Advertentie | |
|
![]() |
|
Op mbo krijg je helemaal geen ov als je nog geen 18 bent. Op het HBO is het zo dat als je 17 bent en je wordt in t zelfde jaar 18 dan krijg je in oktober je OV.
Ik vind t idd ook belachelijk, heb ook 1 jaar op en neer moeten reizen omdat ik nog niet oud genoeg was. Dat terwijl als je t in verhouding gaat bekijken, op t MBO zitten veel meer jongere mensen, dus t zou eerder zo moeten zijn dat deze mensen juist wel eerder hun OV kregen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Of bedoel je soms dat die 17-jarige hem ook pas in oktober krijgen
||
![]() |
Citaat:
Komt omdat ze per kwartaal die dingen uitgeven. Maar uiteindelijk krijg je het wel als 17-jarige..
||
![]() |
Citaat:
|
Ik ben 17 en krijg wél studiefinanciering, hoor, net zoals iedereen van 18+. Ik heb HAVO gedaan en doe dus nu het HBO.... ik vind het niet meer dan normaal dat ik dan studiefinanciering krijg, ik zou niet weten waarom jij er geen krijgt....
Ripper
|
![]() |
Ik ben 16...
Doe een opleiding (MBO) die op 6 plaatsen in heel Nederland bestaat, ik woon er redelijk dicht bij. Ben MAAR €180 per maand kwijt aan reiskosten... ![]() Ik háát de IB-Groep. ![]() Bovendien, weet je dat je op meer plaatsen (uni) rechten kan studeren dan (MBO/HBO) Maritiem Officier? Op 6 plaatsen MBO, op 4 plaatsen HBO. ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
de leeftijd is 18, en blijft 18. Er zijn uitzonderingen, maar op een MBO en geen 18 is simpelweg geen OV. Want ik had m toen ook niet, en dat heeft veel doekoes gekost.
![]()
|
tslaat ook nergens op eigenlijk zodra je van de middelbare school af bent moet je het gewoon krijgen. Ik zit nou op mbo en ik moet in januari stage lopen maar ik word pas in maart 18 dus me ov heb ik dan nog niet. Aangezien ik waarschijnlijk heel ver weg stage moet lopen gaat me dat vet veel geld kosten.
Kinderbijslag is trouwens niet voor het kind maar voor de moeder. |
![]() |
|
![]() |
waarom krijg je dan wel ov + stufi als je 17 bent en naar hbo gaat en niet als je 17 bent en naar uni gaat??? is erg krom, want mensen die een klas hebben overgeslagen of vroege leerlingen zijn daar nogal de dupe van...
zelf heb ik er dan geen last van, maar in mijn omgeving zijn er wel een aantal mensen die dat hebben... ~SKIP~ |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
Je moet op 1 juli 18 zijn, anders krijg je pas in oktober stufi en ov.
Allemaal leuk en aardig, maar wel vervelend voor mij: ik ben op pas op 6 juli 18 geworden... Die vijf dagen kosten mij ongeveer 300 euro.... en dat voor 1 maand van apeldoorn naar de ut.
|
Ja ik heb er ook last van, maar opzich is het wel logisch want tot de maand waarin je studiefinanciering en OV beginnen, krijg je ook nog kinderbijslag. Voor de armere mensen is er dan ook nog tegemoetkoming in de studiekosten, zoals voor mij, en daarvan krijg ik zoveel dat het veel gunstiger is nog dan mijn studiefinanciering!
|
![]() |
||
Citaat:
Oftewle je ouders moeten flimk bij betalen. Best gemeen eigenlijk dat je wel op het HBO ov e.d krijgt en op het MBO niet. Dat is dan eigenlijk discriminatie op nivo. Mensjes op het mbo hebben het net zo hard nodig.
Laatst gewijzigd op 09-09-2002 om 20:38. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Je kunt studiefinanciering krijgen als je aan de volgende voorwaarden voldoet: je bent nog geen 30 jaar je bent Nederlander (maar ook als niet-Nederlander kun je soms studiefinanciering krijgen) je doet voltijd- of duaal hbo of universiteit
||
![]() |
Citaat:
Delfzijl Harlingen Zwolle Amsterdam Rotterdam Vlissingen Iedere grote stad??? ![]() Weet je @^*#&$^ dat je op 3x zoveel plaatsen uni-rechten kan studeren als MBO-marof? ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Hierná, over 4 jaar dus, dan ga ik wel naar Terschelling, verkort HBO doen in 2 jaar. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar als je nog 17 was gweest had je et ook wel gekregen.. dat bedoelde ik.. ![]()
|
![]() |
http://nu.nl/document?n=62105
[u]Flats IB-Groep onder politiebewaking gezet[u] Uitgegeven: 10-9-2002 19:25 GRONINGEN - De politie Groningen heeft extra bewaking ingesteld bij de kantoren van de Informatie Beheer Groep (IB-Groep) in de stad. Dat heeft de politie dinsdag bevestigd. Ook heeft de organisatie zijn eigen bewaking in en rond de gebouwen flink verscherpt. De IB-Groep regelt onder meer de studiefinanciering voor studenten. Hier is toe besloten nadat vijf nachten achter elkaar enkele tientallen ruiten in het gebouw zijn ingegooid. De schade loopt in de tienduizenden euro's. De politie heeft inmiddels een signalement van de dader. Het afgelopen weekeinde is al gepost bij de gebouwen van de IB-Groep, maar tevergeefs. "We hebben echter goede hoop het onderzoek snel tot een goed einde te brengen", stelde de politie. Over het motief tast de politie nog in het duister. http://nu.nl/document?n=62105 ![]() ![]() ![]() We staan niet alleen in de strijd tegen de IB-groep. ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
|