Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-10-2002, 21:45
Carl Johnson
Carl Johnson is offline
Citaat:
McMotion schreef:
andersom... voor internet maakt het niet zoveel uit of je het met photoshop doet, zolang je hem verder niet meer wil gebruiken voor andere doeleinden... want dan komen die nadelen van raster graphics weer naar boven
niet andersom, Illustrator werkt met vectoren en maakt dus kleinere bestanden en dan krijg je een snelle site
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-10-2002, 21:54
Carl Johnson
Carl Johnson is offline
Citaat:
p-chez schreef:
Ik lul niet zomaar wat uit m'n nek hoor, ik doe niet voor niets een school voor reclame, presentatie en communicatie, reclame toegepaste vormgeving. Photoshop is gewoon niét voor logo's, maar zoals Danny al zegt, een fotobewerkingsprogramma. Logo's maken ze in de professionele vormgevingswereld met Illustrator, omdat dat ervoor is ontwikkeld. Photoshop ziet er om een een of andere reden ook altijd zo.. nep uit voor logo's.
Multimedia vormgever??
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 23:25
p-chez
p-chez is offline
Citaat:
tja...? schreef:
Multimedia vormgever??
Ook, Multimediale Vormgeving en Reclame Toegepaste Vormgeving, ik lul dus niet zomaar wat uit m'n nek.
Oud 08-10-2002, 08:37
McMotion
McMotion is offline
Citaat:
TAFKAB schreef:
Je probeert wel erg arrogant/populair over te komen?
Heb je wat gemist op de middelbare school?
LOL
jah wie niet he, op die kloteschool en ik probeer zeker niet populair over te komen, ik verbeter je gewoon
Oud 08-10-2002, 08:37
McMotion
McMotion is offline
Citaat:
Yeah_Right schreef:
Uuh, dat heet van te voren inschatten wat je wilt gaan doen, plannen maken enz.
Voor het bouwen van een website een beetje goed nadenken wat je wilt gaan doen....
het ging over een logo, niet over een website... als je een logo maakt/laat maken dan weet je echt nog niet waar hij allemaal voor gebruikt zal worden
Oud 08-10-2002, 08:40
McMotion
McMotion is offline
Citaat:
tja...? schreef:
niet andersom, Illustrator werkt met vectoren en maakt dus kleinere bestanden en dan krijg je een snelle site
nee hoor, dat je kleinere bestanden krijgt heeft niks met de snelheid te maken waarmee je het in elkaar flanst... vector zet je meestal toch weer om naar bitmap (bij illustrator iig) en aangezien de kans niet zo groot is dat je je navigatiemenuutje later op een vlag van 6x4 wil laten printen hoef je je daar geen zorgen over te maken
Oud 08-10-2002, 08:44
TAFKAB
TAFKAB is offline
Citaat:
McMotion schreef:
het ging over een logo, niet over een website... als je een logo maakt/laat maken dan weet je echt nog niet waar hij allemaal voor gebruikt zal worden
Dat hoeft niet waar te zijn.
Dat kan je weten voordat je een campagne begint (posters etc).
Dus dat absoluut is nog steeds onjuist.
Maar omdat ik graag mijn werk serieus (P-chez_)wil nemen gaat Sander (ik ) zijn logos vanaf nu ALLEMAAL in Illustrator maken.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 08:49
McMotion
McMotion is offline
jah ok, 't kan in sommige gevallen ook al wel duidelijk zijn idd... maar gewoon een logo voor een band of een vereniging of een bedrijf meestal niet aangezien je ook niet weet van tevoren wat die band, die 1vereniging of dat bedrijf gaat doen
Oud 08-10-2002, 08:57
Beunhaas
Beunhaas is offline
Nou ik kan melden dat ik vaak zat moeilijk heb moeten doen omdat iemand een logo had gemaakt in photoshop.

Kon ik weer lekker klussen met die paden en de oh zo handige export functies. Maarja die bedrijven die het logo gingen drukken moesten nou een maal een Vector bestand hebben.

Dus voor een LOGO is vector dus wel een must
Oud 08-10-2002, 15:00
Passenger
Passenger is offline
Citaat:
tja...? schreef:
kikkend! dus jij hebt een browser die met vectoren om kan gaan? pass mij de url es ff waar ik die kan downloaden, want dat wil ik ook!!!

Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 16:07
Danny
Danny is offline
Citaat:
Tu-Tone schreef:
kikkend! dus jij hebt een browser die met vectoren om kan gaan? pass mij de url es ff waar ik die kan downloaden, want dat wil ik ook!!!

http://www.w3.org/TR/NOTE-VML
Oud 08-10-2002, 19:58
Passenger
Passenger is offline
Citaat:
Danny schreef:
http://www.w3.org/TR/NOTE-VML
kan aan mij liggen, maar volgens mij is er nog geen enkele browser die vml ondersteund...
enne, kan illustator vml-code genereren dan?
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 21:14
SpiritX
SpiritX is offline
Een logo maak je op in een programma dat vectoren ondersteund. Het bekendste voorbeeld hiervan is Adobe Illustrator. Verder kan bijvoorbeeld Macromedia Freehand ook overweg met vectoren.

Een logo maak je dus niet in Photoshop, Paint, etc
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 21:14
SpiritX
SpiritX is offline
Citaat:
Tu-Tone schreef:

http://www.macromedia.com/software/flash/
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 22:13
Passenger
Passenger is offline
*zught*... dit behoeft geen verder commentaar natuurlijk he... maark doe t toch

ga jij een site als scholieren.com (om maar es een leuk voorbeeld te noemen) helemaal in flash nabouwen? omdat het kleiner is?
sorry, maar dat lijkt me niet egt efficiënt...
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 09:30
SpiritX
SpiritX is offline
Citaat:
Tu-Tone schreef:
*zught*... dit behoeft geen verder commentaar natuurlijk he... maark doe t toch

ga jij een site als scholieren.com (om maar es een leuk voorbeeld te noemen) helemaal in flash nabouwen? omdat het kleiner is?
sorry, maar dat lijkt me niet egt efficiënt...
Ik ben helemaaal geen voorstander van overmatig gebruik van Flash. Jouw vraag ging echter over het gebruik van vectoren in je browser. Flash is daar slechts een voorbeeld van.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 11:27
ARL
ARL is offline
Volgens mij kan je het beste Corel Draw gebruiken.
Dat programma gebruiken ze namelijk ook op opleidingen die zulke dingen maken/ontwerpen. (wel duur trouwens maar ok)
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 16:16
Passenger
Passenger is offline
Citaat:
SpiritX schreef:
Ik ben helemaaal geen voorstander van overmatig gebruik van Flash. Jouw vraag ging echter over het gebruik van vectoren in je browser. Flash is daar slechts een voorbeeld van.
als we zo gaan doen ben ik het ook niet eens met jouw antwoord... ik vroeg naar een browser die vectoren ondersteund, niet naar een plug-in...

maar dan nog, om het maar ff bij de context te halen... ik zie nog steeds niet in hoe je met illustrator snellere sites kunt maken dan met photoshop?
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 17:41
p-chez
p-chez is offline
Citaat:
ARL schreef:
Volgens mij kan je het beste Corel Draw gebruiken.
Dat programma gebruiken ze namelijk ook op opleidingen die zulke dingen maken/ontwerpen. (wel duur trouwens maar ok)
CorelDRAW is goed idd, gebruik het zelf (thuis) ook. Maar op zulke opleidingen gebruiken ze Adobe Illustrator
Oud 12-10-2002, 18:26
ARL
ARL is offline
(ook.. )
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten