Advertentie | |
|
![]() |
|
En aan de topicstartster, heel veel plezier in het weekend samen met je vriend en ik denk dat het jullie, zo te horen, wel lukt om weer ff bij te komen en het een beetje van je af te zetten, het een mooi plaatsje te geven en dat jullie over een tijdje gewoon weer verder kunnen
![]() Ik ben van mening dat jij de juiste keuze hebt gemaakt (Niet dat het voor jou nou meteen de juiste keuze is, maar voor mij, als ik in jou situatie zat, zou het de juiste keuze zijn)..
||
Citaat:
Een tienermoeder die door haar moeder op straat wordt gezet heeft geen geld, geen huis, geen baan, geen diploma, geen vervoer, en geen ouders waar ze op kan steunen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
dr zijn huizen en bv steun voor zulk soort dingen... denk aan riagg, pleegzorg etc. allemaal voor zulk soort dinegn. Maar goed is niet nodig en natuurlijk ook niet fijn als je in die situatie terecht komt.. maar wou maar even zeggen dat je dan wel ineens uit huis bent maar dat het niet ineens zo is dat je meteen op straat slaapt, je kunt hulp zoeken. |
![]() |
||
Citaat:
Reken maar dat je met die hulp absoluut geen fijn leven hebt. Je leest het regelmatig, dat bijstandmoeders het zo ontzettend moeilijk hebben.
||
Citaat:
Wat moet je nou in je eentje zonder geld en iets, mooi dat je hulp krijgt, maar verder heb je dus niks.. Ik zou zo echt niet willen leven..
|
![]() |
Ik vind t echt sneu voor je meisie! Het lijkt mij ook vreselijk! Had je als je moeder er niet op tegen was geweest het kindje ook weg laten halen denk je?? Het lijkt me vreselijk als je zelf al hebt geaccepteerd dat je zwanger bent en dat je het toch wil houden..! Ik hoop dat ik het nooit mee hoef te maken!!
Ik vind het trouwens belachelijk van je moeder, je kind hoor je ALTIJD te steunen!! Ze hoort onvoorwaardelijk van jou te houden! Ik vind het echt heel naar voor je! Ik hoop dat je een lekker weekend hebt gehad!!
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
(denk ik..?) Nee dat zou voor mij iig zeker geen optie zijn.. Je hebt dat kindje dan negen maanden bij je gedragen en dan moet je het afstaan aan andere mensen, ik zou dat niet kunnen, dan zou ik al veel te 'gehecht' zijn aan dat wezentje in mijn buik en dan zou het veel te veel pijn doen om het af te staan.. En als je het toch afstaat, maar je krijgt er achteraf spijt van, wat dan? Dan wil je toch je kindje gaan opzoeken, maar ik denk niet dat die adoptie ouders dan zomaar willen.. Je kunt je kind niet zomaar terug krijgen en je kind zal jou ook niet als moeder zien.. Want is belangrijker, je bloedverwantschap en degene die je op de wereld zette (en vervolgens afstond) of degenen die je al die jaren hebben opgevoed en gesteund en voor je gezorgd hebben omdat je biologische moeder dat niet kon.. In de eerste plaats zou het veel te moeilijk zijn voor mijzelf, en dan, als ik het toch zou doen en ik wil mn kind later zien, dan maak je teveel dingen los die beter nog een tijdje verborgen hadden kunnen blijven.. Je kunt dan echt zoveel dingen kapot maken!! (Denk aan de band die het kind heeft met zijn ouders, die dan in eens zijn ouders niet blijken te zijn!!) Kortom het zou gewoon geen optie zijn voor mij.. En zeker als je nog op school zit, je kunt niet die hele negen maanden nog op school blijven! Dat kun je de laatste maanden echt niet, dus daar loop je ook grote achterstand op (Dat lijkt me dan op dat moment niet zo belangrijk eigenlijk, want jij hebt besloten je kindje toch die negen maanden te dragen dus zul je ook die consequenties onder ogen moeten zien, maar voor een ander is dat misschien wel erg belangrijk...)
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mijn motto: voorkomen is beter dan genezen. *begin niet aan seks als je weet dat je de gevolgen niet kan dragen* Laatst gewijzigd op 03-10-2002 om 20:23. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mischien niet fijn dat je zo op anderen moet leunen dan, maar als je geen abortus wilt is het wel een oplossing, heeft niks met je kind geen leven gunnen te maken. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hoe zit het met de gewetenskwesties? Kan je de rest van je leven leven met de gedachte dat je je eigen kind hebt gedood? Lijkt mij van niet. het meisje dat deze topic heeft gestart heeft al moeite met een abortus. laat staan dat je een kind vermoord. |
![]() |
||
Citaat:
Bovendien kun je het ook door de vader laten doen, mannen hebben er minder moeite mee vermoed ik. En geweten? Een kind een rotleven geven, dat zou pas mijn geweten beknellen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het probleem wat bij abortus speelt is wanneer het nog ethisch verantwoord is en wanneer niet meer (natuurlijk even los van de medische complicaties die zich voordoen naarmate de zwangerschap vordert). Wanneer kun je een ongeboren baby aanmerken als 'kind', als autonoom levend mens, en wanneer is het nog slechts een klompje willoze cellen? Dat is erg moeilijk te bepalen en er zijn dan ook geen algemene regels voor te geven. De moeder moet bekijken wat ze voor zichzelf te rechtvaardigen vindt. Immers, het strafrechtelijke aspect komt pas in beeld wanneer we het hebben over het doden van het reeds geboren kind (abortus is overigens ook strafbaar, maar met een geclausuleerde strafuitsluitingsgrond die in werking treedt wanneer aan bepaalde zorgvuldigheidseisen is voldaan). Het is dus - hoe cliché ook - altijd nog je eigen beslissing, waartegen niemand iets kan inbrengen. Immers, als je het voor jezelf kunt rechtvaardigen, ís het gerechtvaardigd. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Zo'n meisje kan hulp zoeken.
||
Citaat:
maar nee dat is ook geen optie denk ik ![]() zou ik iig niet kunnen hoor.. Als ik dan toch zou besluiten mijn zwangerschap uit te dragen, dan zou ik ook zelf voor het kind zorgen.. Maar goed, zolang ik niet zwanger wil worden, hou ik het maar gewoon op veilige seks ![]()
|
Pfff, ik vind echt dat er hier heel hard gereageerd wordt!! De pil is BIJNA altijd betrouwbaar en ik vind het dan ook niet gek dat mensen daarop vertrouwen en er dus geen condoom bij gebruiken. Daarnaast is het ook vaak zo dat als je je helemaal comfortabel voelt bij je partner dat je besluit om het condoom achterwege te laten.
En wat ******** helemaal op het begin schreef vond ik echt onzin! Het ging over dat condoom en pil samen nog niet eens 100% betrouwbaar is en dat je eerst moet nadenken voor je ergens aan begint. Wat ik hieruit opmaak is dat hij dus vindt dat je geen seks moet hebben als je nog geen kinderen wilt. Hallo, we leven nu in 2002. Seks is echt niet alleen meer voor de voortplanting, maar ook omdat mensen dat fijn vinden!! De kans op een kind is zo klein, dat veel mensen denken: ach, dat overkomt mij toch niet en die mensen begrijp ik goed hoor! Je kunt niet bij alles wat je doet aan de gevolgen denken. Ik zit hier nu achter mijn pc, misschien springt er een kabeltje en ontploft het hele ding, weet ik veel, daar denk je toch niet aan?? Dat is absurd! En ik snap love_forever heel goed dat ze het kindje heeft laten weghalen, omdat dr moeder dr anders het huis uit trapte en dat ze wist dat ze toch niet naar dr vriend kon. Je kunt als 17-jarige nog nergens heen, want je hebt de verantwoordelijkheid nog niet over jezelf, die krijg je pas als je 18 bent!! Zelf heb ik veel aan dit berichtje van love_forever. Mijn vriend en ik hebben het ook altijd met pil en condoom gedaan, maar hij wilde van het condoom af, omdat we elkaar nu al zo lang kennen, en we van elkaar weten dat we geen enge ziektes hebben en hij vindt het fijner zonder... Ik was er nogal onzeker over, omdat ik weer dat de pil alleen niet 100% betrouwbaar is. Nu kani k hem dus mooi overhalen toch wel met condoom te blijven vrijen! Bedankt!
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Vanwege de gigantisch harde opmerkingen hier ga ik dit topic sluiten... dat meisje heeft ook gevoel en op deze reacties zit ze niet te wachten. (Dit bedenk ik overigens niet zomaar ofzo, ik heb het wel gevraagd).
Ik vraag me af waar sommige opmerkingen nou voor nodig zijn, maarjah. Ik bedoel, een beetje inlevingsvermogen is niet verkeerd ![]() xxx Alicia |
Advertentie |
|
![]() |
|
|