Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-11-2002, 12:46
luckyleo
luckyleo is offline
Citaat:
the exploding boy schreef:
hmm meeste fans zijn eigenlijk mannelijk en homo, maar ik ben vrouwelijk en hetero dus het zegt weer niks. Ligt gewoon aan wie zich aangetrokken voelt tot haar teksten.

En haar muziek lijkt vind ik niet op die van Juwel, aangezien ik niet van Juwel houd en wel van Tori.

Beste nummers naar mijn idee:

* blood roses
* cool on your island
* crucify
* leather
* father lucifer
* hey jupiter
* raspberry swirl
* jackie's strength
* silent all these years
* icicle
* sister named desire
* waitress
* cure cover: lovesong
* sugar
* cloud on my tongue

etc.
Dank je voor je antwoord. Maar ben nu ik nu ook homo nu ik naar Tori Amos luister (en muziek van Jewel ook wle mooi vind)?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-11-2002, 15:08
the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
luckyleo schreef:
Dank je voor je antwoord. Maar ben nu ik nu ook homo nu ik naar Tori Amos luister (en muziek van Jewel ook wle mooi vind)?
als je goed leest ben ik een meisje en hetero dus...
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 16:24
luckyleo
luckyleo is offline
Citaat:
the exploding boy schreef:
als je goed leest ben ik een meisje en hetero dus...
gelukkig, ik maakte me al bijna zorgen
Maar ff laatste vraag over Tori Amos: Heeft ze een Best of/Greatest hits album, of welk album is volgens jou een aanrader om zeker te kopen?
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 17:02
Aurora
Aurora is offline
Citaat:
luckyleo schreef:
Maar ff laatste vraag over Tori Amos: Heeft ze een Best of/Greatest hits album, of welk album is volgens jou een aanrader om zeker te kopen?
Geen best of.. afaik

Beste cd vind ik nog altijd Little Eathquakes
Oud 22-11-2002, 23:43
DaisyDeadPetals
DaisyDeadPetals is offline
greatest hits album is ook niks voor tori, en het zou ook niet werken denk ik omdat elk album een heel ander thema heeft, en het is ook echt een geheel en het zou heel raar zijn als je die liedjes door elkaar gaan doen op n cd... tenminste dat vind ik...

welke je het beste eerst kan kopen... euh.. little earthquakes is mooi om mee te beginnen... of natuurlijk scarlet's walk

toen ik voort eerst boys for pele hoorde vond ik n paar liedjes mooi en de rest vond ik zwaar kut! tis echt een cd die je eerst heel stom vindt en dan gooi je m in een hoek en dan maanden later denk je mm laat ik maar weer eens luisteren en dan issie ineens onwijs mooi... bfp heeft ook onwijs veel slechte recencies omdat je m gewoon vaker moet horen voor je m een beetje snapt. anders is het gewoon een rare cd met rare teksten en rare fotos...

oeh btw, je kan nog tori amos kaartjes krijgen op www.thetickethouse.nl voor 55 euro... dus ligt eraan hoe graag je erheen wilt...
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 06:43
Sophietje12
Sophietje12 is offline
Ze heeft geen echte Greatest hits album. Maar op To Venus and Back staan voor de helft nummers van eerdere albums daar kun je het dus mee vergelijken zeg maar. By The Way Little Earthquakes is de mooiste om mee te beginnen, meest toegankelijk vind ik zelf.
Oud 23-11-2002, 12:00
Aurora
Aurora is offline
Citaat:
DaisyDeadPetals schreef:
toen ik voort eerst boys for pele hoorde vond ik n paar liedjes mooi en de rest vond ik zwaar kut! tis echt een cd die je eerst heel stom vindt en dan gooi je m in een hoek en dan maanden later denk je mm laat ik maar weer eens luisteren en dan issie ineens onwijs mooi...
Dat heb ik echt heel vaak bij Tori cd's.. (behalve Little Earthquakes en Under the Pink dan) ik moet ook zeggen dat ik haar cd's steeds minder vind eigenlijk..
Oud 23-11-2002, 12:05
Signy
Signy is offline
Ik vind het echt onzin om te beweren dat jongens die Tori's muziek mooi vinden, gelijk homo zijn. Ze is geen Diana Ross ofzo.

Haar stijl is trouwens wel heel verschillend dan die van Jewel. Tori schrijft absurdere teksten, ze speelt piano (Jewel speelt gitaar) en haar stem is ook zeer anders dan die van Jewel. Persoonlijk vind ik Tori beter.
Het klopt dat Boys For Pele echt een raar album is, ik moest er eerst nix van hebben. Little Earthquakes is haar 1ste en toch wel de beste.

Scarlet's Walk vraag ik voor Kerst, dus ik moet nog even wachten.

Mijn favo nummers: Winter, Caught a Lite Sneeze, Leather, Crucify, father lucifer, Raspberry Swirl, Jackie's Strength, The Waitress, Bliss, Tear in Your Hand, Lust ... Cornflake Girl (maar die vind íedereen al zo goed...)
Oud 23-11-2002, 12:13
86dagreed
86dagreed is offline
Ik vind boys for pele een geweldig album, caught a little sneeze, blood roses, silent all these years, geweldige nummers,

Was mijn 1000e cd ook, speciale waarde , maar om nu te zeggen dat de rest kut is, dit is gewoon een absoluut hoogtepunt
Oud 23-11-2002, 14:02
Annenas
Annenas is offline
ik had nog nooit van Tori Amos gehoord.. maar nadat een vriendin van me "a sorta fairytale" opzette was ik verkocht! hoe mooi egt geweldig die muziek!!
Oud 23-11-2002, 19:24
Verwijderd
Ik vind Little Earthquakes denk ik de mooiste...de nieuwe heb ik ongeveer voor de helft gehoord, die is ook erg mooi
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 16:59
Verwijderd
Weet iemand toevallig waar de cd goedkoop is? mssch mediamarkt ofzo? k ga em toch maar kopen denk ik....
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 22:33
BillyFish
BillyFish is offline
maakt niet echt uit waar je hem koopt. zolang je de ltd edition maar koopt

From the Choirgirl hotel blijft mijn favoriet
Er zit echt zo veel emotie in die CD, dat het soms gewoon te veel wordt.

lievelingsnummers (van elk album 3..):

[Little Earthquakes] Winter, Precious Things, Silent all these years
[Under the Pink] God, Waitress, Yes Anastacia
[Bos for Pele] Father Lucifer, Talula In the Springtime of his Voodoo
[From the Choirgirl Hotel] Spark, Hotel, She's your Cocaine
[To venus and Back] Bliss, Concertina, Spring Haze
[Strange Little Girls] Rattlesnakes, Heart of Gold, Raining Blood
[Scarlet's Walk]Wednesday, Carbon, I Can't see New York

[b-sides] Siren, Tombigbee, sister janet
Oud 26-11-2002, 11:48
Verwijderd
ohh nee de limited edition is echt 10 euro duurder ofzo toch das wel erg duur
Met citaat reageren
Oud 26-11-2002, 14:13
luckyleo
luckyleo is offline
Deze cd kennen jullie zeker niet: y kant read
is te koop op e-bay zag ik net: http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?...item=922975201
(niet mijn object hoor, dus geen reclame ofzo)
Met citaat reageren
Oud 26-11-2002, 16:38
Sophietje12
Sophietje12 is offline
Citaat:
luckyleo schreef:
Deze cd kennen jullie zeker niet: y kant read
is te koop op e-bay zag ik net: http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?...item=922975201
(niet mijn object hoor, dus geen reclame ofzo)
Daar heb ik wel over gehoord, maar niet geluisterd. het is de allereerste cd van Tori die destijds(1988) ontzettend slechte recensies heeft gekregen. Tori wenst er niet meer aan herinnerd te worden geloof ik
Oud 26-11-2002, 20:20
afrobitch
afrobitch is offline
Tori Amos....*zucht*....kheb r nog nix van gehoord, maar alsie ff goej is als al dr vorige albums bennik zeer benieuwd....
Met citaat reageren
Oud 26-11-2002, 21:46
luckyleo
luckyleo is offline
Citaat:
freakjuh schreef:
ohh nee de limited edition is echt 10 euro duurder ofzo toch das wel erg duur
Ben nu toch echt wel verkocht aan Tori Amos door jullie aanprijzingen, en ga morgen de limited edition cd kopen. Hij's wel 28 euro, maar ja, als je iets koopt moet je het goed doen he
Met citaat reageren
Oud 27-11-2002, 12:15
BillyFish
BillyFish is offline
Citaat:
Sophietje12 schreef:
Daar heb ik wel over gehoord, maar niet geluisterd. het is de allereerste cd van Tori die destijds(1988) ontzettend slechte recensies heeft gekregen. Tori wenst er niet meer aan herinnerd te worden geloof ik
Y kant Tori Read is een haar eerste muziekproject. Finaal geflopt, maar ze doet soms op concerten nog steeds nummers daarvan. Vooral Cool on your Island doet ze nog vaak genoeg. En Etienne en heartattack at 23.
Maar hij is later opnieuw uitgebracht omdat tori ineens veel fans kreeg, het echte origineel is moeilijk te vinden, maar alle kopi"en zijn vrij makkelijk te vinden.

Meer info>> http://www.geocities.com/SunsetStrip...0/yktrfaq.html
Oud 27-11-2002, 16:13
Verwijderd
*woei* Ik heb Scarlet's Walk net gekocht....de limited edition(22,50 bij plato )
Hijs echt waanzinnig mooi, geweldig, sfeervol *jeej*
Enne coole dingies erbij

Woei
Met citaat reageren
Oud 27-11-2002, 18:03
luckyleo
luckyleo is offline
Citaat:
freakjuh schreef:
*woei* Ik heb Scarlet's Walk net gekocht....de limited edition(22,50 bij plato )
Hijs echt waanzinnig mooi, geweldig, sfeervol *jeej*
Enne coole dingies erbij

Woei
He, ook toeval, kheb hem nu ook. Net vanmiddag gekocht, 28 euro bij Free Record Shop ( 5,5 euro afgezet dus lees ik nu)
Maar goed, de cd is wel aardig, maar wel ff wennen aan haar stijl. De DVD erbij is ook wel aardig en die kaart met haar songteksten, maar wat moet ik met stickertjes, fototjes en een hangertje ?
Met citaat reageren
Oud 27-11-2002, 21:40
Verwijderd
Citaat:
luckyleo schreef:
He, ook toeval, kheb hem nu ook. Net vanmiddag gekocht, 28 euro bij Free Record Shop ( 5,5 euro afgezet dus lees ik nu)
Maar goed, de cd is wel aardig, maar wel ff wennen aan haar stijl. De DVD erbij is ook wel aardig en die kaart met haar songteksten, maar wat moet ik met stickertjes, fototjes en een hangertje ?
wel leuk toch
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 19:08
Verwijderd
ik kan die concert topic van haar niet meer vinden, maar vriendin van me heeft nog een kaartje over..

rij 18, stoel 20 vak DF ring 1
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten