaat:
gentleman schreef:

Dan ben je toch juist alto?
volgens hun niet...maar ik draag ook wel eens "normale" kleren (spijkerbroek, strak truitje) en dan ben je niet echt ofzo. Terwijl zij echt van die kutjes zijn die ik al beschreven had....
Oud 04-09-2002, 21:19
Faery
Faery is offline
Toch puik, dat het VMBO hier op een andere locatie zit :]
Oud 04-09-2002, 21:23
Verwijderd
toen ik nog op de middelbare zat zaten er zowat alleen maar buitenlanders op. was ook zo'n zogenaamde "zwarte school"
er was 1 jongen die was nieuw en die had een hanekam enzo en bomberjack...zal wel een punker zijn geweest maar ja, had net zo goed gabber kunnen zijn want toen was gabber in. anyways, hij werd elke dag nagegekeken en uitgelachen ofzo..liep heel de dag zielig alleen door de school.
er was wel een meisje die was surinaams ofzo en zij zei iets van, "nou hij heeft wel lef hoor,dat vind ik wel cool"
hmm verder had iedereen er zo'n attidtude van: kijk 1 keer naar me en je krijgt klappen. niet zo fijn dus.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 22:00
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
ik zit in een vrij klein schoolgebouw, met dus weinig leerlingen, het grootste gedeelte is buitenlands (lees 95%) en kijken me dus wel aan, ook hoop gefluister achter m'n rug om, maar ik maak me daar niet zo druk om, ik laat hun met rust, zij mij, heb verder geen last van ze (nog niet, ik zit er pas 3 dagen).
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 10:54
Roos
Roos is offline
Citaat:
ScarletWithin schreef:

volgens hun niet...maar ik draag ook wel eens "normale" kleren (spijkerbroek, strak truitje) en dan ben je niet echt ofzo. Terwijl zij echt van die kutjes zijn die ik al beschreven had....
En wat zou jou dat kunnen schelen?
Alsof je wilt dat dat soort sneue mensen jou aardig vinden
Oud 05-09-2002, 12:32
Verwijderd
Citaat:
wallflower schreef:
Jah, ik vind dat dit op lifestyle hoort

Zijn de mensen op je school open-minded over het algemeen, valt het wel mee, of helemaal niet?

Op mijn vorige school werd ik namelijk behoorlijk gediscrimineerd. In t begin negeerden mn klasgenoten me omdat ik "anders" was. Pas later kreeg ik een beetje contact met mn klasgenoten, maar dat heeft behoorlijk wat moeite/gesprekken/tijd gekost. (een vriendin van me, die toen in mn klas zat, gaf toe dat iedereen bij int begin maar raar vond ) Ik hoorde van mn mentor dat ook sommige leraren mij zelfs discrimineerden.. Op mn nieuwe school is t veel minder erg, vooral in mn klas. Iedereen behandelt me gewoon zoals ze iedereen behandelen. Natuurlijk krijg ik wel eens kritiek, maar dat is iets waar iedereen mee moet leren leven...
Zozo de altos hebben weer een lekkere discussie gemaakt. Je post gaat uit naar altos/gothics etc etc etc neem ik aan, waarom vermeld je dat dan niet, je neemt aan dat iedereen hier opvallende kleding draagt. Je vermeld geneens in je post dat je alternatief bent, alleen dat je 'anders' bent.

Verder wil ik even toevoegen : Iedereen weet dat als je extreem probeert te doen door rare kleren te dragen, dat dat ook gevolgen heeft. 1 van die gevolgen is (negatief) commentaar, discriminatie en rare blikken. LEER ER MEE LEVEN of draag normale kleren.

Hoeveel topics moeten welniet hierover worden gemaakt, elke x weer schrijven jullie allemaal het zelfde.

En om je vraag te beantwoorden : Ik doe MBO ICT te amsterdam, ik zit op ene school met 99% buitenlanders en iedereen is 18 a 19. Er is 1 alto, maar die word met rust gelaten en iedereen respecteert hem gewoon voor wat hij is. (nooit iets zien gebeuren iig)

Laatst gewijzigd op 05-09-2002 om 12:36.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 12:36
Rhinus
Rhinus is offline
Ik zit op't HBO. We hebben een klas/opleiding van 12 man. Kakkers, alto's, normale mensen en ik. We zijn allemaal openminded.

2 mochten niet stemmen. 4 SP, 2 CDA, 2 VVD, 1 PvdA, 1 D'66. Maar dat terzijde..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten