Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-10-2002, 19:39
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
Ik snap wel wat hij wil bereiken met het nummer en dat is goed.
maar komt het goed uit de verf?
er wordwel hard geimpliceerd dat alle nederlanders marrokanen haten

tegen het einde word de tekst pas sterk.. dan houd het opeens op. dat vind ik minder, hij zou volgens mij moeten beginnen met dat laatste stuk en dan vanuit daar meer werken

ik vind ook dat ie bestwel een marrokanen-versus-nederlanders idee creeert met deze tekst. hij schept in wezen een soort verdeeldheid ofzo wat juist helemaal niet de bedoeling is van zijn song

zovan 'wij zijn helemaal niet zo slecht, modderfokking nederlanders'

(ik heb het nummer btw nog niet gehoord, maar de tekst geanalyseerd.)
Oud 22-10-2002, 20:14
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Redman schreef:
Hij is nu zelfs op het 8 uur journaal geweest...
HaHAhaHAAhahahahahaHAha!!
Geweldig! Het is 'm echt gelukt half Nederland op de kast te jagen.. provoceren en iedereen trapt erin

ohhh.hohhhh.ohhhhhh wat voelen de Stoere Hollandse Jongens zich toch aan gevallen ze doen generaliserend over ons

HAHAHAHAHAH weet je ook 'ns hoe dat voelt.. goed gelukt iig
Oud 22-10-2002, 20:34
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Haha, busje komt zo, Jeroen.

Maar goed, TRUE DAT. W3rd. Ofzo.

De meesten die zich aangesproken voelen, horen zich waarschijnlijk aangesproken te voelen.
Oud 22-10-2002, 20:37
Miss_Maroc
Miss_Maroc is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Geweldig! Het is 'm echt gelukt half Nederland op de kast te jagen.. provoceren en iedereen trapt erin

ohhh.hohhhh.ohhhhhh wat voelen de Stoere Hollandse Jongens zich toch aan gevallen ze doen generaliserend over ons

Precies!!! Helemaal mee eens!!

Het is een geweldige tekst, het is een goeie beat en een goeie clip!

Wie zich aangevallen voelt, voelt zich blijkbaar aangesproken en waarom? Omdat je je aangesproken voelt omdat hij het woord ZE in zijn mond neemt? BULLSHIT! DIKKE VETTE BLA!

ZE willen ons zwart maken als ZE over ons praten
We hebben ZE niks gedaan en toch nog willen ZE ons haten

Als je je hierdoor aangesproken voelt, moet je in een hoekje gaan zitten en je diep diep schamen. Want wil jij Marokkanen dan zwart maken en wil jij dan Marokkanen haten? Nee? WHAT THE HELL, waarom voel je je dan aangesproken? Stelletje ezels..

Maar jullie halen alleen de negatieve zinnen eruit bang als je een keer op wat diepere dingen stuit
Want dan blijkt het beeld van de stereotype niet juist en zie je het liefst dat ik verhuis
<-----

Nogmaals, voel je alstjeblieft aangesproken, dan weet ik ook weer wie er hier een bekrompen gedachte op na houdt.
Oud 22-10-2002, 20:42
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
wat een gejank om niks.
Oud 22-10-2002, 21:39
LeRatLuciano
LeRatLuciano is offline
its just music people...

if you dont like it ignore it

Rat
Oud 22-10-2002, 21:51
OriginalMisfit
OriginalMisfit is offline
Kutmarrokanen zijn kut
Leuke marrokanen zijn leuk
wat boeit het?
Oud 22-10-2002, 21:59
Vinzz
Vinzz is offline
hij had ook gewoon ff kunnen zeggen tegen wie ie het heeft nog makkelijker .. en gastuh die niet op het goede pad zitten laten weten dat ze beter andere dingen gaan doen
Oud 22-10-2002, 21:59
Vinzz
Vinzz is offline
Citaat:
OriginalMisfit schreef:
Kutmarrokanen zijn kut
Leuke marrokanen zijn leuk
hehe juist ja
Oud 22-10-2002, 22:02
Verwijderd
Citaat:
LeRatLuciano schreef:
ja hij is half nederlands half marokkaan

dan klopt dat toch of niet

Rat
Dan heeft de tekst niet eens betrekking tot hem
Oud 22-10-2002, 22:03
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:

Pff
Oud 22-10-2002, 22:25
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
LeRatLuciano schreef:

ik hoor liever zo een liedje dan zo een inhoudsloos schijtlied van de zoveelste nederlandse rockband

Rat
't is maar net waar je waarde aan hecht. Misschien kun je er ook beter bij zetten dat het om je mening gaat er zijn namelijk wat mensen die daarover kunnen zeuren.

Maargoed hmm het nummer klopt van geen kant, wie is ze? de Nederlanders waar hij op terugvalt? alsof het land nog vol zit met Nederlanders........? Hengelo iig niet.(niet dat het voor mij een probleem is)

En ik vind het jammer dat hij denkt dat hij er moeite voor moet doen om te laten zien dat zijn cultuur niet alleen slecht is.
Oud 23-10-2002, 09:05
Sophietje12
Sophietje12 is offline
Ik vind het niet echt een leuk nummer, verder geen mening...
Oud 23-10-2002, 13:05
Verwijderd
Zijn cultuur is niet slecht, maar zijn misplaatst machtsgevoel wel
Oud 23-10-2002, 18:35
Verwijderd
Haten
praten
laten
blaten
Kut raymzter
hij zet mij aan tot marokkanenhaat
Oud 23-10-2002, 19:01
Verwijderd
Citaat:
Miss_Maroc schreef:
Als je je hierdoor aangesproken voelt, moet je in een hoekje gaan zitten en je diep diep schamen. Want wil jij Marokkanen dan zwart maken en wil jij dan Marokkanen haten? Nee? WHAT THE HELL, waarom voel je je dan aangesproken? Stelletje ezels..
ja, dat bedoelde ik dus
Oud 23-10-2002, 19:05
Sytrial
Sytrial is offline
Kvinnet een kut nummer
Wat een zelfmedelijden hebben die mensen
Niet persoonlijk opvatten
Oud 23-10-2002, 22:53
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
Ulfheidin schreef:
dat bedoel ik dus.
Oud 23-10-2002, 23:11
LeRatLuciano
LeRatLuciano is offline
was vandaag bij club lek...raymzter was er ook(met optreden)

interview eerst...en hij legde uit dat het totaal geen anti nederlands lied is
het is tegen de media die het marokkanen probleem opblaast.

toen nog telefoon gesprek met rob oudkerk..was wel grappig,daar komt bovendien ook zijn inspiratie voor het liedje vandaan...maar hij neemt die opmerking van oudkerk maar als een korreltje zout

Rat

Laatst gewijzigd op 23-10-2002 om 23:14.
Oud 23-10-2002, 23:27
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Ulfheidin schreef:
Ach so, het getuigd van disrespect voor de autochtone Ubermensch. Grapjas. Waaruit maak jij een 'misplaatst machtsgevoel' op?

Citaat:
LeRatLuciano schreef:

het is tegen de media die het marokkanen probleem opblaast.
Kijk, daar kan ik nou wat mee. Niet alleen Marokkanen, ook Turken. Voorbeeld.
Oud 24-10-2002, 10:15
corduroy
corduroy is offline
Geweldig nummer! Niet zozeer om de tekst maar maaaaaaaaaaaaan wat funkie. Shake your asssssssss!
Oud 24-10-2002, 10:40
WelcomeHome
WelcomeHome is offline
ik werd benieuwd na de reacties.. dus ik dl'en..
maar idd, wat jnieuwelaar zegt: wat een gejank om niks..
en tekstueel heeeeel belabberd

Raymzter is een poëet die behoorlijk kan spreken.
Net als Mohammed de profeet, dit behoor je te weten.
Je hoorde me zeker, Ik ben door aan breken.
Niet dat ik verwacht dat je weet wie ik ben

Oud 24-10-2002, 11:00
Schatje2000
Schatje2000 is offline
Dat nummer doet echt wel!!!

Hij woont bij mij is de STAD!!! hij is een coole gozer !!!
kan echt met hem lachen !!!

Greetzzzzzzz
Oud 24-10-2002, 11:30
LeRatLuciano
LeRatLuciano is offline
iedereen die kritiek heeft zou eens naar andere teksten van hem moeten luisteren, goed voorbeeld: verkeerde kant op

zeker weten dat raymz talent heeft, hij heeft niet voor niets vorig jaar de grote prijs gewonnen

Rat
Oud 24-10-2002, 11:42
corduroy
corduroy is offline
indeed, en daarbij: bij hiphop vormen de teksten en de muziek voor mij een wel heel onlosmakelijke combinatie. het hoeft daarbij van mij allemaal niet zo perfect te lopen als ik naar de zinsconstructies kijk. ik vind het nummer echt wel ok in elkaar zitten.
Oud 24-10-2002, 12:51
ESCO
ESCO is offline
Citaat:
Geweldig nummer! Niet zozeer om de tekst maar maaaaaaaaaaaaan wat funkie. Shake your asssssssss!
Huh is dat funk of bedoel je dope, want funk is t echt niet.
Funk is roger troutman, george clinton,oude dre cd's, dj quik,eazy-e.
Oud 24-10-2002, 13:00
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
vreselijk nummer + tekst
Oud 24-10-2002, 13:52
86dagreed
86dagreed is offline
Alle marrokanen vind ik kut, helaas. Ik wil niet de racist uithangen enzo, en best open, maar marokkanen hebben het gewoon verpest bij mij. En dan weer die situatie in Venlo, het is een asociaal, irritant vol zonder enige normen en waarden.
zo.

Dit nummer vind ik dus ook kut, en die tekst is ook kut.
Oud 24-10-2002, 13:53
Verwijderd
En een 18jarige vent van Marrokaanse afkomst heeft een 22jarige Nederlandse jongen klinisch dood geschopt.
Oud 24-10-2002, 13:54
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
Morgan C. Hoax schreef:
En een 18jarige vent van Marrokaanse afkomst heeft een 22jarige Nederlandse jongen klinisch dood geschopt.
en zo lees je meer gevallen, 8 marokkanen die een geestelijk gehandicapt meisje verkrachten enzovoort. Noem eens 1 marokkan die wat betekent heeft hier in Nederland.
Oud 24-10-2002, 14:02
Glass Ghost
Glass Ghost is offline
Citaat:
86dagreed schreef:
en zo lees je meer gevallen, 8 marokkanen die een geestelijk gehandicapt meisje verkrachten enzovoort. Noem eens 1 marokkan die wat betekent heeft hier in Nederland.
Hoewel marokkanen ook niet mn lievelingsvolk zijn...is dit natuurlijk een beetje onzin..je hoort het namelijk niet als ze iets goed doen, alleen als er wat slechts gebeurt...
Zeg maar wanneer jij vind dat een marokkaan iets betekend en ik zal proberen er 1 voor je te vinden...
Oud 24-10-2002, 14:11
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
86dagreed schreef:
Alle marrokanen vind ik kut, helaas. Ik wil niet de racist uithangen enzo, en best open, maar marokkanen hebben het gewoon verpest bij mij. En dan weer die situatie in Venlo, het is een asociaal, irritant vol zonder enige normen en waarden.
zo.

zal ik je een geheim verklappe? niet iedereen die gewelddadig is is een marrokanen en niet iedere dief is een marrokaan. je hebt ook turkse, brazeliaans, amerikaanse, britse, ierse, iraakse en ja zelfs nederlandse criminelen. Alleen komen de marrokanen gelijk in het nieuws bij een voorval en nederlanders niet

en ik vind het wel een beetje zwak dat je alles overneemt van de media ipv zelf te kijken hoe marrokanen zijn.

Laatst gewijzigd op 24-10-2002 om 14:13.
Oud 24-10-2002, 14:16
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
CraigDavid schreef:
zal ik je een geheim verklappe? niet iedereen die gewelddadig is is een marrokanen en niet iedere dief is een marrokaan. je hebt ook turkse, brazeliaans, amerikaanse, britse, ierse, iraakse en ja zelfs nederlandse criminelen. Alleen komen de marrokanen gelijk in het nieuws bij een voorval en nederlanders niet

en ik vind het wel een beetje zwak dat je alles overneemt van de media ipv zelf te kijken hoe marrokanen zijn.
en ik vind het zwak om meteen jouw conclusie te trekken dat ik alles van de media heb.

Vaak is het het geval dat er marokkanen bij betrokken zijn bij diefstal, geweld of andere criminele shit (ik geloof dat het rond de 90 procent ligt). Daarnaast, zijn marokkanen gewoon een ander volk die andere normen en waarden hebben en zich niet goed weten te gedragen. Ik heb nog nooit last gehad van britten, ieren, irakezen, brazilianen enz. Marokkanen wel, en ik generaliseer misschien, maar het is alweer zoveelste bewijs dit.
Oud 24-10-2002, 14:19
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
Glass Ghost schreef:
Hoewel marokkanen ook niet mn lievelingsvolk zijn...is dit natuurlijk een beetje onzin..je hoort het namelijk niet als ze iets goed doen, alleen als er wat slechts gebeurt...
Zeg maar wanneer jij vind dat een marokkaan iets betekend en ik zal proberen er 1 voor je te vinden...

Wat doen ze goed dan?
Oud 24-10-2002, 14:19
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
86dagreed schreef:
en ik generaliseer misschien,
mischien???
jij generaliseert zeker wete
Oud 24-10-2002, 14:20
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
86dagreed schreef:
Wat doen ze goed dan?
de bedoeling is dat jij zegt wat volgens jou 'goed' is dan vind hij ee nvoorbeeld voor je
Oud 24-10-2002, 14:22
Verwijderd
Citaat:
86dagreed schreef:
Tarkan?
Oud 24-10-2002, 14:23
Glass Ghost
Glass Ghost is offline
Citaat:
CraigDavid schreef:
de bedoeling is dat jij zegt wat volgens jou 'goed' is dan vind hij ee nvoorbeeld voor je
Ja precies. Als je mij nu vraagt om een nederlander te noemen die iets goed doet zal ik er ook moeite mee hebben...

(en tarkan is een turk, en of die nou iets goeds heeft gedaan laat ik in het midden...als het al serieus bedoeld was...)
Oud 24-10-2002, 14:23
Verwijderd
Citaat:
86dagreed schreef:
Bedoel je dat in Hoogezand?
Oud 24-10-2002, 14:34
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
Glass Ghost schreef:
Ja precies. Als je mij nu vraagt om een nederlander te noemen die iets goed doet zal ik er ook moeite mee hebben...
legio voorbeelden?

ik zal het even klein aanpakken

Paul Witteman - al jaren gerespecteerd programmapresentator van o.a. ronde van witteman en lagerhuis.

Tim Bergen - Nobelprijswinnaar voor natuurkunde (als ik me het goed herinner)

P.Fortuyn - ondanks zijn omstreden figuur heeft hij toch de ov-kaart geintroduceert, verdienstelijk columnist van elsevier en titel van professor. Schudde de politiek wakker

J.Cruyff - niet alleen voor voetbal, maar ook voor kinderen met een handicap zet hij zich in, cruyffiaanse taal bestaat, en gaf nederlands een onoverwinnelijk gevoel in '74.

G.Hiddink - wederom voetbal, maar wist voor het eerst de banden weer beetje aan te trekken tussen noord-en zuid Korea.

verder talrijke policici zoals J.P.Balkenende, W.Kok, G. Zalm enz. enz.
Oud 24-10-2002, 14:58
Glass Ghost
Glass Ghost is offline
Van de mensen die je opnoemde vind ik bijvoorbeeld van veel minder dan de helft dat ze echt iets goeds hebben gedaan...
en de meeste die je opnoemde hebben vooral voor nederland iets betekend...er zijn ook genoeg marokkanen die iets goeds doen voor hun land (hier komen werken en geld opsturen )

Verder doen ze natuurlijk "goede" dingen met sport enzo, om maar niet te spreken over de hash waar we stiekem ook heel blij mee zijn...
En sommige maken ook leuke muziek (nee ik heb het niet over raymzter)
Om iets dichter bij huis te blijven...ze doen hier ook een heleboel dingen die "wij" niet willen doen, ze knappen veel vieze klusjes op...

Nou ja waar het om gaat, je generliseerd en ik hoop dat je zelf ook weet dat je niet helemala gelijk hebt...
Oud 24-10-2002, 15:09
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
en zo lees je meer gevallen, 8 marokkanen die een geestelijk gehandicapt meisje verkrachten enzovoort.
Omg. Dat was v-e-r-zn-n-e-n.

Citaat:
Noem eens 1 marokkan die wat betekent heeft hier in Nederland.
Vervolgens noem je BN'ers! Populistisch hoor.. alsof het daarom gaat. Er zijn elke dag miljoenen inwoners van Nederland die op hun eigen manier iets betekenen voor Nederland.

Citaat:
Paul Witteman - al jaren gerespecteerd programmapresentator van o.a. ronde van witteman en lagerhuis.
Gerespecteerd mag iedereen dat voor zich uitmalen?

Citaat:
Tim Bergen - Nobelprijswinnaar voor natuurkunde (als ik me het goed herinner)
Wat is daar zo belangrijk aan?

Citaat:
P.Fortuyn - ondanks zijn omstreden figuur heeft hij toch de ov-kaart geintroduceert, verdienstelijk columnist van elsevier en titel van professor. Schudde de politiek wakker
Hahahaahahahhahahaa!! Right. Man, hij 'schudde de politiek wakker' is zo subjectief. Ik vind dat een aantal andere politici al jaren goed oppositie voeren. Fortuyn heeft nooit oppositie gevoerd en kreeg een kind van alles dat met 'kritiek' te maken had en in zijn richting wees.

Btw: toevallig heeft een werkgever voor welke ik parttime werk de chipknip 'uitgedacht' samen met enkele anderen. Moet ik 'm nou aanbidden ofzo? Mag ik nu geen opslag vragen? Is-ie nu tof?

Citaat:
J.Cruyff - niet alleen voor voetbal, maar ook voor kinderen met een handicap zet hij zich in, cruyffiaanse taal bestaat, en gaf nederlands een onoverwinnelijk gevoel in '74.

G.Hiddink - wederom voetbal, maar wist voor het eerst de banden weer beetje aan te trekken tussen noord-en zuid Korea.
Hecht ik totaal geen waarde aan. Voor mij hebben ze niks betekend.

Citaat:
verder talrijke policici zoals J.P.Balkenende, W.Kok, G. Zalm enz. enz.
Bottomline: het is allemaal retesubjectief en 'of iemand iets heeft betekend voor Nederland' is een waardeoordeel dat iedereen voor zich kan maken. Dat hoef jij niet te gebruiken om een minderheid in Nederland zwart te maken.
Oud 24-10-2002, 16:27
$_all.eyez.on.me_$
$_all.eyez.on.me_$ is offline
KUT MAROKKANEN

Dit lied is echt da bomb!! vooral die marokkaanse achtergrondmuziek....en de text ofcourse!! En hij heeft gelijk in alles wat ie zegt...!

Ik heb meteen die ringtone besteld...is echt vet!! (www.raymzter.nl)
Oud 24-10-2002, 16:36
Lateralus
Lateralus is offline
Citaat:
$_all.eyez.on.me_$ schreef:
KUT MAROKKANEN

Dit lied is echt da bomb!! vooral die marokkaanse achtergrondmuziek....en de text ofcourse!! En hij heeft gelijk in alles wat ie zegt...!

Ik heb meteen die ringtone besteld...is echt vet!! (www.raymzter.nl)
BrEeZaH

ontopic: ik vind het een idioot nummer, zoals anderen al hebben gezegd: als er iemand is die generaliseert, dan is hij het wel....en bovendien vind ik de tekst niet bepaald geweldig verder: simpele rijm, woordkeuze enz. en ook dat deuntje gaat mateloos irriteren na 2 minuten.
Oud 24-10-2002, 16:41
86dagreed
86dagreed is offline
Beste Dystopia,

ten eerste vind ik je manier van discussievoeren erg onaangenaam. Het is erg agressief en aanvallend, dat is meestal een slecht punt in discussies.

Even puntje: Nobelprijs, wat daar belangrijk aan is? Dit antwoord verbaasd me echt. Je weet toch wel wat het is??? Dit is echt een stom antwoord.

En natuurlijk noem ik BN-ers, ik bedoelde ook die het ver geschopt hadden in Nederland. En deze mensen kent iedereen zodat je een beetje een voorbeeld hebt.

dat punt van je met de chipknip, het gaat niet om tof zijn of iemand aanbidden, het gaat om wat ie gepresteerd heeft, en daar mag je verder je eigen mening over hebben hoor.
Fortuyn heeft wel degelijk de politiek wakker geschud, er zijn statistische onderzoeken uitgevoerd waarin dat uitwees.

En van Cruyff en Hiddink, nee voor jou niet, maar voor miljoenen anderen wel, waardoor je wel vast kunt stellen dat ze een impact hebben gehad, nietwaar?

en dat laatste antwoord erger ik me groen en geel aan. Positieve discriminatie heet dit. Ik wil het niet zwart maken, het is een minderheid die het zichzelf mag aanrekenen dat ik er zo over denk. Ik heb niets tegen turken, Arabiers enz. Dat zijn toch ook minderheden? Ik ben van mening dat marokkanen gewoon erg agressief zijn, en dat heb ik al meerdere malen ondervonden. Ik vind dat er iets mis is met hun gedachten over normen en waarden hier.
Oud 24-10-2002, 16:52
Nate
Nate is offline
Er zitten goede stukjes tekst in, en er zitten goede stukjes rap in, maar het geheel valt niet helemaal lekker bij mij.
Oud 24-10-2002, 16:52
OriginalMisfit
OriginalMisfit is offline
86dagreed er zijn ook alternatieve marokanen die zijn wel cool haha maar het stereotype (jonge) marokaan vind ik ook bar kut maar vergeet niet alle marokanen zijn niet stereotype
Oud 24-10-2002, 17:02
corduroy
corduroy is offline
Citaat:
ESCO schreef:
Huh is dat funk of bedoel je dope, want funk is t echt niet.
Funk is roger troutman, george clinton,oude dre cd's, dj quik,eazy-e.
daweetik dude. maar funkie is ook gewoon een aanduiding voor lekkere muziek. in mijn vocabulaire in elk geval wel
Oud 24-10-2002, 17:19
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
OriginalMisfit schreef:
86dagreed er zijn ook alternatieve marokanen die zijn wel cool haha maar het stereotype (jonge) marokaan vind ik ook bar kut maar vergeet niet alle marokanen zijn niet stereotype
Nee dat weet ik wel, maar waar trek je de grens, als het keer op keer blijkt dat ze aan dat stereotype voldoen.

maar goed, het blijft natuurlijk een muziekforum.
Oud 24-10-2002, 17:27
Rebirth Of Cool
Rebirth Of Cool is offline
Ik vind het echt zo'n ongekend KUT nummer, misschien een beetje een verkeerde benaming, maar jezus, zo'n moeilijk arabisch melodietje er bij waar je een slang mee uit zo'n pot krijgt.
En ondertussen gaat het gewoon om de commercie en et geld, wat een kut marokaan, sorry voor de marokanen hier, maarik vind het echt een sjap.

Regels voor berichten