Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-09-2002, 14:34
Optima
Optima is offline
sympathiseer dan mee.

Waarom krijgen 17jarigen geen studiebeurs? Ookal heet het Wet StudiFinanciering 18+ het gaat toch om de STUDIE!!!!!!!!!!!

ik studeer, net als de andere 18/19/20 jarigen, maar ik wordt benadeeld vanwege mijn jonge leeftijd.

Daarbij krijg ik geen OV, maar moet wel reizen

kan IEMAND me uitleggen waar dit goed voor is?

ik vind het leeftijdsdiscriminatie
Oud 06-09-2002, 14:37
Nomen-nescio
Nomen-nescio is offline
Ehm als je HBO doet krijg je die wel hoor..

In je info staat dat je 6vwo doet dus ksnap et niet..?

Laatst gewijzigd op 06-09-2002 om 14:39.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 15:41
MeCute1983
MeCute1983 is offline
Citaat:
Nomen-nescio schreef:
Ehm als je HBO doet krijg je die wel hoor..
Nee hoor! Er zitten best wel veel 17-jarige bij mij in de klas en ze zijn allemaal OV-loos.. Zelfs 18-jarig die nèt 18 zijn geworden krijgen pas hun OV in oktober.
Ik vind het echt belachelijk! Iedereen heeft recht op een bepaald aantal jaar studiefinanciering, dus wat maakt het nou uit vanaf wanneer je gaat studeren? Het kost hetzelfde hoor
Oud 06-09-2002, 16:08
miro
miro is offline
Op mbo krijg je helemaal geen ov als je nog geen 18 bent. Op het HBO is het zo dat als je 17 bent en je wordt in t zelfde jaar 18 dan krijg je in oktober je OV.

Ik vind t idd ook belachelijk, heb ook 1 jaar op en neer moeten reizen omdat ik nog niet oud genoeg was. Dat terwijl als je t in verhouding gaat bekijken, op t MBO zitten veel meer jongere mensen, dus t zou eerder zo moeten zijn dat deze mensen juist wel eerder hun OV kregen.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 16:57
Dark Enchantress
Dark Enchantress is offline
Citaat:
miro schreef:
Op het HBO is het zo dat als je 17 bent en je wordt in t zelfde jaar 18 dan krijg je in oktober je OV.