Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-02-2001, 10:40
maarten75
maarten75 is offline
Ik vind dat het eigenlijk niet moet kunnen maar zelf maak mij er ook schuldig aan ik koop elke maand wel vijf gekopieerde spellen voor mijn Dreamcast
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-02-2001, 10:47
maarten75
maarten75 is offline
Citaat:
TheEagle schreef:
Illegaal kopieren mag niet, maar daar vragen de bedrijven volgens mij ook om.

Let nou es op wat je tegenwoordig bij een gekocht spel krijgt. Als je nu Red Alert 2 koopt krijg je in plaats van zo'n mooie grote stevige kartonnen doos zo'n klein DVD hoesje dat je nogeneens rechtop kan zetten en waar die cd'tjes bijna niet inpassen.

Aangezien Electronic Arts hiermee begon (omdat zo'n doosje kosten bespaart) zullen andere bedrijven waarschijnlijk deze trend snel over nemen.
Het probleem is nu alleen de handleiding niet meer in het doosje past. Maar wacht eens,waarom converteren we de handleiding niet gewoon naar een adobe acrobat bestand die we op de cd plakken? Dan hebben we helemaal geen handleiding meer nodig!. Zo gezegd, zo gedaan en het gevolg is nu dat je verplicht bent om de handleiding op je pc te lezen.
Een goed voorbeeld hiervan is microsoft Midtown Madness 2. De doos is welliswaar geen DVD doosjes maar't valt wel zo uit elkaar, handleiding zit voor een klein deel in het CD hoesje maar bevindt zich grotendeels op de CD!!

En het vreemde is dat met al die kostenbesparingen (DVD doosje, geen handleiding) dat een spel nog steeds voor de volle pond in de winkels ligt. Dan krijg je toch gewoon geen waar voor je geld?

Het ziet er naar uit dat alleen het product het enigste is wat telt en dat is niet goed!

[Dit bericht is aangepast door TheEagle (04-01-2001).]
he sukkel wat loop je nou slap te lullen je zou juist blij moeten zijn met die nieuwe hoesjes die handleiding hoor je zoiezo niet te bekijken (je moet zelf uitvinden hoe alles werkt dork ) Als ik vroeger een spel kocht gooide ik de grote doos altijd weg en de handleiding ging de kast nu bewaar ik hem gewoon en waarom moet de doos van een spel rechtopkunnen blijven staan op deze manier is hij veel compacter en neemt hij niet zoveel ruimte in in je kast Zo ik hoop dat je je mening hierover nog even aanpast Mazzel!!!!!!

Met citaat reageren
Oud 21-02-2001, 20:32
p-chez
p-chez is offline
Geen problemen mee!!!!
Oud 21-02-2001, 21:41
Francorchamps
Francorchamps is offline
Citaat:
maarten75 schreef:

he sukkel wat loop je nou slap te lullen je zou juist blij moeten zijn met die nieuwe hoesjes die handleiding hoor je zoiezo niet te bekijken (je moet zelf uitvinden hoe alles werkt dork )
oh ja joh? en dat bepaal jij?
ik kan me voorstellen dat iemand een handleiding nodig heeft bij bv. een ingewikkelde flightsim.

Citaat:
Als ik vroeger een spel kocht gooide ik de grote doos altijd weg en de handleiding ging de kast nu bewaar ik hem gewoon en waarom moet de doos van een spel rechtopkunnen blijven staan op deze manier is hij veel compacter en neemt hij niet zoveel ruimte in in je kast
als ik een spel in de winkel koop, dan leg ik daar veel geld voor neer en dan wil ik dus ook een mooie doos erbij die ik dan mooi neer kan zetten . met zo'n klein klote dvd doosje voel ik me dan een beetje genaaid omdat het alleen nog maar om het cd'tje gaat, van een doos is bijna geen sprake meer. en zoals TheEagle al zei, je betaald nog gewoon even veel voor het spel en dus wordt het steeds aantrekkelijker om illegale games te kopen omdat het kopen van een spel in de winkel weinig meerwaarde heeft ten opzichte van een illegale kopie.

------------------
visit my clan @ http://freaksquad.gamepoint.net
Met citaat reageren
Oud 22-02-2001, 06:33
TheEagle
TheEagle is offline
Tja, iedereen heeft nou z'n eigen mening, het is maar waar je van houd. Ik heb graag grote, stevige dozen maar aangezien de kwaliteit steeds slechter word daarvan wordt die behoefte steeds minder voorzien.

[/QUOTE] die handleiding hoor je zoiezo niet te bekijken [/QUOTE]

Niet altijd, maar dat ligt aan het spel.
Zoals Franchorchamps al zei, bij een flightsim is zo'n handleiding wel noodzakelijk.

Maarreh, als volgens jou alle spellen geen handleiding meer nodig hebben en gewoon in een DVD doosje gepropt kunnen worden, geef mij dan maar een illegale versie van het spel want dan betaal je gewoon 90 piek extra voor wat extra lucht.

Oud 23-02-2001, 08:31
Verwijderd
Het mag niet, het moet wel. Je gaat toch geen 99,95 neertellen als je het ook in een uurtje kunt downloaden?

------------------
Intelligent life beyond this planet
Met citaat reageren
Oud 04-09-2001, 14:11
Commander
Commander is offline
jezus man ik leen een spel uit de bieb kopiëer em en lever em een week later weer vrolijk in.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2001, 18:59
stefan14
stefan14 is offline
KEWL IK hou VAN ze yeah yeah yeah
Oud 06-09-2001, 20:33
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
nare man schreef:
Het mag niet, het moet wel. Je gaat toch geen 99,95 neertellen als je het ook in een uurtje kunt downloaden?
nee, maar downloaden kost iemand met een modem tig uur met maximaal 5.6K/sec

[Dit bericht is aangepast door Manus J. van Alles (06-09-2001).]
Oud 06-09-2001, 20:56
Bird Of Prey
Bird Of Prey is offline
T is zwaar klote voor de makers als je het van internet afhaalt omdat ze er dus geen reet aan verdienen zo, maar aangezien de prijzen van spellen door verschillende belastingen in nederland relatief hoog word vergeleken met andere landen in europa, is de verleiding gewoon ff wat groter om zo'n spel te branden.Daarom doet Dreamcast haast niets meer aan spellen in nederland en de scandinavische landen, omdat het daar allemaal illegaal gebrand word, maar ja, wat wil je, als de belastingen zo hoog zijn, zoek je naar een goedkoper alternatief, hetzelfde geldt met muziek cd's.

Ik kan het dus aan beide kanten wel begrijpen, al leg ik de nadruk vooral op de consument
Oud 07-09-2001, 19:42
Kirk22
Kirk22 is offline
kijk: Civ 2 ga ik echt niet kopen ofzo, die kopieer ik ff en dan speel ik het 3 keer en dan ligt het weer een jaar te rotten tot ik denk "he ik heb zin in Civ 2".

Maar toen RA2 uitkwam kocht ik hem meteen voor die 100 pokkepiekies (was is geld als je het niet uitgeeft?) en ben on-line gaan spelen, wat anders niet of moeilijk kon en ben nu 1 van de beste die het spel speelt.
En die handleiding is echt wel handig...weet je tenminste wat je met die spies kan doen en hoe je patrouiles maakt en wat je allemaal met die IVF's kan doen...
en niet zo stoer doen dat je die niet 'mag' gebruiken.
Dat ze op de CD komen te staan is belachelijk, je gebruikt de handleiding nmlk als je aan t spelen bent.
Oud 09-09-2001, 11:07
Shaft
Shaft is offline
Neem voorbeeld aan Davilex! Die spellen zijn altijd 50,-. Het enige probleem is dat de spellen zuigen.
Oud 11-09-2001, 21:03
A-prick
A-prick is offline
Citaat:
Shaft schreef:
Neem voorbeeld aan Davilex! Die spellen zijn altijd 50,-. Het enige probleem is dat de spellen zuigen.
Me Laughs @ Shaft
Klopt! topper van Davilex = AmsterDoom / Red Cat!

A-Prick aka Mark

~~ Never Judge A Man On His (user)name ~~
Oud 11-09-2001, 21:15
Shaft
Shaft is offline
Citaat:
A-prick schreef:

Klopt! topper van Davilex = AmsterDoom / Red Cat!

[/B]
Klopt, maar ik doelde eigenlijk op de A2 Racer serie, goedkoop, en is leuk...voor je oma.
Oud 12-09-2001, 15:24
DarkRaven
DarkRaven is offline
Beter toch?
Met citaat reageren
Oud 12-09-2001, 16:30
S
S is offline
Hmm... ff kijken. Ik heb bijna alleen maar illegale shit. Zowel cd's als software. Ik ga geen 100 gulden betalen als ik het ook gratiz kan doenloaden... Veel fijner.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2001, 16:50
Megagun
Megagun is offline
Citaat:
Kirk22 schreef:
kijk: Civ 2 ga ik echt niet kopen ofzo, die kopieer ik ff en dan speel ik het 3 keer en dan ligt het weer een jaar te rotten tot ik denk "he ik heb zin in Civ 2".

Maar toen RA2 uitkwam kocht ik hem meteen voor die 100 pokkepiekies (was is geld als je het niet uitgeeft?) en ben on-line gaan spelen, wat anders niet of moeilijk kon en ben nu 1 van de beste die het spel speelt.
En die handleiding is echt wel handig...weet je tenminste wat je met die spies kan doen en hoe je patrouiles maakt en wat je allemaal met die IVF's kan doen...
en niet zo stoer doen dat je die niet 'mag' gebruiken.
Dat ze op de CD komen te staan is belachelijk, je gebruikt de handleiding nmlk als je aan t spelen bent.
hehe heb ik ook ooit: zittik te denken
"hee ik heb zin in warcraft"hehe is wel leuk om na jaren die spellen te spelen
Reageren

Regels voor berichten