Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Op mijn oude school werd ik tenminste gewoon geaccepteerd, maar ik wil nou ook niet weer zeggen dat ik er zo onwijs alternatief bijloop. Hoewel.. volgens mij werd iedereen wel geaccepteerd, alleen sommige mensen keken anderen soms een beetje raar aan.. Verder niets.
Op mijn nieuwe school.. Nog maar 2 uur geweest. ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik denk dat het bij ons op school wel normaal is. Van anderen (mensen die niet bij mij op school zitten) hoor ik wel dat ze mijn school open-minded vinden. Omdat iedereen zich gewoon alto, gotich, kak of wat dan ook kan kleden. Tuurlijk zal je weleens kritiek krijgen, maar nooit hatelijk. Ik heb het altijd gewoon gevonden, maar dat schijnt op andere Haagse scholen wel anders te zijn.
|
Ik zit nu op het Mbo maar er lopen er nog steeds een aantal rond die van die achterlijke opmerkingen maken, net als op de havo en het vwo waar ik ook op heb gezeten. Ik heb weinig verschil gemerkt. Ook valt het me trouwens op dat waar ik dan op school heb gezeten en van wat ik heb gezien dat de meeste alto's (jaja, The A word) op het vmbo zitten.
||
![]() |
Citaat:
|
Nou best wel open-minded. Er lopen heel veel verschillende types rond, van elfjes tot kakkers of ultra hippe types, maar alle types gaan we goed met elkaar op.
In de klas naast: een elfje, een trance-gek of een hiphopper.. tis allemaal even gezellig ![]()
|
Vorige school (zelfde school als de vorige school van Wallflower) werd ik in mijn klas genegeert, door heel men klas behalve 2 mensen (zijn vrienden van me). En als ik daar het gebouw zelf liep ofzo kreeg ik altijd wel 'n opmerking naar me hoofd geslingerd en er werd natuurlijk ook heel veel achter je rug gepraat over je kleding etc. Volgens mij gedraagde ik me redelijk normaal dus ja, daar zal 't waarschijnlijk niet echt heel erg aan gelegen hebben
![]() Op mijn nieuwe school is het wel anders. Er blijven mensen die het natuurlijk niet kunnen hebben dat je er "anders" uitziet, maar vraag me niet waarom ![]() ![]()
||
Citaat:
Grappig eigenlijk hoe verschillend zoiets kan zijn. Ik denk dat ik het maar hou op puur toeval.
||
Citaat:
![]() ![]() maar onze school is gewoon cooool heh naja de leerlingen dan ![]()
|
![]() |
ik word gelukkig niet beoordeeld op m'n uiterlijk door leraren, krijg juist vaak complimentjes over hoe ik eruit zie, alleen de leerlingen, tja, das verdeeld, de ene helft vind mij er gaaf uitzien en door de andere helft word in nageroepen (denk aan heks, satan, gottick...volgens mij begint het minder te worden, tenminste dat denk ik, want ik hoor de helft van de opmerkingen nie eens
![]() ![]()
|
wat dat betreft is het verschrikkelijk op m'n school, iedereen ziet er hetzelfde uit.... allemaal van die te modieuze kleren
![]() k krijg ook best vaak commentaar over hoe ik eruit zie; maar dat maakt me geen fuck uit ![]() en de leraren maken ook wel es opmerkingen maar die zijn er over het algemeen vrij snel uitgeluld ![]()
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
ok, dit wordt erg origineel:
Op mijn school, de vorige school van zowel wallflower als SpiT ( ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Bij mij op school zijn ze denk ik redelijk narrowminded, denk dat je best wel eenzaam kan zijn als je je alternatief kleedt, maar t hangt voornamelijk af van of je aardig bent of niet. We hebben wel zo'n clan punkrockers ofzow, maar die zijn echt superlachuh, dus geen probleem. Zolang je maar stevig in je schoenen staat wordt je wel geaccepteerd, hoewel mensen je toch een beetje raar blijven aankijken. Als je niet stevig in je schoenen staat wordt je gewoon genegeerd, niemand hier verspilt zijn energie nog aan pesten.
||
![]() |
Citaat:
|
Verwijderd
|
zit op een grafische ontwerp school, zitten best veel arty types op...ook best veel "alto's" op zich. veel gothics en skaters iig.
vroeger (paar jaar terug) veel meer, nu zie je steeds meer dat de 1e jaars veel "gewoner" zijn ofzo. ja kan het niet anders uitleggen. de leraren zijn best cool, veel tekendocenten/docentes en die zijn vaak ook wel meer open minded en kleden zich zelf ook wel vaak anders. ook veel kunstgeschiedenis leraren, dat zijn ook vaak wel aparte mensen ![]() dus tja, je wordt wel door iedereen in je waarde gelaten, kijken niet zo snel meer op als er iemand langsloopt met wat meer extremere look.. wel een fijne sfeer |
![]() |
||
Citaat:
![]() [ik zie d'r niet erg gek uit hoor trouwens]
|
Op de school waarop ik zit, zijn de meeste niet echt open-minded.
Je word echt nagekeken en nageroepen als je er 'anders' uitziet. Er zitten niet echt veel alto's, echte kakkers, skaters e.d. op. 'T meeste is allemaal meer het 'standaard' type. En omdat het een grote school is, krijg je dan al snel dat je 'anders' bent. De tekenleraar van havo/vwo let wel altijd op die 'andere' types. Ziet het meteen als je iets nieuws hebt e.d, gaat naar lowlands naar concerten van after forever (om maar iets te noemen). Er heerst ook wel een beetje concurrentie tussen de alto's enzo. Je hebt de alto's van de hogere klassen, en een nieuwere generatie dat merk je wel. Maar opzich gaat t allemaal best met elkaar om.
||
Citaat:
Bij mij (5e klas) iig niet...Ik ben de enige "alto" in de hele afdeling. In de lagere klassen zijn er wel meer, maar ja... On-topic: Bij ons is het VMBO echt super close-minded. Zijn ook allemaal van die typjes, met hoepeloorbellen, de nieuwste kleren en luisteren allemaal r&b, je kent het wel. Ze zijn vreselijk agressief, van die mensen dat als je ze aankijkt dat je meteen ruzie met ze hebt. Ze kunnen het niet hebben als je anders bent dan zij. HAVO & VWO is wel relaxt, die accepteren me tenminste. M'n klas vond het eerst wel raar, kreeg er paar opmerkingen over, maar nu is dat allemaal over en is het wel fijn ![]() De leraren vinden het allemaal erg leuk, geven complimenten enzo. Dus die zijn wel open-minded, gelukkig. Mijn mening over VMBO mensen is, moet ik eerlijk zeggen, gekleurd. Ik heb nl ruzie met 2 mensen van die afdeling, alleen maar omdat ik volgens hen een nep-alto zou zijn, een heks en een stinkhond ![]()
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
toen ik nog op de middelbare zat zaten er zowat alleen maar buitenlanders op. was ook zo'n zogenaamde "zwarte school"
er was 1 jongen die was nieuw en die had een hanekam enzo en bomberjack...zal wel een punker zijn geweest maar ja, had net zo goed gabber kunnen zijn want toen was gabber in. anyways, hij werd elke dag nagegekeken en uitgelachen ofzo..liep heel de dag zielig alleen door de school. er was wel een meisje die was surinaams ofzo en zij zei iets van, "nou hij heeft wel lef hoor,dat vind ik wel cool" hmm verder had iedereen er zo'n attidtude van: kijk 1 keer naar me en je krijgt klappen. niet zo fijn dus. |
![]() |
|
ik zit in een vrij klein schoolgebouw, met dus weinig leerlingen, het grootste gedeelte is buitenlands (lees 95%) en kijken me dus wel aan, ook hoop gefluister achter m'n rug om, maar ik maak me daar niet zo druk om, ik laat hun met rust, zij mij, heb verder geen last van ze (nog niet, ik zit er pas 3 dagen
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Alsof je wilt dat dat soort sneue mensen jou aardig vinden
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder wil ik even toevoegen : Iedereen weet dat als je extreem probeert te doen door rare kleren te dragen, dat dat ook gevolgen heeft. 1 van die gevolgen is (negatief) commentaar, discriminatie en rare blikken. LEER ER MEE LEVEN of draag normale kleren. Hoeveel topics moeten welniet hierover worden gemaakt, elke x weer schrijven jullie allemaal het zelfde. En om je vraag te beantwoorden : Ik doe MBO ICT te amsterdam, ik zit op ene school met 99% buitenlanders en iedereen is 18 a 19. Er is 1 alto, maar die word met rust gelaten en iedereen respecteert hem gewoon voor wat hij is. (nooit iets zien gebeuren iig) Laatst gewijzigd op 05-09-2002 om 12:36. |
![]() |
|
|