Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik krijg 70 euro per maand, dat is inclusief zakgeld. Zelf ben ik wel tevreden met het bedrag. De wijze uitspraak van Loesje ("Aan het eind van m'n geld houd ik altijd een stukje maand over") is ook bij mij van toepassing. Maar ik denk dat je dat altijd houdt, of je nou 30 euro of 200 per maand te besteden hebt.
Schoenen en jassen hoef ik niet zelf te betalen omdat m'n moeder wil dat ik daar niet op ga bezuinigen. Ook krijg ik weleens extraatjes als een 13 maand ( ![]() Daarbij pas ik vaak op waarmee ik gemiddeld 50 euro in de maand mee verdien. En ik werk nog af en toe in een bejaardentehuis.
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() Ik krijg 50 euro per maand van mijn ouders, hiernaast krijg ik 68 euro stufi en ik verdien zo'n 100 euro in de maand bij de AH, en nog es 30 met oppassen. In totaal heb zo'n 248 euro per maand te besteden, en kom dus wel rond ![]() Ik vind niet dat mijn ouders mij beter moeten sponsoren, ze betalen mijn studie en studieboeken en daar ben ik al heel blij mee ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik kreeg (nu ik studeer is het wat anders) altijd 150 gulden is 68 euro ofzo geloof ik (inclusief zakgeld). Daar moest ik dan wel alles van betalen, niet alleen kleding en schoenen maar dus ook uitgaan, make-up en dagcreme etc. Kon er eigenlijk toch altijd wel van rondkomen, met dank aan mijn oma en kreeg toch nog wel af en toe wat extra's toegestopt of dat ik het toch zo wist te spelen dat zij iets voor me betaalden. Daarnaast werkte ik veel in de vakanties en kon ik daar weer een tijdje op teren.
Aan de ene kant snap ik de mensen wel die vinden dat 180 euro 'belachelijk' is en dat je er ook wat van leert als je met minder rond moet komen, aan de andere kant, als ik zoveel zou kunnen krijgen, zou ik toch ook geen nee zeggen. Het is misschien toch ook een lichte vorm van een soort van (onbewuste) jaloezie. |
![]() |
|
Op het moment heb ik geldcrisis
![]() Ik krijg 50 euro zakgeld per maand, hoef mijn kleding niet zelf te betalen, maar dat doe ik vaak wel, vind ik wel zo eerlijk, ik krijg stufi à 68,55 p.m. en ik werk voor ongeveer 60 euro per weekend. (Ook betalen mijn ouders mijn abonnement en telefoonrekeningen...Maar...ik ben te ver over de limiet heengegaan en kreeg vorige week een aantal rekeningen over een paar maanden met een totaalbedrag van 900 euro over mijn limiet heen ![]() ![]() Dat is bij elkaar 358,55 euro.... En toch sta ik hartstikke rood ![]() Ik ga mijn leven beteren...
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Kleedgeld & zakgeld Annet. | 85 | 01-11-2010 06:21 | |
Lifestyle |
hoeveel kleedgeld krijg jij? tikmaarwat | 142 | 20-05-2004 20:19 | |
Algemene schoolzaken |
economie enquete ikkie87 | 14 | 16-03-2003 16:27 | |
Werk, Geld & Recht |