Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-09-2002, 16:16
Rebirth Of Cool
Rebirth Of Cool is offline
Ik mag toch aannemen van niet.. hoop ik
Oud 18-09-2002, 16:25
R
R is offline
Echte heads blijven naar de muziek luisteren die hun in de tijd dat het 'in' was luisteren natuurlijk.
Er wordt rond geschreeuwt dat hiphop nu in is.
Niet mijn probleem, ik zal altijd naar hiphop blijven luister.
Ook als het over een jaar of 2 niet meer 'in' is.
Oud 18-09-2002, 17:49
~Black Rose264~
~Black Rose264~ is offline
Hey,

Zoals andere mensen hier al zeiden, hardcore is niet weggeweest... Ik ken genoeg mensen die in de bekende 'gabbertijd' hardcore luisterde en dat nog steeds doen. Dat zijn de mensen die de muziek echt goed vinden. Dat gedoe met die hakkuhbar en al die onzin komt denk ik niet meer terug... Die tijd hebbe we al gehad (niet dat ik die helemaal geweldig heb meegemaakt )
Maar iig, misschien gaan er weer meer mensen hardcore luisteren ja, maar ik betwijfel of het in de top40 komt.
Oud 18-09-2002, 17:51
missneophyte
missneophyte is offline
Citaat:
DiSiLLUSiON schreef:
Hmm, er zijn aardig wat gabbers die geestelijk niet helemaal in hun pan zitten. Maar, dat geldt niet alleen voor gabbers, en persoonlijk hebben de meeste gabbers die ik ken toch echt gestemd op PvdA en VVD enzo.
Jahoor, alsof elke gabber XTC gebruikt. Dat is juist in de minderheid, nu de meeste gabbers van nu in de '96 periode nog niet naar feesten mochten. Ik zelf heb ooit een jointje gerookt, maar niks meer. En de meeste gabbers in mijn omgeving denken er net zo over.

Ff ontopic:

Hardcore komt niet terug. Hardcore kán niet terugkomen, want het is nooit geweest waar het nu zou moeten terugkomen. Het is in de underground, waar het altijd is gebleven. Die hele '96 periode werdt hardcore genoemd in de media, maar was niks meer dan Hakkuhbar en dat soort rotzooi. IMO heeft het de underground dus nooit verlaten.

Oud 18-09-2002, 18:00
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
nare man schreef:
Tzou anders wel een welkome afwisseling van het straatbeeld zijn, een beetje eenheidsworst tussen al die saaie individuen die niet in hokjes passen...
hele scherpe analyse en hij heeft nog gelijk ook.....
Oud 18-09-2002, 22:06
pinhead
pinhead is offline
ten eerste; hardcore is nu gewoon gezuiverd van alle commerciele rotzooi. hardcore wordt wel weer wat populairder maar zoals in midden jaren 90 zal het (gelukkig) nooit meer worden.

ten tweede; van xtc wordt je niet agressief (althans..99% vd mensen niet). alcohol & speed maken de mens veeeel agressiever

ten derde; wat een ongelofelijk kortzichtige replies en vooroordelen staan er in dit topic zeg!!
Oud 18-09-2002, 22:30
CokemanLalalala
CokemanLalalala is offline
thats right!!!!! end of line......
hardcore wordt weer wat populairder, zie t ook in mijn omgeving. gaan nu mensen naar thunderdome die daar 1 a 2 jaar geleden nooit aan hadden durven denken.
zelf ga ik zelden meer naar echte hardcore feesten. vind t maar niks zo'n zaal vol van die skinhead wannabee mannetjes.
sneue figuren over t algemeen....... maar das mijn mening
Oud 18-09-2002, 23:43
Verwijderd
Citaat:
CokemanLalalala schreef:
you need people like me so you can point your fucking fingers and say: "that's the badguy"
DJ promo
Oud 19-09-2002, 11:52
substantial
substantial is offline
Citaat:
DiSiLLUSiON schreef:

Jahoor, alsof elke gabber XTC gebruikt. Dat is juist in de minderheid, nu de meeste gabbers van nu in de '96 periode nog niet naar feesten mochten. Ik zelf heb ooit een jointje gerookt, maar niks meer. En de meeste gabbers in mijn omgeving denken er net zo over.

wat lul je nou raar, er staat nergens dat ik gezegd heb dat elke gabber xtc gebruikt
et gebeurd wel, kheb genoeg gabberfeesten gezien om dat te kunnen bevestigen. en die groep verneukt het meestal voor de rest
Oud 19-09-2002, 11:53
substantial
substantial is offline
Citaat:
eXo schreef:
DJ promo
nope
volgens mij is het dj jda

ennuh tis geloof ik uit scarface ofsowiets
Oud 19-09-2002, 12:03
CokemanLalalala
CokemanLalalala is offline
dacht ook nie dat t promo was, maar t komt iig uit scarface ja!

en over xtc: heel veel mensen op gabberfeesten gebruiken het! niks mis mee, maar dat zijn absoluut NIET de mensen die het verneuken! meeste komen juist met een scheve bek super vriendelijk naar je toe, een praatje maken. hoeveel heb je er op?
speed/alcohol is wat de mens agressief maakt
Oud 19-09-2002, 12:10
substantial
substantial is offline
Citaat:
CokemanLalalala schreef:
dacht ook nie dat t promo was, maar t komt iig uit scarface ja!

en over xtc: heel veel mensen op gabberfeesten gebruiken het! niks mis mee, maar dat zijn absoluut NIET de mensen die het verneuken! meeste komen juist met een scheve bek super vriendelijk naar je toe, een praatje maken. hoeveel heb je er op?
speed/alcohol is wat de mens agressief maakt
dat is helemaal waar
je word vrolijk en praatgraag van xtc
maar je hebt zat agressiefe lui op gabberfeesten
dat is eigenlijk wat ik duidelijk wil maken
maar dat komt niet (altijd) van de xtc daar moet ik je gelijk in geven
Oud 19-09-2002, 20:42
DiSiLLUSiON
DiSiLLUSiON is offline
Citaat:
substantial schreef:
wat lul je nou raar, er staat nergens dat ik gezegd heb dat elke gabber xtc gebruikt
et gebeurd wel, kheb genoeg gabberfeesten gezien om dat te kunnen bevestigen. en die groep verneukt het meestal voor de rest
Je insinueerde het wel, met de zin:
Citaat:
je kan van xtc anders aardig aggresief worden
Je reageerde nl. op iemand die zei dat op veel hardcore feesten vaak een erg agressieve sfeer hangt. Nu is dat helemaal niet zo (uitzonderingen daargelaten, die echt niet alleen bij hardcore feesten voorkomen), maar wat jij daarop reageerde is alsof zo'n sfeer komt door het vele XTC gebruik, wat dus niet zo is, niet alleen doordat je van XTC niet snel aggresief wordt, maar doordat er zowiezow niet veel XTC wordt gebruikt. Althans, niet meer dan op andere feesten. Dus de assumption dat er zoveel aggresiviteit is + dat dat door XTC komt = dat veel gabber XTC gebruiken. Zo kwam het over, en reageerde ik dus dat dat onzin is, en dat het echt een minderheid is, vooral tegenwoordig.

Dat dat ff duidelijk is.
Oud 19-09-2002, 22:33
pinhead
pinhead is offline
op hardcorefeesten wordt tegenwoordig juist relatief minder xtc gebruikt vergeleken met trancefeesten...maar juist meer alcohol. massaal nuchter gaan lijkt nu wel de trend
Oud 20-09-2002, 10:16
missneophyte
missneophyte is offline
Citaat:
pinhead schreef:
op hardcorefeesten wordt tegenwoordig juist relatief minder xtc gebruikt vergeleken met trancefeesten...maar juist meer alcohol. massaal nuchter gaan lijkt nu wel de trend
juist; en diegene die nog wel gebruiken verookzaken zoals hierboven al gezegt meestal geen agressie.
en omdat hardcore vaak geassioceerd word met drugs denkt men dat gabbers de enige mensen zijn die gebruiken. ik ben nog nooit op een ander feest geweest als waar dat ze hardcore draaide, maar ik hoor van genoeg mensen dat daar ook gebruikt word!

ik ga zelf ok naar hardcore feeste toe maar ik gebruik helemaal nix! meestal zelfs geen alcohol omdat ik nogal snel out ga...
maar voor mij geen probleem; ik stamp de fundering er toch wel uit hoor
Oud 20-09-2002, 14:59
SickOfItAll
SickOfItAll is offline
Damn hadden die gabbers niet ff een originele naam voor hun gebonk kunnen vinden, i.p.v. een al veel langer bestaande muziekstroming, de 'echte' hardcore: jeweetwel met gitaren en drums en geschreeuw , van zn naam te beroven. 99% van de mensen die ik tegen kom denken dat ik een gabber ben als ik zeg dat ik naar hardcore luister en dat is f*cking irritant!
Oud 20-09-2002, 15:03
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
SickOfItAll schreef:
Damn hadden die gabbers niet ff een originele naam voor hun gebonk kunnen vinden, i.p.v. een al veel langer bestaande muziekstroming, de 'echte' hardcore: jeweetwel met gitaren en drums en geschreeuw , van zn naam te beroven. 99% van de mensen die ik tegen kom denken dat ik een gabber ben als ik zeg dat ik naar hardcore luister en dat is f*cking irritant!
als ik zeg dat ik emo luister vinden ze me homo

-weeehhh -
Oud 20-09-2002, 22:01
* ˛şş˛ Maniac ˛şş˛ *
* ˛şş˛ Maniac ˛şş˛ * is offline
Hardcore is nooit dood geweest........kben het altijd blijven luisteren en dat was geen hakkebar ofzo geen gabber piet enzo maar echte hardcore waar je op stampt........
Oud 23-09-2002, 19:58
pinhead
pinhead is offline
Citaat:
SickOfItAll schreef:
namen ontstaan nou eenmaal vanzelf
Oud 24-09-2002, 11:45
SickOfItAll
SickOfItAll is offline
ja behalve als ze gejat worden want dan zijn ze al ontstaan maar moet een groep simpele zielen ze zonodig jatten.

Tja en em a new noise.... emo core wordt nou eenmaal niet voor niets gaycore genoemd door de meeste mensen die hardcore ook maar een beetje respecteren.
Oud 24-09-2002, 14:02
Lateralus
Lateralus is offline
Citaat:
SickOfItAll schreef:
ja behalve als ze gejat worden want dan zijn ze al ontstaan maar moet een groep simpele zielen ze zonodig jatten.

Tja en em a new noise.... emo core wordt nou eenmaal niet voor niets gaycore genoemd door de meeste mensen die hardcore ook maar een beetje respecteren.
als er ook maar 1 persoon op dit forum hardcore respecteert en luistert is het a new noise wel

ontopic: ik denk niet dat hardcore terugkomt zoals het was, misschien wel in een andere, afgeslankte vorm. het zal in ieder geval meer underground blijven dan dat het +/-7 jaar geleden was.
Oud 28-04-2003, 21:32
ellaversa
ellaversa is offline
Citaat:
dystopia schreef op 14-09-2002 @ 10:49:
In Heerlen is het nooit echt dood geweest.. alleen op het sterfbed.. Peppermill zijn eens per jaar ofzo nog gabberpartys. En verder vind ik het verschil van muziek tov. hardhouse best weinig. Trouwens in de Eclipse draaien ze hardhouse wekelijks. Maar ja daar noem ik me ook 2 baggertenten. Sorry publiek dat daar komt vind ik 3x niks en ik vind hardhouse echt klotemuziek. Geen zak aan. Sommige hardcore is wel geinig vind ik. En ach ja en als neger/kleurling zou ik uberhaupt niet naar de Peppermill durven te gaan, krijg je geheid ruzie... triest maar ja..
waar slaat dat nou weer op dat je als neger/kleurling ruzie krijgt? volgens mij kom je ook niet vaak in de pepp... en in de pepp zijn echt wel vaker hardcorepartys dan eens per jaar
Oud 28-04-2003, 23:08
DeadNation
DeadNation is offline
Ik heb m'n hardcore graag met een gitaar
Oud 28-04-2003, 23:20
Verwijderd
Citaat:
SickOfItAll schreef op 24-09-2002 @ 12:45:

Wat is je punt?
Oud 29-04-2003, 00:03
DeadNation
DeadNation is offline
T word gaycore genoemt door een stel homofobische boeren bedoelt hij. En dat is schijnbaar z'n punt
Oud 29-04-2003, 00:06
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
Hadden ze dan toch gelijk toen ze zeiden, Hardcore will never die??

beetje loze vraag, is er een muziekstijl die wel "dood" is dan?
Oud 29-04-2003, 00:09
Verwijderd
Citaat:
SickOfItAll schreef op 24-09-2002 @ 12:45:
ga jij dan maar met je 'hardcore respecterende' vriendjes stoer doen.....
Oud 29-04-2003, 08:27
Verwijderd
Citaat:
DeadNation schreef op 29-04-2003 @ 01:03:
T word gaycore genoemt door een stel homofobische boeren bedoelt hij. En dat is schijnbaar z'n punt
*kusje*
Oud 29-04-2003, 09:23
Verwijderd
dju, vanwaar die up?
Oud 29-04-2003, 10:34
Verwijderd
Citaat:
DeadNation schreef op 29-04-2003 @ 01:03:
Oud 29-04-2003, 11:00
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
klopt
Oud 29-04-2003, 11:07
DeadNation
DeadNation is offline
als een zwerende vinger....
Oud 29-04-2003, 11:08
Verwijderd
Daarom dus ja.
Oud 29-04-2003, 11:08
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
als een verstopte ader (ja zo krijg je een topic dicht )
Oud 07-05-2003, 12:15
Da Scorp 2000
Da Scorp 2000 is offline
Hebben jullie nog wat vette Hardcore nummers dan?
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten