Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-09-2002, 18:50
Jules
Jules is offline

Raadsel opgelost! Ik heb vandaag een brief gehad dat ik mn OV kon ophalen .. en dat heb ik gedaan!! JEUJJ *zeurt nietmeer*
Oud 17-09-2002, 21:34
Black Sugar
Black Sugar is offline
Citaat:
Dwarfie schreef:
Wat moet iemand van 15 of 16 jaar met een OV als hij of zij in vrijwel iedere "grote stad" in de omgeving naar een mbo kan? Iemand van 17 jaar die van het VWO af komt en naar een universiteit gaat die meestal veel verder weg is dan een mbo is in die ene maand dat hij of zij het zonder OV moet doen al meer geld kwijt is dan een mbo'er in een heel jaar?
Is onzin omdat er bijna geen enkele stad is die op z'n minst de helft aan het scala mbo opleidingen te bieden heefd. Wat dus betekend dat je toch moet rijzen. Wat moeten als die studenten die van ver komen en dus op kamers gaan met een ov, die gaan toch wle in de buurt wonen en in het weekeind naar huis, dan is je ov toch niet geldig dus mischien voor hun zelfs minder nodig. Nee gewoon evenveel nodig, ik dnek dat er net zo veel mbo'ers als hbo'ers in hun woonplaats naar school gaan als dat ze moeten rijzen (dnek aan echt andere stad) om bij hun school te komen.

Betaald elk jaar 1000 Euro om van Enschede naar Almelo te gaan voor school en ik doe dus mbo.

Mijn moeder krijgt absoluut niks meer aan finacieringen nu ik mbo doe dan daarvoor.
en toch zitten er extra kosten aan verbonden, nu niet alleen lesgeld, boeken en baf maar ook rijs en materialen kosten.

Hoe kun je er nu nog tegen zijn vraag ik me dan af
Oud 17-09-2002, 21:58
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
marlies schreef:
inderdaad ik krijg ook pas mijn OV in oktober
Dan pas??!?! En je bent ouder dan ik, ik krijg um in Januari
Met citaat reageren
Oud 18-09-2002, 07:25
Dwarfie
Dwarfie is offline
Citaat:
Black Sugar schreef:
Is onzin omdat er bijna geen enkele stad is die op z'n minst de helft aan het scala mbo opleidingen te bieden heefd. Wat dus betekend dat je toch moet rijzen. Wat moeten als die studenten die van ver komen en dus op kamers gaan met een ov, die gaan toch wle in de buurt wonen en in het weekeind naar huis, dan is je ov toch niet geldig dus mischien voor hun zelfs minder nodig. Nee gewoon evenveel nodig, ik dnek dat er net zo veel mbo'ers als hbo'ers in hun woonplaats naar school gaan als dat ze moeten rijzen (dnek aan echt andere stad) om bij hun school te komen.

Betaald elk jaar 1000 Euro om van Enschede naar Almelo te gaan voor school en ik doe dus mbo.

Mijn moeder krijgt absoluut niks meer aan finacieringen nu ik mbo doe dan daarvoor.
en toch zitten er extra kosten aan verbonden, nu niet alleen lesgeld, boeken en baf maar ook rijs en materialen kosten.

Hoe kun je er nu nog tegen zijn vraag ik me dan af
Kwestie van frustratie

Nou heeft die domme ib-groep een administratief foutje gemaakt, hierdoor krijg ik m'n OV zeer waarschijnlijk pas per 1 NOVEMBER i.p.v. 1 oktober. Dit gaat me dus wéér 120 euro voor een maandtrajectkaart kosten... *zucht*
Oud 19-09-2002, 14:34
Schatje2000
Schatje2000 is offline
op je 17de kan je wel een soort studiebeurs aanvragen. heb ik ook gedaan in het eerste jaar van me MBO. Heb ik ook gehad. Je hebt een studiebeurs voor 18jarige die hem sowieso krijgen en je kan bij de IB een studiebeurs aanvragen als je 16 of 17 bent en je studeerd al wel..... Ik kreeg 40 Euro per maand en dat scheelt niet veel met wat ik nu krijg .... Krijg nu maar 51 euro....

dus gewoon de IB bellen.
Oud 20-09-2002, 08:14
Yamyam
Yamyam is offline
Ik heb ook last van leeftijdsdiscriminatie
Ikke ben 15 en woon op mezelf en ben scholier en moet ook veel reizen maar ben geen student en niet heel oud dus mag geen gratis vervoer en kortingen ed.
*Snik*
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten