Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-09-2002, 12:32
Blisz
Blisz is offline
Citaat:
linda85 schreef:
zet het in je sig ofzo als je persé wilt dat iedreen weet dat je een nieuw emailadres hebt.
En avater (plaatje onder je naam): FAQ
nee zo bedoel ik het niet van mij hoeven ze mijn emailadres niet te weten hoor maar ik bedoel dat ik een nieuwe naam heb en dus niet meer onder gangstah_girl post.......... niet dat het iemand wat boeit maar dat maakt niet uit!
en thnx van over dat plaatje

KuzZzZz..............
Oud 17-09-2002, 15:48
martijn1985
martijn1985 is offline
Wie zijn wij in vredesnaam om hun wetten te gaan bepalen?!

Ik teken niet. Nigeria heeft die wet nou eenmaal aangenomen, en dat wist die vrouw ("iedereen wordt geacht de wet te kennen"). Als zij die wet overtreed dan moet ze ook maar de consequenties dragen.

En wat betreft de Internationale Verklaring voor de Rechten van de Mens; lang niet ieder land heeft die ondertekend. Betwijfel of Nigeria het wel gedaan heeft.

Verder: wat mensen bij dit soort dingen vaak vergeten is dat erin die landen een totaal andere cultuur is. Wat Amnesty nou eigenlijk doet is onze cultuur hoger plaatsen dan die van hen. Want, zeggen ze, dit kan niet! Is dat toch nog een beetje een overblijfsel van de White man's burden?
Oud 17-09-2002, 16:10
Joostje
Joostje is offline
als nigeria nou een echte democratie had...
Oud 17-09-2002, 16:22
Blisz
Blisz is offline
Citaat:
martijn1985 schreef:
Wie zijn wij in vredesnaam om hun wetten te gaan bepalen?!

Ik teken niet. Nigeria heeft die wet nou eenmaal aangenomen, en dat wist die vrouw ("iedereen wordt geacht de wet te kennen"). Als zij die wet overtreed dan moet ze ook maar de consequenties dragen.

En wat betreft de Internationale Verklaring voor de Rechten van de Mens; lang niet ieder land heeft die ondertekend. Betwijfel of Nigeria het wel gedaan heeft.

Verder: wat mensen bij dit soort dingen vaak vergeten is dat erin die landen een totaal andere cultuur is. Wat Amnesty nou eigenlijk doet is onze cultuur hoger plaatsen dan die van hen. Want, zeggen ze, dit kan niet! Is dat toch nog een beetje een overblijfsel van de White man's burden?
ja maar ik zeg het nog een keer........
je kan iemand toch niet de doodstraf geven omdat je zwanger bent!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
dat hoort iets moois te zijn toch?? een kind krijgen? en er zijn zoveel mensen die zo graag een kind willen maar dat op de een of andere manier niet kunnen en dan gaan ze daar zo iemand de doodstraf geven desnoods pakken ze dat kind af en laten dat door iemand adopteren (zelfs dat gaat al te ver vind ik) maar om haar dan maar meteen te stenigen (ja stenigen weten jullie wel wat dat inhoud????....... tot je nek ingegraven worden en dan gezellig met zijn alle stenen gaan gooien!!!
en als het dan toch niet mag in dat land zwanger raken zonder getrouwd te zijn zorg dan dat er genoeg condooms zijn en zorg dan ook dat iedereen die kan kopen of zorg voor abortus!!!!

KuzZzZz.........
Oud 17-09-2002, 16:27
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Crazybitch schreef:
ja maar ik zeg het nog een keer........
je kan iemand toch niet de doodstraf geven omdat je zwanger bent!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
waarom niet? Tis in hun ogen een bewijs van overspel
Citaat:
dat hoort iets moois te zijn toch?? een kind krijgen? en er zijn zoveel mensen die zo graag een kind willen maar dat op de een of andere manier niet kunnen en dan gaan ze daar zo iemand de doodstraf geven desnoods pakken ze dat kind af en laten dat door iemand adopteren (zelfs dat gaat al te ver vind ik) maar om haar dan maar meteen te stenigen (ja stenigen weten jullie wel wat dat inhoud????....... tot je nek ingegraven worden en dan gezellig met zijn alle stenen gaan gooien!!!
Ik heb ook nooit gezegd dat ik voor die steniging ben..
Citaat:
en als het dan toch niet mag in dat land zwanger raken zonder getrouwd te zijn zorg dan dat er genoeg condooms zijn en zorg dan ook dat iedereen die kan kopen of zorg voor abortus!!!!

KuzZzZz.........
Ik zeg dus niet dat stenigen een goede manier is van iemand straffen. Ik ben ook niet voor de doodstraf. Maar ik ben tegen die verwesterisering van de hele wereld. Wie zijn wij in godsnaam om in Nigeria de wetten te gaan bepalen? Dat doen de Nigerianen toch ook niet bij ons??!!
Oud 17-09-2002, 16:27
Verwijderd
misschien vinden ze dat soort zaken in nigeria normaler?
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 16:34
Blisz
Blisz is offline
ja oke ergens hebben jullie ook wel gelijk nu ik het anders bekijk!
en ja ze hebben hun eigen wetten en nee die kunnen we niet veranderen!
maar ik wil toch ff zeggen dat ik dit toch echt te ver vind gaan( maar dat heb ik al vaker gezegd )
en ik zal er nu over ophouden!
ik weet niet wat ik nu allemaal weer dom loop te lullen maar ja ach boeiend!
maar idd jullie hebben ergens gelijk!!!!!!!!

KuzZzZz..............
Oud 17-09-2002, 19:07
Joostje
Joostje is offline
martijn, denk je nou echt dat nigeria een democratische staat is en de meerderheid van de bevolking voor deze wetten heeft gestemd?
Oud 17-09-2002, 19:31
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Joostje schreef:
martijn, denk je nou echt dat nigeria een democratische staat is en de meerderheid van de bevolking voor deze wetten heeft gestemd?
Geeft dat ons het recht om ons met hun staat te gaan bemoeien? En dus met hun cultuur?
Oud 17-09-2002, 19:34
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
martijn1985 schreef:
Geeft dat ons het recht om ons met hun staat te gaan bemoeien? En dus met hun cultuur?
als er gemoord word wel ja. tenminste, dat vind ik. Net zoals ik vind dat de Vs en Groot Britannie het recht hadden om te intervenieren in de Tweede Wereldoorlog.
Oud 17-09-2002, 22:53
Severus
Severus is offline
Citaat:
SiGmA schreef:
Signed.
Oud 18-09-2002, 06:58
Isa
Isa is offline
Citaat:
martijn1985 schreef:
geeft het feit dat de nigeriaanse staat macht heeft hen het recht zich met het leven van die vrouw te bemoeien?
Met citaat reageren
Oud 18-09-2002, 12:53
Blisz
Blisz is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
geeft het feit dat de nigeriaanse staat macht heeft hen het recht zich met het leven van die vrouw te bemoeien?
ey dat is wel een goeie ja!!!
maare aan het begin van et topic was het nog haar eigen schuld volgens jou ........toch????

KuzZzZz............

Laatst gewijzigd op 18-09-2002 om 12:56.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2002, 15:27
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
Ja. Een staat zou niet eens kunnen functioneren zonder met het leven van de inwoners te bemoeien. Elke dag heb jij te maken met de Nederlandse (of waar je dan ook maar woont) staat. Al was het maar doordat er verkeersregels zijn waar jij je aan te houden hebt. Dat is natuurlijk minder extreem dan wat in Nigeria gebeurd, maar het gaat dr om dat er regels zijn waar men zich aan te houden heeft. En welk recht heeft het buitenland om zich met die regels te gaan bemoeien?
Oud 18-09-2002, 19:39
Joostje
Joostje is offline
Martijn, het bestuur van nigeria is niet democratisch gekozen..............
Oud 19-09-2002, 09:20
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Joostje schreef:
Martijn, het bestuur van nigeria is niet democratisch gekozen..............
Wel. Bijzonder twijfelachtig, maar voor een Afrikaans land toch vrij democratisch.
(En volgens de al even betrouwbare Jiang Zemin is democratie relatief, dus dan valt het al helemáál mee... )
Oud 19-09-2002, 22:47
scala
scala is offline
als ik gestenigd zou worden voor zoiets, zou ik van harte hopen dat het buitenland zich ermee zou bemoeien.
Ik vind het ook erg simpel gezegd, zo van 'ow het is een regel dus daar moet je je aan houden'. Doe jij alles wat de regering zegt? Houd jij je aan álle regels, geschreven of ongeschreven? Is iedereen het eens met de doodstraf? Ben jij het eens met alle beslissingen en alle wetten die de regering maakt? Ik denk dat niemand op alles ja zegt. Tuurlijk, er zijn regels, en natuurlijk als niemand er zich aan zou houden wordt het wel erg een chaos. Blabla. Maar om nou totaal je gevoel uit te schakelen en alleen maar te leven volgens de regels, de wetten, alle dingen die andere mensen besloten hebben, democratisch of niet, is wel erg oppervlakkig. Alsof je zelf geen verstand hebt, geen ogen en mind hebt om verder te denken. Je hebt die hersencellen niet voor niks gekregen. Als de wereld zo in mekaar zit, of zo gaat worden..ok dan ga ik wel liever dood. Blegh.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2002, 12:56
Blisz
Blisz is offline
Citaat:
scala schreef:
als ik gestenigd zou worden voor zoiets, zou ik van harte hopen dat het buitenland zich ermee zou bemoeien.
Ik vind het ook erg simpel gezegd, zo van 'ow het is een regel dus daar moet je je aan houden'. Doe jij alles wat de regering zegt? Houd jij je aan álle regels, geschreven of ongeschreven? Is iedereen het eens met de doodstraf? Ben jij het eens met alle beslissingen en alle wetten die de regering maakt? Ik denk dat niemand op alles ja zegt. Tuurlijk, er zijn regels, en natuurlijk als niemand er zich aan zou houden wordt het wel erg een chaos. Blabla. Maar om nou totaal je gevoel uit te schakelen en alleen maar te leven volgens de regels, de wetten, alle dingen die andere mensen besloten hebben, democratisch of niet, is wel erg oppervlakkig. Alsof je zelf geen verstand hebt, geen ogen en mind hebt om verder te denken. Je hebt die hersencellen niet voor niks gekregen. Als de wereld zo in mekaar zit, of zo gaat worden..ok dan ga ik wel liever dood. Blegh.
mooi gezegd!
dit probeer ik nou ook al de hele tijd duidelijk te maken maarje je hebt van die mensen

en idd ik zou ook blij zijn dat als ik gestenigd werd of weet ik veel wat dat andere landen me zouden helpen maar volgens mij geld dat voor iedereen!

KuzZzZz............
Oud 24-09-2002, 14:29
nickyikke
nickyikke is offline
Ik heb getekend, ik vind het echt idioot dat die vrouw word gestenigd, en we bemoeien ons niet met hun regering, het gaat hier ook niet om de regering, maar om de mensen rechten die in elk land over de hele wereld moeten verspreid worden. Ik vind het eiegnlijk ook een beetje de schuld van de paus en de (rooms)Katolieke kerk, want de paus heefd gezegd dat je geen condooms mag gebruiken, en daardoor heb je mensen die dan het ene wel doen (geen condooms gebruiken), en het andere niet (geen sex buiten het huwelijk). Dat heb je altijd, en daardoor wordt ze zwanger, nou kan je niet zeggen dat het totaal 100 % haar eiegn schuld is, en dat het goed is en zoiets doms zeggen van, eigen shuld, want dat is bull shit (hey ladies, trouwens wel typisch dat het [bijna] altijd jongens zijn die dat sorrt dngen zeggen.
Oud 24-09-2002, 15:04
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
nickyikke schreef:
(hey ladies, trouwens wel typisch dat het [bijna] altijd jongens zijn die dat sorrt dngen zeggen.
dit vind ik een belediging! Als jij mensen gaat beoordelen op geslacht in plaats van hoe ze zijn, dan ben jij goed verkeerd bezig.

Als in een land een bepaalde wet geld, dan heb je je aan die wet te houden. En of je dat nou wel of niet leuk vind doet niet ter zake. Ik ben het met je eens dat dit NAAR NEDERLANDSE MAATSTAVEN een belachelijke uitspraak is. Maar dit is niet in nederland, dus moet je die nederlandse maatstaven niet toepassen.
Oud 24-09-2002, 19:39
Verwijderd
Citaat:
SiGmA schreef:
Signed.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2002, 18:46
nickyikke
nickyikke is offline
Citaat:
dit vind ik een belediging! Als jij mensen gaat beoordelen op geslacht in plaats van hoe ze zijn, dan ben jij goed verkeerd bezig.
okay, sorry, maar het is wel opvallend, maar it takes two to tango, in andere woorden, het is niet alleen de vrouw haar schuld dat zij zwanger is, dan moet die man ook gestenigd worden. Stel je nou eens voor dat een vrouw gedwongen wordt om sex te hebben met een andere man, en ze wordt zwanger, dn wordt ze waarschijnlijk ook gestenigd, vind jij dat ook eerlijk dan martijn? Ik niet, en ik denk dat ook heel veel mensen hier op dit forum zijn die het er mee eens zijn.
Oud 25-09-2002, 18:52
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
nickyikke schreef:
Stel je nou eens voor dat een vrouw gedwongen wordt om sex te hebben met een andere man, en ze wordt zwanger, dn wordt ze waarschijnlijk ook gestenigd, vind jij dat ook eerlijk dan martijn?
Het ging hier niet om het feit dat ze zwanger was, maar om het feit dat ze was vreemd gegaan. Het feit dat ze zwanger is bewees dat misdrijf. In Nigeria is dit blijkbaar een strafbaar feit. En het is bewezen omdat ze zwanger is.

Dus als een vrouw gedwongen word sex te hebben dan word ze niet gestraft ómdat ze zwanger is.

Verder zeg ik trouwens ook niet dat ik voor steniging ben, ik vraag me alleen af welk recht het buitenland heeft om zich te gaan bemoeien met de rechtsspraak in Nigeria.
Oud 27-09-2002, 12:22
Verwijderd
Getekend !!!!
Met citaat reageren
Oud 27-09-2002, 17:42
Verwijderd
Citaat:
nickyikke schreef:
Ik heb getekend, ik vind het echt idioot dat die vrouw word gestenigd, en we bemoeien ons niet met hun regering, het gaat hier ook niet om de regering, maar om de mensen rechten die in elk land over de hele wereld moeten verspreid worden. Ik vind het eiegnlijk ook een beetje de schuld van de paus en de (rooms)Katolieke kerk, want de paus heefd gezegd dat je geen condooms mag gebruiken, en daardoor heb je mensen die dan het ene wel doen (geen condooms gebruiken), en het andere niet (geen sex buiten het huwelijk). Dat heb je altijd, en daardoor wordt ze zwanger, nou kan je niet zeggen dat het totaal 100 % haar eiegn schuld is, en dat het goed is en zoiets doms zeggen van, eigen shuld, want dat is bull shit (hey ladies, trouwens wel typisch dat het [bijna] altijd jongens zijn die dat sorrt dngen zeggen.
jammer Nicky, maar moslims luisteren echt niet naar de paus
ja, mensen ook in dit geval speelt de gezellige Islam weer een hoofdrol, want mevr. Lawal woont in het noorden van Nigeria en daar geldt de islamitische wet, de sharia.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2002, 19:18
SCiENTiST
SCiENTiST is offline
Signed
Reageren

Regels voor berichten