Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
bij dit soort dingen moet je geen onderscheid maken tussen UNDERGROUND EN COMMERCIËLE HIP HOP, want als je veronderstelt dat tupac niks had betekend voor de zogenaamde 'underground' dan hebben mensen als : Rakim,Nas,Notorious B.I.G.,LL Cool J, Wu-tang etc. dat ook niet gedaan. Tupac mag dan wel kwalitatief niet zo goed zijn, maar hij heeft toch een nieuw soort stijl neergezet, waar ook de 'underground' mee is beïnvloed.. ok, door hem zijn er nu honderden 2pac-imitaties(ja rule, master p,dmx etc.) en is hij nog steeds een overschatte mc maar als je 2pac een 'NSB'er' noemt(vreselijke vergelijking trouwens) omdat hij 'commercieël' is gewordendan is dat precies hetzelfde met bovenstaande MC's.. wat je wil toch niet zeggen dat bv. Nas niks heeft betekend voor hip hop omdat hij 'commerciëel is? als iets 'Underground is hoeft niet meteen te betekenen dat het kwaliteit is, en 'commercieël' is ook niet altijd slecht....
|
aansluitend op het commerciel/underground gedoe vond ik dit wel een grappig stukje
So when you write your first rhyme tell me how you feel Cause back then we wasn't thinkin 'bout a record deal But now adays when a kid wanna MC It's like just another job in the industry So why you in it, for the pocket or the heart Cause today's star gotta be tommrow's sun (jlive-the best part) Rat
|
wat vinden jullie nou van jay-z
hij is zoooo wack hij heeft 'me and my girlfriend' van 2pac gecovered ook al was 2pac fel tegen hem. 6 jaar na de dood van 2pac gaat hij hem ff coveren, hij heeft wel lef. en het was niet eens zijn eigen idee. toni braxton kwam het eerst met deze idee er zit volgens mij geen één originele gedachte in die man zijn kop ![]() ![]()
|
Jammergenoeg zie ik nauwelijks écht goede hiphopartiesten de revue passeren in dit topic.. hiermee bedoel ik lui als die van Jedi Mind Tricks, Insight, Mr.Lif, Jeru the Damaja, Afu-Ra, Starflam, Source of Labour, Sadat X, DiamonD, Sir Menelik, Grand Puba, Shabaam Sadeeq, Nextmen, Task Force, etc.
Maargoed.
|
![]() |
Kijk het ligt er natuurlijk aan wat je goed vind he ?!
FF iets anders, waarom zeikt iedereen over top40 en commerciele hiphop. Sowieso is iedere rapper commercieel bezig, die lui moeten ook eten, en als je 'top40' muziek maakt wat dan nog. Muziek is altijd in meerdere of mindere mate toch ook bedoeld om te amuseren en als jij nou net die muziek maakt die het grote publiek kan waarderen. So what, kijk ik ben ook niet altijd gecharmeerd van lui als nelly en eminem, maar daarom zijn het nog wel rappers. |
![]() |
||
Citaat:
Het is dus in mijn optiek vrijwel nooit toeval dat het in de smaak valt bij een groot publiek. Maak er een mooi clippie bij met mooie dure auto's, een dozijn lekker wijven, zwaai wat rond met je sieraden en je geld en je zit gebakken. ![]() ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
Wie zou mij een goede rock band aanraden. Verwijderd | 53 | 24-08-2010 20:02 | |
Muziek |
Eminem, 50 cent vs Ja rule loopt uit de hand br4m | 101 | 31-08-2003 14:54 | |
Muziek |
Cypress Hill | 013 | 30/6 Verwijderd | 17 | 14-07-2003 00:45 | |
Muziek |
rapper van het jaar??? br4m | 184 | 05-02-2003 22:36 | |
Muziek |
hiphop,RnB, soul etc LeRatLuciano | 40 | 05-07-2002 15:59 | |
Muziek |
Nieuwe van Nelly StenenHart | 85 | 24-06-2002 12:19 |