Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-10-2002, 22:23
Verwijderd
Ik heb overigens van een Turkse kennis gehoord dat ze in Turkije de gewoonte hebben om de gevangenissen te legen bij het vliegveld, zijn zij van de problemen af.
Dat wil niet zeggen dat wij hetzelfde moeten doen, maar het verlaagt wel de drempel ertoe.
Advertentie
Oud 14-10-2002, 22:25
knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
Demeter schreef:
Ik weet niet of je de Bulgaren bedoeld, maar als dat het geval is, die zijn inderdaad terug naar Bulgarije gestuurd... Echter, omdat de Bulgaren binnen de EU vrij mogen reizen zijn ze zowat allemaal weer teruggekeerd, dus zoals je al zei: Het heeft niet echt geholpen.
Ja, bulgaren Foutje mot kunnen he

Citaat:
Demeter schreef:
Klopt, de gastarbeiders kwamen uit meerdere landen (landen uit het Middelands Zeegebied) o.a. uit Spanje, Italië, Turkije, Marokko... Deze gastarbeiders hadden als doel: Snel geld verdienen en dan terug naar eigen land... maar dat ze dit na 30 jaar zouden doen??? Ze hadden niet echt op 30 jaar gerekend hoor! De meeste dachten dat ze binnen een jaar of 2/3 hooguit 5 voldoende geld hadden verdient.. Maar toen ze in NEderland kwamen "merkten" (--» dit merkten ze eigenlijk niet eens, door de taalbarierre. De Nederlanders kregen veel meer geld dan de buitenlandse werknemer voor hetzelfde baantje... maar de buitenlanders wisten dit uiteraard niet.. Ook hier ga ik ook verder niet op in, anders wordt het te lang) ze dat ze hun DOEL niet konden realiseren. Waarom? Simpel: hun lonen waren net genoeg om van rond te komen; ze konden net hun huur (lees: pensionnetjes waar zo'n 8 a 10 man op een kamer sliepen) betalen. En later kwamen de vrouwen en kinderen door hereniging, rest van verhaal is wel bekend neem ik aan. (zo niet: Vraag maar, en ik vertel het je wel.. )
klopt ook. Maar de bedoeling van Nederland was dat de buitenlanders na uiterlijk 30 Jaar vrijwel allemaal weer terug zouden zijn.
En jij zou gelijk kunnen hebben met hun woningen dat wist ik dan ook niet zeker.

Citaat:
Demeter schreef:
Uhm.. de gastarbeiders kregen veel minder betaald dan de Nederlanders. En qua huizen e.d.: Ze mochten niet eens kiezen waar ze wilden wonen, de gemeente wees hen de huizen aan. En omdat ze weinig geld hadden konden ze uiteraard niet de "goede" huizen betalen, waardoor ze in de "slechte" wijken kwamen. De Gemeente wees steeds de slechte wijken aan voor de gastarbeiders, daardoor kwamen ze op een kluitje..

Dit is niet alleen in de Nederlandse samenleving zo hoor... in vrijwel elke cultuur is het van belang dat mensen zich normaal gedragen. Ja ook in MAROKKO EN TURKIJE! Maar goed, sommige mensen zijn nou eenmaal onbeschoft, ongeacht land van herkomst....
Klopt ook allemaal!!
Oud 14-10-2002, 22:26
Verwijderd
Citaat:
nuray schreef:
NEE HOOR DAN HADDEN JULLIE JUIST EEN BIGA PROBLEEM, WIE ZOU DAN DIE ZWARE WERK WILLEN DOEN??? DIE DE NEDERLANDERS NIET WILDEN VERRICHTEN?????
kijk, dit is een voorbeeld van het probleem met tweede & derde generatie allochtonen, ze willen zichzelf nog steeds niet als Nederlander zien en zeggen 'jullie' in plaats van 'we'.
Oud 14-10-2002, 22:31
knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
Even een geschiedenislesje, want dit is kennelijk hard nodig daar een paar onwetenden steeds weer met ditzelfde domme argument komen.

Na de oorlog lag de nederlandse economie op haar gat en lag alles in puin. Doordat de Amerikanen met hun marshallhulp kwamen waren we er echter snel weer bovenop. Dit gecombineerd met een na-oorlog optimisme (hierdoor ontstond ook de baby-boom generatie) leidde ertoe dat de economie tijdens de jaren '60 keihard draaide en er ontstond een ongekende welvaart.
Tot hier geschiedenis les

Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
Uit het optimitisch denken kwam ook het idee voort om mensen uit armere gebieden mee te laten proviteren van onze welvaart. Door hun lagere opleidingen konden ze enkel de mindere baantjes krijgen. We hadden er echter ook voor kunnen kiezen onze Nederlandse vuilnismannen wat meer te betalen, het was slechts een keuze. Door deze morele keuze kwam de eerste generatie buitenlanders naar Nederland. Ze hebben absoluut niet onze welvaart veroorzaakt, enkel ervan meegeprofiteerd.
Hun hadden idd. lagere/geen opleiding en konden alleen mindere baantjes krijgen.
Echter Nederlanders wouden geen "vieze" klusjes opknappen en om de welvaart te behouden/door te laten groeien moest dat werk toch gedaan worden. Hiervoor werden de buitenlanders gehaald.
Oud 14-10-2002, 22:32
knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
kijk, dit is een voorbeeld van het probleem met tweede & derde generatie allochtonen, ze willen zichzelf nog steeds niet als Nederlander zien en zeggen 'jullie' in plaats van 'we'.
IDD.
Sorry reply bevat weinig toevoegingen maar dat is omdat dit gewoon klopt
Oud 14-10-2002, 22:34
Verwijderd
Citaat:
knijtert! schreef:
Tot hier geschiedenis les

Hun hadden idd. lagere/geen opleiding en konden alleen mindere baantjes krijgen.
Echter Nederlanders wouden geen "vieze" klusjes opknappen en om de welvaart te behouden/door te laten groeien moest dat werk toch gedaan worden. Hiervoor werden de buitenlanders gehaald.
ik zeg net, misschien niet duidelijk genoeg, dat we ook onze Nederlandse vuilnismannen meer hadden kunnen betalen.

bovendien, op het moment is het welvaartsniveau weer heel erg hoog maar ik zie geen enkele allochtoon op de vuilniswagen of bij de gemeentereinigingsdienst.
Oud 14-10-2002, 22:36
Demeter
Demeter is offline
Citaat:
knijtert! schreef:

Klopt ook allemaal!!
Ik ben weer helemaal

-x-
Demeter
Oud 14-10-2002, 22:40
knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
ik zeg net, misschien niet duidelijk genoeg, dat we ook onze Nederlandse vuilnismannen meer hadden kunnen betalen.

bovendien, op het moment is het welvaartsniveau weer heel erg hoog maar ik zie geen enkele allochtoon op de vuilniswagen of bij de gemeentereinigingsdienst.
Wat nu is wil niet zeggen dat het toen het zelfde was!!!
En bij ons zijn het trouwens wel vaak alochtonen of kinderen van alochtonen(Die natuurlijk nu officieel NL zijn).
Oud 14-10-2002, 22:41
Demeter
Demeter is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
Ik heb overigens van een Turkse kennis gehoord dat ze in Turkije de gewoonte hebben om de gevangenissen te legen bij het vliegveld, zijn zij van de problemen af.
Dat wil niet zeggen dat wij hetzelfde moeten doen, maar het verlaagt wel de drempel ertoe.
Zou je dit kunnen toelichten ("de gevangenissen legen bij het vliegveld") ?? Want ik snap niet helemaal wat je hiermee bedoelt..
Bedankt!
-x-
Demeter
Oud 14-10-2002, 22:42
Verwijderd
Citaat:
Demeter schreef:
Zou je dit kunnen toelichten ("de gevangenissen legen bij het vliegveld") ?? Want ik snap niet helemaal wat je hiermee bedoelt..
Bedankt!
-x-
Demeter
hun gevangenen rechtstreeks op het vliegtuig naar o.a. Nederland zetten.
Oud 14-10-2002, 22:45
Demeter
Demeter is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
Klopt deels... De jongeren met een buitenlandse afkomst hebben nog veel banden met hun "ROOTS", waardoor ze zichzelf niet gelijk als een Turk, Marokkaan, etc, etc. zien. (zie talloze onderzoeken) Maar ook de Nederlandse bevolking ziet hen niet als een "gelijke". Mede hierdoor voelen de buitenlandse jongeren zich meer "buitenlands" dan Nederlands.
Dit is niet voor iedereen zo. Ik voel me bijvoorbeeld noch buitenlands, noch Nederlands... Ik voel me gewoon zoals mezelf..
-x-
Demeter
Oud 14-10-2002, 22:46
Demeter
Demeter is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
hun gevangenen rechtstreeks op het vliegtuig naar o.a. Nederland zetten.
Ik heb hier nog nooit iets over gehoord, ik zal het eens navragen...
-x-
Demeter
Oud 15-10-2002, 12:04
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
ijscoman schreef:
Oh ja dat zag ik laatst op TV inderdaad 3 van de 10 islamitische scholen spreken ze nederlands.
ze krijgen iig les in nederlands en moeten op hetzelfde niveau citotoets doen and all...
Oud 15-10-2002, 12:06
Joostje
Joostje is offline
trouwens, ik zie me vaak ook als limburger ipv nederlander :/
Oud 15-10-2002, 13:18
DutchTerror
DutchTerror is offline
ja buitenladers het land uit
Oud 15-10-2002, 13:21
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
Joostje schreef:
Oud 15-10-2002, 13:32
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef:
Limburgers moeten ook het land uit
Oud 15-10-2002, 13:33
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
Oud 15-10-2002, 13:34
TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
Joostje schreef:
Dat komt omdat nederlander zijn niets meer inhoud! Limburg? Dus jij hebt verstand van zaken!
Oud 15-10-2002, 13:34
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
Limburgers moeten ook het land uit
Oud 15-10-2002, 13:37
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
TefnachT schreef:
Dat komt omdat nederlander zijn niets meer inhoud! Limburg? Dus jij hebt verstand van zaken!
.

staten zijn ook pas opgekomen aan het eind van de middeleeuwen ( en nederland pas sinds 1648). Vooral vanuit boven opgelegd: Nederlandse taal leren, Nederlands volkslied, Nederlandse geografie leren, Nederlandse dienstplicht, enz.

Pas de laatste halve eeuw is er een echt Nederlands gevoel ontstaan in Limburg onder brede lagen van de bevolking.
Oud 15-10-2002, 13:42
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef:
.

staten zijn ook pas opgekomen aan het eind van de middeleeuwen ( en nederland pas sinds 1648). Vooral vanuit boven opgelegd: Nederlandse taal leren, Nederlands volkslied, Nederlandse geografie leren, Nederlandse dienstplicht, enz.

Pas de laatste halve eeuw is er een echt Nederlands gevoel ontstaan in Limburg onder brede lagen van de bevolking.
okeej, errug offtopic.

overigens bestaat Nederland al sinds 1579, maar limburg is er wat later bijgekomen.
Oud 15-10-2002, 13:53
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
okeej, errug offtopic.

overigens bestaat Nederland al sinds 1579, maar limburg is er wat later bijgekomen.
Frankrijk en Engeland bestaan ook al sinds iets van 812 en 1066, maar ik bedoel met de opkomst van staten de vergrootte invloed , qua macht en cultuur, van een gecentraliseerde overheid in plaats van graven enzo.
Oud 15-10-2002, 14:25
TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
Joostje schreef:
.

Dus?
Oud 15-10-2002, 14:38
Verwijderd
Citaat:
TefnachT schreef:
Dus?
blijf nou maar bij de topic, der is ondertussen geen discussie meer over
Oud 15-10-2002, 16:33
AGH
AGH is offline
Ik ben het gedeeltelijk met FeyenoordvakX eens.
Wanneer je deel wilt uitmaken van een samenleving praat je inderdaad niet over ‘jullie’.
Wanneer je spreekt van ‘wij’ ben je een Nederlander van buitenlandse herkomst en ik vind het woordje ‘jullie’ vaak wat minderwaardig overkomen.
Een werknemer die zich niet verbonden voelt met het bedrijf waarvoor hij/zij werkt zal zich ook niet voor 150% inzetten wanneer dit nodig is.

Dit probleem is er nu eenmaal en het is heel gemakkelijk te constateren dat het fenomeen er is, maar ik denk dat het veel zinvoller is na te gaan waar het fenomeen vandaan komt.
Hoe komt het dat een allochtoon niet over ‘wij’ praat, maar over ‘jullie.’
Blijkbaar voelt deze ‘harde kern’ zich niet op haar gemak.
Iemand die volstrekt gelukkig is zal zich niet snel schuldig maken aan strafbare feiten.

Als ik puur naar mezelf en mensen om me heen kijk, voel ik mezelf ook pas Nederlander als ik met een groep in het buitenland ben en tussen 100 zingende Engelsen of Duitsers sta. Je voelt je altijd pas verwant met een groep als je in de minderheid bent, als je jezelf een identiteit wilt verschaffen of als mensen je hekelen.
Oud 16-10-2002, 16:23
stampertjuh
stampertjuh is offline
Ik vind dit onzin, want buitenlanders zijn ook mensen, die hebben evenveel rechten als andere mensen vind ik.

Ik vind ook dat er meer moskeen moeten komen, want de islam is nu het tweede geloof van nederland, en over een paar jaar, het eerste geloof.
Dus dan meoten we genoeg moskeen hebben.

En wie dr op tegen is gaat maar het land uit, nederland is immers een multicultureel land, dan moet je maar in een ander land gaan wonen.
Oud 16-10-2002, 16:27
UnknoWn EntiTy
Citaat:
stampertjuh schreef:
En wie dr op tegen is gaat maar het land uit, nederland is immers een multicultureel land, dan moet je maar in een ander land gaan wonen.
Nou vraag je om racistische reacties.......
Oud 16-10-2002, 16:37
stampertjuh
stampertjuh is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
Nou vraag je om racistische reacties.......

: Kwou ff kijke hoe jullie reageerde
Oud 16-10-2002, 16:46
cin-D
cin-D is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
Precies!
Oud 16-10-2002, 16:50
cin-D
cin-D is offline
Als ze nou eens alle straffen aanzienlijk gaan verhogen, en misschien zelfs wel de doodstraf invoeren...?
Oud 17-10-2002, 14:18
Verwijderd
Citaat:
cin-D schreef:
Als ze nou eens alle straffen aanzienlijk gaan verhogen, en misschien zelfs wel de doodstraf invoeren...?
en dan?
Oud 17-10-2002, 14:21
Verwijderd
Citaat:
stampertjuh schreef:
Ik vind dit onzin, want buitenlanders zijn ook mensen, die hebben evenveel rechten als andere mensen vind ik.

Ik vind ook dat er meer moskeen moeten komen, want de islam is nu het tweede geloof van nederland, en over een paar jaar, het eerste geloof.
Dus dan meoten we genoeg moskeen hebben.

dikke lul!
de moslims in Nederland mogen blij zijn dat ze hier uberhaubt moskeeen mogen bouwen.

en Nederland is niet multicultureel, want zoals Pim al zei, zoveel cultuur komt er ook niet binnen.

met plezier zou ik jou het (mijn) land uitschoppen
Oud 17-10-2002, 17:08
naamloozzz
naamloozzz is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
dikke lul!
de moslims in Nederland mogen blij zijn dat ze hier uberhaubt moskeeen mogen bouwen.

en Nederland is niet multicultureel, want zoals Pim al zei, zoveel cultuur komt er ook niet binnen.

met plezier zou ik jou het (mijn) land uitschoppen
hoezo blij?? in turkije heb je toch ook kerken (is een islamitische land). Ik bedoel is een vrij land...why happy???
Oud 17-10-2002, 19:52
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
TefnachT schreef:
Dus?
wat ik bedoel te zeggen is dat de nederlandse nationaliteit slechts een gevoel is dat opgelegd is door de overheid. wat ik bedoel te zeggen is dat er slechts voor een heel klein deel een nederlandse cultuur bestaat. dat we helemaal niet zo anders zijn dat andere "nationaliteiten".
Oud 17-10-2002, 21:09
TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
nuray schreef:
hoezo blij?? in turkije heb je toch ook kerken (is een islamitische land). Ik bedoel is een vrij land...why happy???
Heb jij enig idee hoe erg Armeniers (vooral christenen) worden gediscrimineerd in Turkije. Het is daar alles behalve een vrij land mevrouwtje!
Oud 17-10-2002, 22:13
UnknoWn EntiTy
Citaat:
TefnachT schreef:
Heb jij enig idee hoe erg Armeniers (vooral christenen) worden gediscrimineerd in Turkije. Het is daar alles behalve een vrij land mevrouwtje!
bron?
Oud 17-10-2002, 22:17
Beta-ark
Beta-ark is offline
Deze discssie is al te vaak gehouden.Iedereen zal bij zijn standpunt blijven.Maar ik kan dus niet ontkennen dat ik me mateloos erger aan criminele "bendes"-want daar mag je hier al van spreken in Nederland van 100en allochtonen.En zeg niet er zijn ook blanke bendes want dit is niet zo.En het zijn die buitenlanders die racistisch zijn(vooral de jongeren).Ik stond in het begin open voor hun, heb zelfs geprobeert kennis te maken.Maar het gaat gewoon niet, ze blijven je laf in de ogen kijken als je hoi wilt zeggen.EN als een stel turken (200 man) met kneppers en messen blanken in elkaar gaat slaan omdat feyenoord heeft gewonnen van een turkse ploeg vind ik dat belachelijk.OKe nu zijn er ook buitenlanders die zich aanpassen aar dat zijn er HEEL weinig(in mijn stad)
Oud 17-10-2002, 22:18
Beta-ark
Beta-ark is offline
En ik durf wel die problemen zelf op te lossen met die groepen maar dat GAAT gewoon niet.En trouwes ik vind niet dat ik mijn tijd daaraan heof te verspillen.
Oud 17-10-2002, 22:36
Beta-ark
Beta-ark is offline
Kijk je kan natuurlijk uren gaan filosoferen over WAT precies het probleem is en WAARDOOR het precies veroorzaakt is en WAT de oplossingen zijn.Maar daar heb je geen kloot aan!HEt moet gewoon strenger klaar uit.NEderland is veel te soft en moet weer het ONS gevoel krijgen.Daarom zijn de meningen hierover ook zo verdeeld.Zolang het met HUN maar goed gaat.Maarja dat is het nadeel van een individualistische maatschappij.
Oud 17-10-2002, 22:55
knijtert!
knijtert! is offline
Er word hier net gedaan of Nederland amper moskeeen bevat

ik vind het goed hoor dat ze er zijn. Maar veel meer vind ik onzin Er zijn er meer dan genoeg (in de omgeving waar ik woon iig wel).

En over dat binnenkort de Islam 'groter' is in Nederland dan het katholieke en/of kristelijke is eigenlijk waar deze topic over gaat. Buitenlanders in het land is goed. Maar mag het de overhand krijgen? Dat vind ik geen goeie zaak. Waarom niet? Daar kan ik helaas niet geen antwoord op geven, dat is gewoon mijn gevoel, mijn prenciepes (hoe schrijf je dat? ).

En multicultureel land is Nederland bij lange na niet, er wonen wel veel buitenlanders in Nederland maar wijnig verschillende culturen. Het enige echte Multiculturele land wat er is is de VS.
Oud 17-10-2002, 22:56
knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
benchMarc schreef:
Waarom komen ze allemaal hierheen? Waarom blijven ze niet gewoon in hun eigen land? Omdat het daar zo bagger is! Waarom is het daar zo bagger? Omdat die gasten zich nergens kunnen gedragen. Dat daar altijd gekloot is zegt al genoeg over wat voor soort mensen het zijn. Nu komen ze hierheen en kloten ze lekker verder.
I de meeste gevallen is het juist zo omdat het heel erg streng is in eiegen land en ze daar niks mogen hebben ze hier het idee dat ze alles kunnen maken.
Oud 18-10-2002, 00:50
Stainleszs
Stainleszs is offline
Citaat:
climax schreef:
Laat ik nou eens een stelling geven:

1. Kan je je als gast niet gedragen in NL: rot dan maar op naar je eigen land.

2. Kan je je als gastheer niet gedragen in NL: dan kan je de cel in.

Eigen menig:
1. Je bent hier te gast en vrijwel iedereen krijgt een kans in de vorm van een verblijfsvergunning of de NL nationaliteit omdat het de 2e generatie is. Maar kan je je dan niet gedragen en moet je toch dingen slopen, dan kan je wat mij betreft vertrekken naar je eigen land.
Ze komen vaak uit landen waar hele strenge regels zijn, hier in NL mag je bijna ALLES, er zijn alleen een paar regeltjes om de boeel een beetje netjes te houden. Maar NIEMAND die een beetje opgevoed is en een beetje normen en waarden kent gaat dingen slopen en mensen beroven.
Dus nogmaals: je krijgt een kans, gedraag je je niet: EXIT

2. Natuurlijk heb ik ook bij AJAX huldigingen rellen gezien. Worden er dingen vernield door voornamelijk Nederlanders. Deze mensen kan je het land niet uitzetten, want dan zadel je een ander land met ONZE problemen op.

Maar de buitenlanders die over de scheef gaan, ons rechtssysteem zodanig in de knoei gooien dat er maanden wachtlijsten zijn voor veel belangrijkere rechtzaken, en heel veel geld en tijd kosten voor agenten moeten gewoon terug naar hun eigen land. Daar hebben ze het misschien slecht, maar hier hebben ze hun kans gehad en die verknald.
VOLKOMEN MEEJ EENS APLAUS. En laat de rest zijn mening maar uiten, zolang ik voor mezelf weet dat dit klopt
Oud 18-10-2002, 02:55
Roger
Roger is offline
Citaat:
nuray schreef:
Je bent hier te gast en vrijwel iedereen krijgt een kans in de vorm van een verblijfsvergunning of de NL nationaliteit omdat het de 2e generatie is.

dus niet
Lul nou niet zo slap. de meeste net gekomen buitenlanders zijn te indolent om zichzelf te weten te plaatsten in onze maatschappij. En dat niet alleen, ze veroorzaken overlast.. Dat betekend: We hebben het al druk genoeg met onze eigen vmbo'ers. Laten we eerst onze eigen problemen oplossen dan kunnen er meer bij.

Laatst gewijzigd op 18-10-2002 om 03:00.
Oud 18-10-2002, 07:44
cin-D
cin-D is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
en dan?
Zullen de slechte buitenlanders en natuurlijk ook Nederlanders misschien hun criminaliteit minderen?
Oud 18-10-2002, 08:58
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
cin-D schreef:
Zullen de slechte buitenlanders en natuurlijk ook Nederlanders misschien hun criminaliteit minderen?
Hoe koppig kán je volharden in het negeren van argumenten die je niet aanstaan?
Oud 18-10-2002, 09:06
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
Roger schreef:
Lul nou niet zo slap. de meeste net gekomen buitenlanders zijn te indolent om zichzelf te weten te plaatsten in onze maatschappij. En dat niet alleen, ze veroorzaken overlast.. Dat betekend: We hebben het al druk genoeg met onze eigen vmbo'ers. Laten we eerst onze eigen problemen oplossen dan kunnen er meer bij.
Als Nederland al grote problemen heeft, wil ik niet weten hoeveel andere, minder welvarende landen er wel niet hebben...

Wanneer zijn die problemen van jou dan opgelost? Volgens mij nooit.
Oud 18-10-2002, 18:51
climax
climax is offline
kennen jullie dat stukje BOSBOMEN? download anders maar van KaZaA. Die gast in dat stuk heeft echt zo'n gelijk.
Oud 18-10-2002, 20:02
Roos
Roos is offline
(heb niet alles gelezen)

Citaat:
BARON schreef:
Waarom scheld je op mensen die tegen buitenlanders zijn.
Uit de eerste post maak ik niet op dat hij tegen buitenlander is. Hij is alleen tegen buitenlanders die de wet overtreden, dat is nogal een verschil.
Oud 19-10-2002, 08:21
Lunchbox
Lunchbox is offline
Laat ze maar oprotten, alleen als ze een baan hebben is het best en turken enzo in een restaurant is ook wel goed (krijg wij nog es iets speciaals te eten)

Regels voor berichten