Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-09-2002, 09:14
dr martens
dr martens is offline
Ik ben ex nicotine verslaafde
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-09-2002, 11:12
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
Black Sugar schreef:

Dat is kwestie van smaak.
Heb ook een hele tijd ongeveer 3 sigaretjes per week gerookt die ik allemaal heel lekker vond. Maar als je je zo lang kunt beheersen om niet te roken (soms weken niet) Ben ik van mening dat je niet verslaafd bent.

Zo zijn er ook genoeg mensen die koffie lekker vinden, gewoon af en toe. Als ze 's zondags naar hun opa en oma gaan ofzow, maar verder drinken ze het nooit. Die mensen zijn net zo min verslaafd aan koffie als somigge mensen aan sigaretten.

Geef wel even toe, ben overigens wel verslaafd geraakt. Dat was bij mij het gevolg, maar ook dat hoefd niet bij iedereen zo te zijn.
ik drink ook maar af en toe koffie en ben echt niet verslaafd...
koffie is dan ook veeeeel minder verslavend dan sigaretten

hoe denken de sXe'ers hier over cafeine?
Oud 14-09-2002, 11:31
Hukkie
Hukkie is offline
Ik drink gewoon cola en drink thee (theine). Heb wel een poos geen cola gedronken, maar uiteindelijk vond ik dat een beetje onzin. Koffie drink ik sowieso niet.
Oud 14-09-2002, 12:48
Roos
Roos is offline
Op het moment nuttig ik ook geen cafeine en theine, maar dat heeft enkl medische redenen. Ik zie cafeine niet als een gevaarlijke stof.

Koffie zelf drink ik niet vaak, daar zitten echt veel slechte stoffen in. Heel soms drink ik het voor de smaak, maar ik maak er geen gewoonte van.
Kopje thee is heerlijk

edit: Hukkie: lieve avatar
Oud 14-09-2002, 13:10
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
a new noise schreef:

hoe kun je nou niet verslaafd zijn aan roken?
want rook is echt niet lekker...?
ik weet dat ik niet verslaaft ben omdat ik niet snak naar een sigaretje als ik een dag niet heb gerookt. Ik moet niet na een film meteen naar buiten omdat ik geen 2 uur zonder rook kan ofzo.
soms rook ik bijvoorbeeld 2 weken niet en dan de week erna een pakje, naja over t algemeen kan je t op zo'n 4 sigaretjes per week zetten.
en lekker is subjectief he
Oud 14-09-2002, 13:12
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
a new noise schreef:

ik drink ook maar af en toe koffie en ben echt niet verslaafd...
koffie is dan ook veeeeel minder verslavend dan sigaretten

haha ik ben wel verslaaft aan koffie, als ik 's ochtends geen koffie drink krijg ik pijn in mijn kop
Oud 14-09-2002, 13:39
je$u$ crust
je$u$ crust is offline
Citaat:
a new noise schreef:

leees het neukende stuk door.....

er zijn wat basis regels voor de rest bepaald iedere sXer waar zijn grens ligt

je hebt er ook bij die medicijnen weigeren etc

ik drink trouwens gewoon koffie
Oud 14-09-2002, 13:47
Verwijderd
ik vind t allemaal eigenlij beetje onzinnig, als ik niet zou drinken (wat eigenlijk amper doe, 1x in de 2 weken?) zou ik in feite de regels volgen die bij sxe hoort maar ik vind t onzin om mezelf zo'n naam te geven en dan aan stomme regeltjes te houden om die naam en t kruis te mogen dragen Ik bedoel als ik trek in een biertje heb dan ga ik dat toch lekker drinken en dan denk ik neit hee sjit dit mag niet omdat ik sxe ben... maar ja zo denk ik er dan over
Met citaat reageren
Oud 14-09-2002, 15:14
je$u$ crust
je$u$ crust is offline
Citaat:
Mortischa schreef:
ik vind t allemaal eigenlij beetje onzinnig, als ik niet zou drinken (wat eigenlijk amper doe, 1x in de 2 weken?) zou ik in feite de regels volgen die bij sxe hoort maar ik vind t onzin om mezelf zo'n naam te geven en dan aan stomme regeltjes te houden om die naam en t kruis te mogen dragen Ik bedoel als ik trek in een biertje heb dan ga ik dat toch lekker drinken en dan denk ik neit hee sjit dit mag niet omdat ik sxe ben... maar ja zo denk ik er dan over
poepie het gaat niet om stomme regeltjes volgen of het kruis mogen dragen....

als je sXe bent zijn die "regels" geen regels maar vanzelsprekendheden...

en als je beir wil drinken maar het niet doet omdat je sXe bent dan ben je dus geen sXe....
Oud 14-09-2002, 15:31
OriginalMisfit
OriginalMisfit is offline
ik vind koffie smerig
Oud 14-09-2002, 16:06
Vice
Vice is offline
Ik drink niet, rook niet en ik gebruik geen drugs meer. Ik heb er gewoon geen behoefte meer aan. En ik doe het alleen voor mezelf, niet voor iemand anders. Misschien komt het ook dat m'n ouders niet drinken, niet roken en geen drugs gebruiken.
Oud 15-09-2002, 11:49
Roger
Roger is offline
Wat een zwakke mensen allemaal!! Drink gewoon, eet lekker wat je wilt komop!
Is dit dan de vervanging van het christendom, blijft met pogen naar zelfverzieking?
Met citaat reageren
Oud 15-09-2002, 12:04
je$u$ crust
je$u$ crust is offline
Citaat:
Roger schreef:
Is dit dan de vervanging van het christendom, blijft met pogen naar zelfverzieking?
zwak ? eerder sterk je moet behoorlijk stevig in je schoenen staan om de sociale druk te kunnen weerstaan...

eten wat je wil is geen probleem daar heeft het geen ruk mee te maken, en het drinken wat je wil... tsja je wil geen drank drinken anders was je niet sXe.. dat had je natuurlijk gewoon kunnen weten als je de beschaafdheid had opgebracht om eerst eens fatsoenlijk het topic door te lezen alvorens je grote bek open te trekken....
Oud 15-09-2002, 13:27
Verwijderd
Ik heb me nooit zo in sXe verdiept(wist/weet niet echt wat het inhoud), maar als ik het zo lees, dan ben ik dat ook ik heb het alleen niet zo genoemd.

Ik drink uit principe geen alcohol, eet uit principe geen vlees en gebruik ook uit principe geen drugs of sigaretten. Ik vind monogaam zijn belangrijker.

Ben ik dan sXe'r
Met citaat reageren
Oud 15-09-2002, 13:31
je$u$ crust
je$u$ crust is offline
Citaat:
Myself! schreef:
Ik heb me nooit zo in sXe verdiept(wist/weet niet echt wat het inhoud), maar als ik het zo lees, dan ben ik dat ook ik heb het alleen niet zo genoemd.

Ik drink uit principe geen alcohol, eet uit principe geen vlees en gebruik ook uit principe geen drugs of sigaretten. Ik vind monogaam zijn belangrijker.

Ben ik dan sXe'r
als je jezelf zo wilt noemen ben je het als je jezelf niet zo wil noemen niet
Oud 15-09-2002, 13:36
Verwijderd
Citaat:
je$u$ crust schreef:

als je jezelf zo wilt noemen ben je het als je jezelf niet zo wil noemen niet
Ik heb me er nooit zo in verdiept. Maar ik vind het niet zo nodig om mezelf iets te noemen. Ik ben niet zo omdat ik eerst heb gehoord dat er meerdere mensen zo zijn, maar omdat ik dat gewoon uit principe deed. En dat daar nou toevallig een hokje voor is...Ja, daar kan ik ook nix aan doen
Met citaat reageren
Oud 15-09-2002, 22:11
skatefamke
skatefamke is offline
Citaat:
a new noise schreef:

maar..... wie ben jij om de regels van sXe te bedenken?
de regels zijn al bedacht en ik wijs mensen erop. sXe ben je uit principe, niet omdat je omstandigheden je er toevallig toe dwingen.
Oud 15-09-2002, 22:53
GRRR
GRRR is offline
ik hou van slecht leven, zou dus ook nooit sXe kunnen worden.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 08:10
Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
Roger schreef:
Ja heel zwak, als je al die leververziekende en longverneukende geneugten weet te laten staan en gewoon voor iets anders kiest. Dat noemt een verstandig mens dus GEEN zelfverzieking. Waar haal je die onzin vandaan?
Oud 16-09-2002, 08:33
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
skatefamke schreef:

de regels zijn al bedacht en ik wijs mensen erop. sXe ben je uit principe, niet omdat je omstandigheden je er toevallig toe dwingen.
maar wie ben jij om die regels te verzinnen ?

nee okee er zit wel waarheid in je verhaal
Oud 16-09-2002, 10:17
DarkRaven
DarkRaven is offline
nee...ik ben het niet (?) en ik zal het ook niet worden
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 10:22
je$u$ crust
je$u$ crust is offline
Citaat:
DarkRaven schreef:
nee...ik ben het niet (?) en ik zal het ook niet worden
bedankt voor je bijdrage
Oud 16-09-2002, 10:22
DarkRaven
DarkRaven is offline
Citaat:
je$u$ crust schreef:

bedankt voor je bijdrage
graag gedaan
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 21:19
a new noise
a new noise is offline
hierbij verklaar ik me ook sXe, ik ben geen vegetarier...
Oud 18-09-2002, 09:20
Hukkie
Hukkie is offline
WHOOHOO!
Oud 19-09-2002, 17:00
boardbabe
boardbabe is offline
houden sXe'ers ook alleen van akoestische muziek en willen ze
terug naar de basis, (dus geen computer e.d.) zonderen ze zich af van grote massa's mensen

dat vraag ik want dat was namelijk de mening van onze leraar maatschappijleer (nee ik weet er geen neukende reet van en ik heb het neukende stuk tekst van J.c. min of meer doorgelezen)
Oud 19-09-2002, 17:31
je$u$ crust
je$u$ crust is offline
Citaat:
boardbabe schreef:
terug naar de basis, (dus geen computer e.d.) zonderen ze zich af van grote massa's mensen

dat vraag ik want dat was namelijk de mening van onze leraar maatschappijleer (nee ik weet er geen neukende reet van en ik heb het neukende stuk tekst van J.c. min of meer doorgelezen)
je meester weet er ook geen neukende reet van
Oud 19-09-2002, 18:07
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
je$u$ crust schreef:
je meester weet er ook geen neukende reet van
jaap 4 meester
Oud 19-09-2002, 19:55
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Ik heb nooit gerookt of drugsgebruikt, heb een hele tijd geleden wel es wat gedronken maar ben maar 1x aangeschoten geweest en nooit dronken. Tegenwoordig al een tijd helemaal sXe.
Oud 19-09-2002, 20:02
Verwijderd
heb respect voor mensen die et zijn, doop dat ze t doen uit principe zeg maar...maar ach..vin wat drinken op zn tijd wel sjil..
Met citaat reageren
Oud 20-09-2002, 08:47
Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
boardbabe schreef:

Nee.
Oud 08-10-2002, 06:44
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
a new noise schreef:
hierbij verklaar ik me ook sXe, ik ben geen vegetarier...
mwoah kneem het terug, ik zie er toch nog maar vanaf voorlopig,
kep mn lippen weer eens voorbijgepraat..

leef in principe nog steeds drugfree, en zie dat ook
niet veranderen...mja voel me toch
niet echt straight edge i guess....
dus voor alle zeker label ik mezelf maar niet zo

ben ik nou sellout ?

Laatst gewijzigd op 08-10-2002 om 06:49.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 11:23
drama
drama is offline
Ik blijf het gebruik van cafeine onder straightedgers een beetje hypocriet vinden.

Drug = drug

En of "jij nou niet beinvloed wordt door koffie" maakt niet uit, want sommigen merken ook geen fuck van hasj, dus die zouden ook kunnen blowen en tergelijkertijd sxe zijn.

En helemaal, je hebt ook cafeinevrije koffie/cola. Als je per se cafeine binnen wilt krijgen heb je imo het hele sxe gebeuren niet helemaal begrepen.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 11:27
Hukkie
Hukkie is offline
Het is maar net wat voor invulling je dr aan geeft, de een is er fanatieker mee dan de ander. Maar in de grond heb je wel gelijk.
Oud 08-10-2002, 11:31
OriginalMisfit
OriginalMisfit is offline
*nuttigt geen koffie en een verwaarloosbare hoeveelheid cola* weeeeeeeeOOO
Oud 08-10-2002, 11:43
je$u$ crust
je$u$ crust is offline
de invloed die nicotine op je heeft is zeer klein zo kan je van allerlei stoffen wel gaan onderzoeken of het echt wat met je doet,.... the main point is dat je je door cafeine niet anders gaat voelen en ook niet anders gaat gedragen... en van hasj of wiet meestal wel op een enkele uitzondering na..

ik denk er overigens over om mezelf niet meer als sXe te bestempelen omdat ik mezelf dsan een beperking opleg en je nooit eens een uitzondering kan maken (een glaasje wijn moet imo kunnen)

met het hele sXe zijn probeer(de) ik meer te laten zien dat het ook anders kan dan je helenmaal klem te zuipen en alleen maar lol te kunnen hebben als een volgetankte malloot... ik weet van mijzelf dat ik zowiezo nooit zo zou worden en dat er best situaties zijn waarop ik best wel 1 biertje of 1 glaasje wijn zou willen... dus
Oud 08-10-2002, 13:18
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
Citaat:
drama schreef:
Ik blijf het gebruik van cafeine onder straightedgers een beetje hypocriet vinden.

Drug = drug
IMO ligt het eraan met wat voor idee je een colaatje drinkt
voor de smaak, of om wakker te blijven door de cafeine? in het eerste geval vind ik er niks mis mee.

besides, kijk eens tussen wat minor threat fotootjes.. je ziet Ian MacKaye toch ook lekker met een colaatje in zn hand
Oud 08-10-2002, 17:36
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
je$u$ crust schreef:
de invloed die nicotine op je heeft is zeer klein zo kan je van allerlei stoffen wel gaan onderzoeken of het echt wat met je doet,.... the main point is dat je je door cafeine niet anders gaat voelen en ook niet anders gaat gedragen... en van hasj of wiet meestal wel op een enkele uitzondering na..

ik denk er overigens over om mezelf niet meer als sXe te bestempelen omdat ik mezelf dsan een beperking opleg en je nooit eens een uitzondering kan maken (een glaasje wijn moet imo kunnen)

met het hele sXe zijn probeer(de) ik meer te laten zien dat het ook anders kan dan je helenmaal klem te zuipen en alleen maar lol te kunnen hebben als een volgetankte malloot... ik weet van mijzelf dat ik zowiezo nooit zo zou worden en dat er best situaties zijn waarop ik best wel 1 biertje of 1 glaasje wijn zou willen... dus
ongeveer de zelfde gedachte
Oud 08-10-2002, 17:37
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
Shah of Blah schreef:
voor de smaak, of om wakker te blijven door de cafeine? in het eerste geval vind ik er niks mis mee.

besides, kijk eens tussen wat minor threat fotootjes.. je ziet Ian MacKaye toch ook lekker met een colaatje in zn hand
hij's toch ook geen sxe'er meer
Oud 08-10-2002, 18:19
drama
drama is offline
Citaat:
Shah of Blah schreef:

>>Sommige mensen roken om de smaak, en zijn niet verslaafd. Wat is daar dan mis mee?

>>En dat is natuurlijk De Grote Straight Edge God, en Hij Denkt Voor Ons.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 18:25
drama
drama is offline
Citaat:
je$u$ crust schreef:

>>Ik ga me echt wel anders gedragen als ik 4 koppen koffie op heb...En slapen lukt me dan ook bar slecht.

>>Dat is dus precies mijn kritiek op sxe, je kunt precies hetzelfde statement maken zonder alles af te zweren. Bierpunk is kut? Je hoeft niet meteen bier af te zweren, je kunt ook gewoon met mate drinken.
Zolang het je gedrag niet beinvloed wordt door een drug ben je echt niet minder true dan een sxe-er.
Maar verder, heb wel respect voor sxe. Ik heb alleen af en toe gewoon de behoefte om even het een en ander te gebruiken .

Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 18:36
- Cadaveria -
- Cadaveria - is offline
Ik houd er niet zo van mezelf beperkingen op te leggen..

Sommige mensen zien het geen drugs / geen drank / geen sigaretten enz. niet als een beperking, maar ik wel..
Af en toe heb ik gewoon zin in een biertje / sigaret / joint
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 18:44
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
drama: mind the smiley erachter
Oud 08-10-2002, 18:50
drama
drama is offline
Citaat:
Shah of Blah schreef:
drama: mind the smiley erachter
mind mijn smiley
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 19:07
a new noise
a new noise is offline
hou luidt eigenlijk de text van sXe but not an asshole van betercore?
Oud 08-10-2002, 19:15
DutchTerror
DutchTerror is offline
ach man jullie zijn gwn tja vaag

ik geniet van me leve waarom niet drinken ??

pff....
achja doe wat je wil
Oud 08-10-2002, 19:16
Sjied No Clue
Sjied No Clue is offline
Ok, zo ziet mijn hoofd er nu ongeveer uit >

Het enige dat ik kan zeggen: Ik vind het heeeel erg knap als je dat kan.

Mijn idee: Als je niet doodgaat aan kanker dan word je wel overgereden, de dood komt altijd onverwacht. Ik zie weinig reden om mijn leven om te vormen want ik heb het prima naar mijn zin zo.
Oud 08-10-2002, 19:48
Roos
Roos is offline
Citaat:
skatefamke schreef:
volgens mij kan je jezelf niet straight edge noemen als zoiets als je lever de reden is. volgens mij alleen als het vanuit een dieper principe gaat ahw.. ja ik weet niet hoe je het moet zeggen, maar niet iedereen die niet drinkt/rookt/etc is in mijn ogen daadwerkelijk sXe. het gaat ook om de reden die een persoon ervoor heeft.
Ik wil toch nog ff een keer reageren nu ik dit weer lees.

De volgende vergelijking:
Stel, je wordt ziek, en je haar valt uit. Als je weer beter bent, vind je dat kale koppie eigenlijk wel prettig en besluit je het voortaan te scheren.

Zo ook bij mij: ik kon een periode niet drinken ivm leverklachten. Nu kan ik dit weer wel, maar ik vind het eigenlijk heerlijk zo zonder. Het voelt gezond, ik wil geen gif meer in m'n lijf, ik heb het niet nodig en ik wil het niet. Roken heb ik nooit gedaan uit principiele redenen en daar zal ik ook never nooit mee beginnen.
Oud 08-10-2002, 19:50
Roos
Roos is offline
Citaat:
drama schreef:
En helemaal, je hebt ook cafeinevrije koffie/cola. Als je per se cafeine binnen wilt krijgen heb je imo het hele sxe gebeuren niet helemaal begrepen.
Mja idd..
Oud 08-10-2002, 19:54
Verwijderd
Citaat:
- Cadaveria - schreef:
Ik houd er niet zo van mezelf beperkingen op te leggen..

Sommige mensen zien het geen drugs / geen drank / geen sigaretten enz. niet als een beperking, maar ik wel..
Af en toe heb ik gewoon zin in een biertje / sigaret / joint
Je bent pas facking dertien

Sorry, ik zal wel een beetje ouderwets ingesteld zijn...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten